Nieuwe Koplampen

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 694
GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05

Nieuwe Koplampen

Bericht door Daniel092 »

Beste leden,

Ik had een kort en klein vraagje.

Ik heb erg last van verweerde koplampen, de gele aanslag wordt zo erg dat het zicht heel erg verminderd is. eerst dacht ik dat dat wel meeviel maar heb vandaag ik een andere corolla gereden en ik merkte een wereld van verschil.

Nu ben ik eens gaan rondvragen voor nieuwe koplampen voor een corolla E12 uit 2002, bij de toyotadealer zijn ze 221,89 per stuk. De werkplaatschef rade mij aan om imitatie koplampen te nemen omdat die toch net zo goed zijn als orginele en het een flinke bak geld scheelt.

Nu heb ik bij winparts inmitatie koplampen gevonden maar mijn vraag is klot het wat de werkplaatschef zei ? of is er toch een verschil ?? ( zie link voor de koplampen )

http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... lekt-motor

ik hoor het graag.
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Highway »

Met mijn E11 heb ik slechte ervaring met immitatie koplampen, echter moet ik ook melden dat het in combinatie was met xenon - kreeg veel strooi licht. Kan best wel zijn dat immitatie voor de E12 dat probleem niet kent.

Maar - kan je de lampen niet op knappen (headlight restoration). Schuren, polijsten en weer beschermen. Zoek eens op internet hierover, als je de koplampen weer netjes kan maken dan is dat mogelijk nog goedkoper en blijf je bij origineel.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door CoupÉter »

gewoon op laten knappen je koplampen ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 694
GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Daniel092 »

weet iemand een goed adresje in de buurt van den haag ??
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 694
GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Daniel092 »

Iemand ??
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
Denim
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1029
GeregistreerdCOLON Vr Feb 03, 2006 12:40

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Denim »

Misschien wil Nicknameless ze wel polijsten voor je?
Toyota Corolla E11 WIW
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door nicknameless »

Ik wil best een poging wagen, geen probleem, alleen moet ik wel ff tijd maken. :?

Tis zowel prive al zakelijk op dit moment een beetje heel erg druk ...

Ik heb je nummer, we houden ff contact ;)
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 694
GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Daniel092 »

nicknameless schreefCOLONIk wil best een poging wagen, geen probleem, alleen moet ik wel ff tijd maken. :?

Tis zowel prive al zakelijk op dit moment een beetje heel erg druk ...

Ik heb je nummer, we houden ff contact ;)

is goed ik hoor het graag van je, want op dit moment merk ik dat mijn linker koplamp maar heel weinig licht uitstraalt wat nogal irritant is in de regen etc
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door nicknameless »

Vanavond Daniel geholpen met zijn matte verweerde koplampen.

Stappenplan:
- machinaal wetsanden korrel 1000, 2000 en 3000
- roterend polijsten 4 inch pad: oranje + mezzo, wit + mezzo, zwart + finale.

De linkerkoplamp (bestuurderszijde) was het ernstigst aangetast.
708783_535352433150969_1299418382_o_zpsf347c2e9.jpg
Close up
566990_535352389817640_1174959593_o_zps944d0e58.jpg
Begonnen met wetsanden. Ik had van een ex Corolla rijder vernomen dat er goed door geschuurd moest worden om de verweerde laag en de eventueel nog aanwezige UV coating eraf te schuren.
De eerste 3 hits gedaan met korrel 1000, daarna 3 hits met korrel 2000 en naderhand 3 hits korrel 3000.
711362_535365439816335_612195222_o_zpse5369877.jpg
50/50, het linkergedeelte reeds gepolijst.
708257_535369673149245_1816002296_o_zps0cb36c5c.jpg
Eindresultaat:
708640_535373039815575_1255111178_o_zpsb8d43259.jpg
Er zit nog een heel licht waasje, maar dat zit aan de binnenzijde.
708337_535373019815577_1255579915_o_zps1c90ecea.jpg
De rechterkoplamp was ook duidelijk aangetast, je ziet duidelijk dat de UV coating z'n beste tijd heeft gehad.
708444_535352349817644_961227007_o_zps2186142f.jpg
708647_535352329817646_1195392329_o_zps25fdc953.jpg
Uiteraard heeft deze koplamp ook een volledige behandeling gehad. Helaas hiervan geen na foto's.
730697_535658289787050_1232004241_n_zps311351dd.jpg
702647_535658296453716_342223991_n_zps15eeea50.jpg
Laatst gewijzigd door 1 op nicknameless, in totaal 0 keer gewijzigd.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Smarty »

Strak werk verricht,ziet er zeer goed uit.
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Highway »

Netjes! Ziet er stukken beter uit dan eerst, en ook stukken goedkoper!!

Toevallig ook nog iets gedaan om er weer een beschermlaagje overheen te doen? Indien wel, ben ik benieuwd wat.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door nicknameless »

Eigenlijk zou het mooiste zijn om er een 2-K UV werende blanke lak overheen te zetten, maar een product met uv werkende eigenschappen kan ook. Dit moet je wel regelmatig herhalen.

Voor nu heb ik er wolfgang fuzion overheen gedaan aangezien hier uv werende ingrediënten inzitten. Er stond zoiets op de verpakking.
Iets anders had ik zo gauw niet bij de hand of wist ik niet welk product nog meer geschikt zou zijn.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 694
GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Daniel092 »

Ze lijken inderdaad weer als nieuw, hier en daar nog wat kleine plekjes maar zo mooi resultaat had ik nooit verwacht.

op dit moment zit er een uv beschermende wax overheen ( corrigeer me als ik het niet goed heb )
Dit is maar tijdelijk ik ga van de week met 1 van de spuiters op het werk ff babbelen of een 2 componenten blanke lak laag genoeg weerstand zou bieden.

@Nicknameless ik zal morgen een foto maken van het eindresultaat van de rechter koplamp en een geheel plaatje.

Nogmaals ik ben er helemaal happy mee
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door nicknameless »

Daniel092 schreefCOLONDit is maar tijdelijk ik ga van de week met 1 van de spuiters op het werk ff babbelen of een 2 componenten blanke lak laag genoeg weerstand zou bieden.
De wax is inderdaad maar een tijdelijke oplossing.

Als je de spuiter hierover vraagt, let dan wel even op dat ze de koplampen goed ontvetten. Lak hecht niet zo goed op wax ;)
En dat ze het doen met een schone microvezel doek, niet even met een vies goor smerig lapje. (desnoods leg je een doek achterin de auto of doe je het zelf even).

En probeer te vermijden dat ze thinner of een ander chemisch goedje gebruiken als ontvetter, ik weet namelijk niet of dit de koplampen kan aantasten (weer mat worden!) :shock:
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door CoupÉter »

mooi werk patrick :D

Je kunt ook heel vaak blijven waxen ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Nieuwe Koplampen

Bericht door Highway »

2K blanke lak met goede UV blokkers wordt wel vaker toegepast op koplampen. Blijkt goed te blijven zitten en een goede bescherming te geven. Op het SPI user forum (Amerikaans forum) loopt hier een draadtje over.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
BUTTON_POST_REPLY