Ik zit meer te mikken op technisch verbeteringen, zowel qua wegligging als qua veiligheid. Hint hint!!!
Purple 4E-FTE Rolla Project: welcome Impreza!!!
ModeratorCOLON Moderator
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Purple 4E-FTE Rolla Project: Lekkage verholpen, maar nu.
Hou toch op over die skirts man
Pas als ik een stalling heb, komen er skirts en een complete respray. Niet zolang de auto buiten in weer en wind staat. Dat vind ik echt zonde.
Ik zit meer te mikken op technisch verbeteringen, zowel qua wegligging als qua veiligheid. Hint hint!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Purple 4E-FTE Rolla Project: Geschorst, plannen next yea
Oeh...een dikke rolkooi! 
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
skirts skirts skirts skirts skirts skirts skirts skirts skirts
ow voor ik het vergeet.... misschien een setje skirts?
ow voor ik het vergeet.... misschien een setje skirts?
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
big brakes en een rolkooi
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Mag nie voor de deur staan he Bas
moet geschorst van de weg af zijn
(officieel
)
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Furr schreefCOLONMag nie voor de deur staan he Basmoet geschorst van de weg af zijn
(officieel
)
een oprit is van de weg af
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
Eigenlijk heeft furr wel gelijk dat hij niet op de weg mag staan maarr zo onder de carport lijkt me sterk dat daar iets mee kan gebeuren.
Wel lekker goedkoop om hem zo te laten staan leuk voor het "Corolla spaarpotje"
Wel lekker goedkoop om hem zo te laten staan leuk voor het "Corolla spaarpotje"
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
Letterlijk geeft de RDW aan dat de auto niet meer op de openbare weg mag staan of rijden. En dat is nu dus ook niet het geval, want mijn oprit is mijn terrein en geen openbare weg.
Nog leuker: op de openbare weg schijn je niet langer dan 2 uur aaneengesloten aan een auto te mogen sleutelen. Daar heeft een oud-collega bij Stork ooit nog eens gedonder mee gehad. Doe je het op je eigen oprit, kunnen ze er niets van zeggen. Tenzij je de grond vervuilt, dan wordt het wéér een ander verhaal.
Planning is om achterschijfremmen te gaan installeren en heel de wielophaning te overhalen, zowel voor als achter. En wat leuke goodies aanschaffen zoals andere dempers en veren etc. Eerst maar even kijken hoe het financieel gaat de komende maanden
En fysiek trouwens 
Een rolkooi is trouwens ook wel cool... Hmm...
Nog leuker: op de openbare weg schijn je niet langer dan 2 uur aaneengesloten aan een auto te mogen sleutelen. Daar heeft een oud-collega bij Stork ooit nog eens gedonder mee gehad. Doe je het op je eigen oprit, kunnen ze er niets van zeggen. Tenzij je de grond vervuilt, dan wordt het wéér een ander verhaal.
Planning is om achterschijfremmen te gaan installeren en heel de wielophaning te overhalen, zowel voor als achter. En wat leuke goodies aanschaffen zoals andere dempers en veren etc. Eerst maar even kijken hoe het financieel gaat de komende maanden
Een rolkooi is trouwens ook wel cool... Hmm...
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
Hahaha...een gelaste rolkooi is ook weer beter voor de wegligging he Basje. Houdt heel de auto bij elkaar en haalt er een hoop flex uit 
En je oprit is voor de RDW voldoende hoor. Die van mij staat ook op een strook eigen terrein, direct aangerenzend aan de openbare weg. Hebben ze geen problemen mee
Intussen trouwens al geopereerd? Alles goed verlopen neem ik aan? Weer wat stukjes schroot rijker?
En je oprit is voor de RDW voldoende hoor. Die van mij staat ook op een strook eigen terrein, direct aangerenzend aan de openbare weg. Hebben ze geen problemen mee
Intussen trouwens al geopereerd? Alles goed verlopen neem ik aan? Weer wat stukjes schroot rijker?
-
Stefan
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2643
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59
Setje skirts zou niet verkeerd staan....
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
mijn broertje heeft een het gedonder gehad dat zijn geschorste auto vanaf de openbare weg zichtbaar was maar dat bleef bij een waarschuwingBlof-fan schreefCOLONHahaha...een gelaste rolkooi is ook weer beter voor de wegligging he Basje. Houdt heel de auto bij elkaar en haalt er een hoop flex uit
En je oprit is voor de RDW voldoende hoor. Die van mij staat ook op een strook eigen terrein, direct aangerenzend aan de openbare weg. Hebben ze geen problemen mee![]()
ach zo zie je dat agenten het ook niet snappen
@ TS goede plannen hoor wil je ook de remdrukverdeler verwisselen dat je 60-40 gaat remmen ipv 70-30 ? (getallen kunnen niet kloppen is alleen wat me bijstaat)
wat voor onderstel zit je aan te denken dat je het hebt over losse dempers en veren ??
