Gister heeft mijn E10 HB (1995) zijn APK' tje gehad. Vanzelfsprekend niets aan de hand. Wel gaf de monteur mij een tip;
hij zag dat 1 wielkas (linksachter) aan het roesten was. Hij gaf aan dat doordat de schokdemper bij de E10 deel uitmaakt van de wielkas,
de wielkas voor max 50% roest mag vertonen; zijn tip was om deze in de menie te zetten.
Nu is mijn vraag;
1. wat voor menie
2. heeft iemand tips (of een site) hoe ik dit doe, waar ik aan moet denken, etc ?
Wel fijn om ook van hem te horen dat dit een top-auto is.
Menie wielkassen E10
ModeratorCOLON Moderator
-
whitehouse
- Starting member

- BerichtenCOLON 91
- GeregistreerdCOLON Wo Aug 06, 2008 22:34
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Menie wielkassen E10
owatrol erop, daarna tectielbodyspray denk ik.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
- GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15
Re: Menie wielkassen E10
De vraag is natuurlijk - hoe erg is die aan het roesten?
Als je wat oppervlakte roest hebt, kan je het nog aanpakken met wat middeltjes en daarna goed beschermen.
Is het door geroest, dan wordt het al een stuk lastiger. Afhangende hoeveel doorgeroest is, moet je gaan slijpen en lassen, daarna goed beschermen.
Als je er zelf niet veel vanaf weet - rijdt even langs een schade hersteller en vraag een offerte aan. Hij zal je h.e.e.a. kunnen vertellen, en dan weet je ook hoeveel het kost om degelijk te maken (ervan uit gaande dat ze het ook degelijk repareren).
Als je wat oppervlakte roest hebt, kan je het nog aanpakken met wat middeltjes en daarna goed beschermen.
Is het door geroest, dan wordt het al een stuk lastiger. Afhangende hoeveel doorgeroest is, moet je gaan slijpen en lassen, daarna goed beschermen.
Als je er zelf niet veel vanaf weet - rijdt even langs een schade hersteller en vraag een offerte aan. Hij zal je h.e.e.a. kunnen vertellen, en dan weet je ook hoeveel het kost om degelijk te maken (ervan uit gaande dat ze het ook degelijk repareren).
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -