LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

UNDER CONSTRUCTION... Dit topic zal nog regelmatig aangepast worden schat ik...

Hieronder een "hoe en wat" over LED verlichting in de Corolla E11. Resultaatfoto's staan onderaan 8-)

De tellerbak:
  • Benodigdheden:
  • 4x T10 LED lampje, of, in geval van een elektronische teller unit (zie afbeelding)
  • 8x T5 LED lampje
  • Gereedschap:
  • Kruiskopschroevendraaier (kort)
  • In geval van een tellerkabel: een (waterpomp)tang om de tellerkabel in de motorruimte los te draaien
  • Kosten/tijd:
  • De totale kosten: ongeveer 10 tot 20 euro (afhankelijk van de LED lampjes)
  • Tijd: ongeveer 30 minuten
Verschillende types tellerbak:
tellerbak1.jpg
Het type tellerbak in mijn E11 facelift wordt verlicht door 4x een T10 lampje en heeft een tellerkabel. Zoals je kunt zien in bovenstaande afbeelding, zijn er ook tellerbakken met 4x een T10 lampje zonder tellerkabel én elektronische tellerbakken met 8x een T5 lampje.

Ik mis helaas een aantal foto's over de (de)montage van de tellerbak. Ik heb deze wel hier op het forum zien staan (in elk geval een link).
Het zou mooi zijn deze foto's hier bij te voegen, zodat iedereen kan zien hoe het vervangen van de lampjes dient te gebeuren.
Zelf ben ik helaas de komende tijd niet in de gelegenheid mijn eigen teller weer los te halen om foto's te maken, maar ik zal de bestaande foto's zoeken en hierbij zetten.

Onderstaand een overzicht van T10 lampjes. Voor T5 lampjes zie het gedeelte over de middenconsole.

Een overzicht, T10 origineel en LED:
T10.JPG
De middenconsole, asbak en aanstekerverlichting:
  • Benodigdheden:
  • Middenconsole: 2x T5 LED lampje
  • Asbakverlichting: 1x T5 LED lampje
  • Lampje sigarettenaansteker: 1x T5 LED lampje (zelf aanpassen om in fitting te passen!)
  • Gereedschap:
  • Kruiskopschroevendraaier
  • Eventueel platte schroevendraaier
[*]Gereedschap naar keuze om T5 lampje sigarettenaansteker aan te passen
  • Kosten/tijd:
  • De totale kosten middenconsole: ongeveer 5 tot 10 euro (afhankelijk van de LED lampjes)
  • De totale kosten asbakverlichting: ongeveer 2 tot 5 euro (afhankelijk van de LED lampjes)
  • De totale kosten middenconsole: ongeveer 2 tot 5 euro (afhankelijk van de LED lampjes)
  • Tijd: ongeveer 30 minuten
Middenconsole:

In de middenconsole zitten twee T5 lampjes.
De (de)montage van de middenconsole (en de rest van het dashboard): viewtopic.php?f=71&t=28750 Dank aan Bertus uiteraard.

Overzicht T5 lampjes, origineel en LED:
T5.JPG
Asbakverlichting:

De asbakverlichting is eveneens een T5 lampje. Deze zit in een zwarte fitting. Als de middenconsole eruit is, zie je aan de zijkant van de asbak een zwarte plastic "plug" met daaraan twee stroomdraden, dit is de fitting. Deze een kwartslag draaien en de fitting komt uit de houder. In de fitting zit een T5 lampje gestoken. Deze eruit trekken en vervangen door een LED.

De sigarettenaansteker verlichting:

De fitting van het lampje van de sigarettenaansteker is een grijze/witte plug die aan de achterkant van de sigarettenaansteker zit. Deze ook een kwart slag draaien en de fitting komt los. Het lampje wat hierin zit zit gegoten (m.a.w. is er niet in zijn geheel uit te trekken). Beste methode is het lampje kapot knijpen/drukken en de resterende draadjes eruit trekken. Hierna kun je er een T5 lampje in zetten. Dit kan op twee manieren. De eerste is klemmen (met een kleine aanpassing van de T5 fitting indien nodig) en de tweede manier is de plastic fitting van een T5 LED lampje verwijderen en de draden direct in de contacten van de grijze aansteker fitting steken (solderen mag ook, maar klemmen werkt perfect). Mooie aan de tweede manier is dat je het LEDje "verzonken" hebt in de fitting van het aanstekerlampje.

