ATE plastilube

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

ATE plastilube

Bericht door Highway »

Even een vraagje over ATE plastilube.

Dit zit in een blauwe, plastic verpakking. Is te gebruiken om o.a. piepen van remmen tegen te gaan staat op de verpakking.

Is dit vet ook geschikt om op de remzuiger en cilinder te gebruiken? Dus in de remmen, waar ook het remvloeistof komt?

Reden dat ik het vraag, is dat ik een rem nog uit elkaar moet halen en ik geen aparte remmenvet heb. Ik dacht zelf dat deze ook geschikt is hiervoor, maar weet het niet zeker. Dus liever eerst even vragen, alvorens ik deze ervoor gebruik. Deze gebruik ik wel op de bijv. gelijdepennen.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: ATE plastilube

Bericht door Blof-fan »

Nee, die kun je voor de inwendige onderdelen niet gebruiken.
Daar heb je toch echt deze voor nodig:

Afbeelding
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819

Bericht door Highway »

OK thanks, morgen even zo een tube gaan halen wil geen problemen bji de revisie (gaat om voorremmen trouwens).

De plastilube gebruik ik wel op de gelijdepennen, daarvoor is het volgens mij wel geschikt. Indien niet, moet ik de huidige remmen eerst gaan schoon maken :?
Skoda Superb 1.8tsi
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819

Bericht door Highway »

Gister zo een tube bremszylinder-paste gehaald (wel duur spul, en alleen te verkrijgen in zo een grote tube helaas, maar goed heb het nu). Nu mijn voorrem links gedaan.

Stuk eenvoudiger dan de achter remmen!! :lol:

Zuiger eruit, alles goed schoon gemaakt, even de cilinder gehoond (je kan zien dat de zuiger soms wat tegen de kant aan komt. Denk dat dit wel normaal is, komen ook veel krachten op te staan bij het remmen natuurlijk dan kan de zuiger wel een beetje kantelen/bewegen. Op 1 punt kon je zien dat die ertegenaan was gekomen, maar je kon het niet eens voelen). Na het honen kon je dat plekje nog steeds wel zien, maar omdat je niets kan voelen en er wel wat kleine krassjes daar te zien waren, vond ik het goed.

De bremszylinder paste in de remklauw (rubber ingesmeert, cilinder en zuiger ook dun laagje) gedaan (alles dun), plastilube op de gelijdepennen en achter remblokjes / piepplaatjes en klemmetjes waar de blokken in zitten. Nieuwe afdichtingen voor de remslang aansluiting, en vervolgens ontlucht.

Binnekort nog de andere kant voor doen, als die ook zo meevalt dan zijn de remmen voor goed gereviseerd. Achter wordt een ander verhaal, gezien ik die niet uit elkaar krijg ben ik aan het informeren wat andere / nieuwe kosten.
Skoda Superb 1.8tsi
BUTTON_POST_REPLY