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
@ Pst: Ben idd vorige week maandag meteen geopereerd. En er zit zeker geen schroot in, titanium!!! En 7 schroeven waarvan ik het materiaal niet weet, maar dat zal vast geen pisbakkenstaal zijn 
@ ASR: Voor de veren en dempers wil ik Koni geel gaan gebruiken, zodat ik de dempers kan verstellen mocht ik het circuit op gaan. De remdrukverdeler ga ik in principe niet vervangen, tenzij de wielen voor erg makkelijk blokkeren bij volle bak remmen.
@ Stefan: I know, I know... Maar ja, de auto laten spuiten en em daarna in weer en wind laten staan voelt niet goed...
@ ASR: Voor de veren en dempers wil ik Koni geel gaan gebruiken, zodat ik de dempers kan verstellen mocht ik het circuit op gaan. De remdrukverdeler ga ik in principe niet vervangen, tenzij de wielen voor erg makkelijk blokkeren bij volle bak remmen.
@ Stefan: I know, I know... Maar ja, de auto laten spuiten en em daarna in weer en wind laten staan voelt niet goed...
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
Pfff, stof er af. Zo ik heb een major update!!!
We gaan dit jaar een leuk projectje doen! De huidige FTE gaat het veld ruimen. En er komt voor terug... Een andere FTE. Ik ben vandaag even naar Utrecht geweest, naar Stefan. Sommige mensen kennen hem van het Starletforum. Hij rijdt momenteel de snelste Starlet van Nederland, denk ik. Stefan verkoopt zijn onderdelen en ook zijn blok. Hier even een korte opsomming van de specs van het blok:
Crosshoned onderblok met het top dek gefreesd
Gereviseerde, gestraalde en gevlakte cilinderkop met nieuw ingeslepen klepzittingen en -hoedjes
Weiseco 74.5mm zuigers
Scat drijfstangen met Arp 2000 bouten
Zisco metalen kopakking 1.2mm
Nieuwe originele tdo4 turbo
Zisco TD04 uitlaatspruitstuk en downpipe
ACL krukas- en drijfstanglagers
Recent alle lagers, keerringen en pakkingen vervangen van zowel motor als bak
3 puks paddle clutch
Verder zitten er bij de koop van het nieuwe blok ook nog de volgende onderdelen
FSE Rising Rate Brandstofdrukregelaar
WEPR TD04 intercoolerkit
HKS F-con met GGC en nog meer tierenlantijnen
AEM Uego wideband systeem
En dit houd in??? Het blok is geschikt voor een maximale turbodruk van ca. 2,0 bar. Ter vergelijking, voorheen reed ik op 0,8 bar. Het vermogen bedraagt ongeveer 250pk aan de krukas bij een turbodruk van 1,0 bar. Stefan reed momenteel op 1,4 bar. Vermogen bij 1,4 bar? Geen idee, meer dan 300pk.
De bedoeling is om voorlopig op 1 bar te gaan rijden, om zo te leren rijden met het vermogen in de Rolla en tevens te zorgen dat de zaak heel blijft. Daarna misschien langzaam wat doortunen naar 1,1 / 1,2 bar. Ik heb even met Stefan meegereden vandaag, om te ervaren hoe het rijd en om te horen hoe het blok klinkt. Het vermogen is gewoon debiel!!! Je wordt stevig in de je stoel gedrukt en het vochtige asfalt vandaag zorgde er voor dat, ondanks de semislicks, er volop wielspin was in de 3e versnelling!!! De auto gaat als een beest met dit blok!!! Om een idee te geven, dit is Stefan in de Starlet, op 1,0 bar of zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=27YDew07hc8
Voor dit vermogen moet de Corolla flink worden aangepast, dus hier is het plan:
Demonteren huidige FTE en te koop aanbieden (iemand interesse???)