De mistlichtschakelaar en de schakelaar van de koplampverstelling:

In de mistlichtschakelaar en de koplampverstelling zit T3 (Neo Wedge) verlichting. Ook deze is in (SMD) LED te vinden.
  • Benodigdheden:
  • 2x T3 Neo Wedge LED lampje
  • Gereedschap:
  • Platte schroevendraaier om paneeltjes te verwijderen
  • Dopsleutel en kruiskopschroevendraaier om eventueel armsteun los te maken (alleen voor koplampverstelling)
  • Kosten/tijd:
  • De totale kosten: tussen de 4 en 10 euro (afhankelijk van de LED lampjes)
  • Tijd: ongeveer 20 minuten
Een vergelijking tussen origineel en LED:
Neo wedge T3.JPG
Mistachterlicht schakelaar:

Als eerste dient het paneeltje waar de schakelaar in zit verwijderd te worden uit het dashboard. Aangezien deze gewoon in het dashboard gedrukt is, is het paneeltje gemakkelijk te verwijderen met een platte schroevendraaier. Een beetje heen en weer wippen met de schroevendraaier langs de rand moet voldoende zijn. Hierna lijkt het of de gehele schakelaar uit het paneeltje verwijderd dient te worden om bij het lampje te komen, maar dit is NIET zo. De connector die aan de schakelaar zit kan apart verwijderd worden. Hierna is de printplaat van de schakelaar, inclusief het lampje uit de schakelaar te halen. Het lampje verwijderen is nu simpel: kwartslag draaien en het lampje is los en kan vervangen worden door een LED lampje. Foto's bij de uitleg:
Mist achter.JPG
Koplampverstelling:

De schakelaar voor de koplampverstelling is wat lastiger uit het paneel bij de handrem te verwijderen. Het plastic is vrij hard en beschadigt snel. De netste manier om de schakelaar te verwijderen en niets te beschadigen is van binnenuit, d.w.z. het opbergvak/armsteun verwijderen en de kap om de handrem loshalen. Hierna kan de schakelaar er zo van binnenuit uit gedrukt worden. De snelle manier is gebruik maken van een platte schroevendraaier en de schakelaar er zo uit te wippen. Het lampje is direct zichtbaar in een uitsparing in de schakelaar. Kwartslag draaien en het lampje is los en kan vervangen worden. Foto's:
schakelaar koplampverstelling.jpg
:!: Voor de doe-het-zelver nog twee soldeer projectjes :!:

Solderen LED in schakelaar elektrisch bedienbare ramen:
  • Benodigdheden:
  • 1x 3mm LED lampje (vraag voor ultra bright of iets dergelijks i.v.m. lichtopbrengst, standaard goedkope LED is niet fel genoeg!)
  • Gereedschap:
  • Platte schroevendraaier om paneeltjes te verwijderen
  • Kruiskopschroevendraaier
  • Soldeerapparatuur
  • Kosten/tijd:
  • De totale kosten: ongeveer 1 tot 2 euro (afhankelijk van het LED lampje)
  • Tijd: ongeveer 30 minuten
Zie het volgende topic met credit naar "Freeco" en "Bertus" (enkele foto's van mijzelf volgen waarschijnlijk later nog):
viewtopic.php?f=71&t=28764&start=0
Zelf heb ik gebruik gemaakt van 3mm heldere LED (blauw). Deze heb ik lichtjes opgeschuurd, zodat de LED dof is. Hierdoor is het licht mooi diffuus en wordt het woord "auto" mooi gelijkmatig verlicht.

Solderen LED in schakelaar airco en raamverwarming:
  • Benodigdheden:
  • 2x 3mm LED lampje (vraag voor ultra bright of iets dergelijks i.v.m. lichtopbrengst, standaard goedkope LED is niet fel genoeg!)
  • Gereedschap:
  • Platte schroevendraaier om paneeltjes te verwijderen
  • Kruiskopschroevendraaier
  • Soldeerapparatuur
  • Kosten/tijd:
  • De totale kosten: ongeveer 2 tot 5 euro (afhankelijk van het LED lampje)
  • Tijd: ongeveer 45 minuten
De schakelaar voor A/C en raamverwarming zit geklikt in de middenconsole op een aantal punten. Let erop dit voorzichtig los te wippen, het plastic is redelijk zacht en kan snel vervormen! Eenmaal de schakelaar verwijderd, hier het kapje van loshalen (wederom voorzichtig, de klemmetjes hier zijn hard plastic en kunnen snel breken!):
AC schakelaar verwijderen.jpg
Onderstaand afbeeldingen van de print van de schakelaar met gemarkeerd de LED lampjes. Op de foto zijn de nieuwe blauwe LED lampjes al gesoldeerd. Makkelijkste manier van solderen is de pootjes door de print de duwen en aan de onderkant vast te solderen. Bovenste afbeelding is de voorkant van de print, de onderste foto is de achterkant. De richting waarin de LED geplaatst moet worden staat op de voorkant van de print. Voor de zekerheid is het natuurlijk altijd beter even een multimeter te gebruiken. De originele groene ledjes heb ik vervangen met 3mm heldere blauwe LED. De nieuwe LED lampjes heb ik opgeschuurd voor een meer diffuse lichtbundel. Hierdoor worden de icoontjes mooi gelijkmatig verlicht. Als je ze helder laat dan is het effect naar mijn mening niet mooi, je krijgt dan een heldere vlek in het midden van het icoontje. Onderstaand foto's bij het verhaal:
AC print en led.jpg
Resultaatfoto's:

Resultaatfoto T10 LED in tellerbak:
Teller LED nacht.JPG
Resultaatfoto middenconsole en A/C schakelaar, schakelaar electrische ramen, koplampverstelling en mistachterlicht:
Console LED nacht.JPG


Meer volgt als mijn schema het toelaat :D 8-) ...
What's next:

LED festoon lampjes. Ik heb een paar verschillende SMD LED varianten besteld. Zodra deze binnen zijn kan ik eens gaan testen en dan plaats ik het hier. Festoon lampjes zijn de langwerpige lampjes in het dak, of achter in de kofferbak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ralphfx op do nov 18, 2010 08:44, 19 keer totaal gewijzigd.
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 431
Lid geworden op: do jul 23, 2009 08:21
CCNL lidnummer: 800
Type Corolla: E11
Type Corolla: Corolla
Locatie: Omg. Utrecht

Re: LED verlichting Corolla E11 wat en hoe

Bericht door MarkDoif »

Interessant :D.

Ik heb zelf alle T10 in de tellerunit vervangen voor T10 rode led's. Bevalt super. De T5jes in het verwarmingspaneel voor helder wit, bevalt ook super. In mijn raamknopje heb ik ook een rode led gesoldeerd, bevalt ook super.

Nu alleen de Neo Wedge T3 lampjes in mijn koplamp verstelknop en mistachterlicht schakelaar nog. Bij ledsbuy.nl kan ik ze niet vinden. Weet jij toevallig waar ik ze kan vinden?
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 wat en hoe

Bericht door Ninja »

hier de achterkant

Afbeelding
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 wat en hoe

Bericht door ralphfx »

Bedankt voor de foto :D Ik zie trouwens dat jouw tellerbak een iets andere indeling heeft. Mijne heeft overigens ook een tellerkabel (wat het loshalen helaas iets omslachtiger maakt). Is bij jouw type tellerbak het gebied bij 60-80km/u (en rond de 200km/u) ook iets minder fel verlicht dan de rest?
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 wat en hoe

