peewee's ae92 gt-i 20, restauratie zo goed als klaar!
ModeratorCOLON Moderator
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 07, 2007 17:15
Re: peewee's ae92 gt-i 20, restauratie is begonnen
zo,
vandaag is het echte werk dan begonnen, de schermranden zijn er alvast uitgeslepen, waarna ik hem in "me" loods op de brug heb gezet.
en vanavond ben ik begonnen met demonteren, achterwielophanging is er onder vandaan, uitlaat is weg, morgen nog de tank en de stabistang en dan is de achterzijde leeg aan de onderzijde.
dan gaat meteen de zaag en de slijptol in de rotte plekken, de coating kan ik er vanaf krabben en de slechte plekken behandelen.
nog wat foto's hoe hij er na vandaag bij staat, de binnendorpels zijn ook weg gerot dus daar moet ik eerst wat stukken in maken...
vandaag is het echte werk dan begonnen, de schermranden zijn er alvast uitgeslepen, waarna ik hem in "me" loods op de brug heb gezet.
en vanavond ben ik begonnen met demonteren, achterwielophanging is er onder vandaan, uitlaat is weg, morgen nog de tank en de stabistang en dan is de achterzijde leeg aan de onderzijde.
dan gaat meteen de zaag en de slijptol in de rotte plekken, de coating kan ik er vanaf krabben en de slechte plekken behandelen.
nog wat foto's hoe hij er na vandaag bij staat, de binnendorpels zijn ook weg gerot dus daar moet ik eerst wat stukken in maken...
groeten van PeeWee
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
goed bezig 
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
Raymon
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1753
- GeregistreerdCOLON Ma Mrt 10, 2003 21:30
+1CoupÉter schreefCOLONgoed bezig
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
Gingen de bouten van de achterbrug er een beetje uit? Wil die van mij eigenlijk ook ff een nieuw laagje geven tzt.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Aj, die binnendorpels zien er ook niet best uit...die heeft echt zwaar last van autolepra
Chappo dat je 'm gaat redden natuurlijk, maar had eigenlijk niet anders van je verwacht, maar je hebt zo te zien nog een lange weg te gaan
Succes Peter!
Chappo dat je 'm gaat redden natuurlijk, maar had eigenlijk niet anders van je verwacht, maar je hebt zo te zien nog een lange weg te gaan
Succes Peter!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
ja, heb een hoop te doen! tister stukken eruit geslepen, vandaag nieuwe gemaakt en erin gelast, geen foto's want ik had het iets te druk, en maak een beetje erg lange dagen zo....
@ MzKzM: ja die gingen wel aardig soepel, tank ook wel, hij is nu helemaal kaal aan de achter onder zijde, op de leidingen na dan....
@ MzKzM: ja die gingen wel aardig soepel, tank ook wel, hij is nu helemaal kaal aan de achter onder zijde, op de leidingen na dan....
groeten van PeeWee
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Goed werk man, bij mij had hij al op de sloop gestaan
Maar waarom laat je hem niet stralen?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
scooby
- Starting member

- BerichtenCOLON 89
- GeregistreerdCOLON Wo Sep 10, 2003 17:10
Bertus schreefCOLONGoed werk man, bij mij had hij al op de sloop gestaanMaar waarom laat je hem niet stralen?
bij jou ja, maar ja jij bent ook niet goed wijs!
V70R AWD
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
Daar heb je een punt 
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
zo, na een tijdje erg druk te zijn geweest, met de corolla natuurlijk en nog wat festivals tussendoor etc, maar tijd voor een update!
rechterkant heb ik de binnenwielkast helemaal behandelt, rotte stukken eruit gehaald en nieuwe erin gelast, en hetzelfde met de wielkast. hierna alles nog een keer behandelt, schoon geborstelt en in de 2 componenten epoxy gezet.
nu nog de linker binnenwielkast, de beide binnendorpels en de onderkanten waar de buiten en binnen wielkasten tegen elkaar zitten vervangen, alle naden weer goed afkitten en alles opnieuw in de body schutz....
paar foto's voor het idee hoe het er nu uitziet:
rechterkant heb ik de binnenwielkast helemaal behandelt, rotte stukken eruit gehaald en nieuwe erin gelast, en hetzelfde met de wielkast. hierna alles nog een keer behandelt, schoon geborstelt en in de 2 componenten epoxy gezet.
nu nog de linker binnenwielkast, de beide binnendorpels en de onderkanten waar de buiten en binnen wielkasten tegen elkaar zitten vervangen, alle naden weer goed afkitten en alles opnieuw in de body schutz....
paar foto's voor het idee hoe het er nu uitziet:
groeten van PeeWee
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Ziet er zeker beter uit zo. Binnenkort maar eens van dichtbij inspecteren denk.
