Bekleding auto

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435
GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08

Bekleding auto

Bericht door Peet »

Heb eigenlijk 2 vragen ,weet niet of ik goed zit hier ,anders hoor ik het wel ;)

1 wat voor spul moet ik gebruiken om mijn bekleding van me stoel weer wat vris te krijgen .
Alles reiniger of zo iets ?
2 ik merk dat me bekleding in me deuren boven in los komt ,elke keer druk ik het er weer in
Maar die pokke zooi gaat gewoon weer los
Kan ik dat gewoon vol spuiten met 2 seconde lijm of zo iets ?

gr Peet
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453
GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22

Re: Bekleding auto

Bericht door Sgt_Lyna »

Peter,

Ik heb voor mijn (nieuwe) bekleding (skai welliswaar) gewoon bison tix gebruikt... lijmt als een malle! :)

Voor het reinigen hoor ik mensen goede woorden spreken over de extractor... ik doe het zelf idd altijd met een allesreiniger sopje...
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Corolla Nijverdal
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON Zo Feb 06, 2011 13:20

Re: Bekleding auto

Bericht door Corolla Nijverdal »

De bekleding van de deur heb ik zelf ook last van.
Dacht dat het eerst panelen waren maar het zit gewoon geplakt dus denk dat ik het binnenkort ook maar gewoon ga vastplakken.
Maar ben benieuwd als iemand anders hier een oplossing voor weet.
Gr,
Trystan
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Bekleding auto

Bericht door Bart-E11 »

hier ook dat probleem
heb rechts al een keer gelijmd
links ook maar is weer los (na 1,5 jaar)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Bekleding auto

Bericht door nicknameless »

Voor het reinigen van bekleding, gebruik ik een extractor.

In het reservoir doe je water met een reinigingsmiddel. Door de vloeistof ín de bekleding te spuiten en naderhand op te zuigen, trek je de vervuiling eruit.

Afbeelding

Dit is wat er uit de bekleding komt Afbeelding
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435
GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08

Re: Bekleding auto

Bericht door Peet »

Ben dus niet de enigste met dat probleem .
Zal het een keer probere te lijmen ,

Maar Nick ,dat heb je netjes gedaan man
Ziet er goed uit
MOt ik ook maar eens gaan doen ,anders met een sopje
Alleen je stoel blijf natuurlijk een half jaar zijk nat

gr Peet
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Bekleding auto

Bericht door nicknameless »

Ik probeer het eigenlijk alleen te doen op een warme zonnige dag. Hierdoor kunnen de ramen en deuren (mits in een garage) open blijven staan zodat het droogproces versneld wordt.

De bekleding wordt niet echt heel zeiknat, eerder vochtig als het overtollige vloeistof is opgezogen.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Bekleding auto

Bericht door Highway »

Reinigen doe ik ook met een extractor, en meg's APC+. Afgelopen keer ook een enzime eater eerst op de bekleding gespoten, dagje laten werken en de volgende dag met de extractor gereinigd. Stoelen en achterbank uit de auto verwijderd, zodat ik echt goed overal bij kon.

Had eerder mijn bekleding al met andere producten gereinigd, en dacht dat het best schoon was. Op een schone doek kwam er, bij reinigen, ook bijna niets meer af.

Met de extractor: bijna zwart water!!

Voorheen had ik altijd problemen dat de auto wat muf rook, dacht dat het door de airco kwam. Nu is de geur weg, dus kwam gewoon door viezigheid in de bekleding.

Ik heb het ook op een warme dag gedaan, kan je de auto met ramen open laten staan want er blijft toch nog veel vocht overal in zitten.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435
GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08

Re: Bekleding auto

Bericht door Peet »

Ja ik zal het ook een keer op een zomers dag doen
Anders blijf me stoel zijk nat ,het is alleen de bestuurders stoel die wat vies is
Maar dat komt door me werk
Maar wanneer gaat die zon weer schijnen in dit land ,het begon zo goed pfffffff

Peet
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Re: Bekleding auto

Bericht door yorick »

Ik gebruik zelf vaak de all surface cleaner van Smartwax. Je sprayt het op het schoon te maken object, gaat er met een natte doek overheen, en wast de doek uit in een tweede emmer... Daarna weer in de eerste emmer, sprayen op het schoon te maken object, enz. enz. Toen ik dit bij mijn lexus deed had ik 3 emmers pikzwart water... Bij de corolla heb ik het nog niet gedaan :lol:
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435
GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08

Re: Bekleding auto

Bericht door Peet »

Bedank voor de info ,als het warmer word ga ik het zeker ff doen :lol:

Peet
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Bekleding auto

Bericht door nicknameless »

Het voordeel van een extractor is dat je ook aan dieptereiniging doet. Niet alleen een beetje oppervlakkig. Je spuit de vloeistof onder druk +/- 10mm in de bekleding en daarna opzuigen.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
BUTTON_POST_REPLY