Bevriezing toevoer ruitvloeistof voorruit

Over al het overige, het andere, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
KaYo
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON Ma Dec 20, 2010 13:06

Bevriezing toevoer ruitvloeistof voorruit

Bericht door KaYo »

Hallo Allemaal!

Ik ben Bianca en heb me zojuist aangemeld voor een vraagje over m'n Corolla. Ik hoop hier antwoord te vinden want met google ben ik niets tegengekomen.

Mijn Corolla uit 2002 heeft de nare eigenschap om de slangetjes van de ruitersproeivloeistof naar m'n voorruit te laten bevriezen. Kennelijk (volgens de garage) lopen die slangetjes langs de wielkas naar de voorruit.
Wat een ellende met deze temperaturen!!! :( Er zit onverdunt vloeistof in (-40) en nog bevriest het! Verleden jaar had ik ook dit probleem. Ik vind het gewoonweg supergevaarlijk want mijn ruit is zo smerig als ik op de snelweg rijd...

Is dit bij jullie bekent en is er iemand met een oplossing? De garage/dealer schijnt niets te kunnen doen :?

Alvast bedankt!

Ps. Voor de rest is het een superbak! ;)
dkeune
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 243
GeregistreerdCOLON Zo Dec 05, 2010 13:45

Re: Bevriezing toevoer ruitvloeistof voorruit

Bericht door dkeune »

Hallo, en welkom!
Denk dat het probleem niet bij jou slangetjes zit, want antivries van -40 kan gewoon niet bevriezen lijkt me!
denk dat je het moet zoeken bij de sproeikoppen, deze kunnen door sneeuw en smeltend/bevriezend water dicht gaan zitten, ff doorprikken met een naaldje en keer helemaal goed schoonmaken, en ff flink doorspuiten!

En als die niet spuit niet telkens toch proberen dan heb je kans dat 1 van je slangetjes los schiet door de druk wie niet weg kan! dat kan ook in jou geval nu wel gebeurt zijn! ff goed checken onder de kap!

Gr Dennis
KaYo
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 7

Bericht door KaYo »

Bedankt voor de tip Dennis!

Ik ga zo maar 's de snowboots aantrekken en gewapend met een naald naar beneden :D De resultaten zal ik vermelden!
KaYo
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 7

Bericht door KaYo »

Jammer, heeft niet geholpen... Ik heb ondertussen ook contact gehad met Toyota zelf, ze bellen morgen terug... Ben benieuwd.
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6638
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Bericht door Martijn »

Welkom!!

Raar dat het met onverdunde vloeistof nog steeds gaat bevriezen.
Je kan eens voelen (door in slangetje onder je motorkap te knijpen) of het inderdaad de vloeistof is die bevriest of dat smorgens de sproeikoppen zelf zijn dichtgevroren door (smelt)water van de vorige dag.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikers-avatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3052
GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24

Bericht door corollapowerrr »

Heb je de pure antivries erin gegaan nadat de slangetjes dicht zaten? Zo ja, probeer eens met een föhn de slangetjes te ontdooien en dan een paar keer flink te sproeien zodat de slangetjes ook gevuld worden met antivries.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
pascal-E10
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Ma Sep 20, 2010 21:16

Bericht door pascal-E10 »

mijn tip is

vullen met puur antivries ruitensproeier vloeistof (heb je al gedaan heel goed).
dan zijn je sproeier kopjes nog bevroren, het beste is om ruitenontdooier te kopen.
dit zijn flesjes van een liter kost niet zo veel.
je kan je ramen er mee ontdooien natuurlijk.
maar als je je sproeier kopjes inspuit zullen deze ook ontdooien.
daarna lekker sproeien.

succes

ps probeer je auto te parkeren op een plek waar het niet zo hard waait

gr pascal
Sebastiaan84
Special member
Special member
BerichtenCOLON 933
GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26

Bericht door Sebastiaan84 »

Ik heb er ook af en toe last van. Mijn remidie, neem wat warm water en giet dat even over je sproeikopjes.

Dan ook echt flinkt, lees 15-20 seconden sproeien, zodat zoals al gezegd overal die onverdunde vloeistof ook daadwerkelijk zit.
Wat ook nog wel eens helpt is je motorkap sneeuwvrij houden, dmv voor wegrijden even met een borstel alle sneeuw ed weg te halen. dat isoleert namelijk, dus ook de kou die erin zit kan dan minder makkelijk weg.

Ik zou geen ruiten ontdooier gebruiken, je hele motorkap en ruiten worden er ontzettend vet van als je dat veel gebruikt.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Jumper
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON Zo Dec 16, 2007 22:28

Bericht door Jumper »

en ik zou geen warm water gebruiken, kans op herbevriezen. :shock:
Sebastiaan84
Special member
Special member
BerichtenCOLON 933
GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26

Bericht door Sebastiaan84 »

niet als je het met beleid doet... Geen pannen hee water mikken natuulijk. Ik doe altijd beetje water om de nozzle weer open te krijgen, maak met een doekje droog en ga dan even flink sproeien, daarmee komt er veel pure antivries rommel in en rond de spuitkop en is herbevriezen met nog niet erg vaak overkomen.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
KaYo
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 7

Bericht door KaYo »

Bedankt voor de tips, ik heb het hele arsenaal zelf al geprobeerd. Zonder resultaat.

Nu sproeien ze weer met de temp rond 0.

Ik heb er voor het echt koud werd vier flesjes concentraat (puur) -40 spul in gedaan. Werkt domweg niet als het -4/-5 gaat worden.
Maandag gaatie naar de garage en word het slangetje naar de voorruit omgelegd (ze zijn het probleem ook zat want ik ga elke keer langs als het bevroren is :lol: ). Zal je zien, het word voorlopig niet meer zo koud aan de kust...
BUTTON_POST_REPLY