Demonteren voor- en achterwielophanging en alle onderdelen schoonmaken, stralen en conserveren met Owatrol
Alle rubbers van de ophanging wisselen voor polyurethaan
Monteren G6R voor- en achterstabilisatorstangen
Monteren Koni sportkit met instelbaar schokdempers vóór
Voorremmen schoonmaken, stralen, reviseren en opnieuw lakken
Monteren achterschijfremmen incl. stralen, reviseren en opnieuw lakken
Monteren staal-gevlochten remleidingen voor en achter
Monteren nieuwe motorblok
Aan laten passen downpipe en de intercooler aansluitingen
En dan kijken hoe de op 1 na snelste Corolla van Nederland rijd
Nou ja, als ik eerder klaar ben dan Wes tenminste
De bedoeling is om ergens rond de zomer klaar te zijn en de auto volledig te laten herkeuren bij de RDW. Dan kan ik straks aantonen dat ik een Corolla 1.3 turbo met 250 pk heb
Ik heb overigens geen vaste of strakke planning en ik neem rustig de tijd om alles goed en doordacht te de- en monteren. Ik word toch wel een beetje voorzichtig met al dat gesleutel, als ik zie hoeveel kracht er uit zo'n klein blokkie komt. Je bent toch wel met serieuze zaken aan het werk.
Zodra e.e.a. van start gaat zal ik wel foto's plaatsen. Hopelijk, over 2 weken meer.
Cheers
Bas
We gaan dit jaar een leuk projectje doen! De huidige FTE gaat het veld ruimen. En er komt voor terug... Een andere FTE. Ik ben vandaag even naar Utrecht geweest, naar Stefan. Sommige mensen kennen hem van het Starletforum. Hij rijdt momenteel de snelste Starlet van Nederland, denk ik. Stefan verkoopt zijn onderdelen en ook zijn blok. Hier even een korte opsomming van de specs van het blok:
Crosshoned onderblok met het top dek gefreesd
Gereviseerde, gestraalde en gevlakte cilinderkop met nieuw ingeslepen klepzittingen en -hoedjes
Weiseco 74.5mm zuigers
Scat drijfstangen met Arp 2000 bouten
Zisco metalen kopakking 1.2mm
Nieuwe originele tdo4 turbo
Zisco TD04 uitlaatspruitstuk en downpipe
ACL krukas- en drijfstanglagers
Recent alle lagers, keerringen en pakkingen vervangen van zowel motor als bak
3 puks paddle clutch
Verder zitten er bij de koop van het nieuwe blok ook nog de volgende onderdelen
FSE Rising Rate Brandstofdrukregelaar
WEPR TD04 intercoolerkit
HKS F-con met GGC en nog meer tierenlantijnen
AEM Uego wideband systeem
En dit houd in??? Het blok is geschikt voor een maximale turbodruk van ca. 2,0 bar. Ter vergelijking, voorheen reed ik op 0,8 bar. Het vermogen bedraagt ongeveer 250pk aan de krukas bij een turbodruk van 1,0 bar. Stefan reed momenteel op 1,4 bar. Vermogen bij 1,4 bar? Geen idee, meer dan 300pk.
De bedoeling is om voorlopig op 1 bar te gaan rijden, om zo te leren rijden met het vermogen in de Rolla en tevens te zorgen dat de zaak heel blijft. Daarna misschien langzaam wat doortunen naar 1,1 / 1,2 bar. Ik heb even met Stefan meegereden vandaag, om te ervaren hoe het rijd en om te horen hoe het blok klinkt. Het vermogen is gewoon debiel!!! Je wordt stevig in de je stoel gedrukt en het vochtige asfalt vandaag zorgde er voor dat, ondanks de semislicks, er volop wielspin was in de 3e versnelling!!! De auto gaat als een beest met dit blok!!! Om een idee te geven, dit is Stefan in de Starlet, op 1,0 bar of zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=27YDew07hc8
Voor dit vermogen moet de Corolla flink worden aangepast, dus hier is het plan:
Demonteren huidige FTE en te koop aanbieden (iemand interesse???)
Demonteren voor- en achterwielophanging en alle onderdelen schoonmaken, stralen en conserveren met Owatrol
Alle rubbers van de ophanging wisselen voor polyurethaan
Monteren G6R voor- en achterstabilisatorstangen
Monteren Koni sportkit met instelbaar schokdempers vóór
Voorremmen schoonmaken, stralen, reviseren en opnieuw lakken
Monteren achterschijfremmen incl. stralen, reviseren en opnieuw lakken
Monteren staal-gevlochten remleidingen voor en achter
Monteren nieuwe motorblok
Aan laten passen downpipe en de intercooler aansluitingen
En dan kijken hoe de op 1 na snelste Corolla van Nederland rijd
Ik heb overigens geen vaste of strakke planning en ik neem rustig de tijd om alles goed en doordacht te de- en monteren. Ik word toch wel een beetje voorzichtig met al dat gesleutel, als ik zie hoeveel kracht er uit zo'n klein blokkie komt. Je bent toch wel met serieuze zaken aan het werk.
Zodra e.e.a. van start gaat zal ik wel foto's plaatsen. Hopelijk, over 2 weken meer.