Bericht door Ninja »

ralphfx schreef:Bedankt voor de foto :D Ik zie trouwens dat jouw tellerbak een iets andere indeling heeft. Mijne heeft overigens ook een tellerkabel (wat het loshalen helaas iets omslachtiger maakt). Is bij jouw type tellerbak het gebied bij 60-80km/u (en rond de 200km/u) ook iets minder fel verlicht dan de rest?
Afbeelding
hier het resultaat.

zal vanavond nog even eentje maken met rode verlichting.
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

MOD vraag:
Zou ik wellicht post nummer 2 kunnen krijgen? Ik kan niet genoeg bijlagen bijvoegen...
Alvast bedankt :D


wat bedoel je met Post nr 2?
je kan toch er toch gewoon een nieuwe post onder zetten die komt dan alleen onderaan de pagina te staan, of wil je een post onder je eerste post om alles overzichtelijk te houden(want volgens mij kan dat niet.)

ARco
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 wat en hoe

Bericht door ralphfx »

MarkDoif schreef:...Nu alleen de Neo Wedge T3 lampjes in mijn koplamp verstelknop en mistachterlicht schakelaar nog. Bij ledsbuy.nl kan ik ze niet vinden. Weet jij toevallig waar ik ze kan vinden?
Ik heb als het goed is nog een collectie T3 Neo Wedge ledjes liggen. Ontzettend lastig aan te komen. Zal straks even kijken. PB maar bij interesse.
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
RammY
Junior member
Junior member
Berichten: 110
Lid geworden op: za feb 13, 2010 19:32
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E12
Type Corolla: TS
Locatie: Rijssen

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door RammY »

Mijn tellerbak ziet er zo uit... (E11 Facelift) 4 x T10 dus

Werkwijze:
- Stuur omlaag zetten
- 2 Schroefjes boven in de tellerbak losdraaien met een korte kruiskop schroevendraaier
- Plastick beschermkap wegalen
- 2 Schroeven boven en 2 onder verwijderen
- Bak iets naar voren halen en vanaf de rechterkant met je hand achter de bak gaan om je tellerkabel los te klikken ( wit palletje omhoog duwen en kabel uit het tellerhuis halen; je kunt ook de kant van de versnellingsbak losmaken)
- Bak naar voren halen met wat gedraai en je lampjes verwisselen ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

Heb voor diegene die een electronische tellerbak hebben even een paar foto's gemaakt en heb op de achterkant de volgende nummers gezet B1 t/m B8. Deze lampjes dienen vervangen te worden als je een andere kleur in de tellerbak wilt.

open gewerkt
Afbeelding

zonder de witte achterkant
Afbeelding

met de nummer aanduiding B1 t/m B8
Afbeelding

de twee lege plaatsen tussen B2 B3 B7 blijven leeg .


Hoop dat het een beetje duidelijk is ?
Laatst gewijzigd door Ninja op vr okt 29, 2010 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Beide bedankt voor de foto's :D
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door martijnE11 »

Kleine tip, is het misschien makkelijk om een Lijstje te maken met Benodigdheden per onderdeel en hier van de kosten(globaal)

Verder erg nuttige tips! Ga ik zeker nog is gebruik van maken!:D
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

martijnE11 schreef:Kleine tip, is het misschien makkelijk om een Lijstje te maken met Benodigdheden per onderdeel en hier van de kosten(globaal)

Verder erg nuttige tips! Ga ik zeker nog is gebruik van maken!:D
Lijstjes met onderdelen etc. komen nog :) Werk 6 dagen per week, dus doe dit tussendoor allemaal 8-)
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

ralphfx schreef:MOD vraag:
wat bedoel je met Post nr 2?
je kan toch er toch gewoon een nieuwe post onder zetten die komt dan alleen onderaan de pagina te staan, of wil je een post onder je eerste post om alles overzichtelijk te houden(want volgens mij kan dat niet.)