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
Gaat goed! 
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Inderdaad, ziet er goed uit.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
mooi mooi mooi 
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
ahum.... dit topic is nog stoffiger dan mijn auto was!!
zal het topic ook maar weer eens updaten, aangezien we wel een stukje verder zijn nu
de auto is na de laatste update verder afgelast, de dorpels en wielkastranden zijn er netjes in gelast en in de groene epoxy gezet, en daarna naar de apk gebracht en gehaald
en toen werd het eventjes stil.... tijdje niks gedaan, te druk op het werk, relatie gekregen, etc, dus heb een tijdje rondgereden zonder skirts, en met dorpels en wielkastranden die groen waren...
interieur had ik er wel al in gezet, behalve de bekleding van de kofferbak ivm met audio installatie die gaat komen..
en toen werd het het eind van het jaar, en begon ik het toch zat te worden dat hij niet af was, en wetende dat we halverwege januari 2 grote projecten op me werk zouden binnenkrijgen die binnen korte tijd af moeten, heb ik de deal gemaakt dat begin januari mijn auto gespoten zou worden!
dus bij deze, 2e week januari heeft me auto op het werk gelogeerd, heeft me baas hem strak gemaakt, wat nog wel ff werk was met het plamuur etc, en zijn de achterschermen gespoten, en ook nog eens een andere voorbumper, een andere motorkap en een andere passagiersdeur!
auto zit nu weer netjes in elkaar, geblindeerde zij ramen achter zitten er nu in, en op wat kleine puntjes als de skirts wat beter vast zetten en stootstrips goed vastplakken ( tape wat ik besteld had werkt niet echt, lag 2 dagen later alweer op de grond in de garage
) is hij weer strak
de rest van de delen gaan nog intensief gepoetst worden door me meissie, aangezien dat niet echt mijn ding is
en zij daar veel meer ervaring heeft met showauto's...
o ja, bij het opbouwen is meteen de K-sport schroefset eronder gegaan, samen met staalgevlochten remslangen, en ben zeer tevreden over de schroefset!
remslangen is minder goed te zeggen, aangezien de voor remschijven krom zijn, maar deze heb ik besteld nu van black diamond, dus hopelijk met een weekje ofzo is dat ook eindelijk top...
verder ben ik nu bezig met de audio, hier ga ik verder nog niet veel over los laten, alleen dat ik gewoon me oude componenten ga gebruiken, ga zelfs van 2 naar 1 sub (ja ik word ook ouder), alleen ga ik dit allemaal netjes inbouwen zodat ik nog wat ruimte heb ook.
dus, zoals je leest, ik zit niet helemaal stil, ondanks dat ik zo weinig post, ben juist te druk om wat te posten eigk
nog wat pics die ik snel had gemaakt, als hij er wat mooier bij staat en het weer is beter moet ik maar eens een mooie shoot doen...
zal het topic ook maar weer eens updaten, aangezien we wel een stukje verder zijn nu
de auto is na de laatste update verder afgelast, de dorpels en wielkastranden zijn er netjes in gelast en in de groene epoxy gezet, en daarna naar de apk gebracht en gehaald
en toen werd het eventjes stil.... tijdje niks gedaan, te druk op het werk, relatie gekregen, etc, dus heb een tijdje rondgereden zonder skirts, en met dorpels en wielkastranden die groen waren...
interieur had ik er wel al in gezet, behalve de bekleding van de kofferbak ivm met audio installatie die gaat komen..
en toen werd het het eind van het jaar, en begon ik het toch zat te worden dat hij niet af was, en wetende dat we halverwege januari 2 grote projecten op me werk zouden binnenkrijgen die binnen korte tijd af moeten, heb ik de deal gemaakt dat begin januari mijn auto gespoten zou worden!
dus bij deze, 2e week januari heeft me auto op het werk gelogeerd, heeft me baas hem strak gemaakt, wat nog wel ff werk was met het plamuur etc, en zijn de achterschermen gespoten, en ook nog eens een andere voorbumper, een andere motorkap en een andere passagiersdeur!
auto zit nu weer netjes in elkaar, geblindeerde zij ramen achter zitten er nu in, en op wat kleine puntjes als de skirts wat beter vast zetten en stootstrips goed vastplakken ( tape wat ik besteld had werkt niet echt, lag 2 dagen later alweer op de grond in de garage
de rest van de delen gaan nog intensief gepoetst worden door me meissie, aangezien dat niet echt mijn ding is
o ja, bij het opbouwen is meteen de K-sport schroefset eronder gegaan, samen met staalgevlochten remslangen, en ben zeer tevreden over de schroefset!