Cheers
Bas
-
Evjatar
- Newbie

- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 01:21
Re: Purple 4E-FTE Rolla Project: Plannen 2011: 250pk!!!
Voor hoeveel zou je blok ongeveer weg gaan dan?
Ben al een tijdje op zoek naar zo'n blok, maar dat van stefan was me iets teveel.
Groeten
Ben al een tijdje op zoek naar zo'n blok, maar dat van stefan was me iets teveel.
Groeten
-
Luuk
- Full member

- BerichtenCOLON 377
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 21, 2009 11:38
Ik reageer normaal bijna nooit, maar was me nu wel iets opgevallen haha
Die starlet op het filmpje van youtube is er gewoon eentje met een ct9, is een vriend van mister fix it van starletforum geloof ik
Maar dit gaat zeker mooi worden!
Die starlet op het filmpje van youtube is er gewoon eentje met een ct9, is een vriend van mister fix it van starletforum geloof ik
Maar dit gaat zeker mooi worden!
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
Kijk, eindelijk de plannen uit de doeken. Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen
Je gereedschappen al besteld?
Je gereedschappen al besteld?
-
Evjatar
- Newbie

- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 01:21
Ik kan je vertellen dat stefan's starlet de snelste is van nederland. In ieder geval op het starlet forum dan. Er zijn wel andere die in de buurt komen, maar die van Stefan was wel echt een klasse apart!
K heb 1 keer bij iemand in de auto gezeten met ongeveer 180 pk en dat was al super snel, moet je voorstellen als er nog 120 pk bij komt!
Groeten
K heb 1 keer bij iemand in de auto gezeten met ongeveer 180 pk en dat was al super snel, moet je voorstellen als er nog 120 pk bij komt!
Groeten
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
@ Evjatar: Voor blok moet ik nog even kijken. Reken op 1200 - 1300 Euro inclusief ECU, downpipe etc. Ander uitlaatspruitstuk, HKS actuator etc. kunnen er bij, maar dan gaat de prijs wat omhoog. Mocht je interesse hebben, gooi maar een goed bod op de pm.
@ Luuk, is dat zo? Hmm, hoe kom ik er dan bij dat dat Stefan was? Anyway, hier nog een paar filmpjes die wél van Stefan zijn, op 1,4 bar, denk ik =>
http://www.youtube.com/watch?v=iXk3qd5Pc_A
http://www.youtube.com/watch?v=fzqNInWaVbs
@ Luuk, is dat zo? Hmm, hoe kom ik er dan bij dat dat Stefan was? Anyway, hier nog een paar filmpjes die wél van Stefan zijn, op 1,4 bar, denk ik =>
http://www.youtube.com/watch?v=iXk3qd5Pc_A
http://www.youtube.com/watch?v=fzqNInWaVbs
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
Hier in ieder geval nog een dyno filmpje van Goes, 2 jaar geleden: 210pk op de wielen: youtube klikplekje 
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
wilde plannen
ik ben benieuwd
ik ben benieuwd
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Tellerswipe 80 - 160
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
mooi project weer bas! We zullen straks aan elkaar gewaagd zijn
!
oktober weer in goes bij Ruud Frederiks? 
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
NEWRESULT!!
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Gave plannen Bas!! Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden!!
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
Gave plannen idd Bas.
Ben benieuwd naar de progressie!
Ga je met originele remschijven en blokken rijden of ga je die ook nog verbeteren?
Had jij trouwens ook al PU motorsteunen??
Ben benieuwd naar de progressie!
Ga je met originele remschijven en blokken rijden of ga je die ook nog verbeteren?
Had jij trouwens ook al PU motorsteunen??
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
Raymonde12
- Special member

- BerichtenCOLON 691
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 06, 2009 19:51
zeker mooi plannen
als je zoveel pk,s wilt zou ik de remmen zeker wel gaan aanpassen veiligheid voor alles;)
als je zoveel pk,s wilt zou ik de remmen zeker wel gaan aanpassen veiligheid voor alles;)
-
Green Zing E10
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1191
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04
Nice Bas.... dat wordt helemaal oorgasmes in tunneltjes
Is bij de plannen een bak met LSD ook inbegrepen? Dat ga je wel nodig hebben met zoveel vermogen op de voorwielen.. Ik heb die Starlet wel eens een rolling burnout van 70 meter zien doen (dynomeeting toen..hehe) Leuk...maar k*t voor stoplicht sprintjes natuurlijk
Anyway...ik ben benieuwd!
Enne...we pm'en nog ff over je blok...
Is bij de plannen een bak met LSD ook inbegrepen? Dat ga je wel nodig hebben met zoveel vermogen op de voorwielen.. Ik heb die Starlet wel eens een rolling burnout van 70 meter zien doen (dynomeeting toen..hehe) Leuk...maar k*t voor stoplicht sprintjes natuurlijk
Anyway...ik ben benieuwd!
Enne...we pm'en nog ff over je blok...
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
mooie plannen bas
ben benieuwd!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Damn, deze ga ik heel goed opvolgen, ben benieuwd 
Succes alleszinds!
Grtz
Succes alleszinds!
Grtz
-
hardgaander
- Senior member

- BerichtenCOLON 303
- GeregistreerdCOLON Ma Aug 23, 2010 17:18
Ben benieuwd of je dat fatsoenlijk op de weg kunt brengen met voorwiel aandrijf maar idd. mooi project wordt het!
there is no substitute for rpm!
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
Eerste update!!! Gisterochtend heb ik een Einhell 4300V compressor opgehaald. 2dehandsje, 1 jaar oud, in prima staat en alle koppelingen, de manometer, veiligheidsventiel etc. allemaal vervangen voor degelijk, knap spul. Hij heeft 50 liter tankinhoud, levert maximaal 10 bar en heeft 412 l/min aanzuigcapaciteit. Bedoeling is om een pneumatische slagtol en een straalcabine er op aan te sluiten.
En tevens een setje gereviseerde achterschijfremmen incl. een stuk wielophanging, bouten en remdrukverdeler te pakken, voor een schappelijk prijsje =>
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/t ... 4VB4M&df=1
@ Wes: ik denk dat we een leuk robbertje kunnen sprinten met zijn tweeën straks
Zoals ik al zei op het starlet-forum: De blacktoppies zullen we eens even een turbopoepie laten ruiken haha!!! Eind van het jaar moesten we maar weer naar Goes gaan idd. Eens kijken wat dat oplevert.
@ Mark: Ik heb de voorste motorsteun vorig jaar opgeknapt en gevuld met vloeibaar rubber. Werkte prima. De andere steunen moest ik nog doen, omdat die niet zo makkelijk te demonteren zijn. Remmen worden in zoverre geüpgraded, dat ik eerst met het standaard spul ga rondrijden, maar dan wel met stalen remleidingen. Als dat niet hard genoeg remt naar mijn zin, ga ik kijken hoe ik ga upgraden. Standaard zijn de remmen van de E10 echter redelijk overbemeten natuurlijk. Dus even kijken hoe het gaat.
@ Pim: Oorgasmes, wat dacht je van gescheurde trommelvliezen
Er zit trouwens geen LSD in de bak. Wel een 3 puk koppeling. Die is heel direct en kan het vermogen makkelijk aan. LSD komt misschien wel als het nodig is, maar dat wordt dan volgend jaar. Voorlopig doen we het even zonder, wederom even kijken hoe het gaat.
En tevens een setje gereviseerde achterschijfremmen incl. een stuk wielophanging, bouten en remdrukverdeler te pakken, voor een schappelijk prijsje =>
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/t ... 4VB4M&df=1
@ Wes: ik denk dat we een leuk robbertje kunnen sprinten met zijn tweeën straks
@ Mark: Ik heb de voorste motorsteun vorig jaar opgeknapt en gevuld met vloeibaar rubber. Werkte prima. De andere steunen moest ik nog doen, omdat die niet zo makkelijk te demonteren zijn. Remmen worden in zoverre geüpgraded, dat ik eerst met het standaard spul ga rondrijden, maar dan wel met stalen remleidingen. Als dat niet hard genoeg remt naar mijn zin, ga ik kijken hoe ik ga upgraden. Standaard zijn de remmen van de E10 echter redelijk overbemeten natuurlijk. Dus even kijken hoe het gaat.
@ Pim: Oorgasmes, wat dacht je van gescheurde trommelvliezen
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Nette prijs voor die remmerij!
Remmen doen het bij mij met mijn 180 whp ook nog prima, dus voorlopig zou ik het even aanzien...
Wat ben jij eigenlijk van plan met je aandrijfassen? Ik zit er ook al over na te denken maar die van de 4E-FE zijn natuurlijk maar twijgjes vergeleken met die van een GT turbo....
Remmen doen het bij mij met mijn 180 whp ook nog prima, dus voorlopig zou ik het even aanzien...
Wat ben jij eigenlijk van plan met je aandrijfassen? Ik zit er ook al over na te denken maar die van de 4E-FE zijn natuurlijk maar twijgjes vergeleken met die van een GT turbo....
Corolla E11 G6 Turbo
NEWRESULT!!
NEWRESULT!!