ARco
Hoi Arco,

Ik zie net je reactie pas. Het gaat inderdaad om het overzichtelijk te houden. Er kunnen namelijk "maar" 15 bijlagen bijgevoegd worden, maar ik bedenk me net dat ik de foto's ook kan uploaden naar een andere server 8-) Een post onder de eerste zou ideaal zijn, maar als ik foto's upload naar een andere server dan is het niet noodzakelijk.
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Z.s.m. zijn de festoon lampjes aan de beurt (in dak, kofferbak).

Zijn er overigens nog verzoekjes?
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

ralphfx schreef:Z.s.m. zijn de festoon lampjes aan de beurt (in dak, kofferbak).

Zijn er overigens nog verzoekjes?
voor de dakverlichting zijn led lampjes in de handel dit is plug and play.
zal later even wat foto's plaatsen hoe het er bij mij uitziet.
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Ninja schreef:
ralphfx schreef:Z.s.m. zijn de festoon lampjes aan de beurt (in dak, kofferbak).

Zijn er overigens nog verzoekjes?
voor de dakverlichting zijn led lampjes in de handel dit is plug and play.
zal later even wat foto's plaatsen hoe het er bij mij uitziet.
Plug en play is mij bekend :) Foto's zou mooi zijn :D Dan kunnen we een beetje vergelijken en het overzicht compleet maken. Ik verwacht zelf deze week binnen te krijgen:
- festoon met 1x 1W high-power SMD LED (deze zijn ook bij leds-buy te krijgen, maar erg duur daar)
- festoon met 6x 0.5W SMD LED (niet bij leds-buy te krijgen)
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

hier een paar foto's
met het licht aan zijn ze niet zo duidelijk maar het geeft een mooie blauwe gloed.

Afbeelding

Afbeelding
het kabeltje dat onder het schroefje zitten is de massa aansluiting voor de verlichting die ik extra in gebouwd heb voor.
Afbeelding


Afbeelding
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
Donky
General member
General member
Berichten: 175
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 17:38
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11 G6-R
Locatie: Oss

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Donky »

IK had net een t10 ledje gekocht voor in de tellerbak, maar het probleem is nu dat hij het licht recht naar voren schijnt en dus niet mooi verdeelt over de tellerbak.
Als ik kijk op de site http://www.leds-buy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan kan ik deze vinden http://www.leds-buy.nl/1concaverodet10l ... p-249.html" onclick="window.open(this.href);return false;, zijn dit ledjes die het licht wel verspeiden zodat ik het wel een mooi egaal licht achter mijn tellerbak krijg??
Alvast bedankt


Groeten Paul
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On


Life's good with a G6-R
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Donky schreef:IK had net een t10 ledje gekocht voor in de tellerbak, maar het probleem is nu dat hij het licht recht naar voren schijnt en dus niet mooi verdeelt over de tellerbak.
Als ik kijk op de site http://www.leds-buy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan kan ik deze vinden http://www.leds-buy.nl/1concaverodet10l ... p-249.html" onclick="window.open(this.href);return false;, zijn dit ledjes die het licht wel verspeiden zodat ik het wel een mooi egaal licht achter mijn tellerbak krijg??
Alvast bedankt


Groeten Paul
Die concave T10 LEDs zijn op zich wel ietsjes beter dan de convexe die je nu waarschijnlijk hebt, maar de lichtopbrengst is nog altijd niet voldoende. Het beste resultaat krijg je met de 5 SMD T10 LEDs (zie eerste post). Als je deze zou willen hebben dan heb ik hier nog wel een hele collectie liggen.

Hou er overigens rekening mee dat de kleur rood van alle mogelijke kleuren het minste door je cijferplaten schijnt (dit komt door een blauw kleurfilter dat in de teller verwerkt is), dus het is van belang dat je LEDs zoveel mogelijk lichtopbrengst hebben.
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

ralphfx schreef:
Donky schreef:IK had net een t10 ledje gekocht voor in de tellerbak, maar het probleem is nu dat hij het licht recht naar voren schijnt en dus niet mooi verdeelt over de tellerbak.
Als ik kijk op de site http://www.leds-buy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan kan ik deze vinden http://www.leds-buy.nl/1concaverodet10l ... p-249.html" onclick="window.open(this.href);return false;, zijn dit ledjes die het licht wel verspeiden zodat ik het wel een mooi egaal licht achter mijn tellerbak krijg??
Alvast bedankt


Groeten Paul
Die concave T10 LEDs zijn op zich wel ietsjes beter dan de convexe die je nu waarschijnlijk hebt, maar de lichtopbrengst is nog altijd niet voldoende. Het beste resultaat krijg je met de 5 SMD T10 LEDs (zie eerste post). Als je deze zou willen hebben dan heb ik hier nog wel een hele collectie liggen.

Hou er overigens rekening mee dat de kleur rood van alle mogelijke kleuren het minste door je cijferplaten schijnt (dit komt door een blauw kleurfilter dat in de teller verwerkt is), dus het is van belang dat je LEDs zoveel mogelijk lichtopbrengst hebben.

heb je die 5 SMD T10 LEDs ook in het Rood .
gebruik nu van die "condoompjes" maar na een paar maanden zijn deze weer helemaal verkleurd (worden wit)
zoja heb je het aantal voor in de tellerbak (4 stuks)?
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
Denim
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1029
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 12:40
CCNL lidnummer: 688
Type Corolla: AE111
Type Corolla: e11 e12
Locatie: Roosendaal

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Denim »

handige handleidingen dit! ga ik denk ik ook maar eens doen!
misschien is het wel handig om een site erbij te zetten waar je goede leds kunt bestellen ?

keep up the good work! :D
Toyota Corolla E11 WIW
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Ninja schreef:
ralphfx schreef:...
Die concave T10 LEDs zijn op zich wel ietsjes beter dan de convexe die je nu waarschijnlijk hebt, maar de lichtopbrengst is nog altijd niet voldoende. Het beste resultaat krijg je met de 5 SMD T10 LEDs (zie eerste post). Als je deze zou willen hebben dan heb ik hier nog wel een hele collectie liggen.

Hou er overigens rekening mee dat de kleur rood van alle mogelijke kleuren het minste door je cijferplaten schijnt (dit komt door een blauw kleurfilter dat in de teller verwerkt is), dus het is van belang dat je LEDs zoveel mogelijk lichtopbrengst hebben.

heb je die 5 SMD T10 LEDs ook in het Rood .
gebruik nu van die "condoompjes" maar na een paar maanden zijn deze weer helemaal verkleurd (worden wit)
zoja heb je het aantal voor in de tellerbak (4 stuks)?
zie pm :)
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Denim schreef:handige handleidingen dit! ga ik denk ik ook maar eens doen!
misschien is het wel handig om een site erbij te zetten waar je goede leds kunt bestellen ?

keep up the good work! :D
Dankjewel :D Enige sites die ik zo weet hier in Nederland zijn Immers lighting en leds-buy. Ik haal ze zelf direct uit china, stukken goedkoper :)
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

Hoi Ralph een vraagje de SMD Leds zijn die ook met bajonet sluiting te krijgen?


vandaag de Leds in de tellerbak gezet ben benieuwd hoe het er vanavond uitziet.


had twee weken geleden Rode condoompjes over de lampjes gezet haal ik ze er vandaag uit is de kleur rood weer helemaal verdwenen. :(
dus als er mensen zijn die condoompjes willen gebruiken zou ik het ze niet aanraden.(weggegooit geld)
kun je om de twee drie weken die dingen vernieuwen .
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
Taberiman
General member
General member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 18:03
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Maastricht

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Taberiman »

Erg duidelijke handleiding! Vind dat blauw erg mooi geworden!