remslangen is minder goed te zeggen, aangezien de voor remschijven krom zijn, maar deze heb ik besteld nu van black diamond, dus hopelijk met een weekje ofzo is dat ook eindelijk top...
verder ben ik nu bezig met de audio, hier ga ik verder nog niet veel over los laten, alleen dat ik gewoon me oude componenten ga gebruiken, ga zelfs van 2 naar 1 sub (ja ik word ook ouder), alleen ga ik dit allemaal netjes inbouwen zodat ik nog wat ruimte heb ook.
dus, zoals je leest, ik zit niet helemaal stil, ondanks dat ik zo weinig post, ben juist te druk om wat te posten eigk
nog wat pics die ik snel had gemaakt, als hij er wat mooier bij staat en het weer is beter moet ik maar eens een mooie shoot doen...
groeten van PeeWee
-
Linea Sol
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6083
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43
Re: peewee's ae92 gt-i 20, restauratie zo goed als klaar!
In iedergeval goed bezig geweest, heb je hem ook al getectyleerd ?? 
Gegroet JO
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
haha de onderkant staat helemaal in de 3M bodyschutz, en dorpels etc heb ik vol gespoten met amber tectyl, moet wel even volhouden denk ik 
groeten van PeeWee
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
Goed bezig weer, die foto's zijn idd slecht 
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
Blij te horen dat deze auto weer in oude glorie hersteld is! Kun je dit jaar mooi je titel van vorig jaar weer heroveren

Maare...betere foto's zijn inderdaad wel gewenst!
Maare...betere foto's zijn inderdaad wel gewenst!
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
goed bezig
Wel wat scherpere foto's aub
Wel wat scherpere foto's aub
-
toyota AE92
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 428
- GeregistreerdCOLON Za Sep 24, 2011 11:44
Super mooie repairaties en wat je had met dat plamuur op je E9 had ik idemdito bij mij waren me dorpels lichtjes geplamuurd daarna omdat ik niet zelf de ruimte etc materiaal heb om te lassen heb ik dat laten doen toen zij er bij mij ook nieuwe dorpels / binnenschermen achter l+R / achterplaat op dat hoekje / wielranden / onder het raam de bekende plek / en de achterklep / en die condensbakjes of die luchtroosterbakken waren bij mij ook weg l+R, was hem 3 weken kwijt marja voorschermen zijn ook niet alles meerr moet alles nog keer vernieuwen en opnieuw laten spuiten maar dat doe ik in de zomervakantie. Maar mooi dat er toch nog diverse E9 gered worden. Maar plaatwerk kan je bijna alles nieuw kopen imitatie en zelfs brandstoftanken etc kan je nog gewoon nieuw kopen.
4A-F tuning
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Jeeeej, nieuwe knoppies jonguh!
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
Hahahaha, net een maatje groter 
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
jaa!!!! me nieuwe aanwinst dankzij MzKzM;
de 'luxe' knopjes voor de kachelbediening
had ze zelf ook nog niet eerder gezien, maar moet zeggen, staat een stuk beter en voelt ook prettiger aan (of dat komt alleen maar omdat ze nieuw en speciaal zijn
)
en om zelf maar weer een beetje te updaten, weinig gebeurt aan de auto verder, volgende week ff goed poetsen met me meissie en de stootstrips er eindelijk opplakken en hopen dat ze er niet weer afvallen, en dan wat goede foto's maken meteen zodat ik weer wat kan posten eindelijk....
verder tussendoor met de audio bezig, maar dit heeft geen haast, of moet ik zeggen hier heb ik niet veel tijd voor, aangezien ik toch wel wat mis wat geluid betreft met alleen maar 2 10cm speakertjes...
de 'luxe' knopjes voor de kachelbediening
en om zelf maar weer een beetje te updaten, weinig gebeurt aan de auto verder, volgende week ff goed poetsen met me meissie en de stootstrips er eindelijk opplakken en hopen dat ze er niet weer afvallen, en dan wat goede foto's maken meteen zodat ik weer wat kan posten eindelijk....
verder tussendoor met de audio bezig, maar dit heeft geen haast, of moet ik zeggen hier heb ik niet veel tijd voor, aangezien ik toch wel wat mis wat geluid betreft met alleen maar 2 10cm speakertjes...
groeten van PeeWee
-
Lone wolf
- President member

- BerichtenCOLON 1073
- GeregistreerdCOLON Zo Apr 29, 2007 21:31
Mooie restauratie ! Is dat digitale dashboard niets voor jou?
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo