E12 van ORBB (HOW foto's)

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door Noedel »

En hoeveel K gaat de kleur bedragen? :D
Opnieuw een superleuke update op komst dus!
Maar wel een rotklus om het op de goede manier te installeren :P

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door ORBB »

Ik dacht aan 6,

dat blauwe vind ik ook maar niks, dan maar iets tussenin ;-)

en dat het een rotklus wordt weet ik al ja, lekker veel ruimte overal haha,
zal een keer gebeuren als ik veel tijd heb :)


@ coupeter,

keertje meeten zoizo, enkel zien wanneer dat gaat passen met de vriendin,
ohjaa, het drukke schema van shoppen (haar ding) en wedstrijden (mijn ding) haha :p
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door CoupÉter »

Ik zou zelf ook voor 6000k gaan. Dat wordt ook mijn keuze voor de xenon.

Ik hoor wel als je een keertje kan meeten ;) Is het zo erg dat shoppen bij haar dan? :lol:
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door ORBB »

Tsjah, als ik dan een keer niet met min hobby weg ben wil zei een keer wat doen he, en kan dan moeilijk nee zeggen nadat ze altijd met mij meegaat :p

Enjah, we zitten hier mooi centraal om elke keer wat anders te gaan bezoeken he... :p

Utrecht, Adam, Amstelveen,... etc etc :p

ondertussen weet ik al welke parkeer garages niet 'verlagings' vriendelijk zijn :p
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door CoupÉter »

ik hoor het wel als je een keertje tijd hebt ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door ORBB »

Aangezien mn huidige toyota navigatie me meer en meer in de steek laat,
overweeg ik toch om een 2din radio in de bouwen met navigatie.

voor de radio heb ik al wat op het oog,
nu enkel nog een mooi en goed dubbel din frame.

iemand die wat linkjes heeft ??

andere mogelijkheid is ook een appart navigatie aan te schaffen zoals tomtom ofzo,
maar dan zoek ik wel een mogelijkheid om die te bevestigen ergens aan het interieur op een nette manier,
niet met dat zuignapje op het raam.

mvg, Tim
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!

Bericht door Noedel »

Op ebay zoeken naar: "CT23TY07 Toyota Corolla Double Din Facia"
Ik heb demijne hier besteld: http://www.ebay.co.uk/itm/CT23TY07-Toyo ... 2ebaddb84c" onclick="window.open(this.href);return false;

Pasvorm is netjes ;)

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla van ORBB

Bericht door ORBB »

En alweer beetje pech met de corolla :(

gisteren zoals elke week van mn vriendin naar huis gereden, heel het weekend in Nederland van hier naar daar gereden geen enkel probleem.
ik vertrek naar huis ook alles ging goed.

na +200km ben ik op +-15km van huis en ik ga zoals elke week mn dieseltankje vol gooien.

alles vol, alle waardes in mn fuellog app ingegeven, wil de corolla starten,

2keer flauwtjes rond gedraaid en geen beweging meer.
batterij overleden.

Was 2uur in de nacht dus natuurlijk niemand in de buurt waar ik kon aan vragen voor startkabels, uiteindelijk toch mn pa gebeld.
en die heeft me dan komen verlossen met startkabels.
Tot thuis geraakt in 1stuk, meteen mn multimeter genomen en de lading is gewoon goed.
Dus dat vond ik dan weer beetje vreemd, na +200km rijden, 5min stilstaan en dan niet meer starten met warme motor.

maarjah, is nog steeds de eerste batterij van de Corolla en die zit er al sinds 2004.. vind ik op zich een knappe prestatie ;)


Vandaag de corolla maar gestart met mn boosterkit thuis en naar de garage gereden.
meteen een hele grote beurt voor de Corolla dan maar :p

- Groot onderhoud (100.000km)
- Schade herstelling : (TTE bumper, zijflank, voorlicht + spuiten)
- 2 sterretjes uit me voorraam halen
- Nieuwe accu erin

ik had het plaatsen van de bumper wat uitgesteld door het weer, maar nu toch maar laten doen nu hij toch bij de garage staat..

hopelijk nu terug 7jaar zonder problemen rijden ;)



Het zielige corollatje. in zielige wintermodus, met zn mond open :(

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 807
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37

Re: Corolla van ORBB

Bericht door E12-Chris »

Balen!
Maar goed dat het niet meer dan een platte accu was :)

Ben benieuwd naar de TTE front.
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla van ORBB

Bericht door Noedel »

Bij mij zit er momenteel ook nog steeds de eerste batterij in, en heb ook nog geen problemen gehad :)

Wel spijtig van het voorval, maar nu komt hij ineens wel terug lekker tiptop de garage uit :P
Ben ook benieuwd naar het TTE front icm je verlaging!

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla van ORBB

Bericht door ORBB »

Verlaging en velgen zal pas begin maart ofzo zijn dat ik ze er ga opgooien.
Maar ik ben er ook benieuwd naar :D

vanavond nog ff langs geweest naar de garage.

onderhoud is gedaan, batterij is vervangen.

morgen beginnen ze aan de bumper ombouw dus normaal heb ik hem vrijdag terug. En dan komen er wel al foto's op het forum ! :D
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door ORBB »

En tadaaa, Corolla sinds vanavond terug :)

alles is gebeurd,

batt vervangen
onderhoud
bumpers hersteld en tte erop


enkel lijkt het mij dat mn bumper in een lichtere kleur is gespoten dan mn auto (zie verschil met motorkap)
morgen nog is kijken in de zon, hoop van niet maar anders nog maar is terug gaan vrees ik :(

Afbeelding

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 807
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door E12-Chris »

Op foto is het moeilijk zichtbaar. Ziet er wel zeer bruut uit!

Komt hij veel lager dan de standaard?

Groeten
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door ORBB »

Haj,

ik had verwacht dat hij een hoop lager zou komen dan de standaard bumper maar ik vind het zeer goed meevallen !

als ik dit weekend is tijd heb eens foto van de zijkant (laag) nemen.

dan kan je zelf zien hoe hoog hij komt tegenover sportkit zijskirts
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 807
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door E12-Chris »

Perfect,
Nu is de vraag, ben je er zelf blij mee? :P

Groeten
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door ORBB »

ik ben er zeker blij mee.

nu heb ik de auto in de setup zoals ik hem meteen wou van in het begin :)

- TTE dakspoiler
- Sport achterschortjes
- Sport zijskirts
- TTE front
- Verlaging
- OZ Superturismo

Enkel morgen maar is kijken of er geen kleur verschil op zit, anders wordt het nog is terug gaan
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door Bart-E11 »

bruut frontje :D

op foto zou je wel zeggen dat er verschil is
ik had het ook even met mijn G6 gril maar na een week was het al een stuk minder
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door Noedel »

Superdik zo!
Enkel komt hij effectief wel een stukkie lager dan de originele, een kennis van mij heeft hem op de duur weggedaan omdat hij er teveel last mee had.
Kleurverschil is er idd wel op de foto's, als het je blijft storen zou ik ook teruggaan.

Grtz
Raymonde12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON Zo Dec 06, 2009 19:51

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door Raymonde12 »

Kunt het kleur verschil wel zien.jammer:(

Maar wel bruut klasse! mooie auto;)
viewtopic.php?f=50&t=32777

Toyota The Art Of Driving
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 TTE van ORBB

Bericht door ORBB »

Maar is foto's van buiten gemaakt, nu valt de kleur niet echt op ?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 807
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)

Bericht door E12-Chris »

Ik zie geen verschil in ieder geval.

Lees: wel gezien vanop een klein scherm.

Groeten.
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)

Bericht door Bart-E11 »

wil echt niet lullig doen maar ik zie het wel
met name de motorkap
ik zeg: goed poetsen en dan nog eens oordelen

btw die wieldoppen zien er echt niet uit zo met die bumper

tijd voor zomer 8-)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)

Bericht door Noedel »

Echt wel bruut zo.
Ik vind hem net iets lichter lijken dan de motorkap idd.

Grtz
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)

Bericht door CoupÉter »

Zit zo op de foto zeker kleur verschil in. Op alle foto's zie je wel dat de kleur een lichtere tint heeft.

Vooral op je laatste foto zie je goed dat hij ook aan de zijkant duidelijk anders van kleur is.

Maar wel mooie bumper. :) alleen blijf ik persoonlijk het gat in het midden te lomp vinden.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
nielsb
General member
General member
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON Di Nov 24, 2009 16:18

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)

Bericht door nielsb »

Dik! Ik zou in dat gat een front mount intercooler zetten :p
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

Bericht door ORBB »

Eindelijk terug de zomer velgjes er terug onder en een klein beetje verlagen.

inderdaad klein beetje, ik zette hem terug in de setup van vorig jaar maar DAMN wat komt die voorbumper dan akelig laag te liggen!
dus heb hem snel terug wat omhoog geschroefd, kwestie dat we de bumper toch nog even heel houden...

nu omdat hij echt laag kwam, en de kasten niet zo mooi gevuld zijn daardoor (door hoger leggen dan vorig jaar)
twijfel ik eig beetje tussen een oplossing, om toch mooi gevulde wielkasten te hebben zonder echt zo akelig laag voorin te komen.

optie 1: 18" Velgen aanschaffen

optie 2: Er zit nu een band op van "40" hoog. Meeste mensen met een E12 rijden met "45" hoog, dit kan al beetje helpen, maar heb geen idee hoeveel verschil dit uiteindelijk is ?

Hier even de foto's:
Sorry voor de slechte kwaliteit maar het werd net donker.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1042
GeregistreerdCOLON Zo Jul 12, 2009 00:13

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

Bericht door GranTurismo »

Dan zou ik voor optie 2 gaan. Dus 215/45 zoals de meesten inderdaad hebben (incluis ikzelf). Ten eerste omdat je al prachtige velgen hébt, en ten tweede omdat ik denk dat het nét dat beetje extra vulling geeft waardoor het mooi wordt. En eigenlijk ook nog omdat ik vind dat 18" net té is voor de Corolla, maar dat is persoonlijk.
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

Bericht door Bart-E11 »

op de een of andere reden vind ik jou velgen groter lijken dan die van Noedel
bij jou vind ik 17' wel mooi staan dus ik zou zeggen optie 2 met 215/45 er omheen :)

wordt het toch wat forser
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

Bericht door Noedel »

Als ik jou was zou ik dan ook voor de 2e optie gaan.
Ok, sportiviteit gaat minder zijn met zo'n ballonbanden, maar als je overstapt op 18" ben je al minstens 1000 à 1300 euro kwijt :)
Heb op mijn eerste set velgen ook een 205/45 gehad, en die hd ik al voor 450euro.

Grtz
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

Bericht door CoupÉter »

idd iets dikkere banden nemen. :)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
BUTTON_POST_REPLY