Wil dit ook bij mijn e10 doen in t blauw..
Gebruik ik hiervoor dezelfde LED's?
----------------------------------------
Taberiman
Today Tomorrow Taberima
Toyota Corolla E12 1.6 vvti Linea Sol '02
Toyota Corolla E10 1.6 Gtsi 16v Turquoise Pearl '96
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

Ninja schreef:Hoi Ralph een vraagje de SMD Leds zijn die ook met bajonet sluiting te krijgen?


vandaag de Leds in de tellerbak gezet ben benieuwd hoe het er vanavond uitziet.


had twee weken geleden Rode condoompjes over de lampjes gezet haal ik ze er vandaag uit is de kleur rood weer helemaal verdwenen. :(
dus als er mensen zijn die condoompjes willen gebruiken zou ik het ze niet aanraden.(weggegooit geld)
kun je om de twee drie weken die dingen vernieuwen .

rechter kant (toerenteller) is het licht in orde
maar links (KM teller is het een stuk donkerder)
weet niet waar het aan ligt heb de leds nog niet onderling verwisseld, nog geen tijd gehad.
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Ninja schreef:
Ninja schreef:Hoi Ralph een vraagje de SMD Leds zijn die ook met bajonet sluiting te krijgen?


vandaag de Leds in de tellerbak gezet ben benieuwd hoe het er vanavond uitziet.


had twee weken geleden Rode condoompjes over de lampjes gezet haal ik ze er vandaag uit is de kleur rood weer helemaal verdwenen. :(
dus als er mensen zijn die condoompjes willen gebruiken zou ik het ze niet aanraden.(weggegooit geld)
kun je om de twee drie weken die dingen vernieuwen .

rechter kant (toerenteller) is het licht in orde
maar links (KM teller is het een stuk donkerder)
weet niet waar het aan ligt heb de leds nog niet onderling verwisseld, nog geen tijd gehad.
Misschien zit er dan toch ergens een kleurfilter in de teller verwerkt, net als bij mijn teller. Als ik mijn teller in het licht hou kan ik een blauw kleurfilter zien (zoals ik ook heb beschreven in de eerste post). Toerenteller is over het algemeen trouwens iets feller verlicht, ook bij mij.
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Ninja
Special member
Special member
Berichten: 870
Lid geworden op: di aug 21, 2007 01:16
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: E11
Type Corolla: 2x 1.6S
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Ninja »

hoi ralph

de leds worden die net zo warm als de gloeilampjes?
heb de mijne al in gebouwd maar hier niet naar gekeken .

en voor de licht opbrengst in de teller misschien witte leds in combinatie met de rode condoompjes (ik weet ik raad ze hierboven af)
maar als de leds niet zo warm worden zou het denk ik wel gaan.
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
Taberiman
General member
General member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 18:03
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Maastricht

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door Taberiman »

Je hebt pm.
----------------------------------------
Taberiman
Today Tomorrow Taberima
Toyota Corolla E12 1.6 vvti Linea Sol '02
Toyota Corolla E10 1.6 Gtsi 16v Turquoise Pearl '96
ralphfx
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 00:38

Re: LED verlichting Corolla E11 hoe en wat

Bericht door ralphfx »

Ninja schreef:hoi ralph

de leds worden die net zo warm als de gloeilampjes?
heb de mijne al in gebouwd maar hier niet naar gekeken .

en voor de licht opbrengst in de teller misschien witte leds in combinatie met de rode condoompjes (ik weet ik raad ze hierboven af)
maar als de leds niet zo warm worden zou het denk ik wel gaan.
De ledjes zullen minder warm worden dan de gloeilampjes. De leds trekken sowieso minder vermogen dus warmte productie kan alleen maar lager zijn.
Condoompje is te proberen, maar ik zou dan ook eens gaan voor van die PAR spot folie (disco speciaalzaak). Een condoompje zal resulteren in andere golflengten licht (wel rood, maar toch net ietsjes anders dan de rode leds) waardoor een gedeelte van het licht WEL door een eventueel blauw kleurfilter komt (rood - rozig - paars resultaat).

Ook al gekeken of er toevallig een kleurfilter in de tellerbak is verwerkt? Ik denk als ik je berichten lees van wel namelijk. Veelzeggend hierbij is dat je wijzers wel mooi verlicht zijn, maar je cijfers heel zwak.

Gr
Corolla E11 facelift 1.4 VVT-i - verkocht...
Plaats reactie