remlichten branden constant

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
martijnthole
Senior member
Senior member
Type Corolla: E11
Type Corolla: 1.6 S
Contacteer:

remlichten branden constant

Bericht door martijnthole »

Mijn remlichten branden alle 3 constant. als ik de lampen aan doe braden ze allemaal.

Iemand ervaring mee? Ik dacht zelf aan de remlicht schakelaar bij het pedaal.

Auto moet volgende week dinsdag voor de apk dus het moet wel even gerepareerd worden.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92

Re: remlichten branden constant

Bericht door MzKzM »

Is dit nadat je aan een radio/versterker oid hebt zitten sleutelen? Of gewoon spontaan? Het kan in dat geval inderdaad de remlichtschakelaar zijn die blijgt hangen maar dat is wel de eerste keer dat ik dat probleem hoor. Probeer het stekkertje hiervan een los te nemen en er een weerstandsmeter (is een stand op de multimeter, meestal aangeduid met ohm of het omega teken) aan te hangen en de schakelaar te bedienen. Deze zou open loop af moeten wisselen met 0 ohm bi jhet bedienen. Als deze constand 0 Ohm aangeeft is de schakelaar defect.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
martijnthole
Senior member
Senior member
Contacteer:

MzKzM schreef:Is dit nadat je aan een radio/versterker oid hebt zitten sleutelen? Of gewoon spontaan? Het kan in dat geval inderdaad de remlichtschakelaar zijn die blijgt hangen maar dat is wel de eerste keer dat ik dat probleem hoor. Probeer het stekkertje hiervan een los te nemen en er een weerstandsmeter (is een stand op de multimeter, meestal aangeduid met ohm of het omega teken) aan te hangen en de schakelaar te bedienen. Deze zou open loop af moeten wisselen met 0 ohm bi jhet bedienen. Als deze constand 0 Ohm aangeeft is de schakelaar defect.
Ik weet niet wanneer dit precies is begonnen. Ik heb wel 2 versterkers in mijn auto zitten dus daar zou het mee te maken hebben.

Ik ga dat met de multi meter morgen proberen. Dan moet ik er eerst even 1 lenen.
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Contacteer:

Bericht door Co'tje »

simpele multimeter kost een 10tje bij een doe het zelf zaak en je zal zien dat als je er eenmaal 1 hebt je hem regelmatig gebruikt bij het sleutelen aan de electronica in je auto..

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
martijnthole
Senior member
Senior member
Contacteer:

Co'tje schreef:simpele multimeter kost een 10tje bij een doe het zelf zaak en je zal zien dat als je er eenmaal 1 hebt je hem regelmatig gebruikt bij het sleutelen aan de electronica in je auto..

Arco
Ga er ook zeker zelf eentje aanschaffen. Ik heb nu zo een met 2 pennetjes. De een is dan de massa en de ander de plus. Als er stroom op staat gaat er een lampje branden, maar daar had ik bij dit probleem niks aan.

Opa had wel een goede multimeter en we hebben het even doorgemeten. Alles was normaal.

Ik heb nog een beetje op internet gezocht en toen kwam ik iets tegen over de trekhaak stekker. Weet iemand welk pennetje voor de remlichten is? Ik heb er even naar gekeken maar hij ziet er niet kapot uit.
jorn
Junior member
Junior member
Type Corolla: E10
Type Corolla: gtsi

Bericht door jorn »

Dat licht er maar net aan wat voor stekker op je auto zit gemonteerd. Je hebt keuze tussen een 7 of13 polige stekker. En ook nog een jaeger en een West type stekker. Op de volgende site staat wel.een tekening ervan http://kck.eu/?page=artikelen&sub=artic ... &lastid=11" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes.
driving
Car : E10 GTSI
Scooter : piaggio zip 4takt (43000km:D)
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 826
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Contacteer:

Bericht door nicknameless »

Misschien denk ik te simpel, maar het kan ook een slechte massa zijn.

Hier en daar met wat contactspray spuiten kan wellicht ook helpen.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
martijnthole
Senior member
Senior member
Contacteer:

Probleem is opgelost. Bedankt voor de reacties.

Ik heb de stekkerdoos los gemaakt en contact spray in gespoten en hij deed het weer. Waarschijnlijk was de massa niet helemaal goed.
Plaats reactie