Mijn remlichten branden alle 3 constant. als ik de lampen aan doe braden ze allemaal.
Iemand ervaring mee? Ik dacht zelf aan de remlicht schakelaar bij het pedaal.
Auto moet volgende week dinsdag voor de apk dus het moet wel even gerepareerd worden.
remlichten branden constant
Moderator: Moderator
-
martijnthole
- Senior member

- Type Corolla: E11
- Type Corolla: 1.6 S
- Contacteer:
-
MzKzM
- CCNL Member

- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
Re: remlichten branden constant
Is dit nadat je aan een radio/versterker oid hebt zitten sleutelen? Of gewoon spontaan? Het kan in dat geval inderdaad de remlichtschakelaar zijn die blijgt hangen maar dat is wel de eerste keer dat ik dat probleem hoor. Probeer het stekkertje hiervan een los te nemen en er een weerstandsmeter (is een stand op de multimeter, meestal aangeduid met ohm of het omega teken) aan te hangen en de schakelaar te bedienen. Deze zou open loop af moeten wisselen met 0 ohm bi jhet bedienen. Als deze constand 0 Ohm aangeeft is de schakelaar defect.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
martijnthole
- Senior member

- Contacteer:
Ik weet niet wanneer dit precies is begonnen. Ik heb wel 2 versterkers in mijn auto zitten dus daar zou het mee te maken hebben.MzKzM schreef:Is dit nadat je aan een radio/versterker oid hebt zitten sleutelen? Of gewoon spontaan? Het kan in dat geval inderdaad de remlichtschakelaar zijn die blijgt hangen maar dat is wel de eerste keer dat ik dat probleem hoor. Probeer het stekkertje hiervan een los te nemen en er een weerstandsmeter (is een stand op de multimeter, meestal aangeduid met ohm of het omega teken) aan te hangen en de schakelaar te bedienen. Deze zou open loop af moeten wisselen met 0 ohm bi jhet bedienen. Als deze constand 0 Ohm aangeeft is de schakelaar defect.
Ik ga dat met de multi meter morgen proberen. Dan moet ik er eerst even 1 lenen.
-
Co'tje
- CCNL Member

- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Contacteer:
simpele multimeter kost een 10tje bij een doe het zelf zaak en je zal zien dat als je er eenmaal 1 hebt je hem regelmatig gebruikt bij het sleutelen aan de electronica in je auto..
Arco
Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
martijnthole
- Senior member

- Contacteer:
Ga er ook zeker zelf eentje aanschaffen. Ik heb nu zo een met 2 pennetjes. De een is dan de massa en de ander de plus. Als er stroom op staat gaat er een lampje branden, maar daar had ik bij dit probleem niks aan.Co'tje schreef:simpele multimeter kost een 10tje bij een doe het zelf zaak en je zal zien dat als je er eenmaal 1 hebt je hem regelmatig gebruikt bij het sleutelen aan de electronica in je auto..
Arco
Opa had wel een goede multimeter en we hebben het even doorgemeten. Alles was normaal.
Ik heb nog een beetje op internet gezocht en toen kwam ik iets tegen over de trekhaak stekker. Weet iemand welk pennetje voor de remlichten is? Ik heb er even naar gekeken maar hij ziet er niet kapot uit.
-
jorn
- Junior member

- Type Corolla: E10
- Type Corolla: gtsi
Dat licht er maar net aan wat voor stekker op je auto zit gemonteerd. Je hebt keuze tussen een 7 of13 polige stekker. En ook nog een jaeger en een West type stekker. Op de volgende site staat wel.een tekening ervan http://kck.eu/?page=artikelen&sub=artic ... &lastid=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes.
Succes.
driving
Car : E10 GTSI
Scooter : piaggio zip 4takt (43000km:D)
Car : E10 GTSI
Scooter : piaggio zip 4takt (43000km:D)
-
nicknameless
- CCNL Member

- CCNL lidnummer: 826
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Contacteer:
Misschien denk ik te simpel, maar het kan ook een slechte massa zijn.
Hier en daar met wat contactspray spuiten kan wellicht ook helpen.
Hier en daar met wat contactspray spuiten kan wellicht ook helpen.
-
martijnthole
- Senior member

- Contacteer:
Probleem is opgelost. Bedankt voor de reacties.
Ik heb de stekkerdoos los gemaakt en contact spray in gespoten en hij deed het weer. Waarschijnlijk was de massa niet helemaal goed.
Ik heb de stekkerdoos los gemaakt en contact spray in gespoten en hij deed het weer. Waarschijnlijk was de massa niet helemaal goed.