Aanschaf xenon verlichting

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_TOPIC_LOCKED
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON Wo Dec 26, 2012 17:04

Aanschaf xenon verlichting

Bericht door jan048 »

Omdat ik avonds wat slechter kan zien met autorijden, heb ik besloten om maar een xenon set aan te schaffen, nu heb ik op Internet eens gezocht maar daar heb je zoveel verschillende merken en prijsklassen dat ik het nu niet meer weet, ook wil ik geen honderden euro’s meer uitgeven, want ik weet op het moment niet of ik deze auto nog lang blijf rijden, het kan zijn dat ik nog dit jaar een andere koop.
Misschien is er hier op het forum iemand die mij daar in kan wegwijs maken.
Mijn auto is een Toyota corolla verso (E12) uit 2003

Gr. Jan
Laatst gewijzigd door 1 op jan048, in totaal 0 keer gewijzigd.
Lone wolf
President member
President member
BerichtenCOLON 1073
GeregistreerdCOLON Zo Apr 29, 2007 21:31

Re: Aanschaf xenon verlichting

Bericht door Lone wolf »

hallo Jan,

welkom op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens, er is al veel over geschreven.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Ik heb voor onze Yaris net een setje bij Xenonlamp.nl besteld. Was een mooi setje, degelijk en netjes afgewerkt. Xenonlamp.nl is ook een handelaar op het Corollaforum. Meerdere leden hebben hier hun xenonkitje besteld, tot tevredenheid.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

Heb eens op het forum gezocht, en toch het een en ander kunnen lezen over xenon, daarom heb ik besloten om een kit van Einzelmann te bestellen, daar zit 3 jaar garantie op ballasten en 1 jaar op de lampen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.

Gr. Jan
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON Ma Okt 26, 2009 12:57

Bericht door PaulRAV4 »

Als je het net als ik belangrijker vindt om te zien ipv gezien te worden: koop dan een setje 4300K , dat scheelt echt .

Ook ik rij al jaren met een setje van Xenonlamp.nl, 18 mnd garantie op de lampen. Ze ziten bij mij al 2 jaar in mijn Verso.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Bericht door yorick »

PaulD-CAT schreefCOLONAls je het net als ik belangrijker vindt om te zien ipv gezien te worden: koop dan een setje 4300K , dat scheelt echt .

Ook ik rij al jaren met een setje van Xenonlamp.nl, 18 mnd garantie op de lampen. Ze ziten bij mij al 2 jaar in mijn Verso.
18 maanden garantie? Die van mij waren binnen het jaar kapot en kreeg er geen cent voor terug, alleen een email dat de lampen een minderwaardige kwaliteit hadden en dat het normaal was dat ze na een jaar kapot gaan...
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529

Bericht door PaulRAV4 »

Ik heb een setje van €160,00 incl. Montage. Je kunt ook goedkoper spul kopen natuurlijk. Ik zie hier ook mensen die een setje van €25,00 kopen. Alles heeft zijn prijs ;)
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

De een heeft pech en de ander heeft geluk, zo is het nu eenmaal.
@ Yorick wat was het merk waar je zoveel pech me had?
En als de fabrikant er een jaar garantie op geeft, dan moet hij dit ook nakomen, of zie ik dit niet goed?

Gr. Jan
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Bericht door yorick »

PaulD-CAT schreefCOLONIk heb een setje van €160,00 incl. Montage. Je kunt ook goedkoper spul kopen natuurlijk. Ik zie hier ook mensen die een setje van €25,00 kopen. Alles heeft zijn prijs ;)
Aha kijk, jij hebt de set van Pilot o.i.d. ;). Ik heb hun "huismerk".
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529

Bericht door PaulRAV4 »

Nee joh, geen Pilot, een eigen inkoop uit waar dan ook. De set kostte dacht ik €120,00, de rest is montage. Ik had deze set met veel plezier ook 3 jaar zonder problemen in een vorige auto. Daarom in mijn 1 ste Toyota weer zo'n setje met een prima lichtbeeld en veeeel zicht.
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

Heb de set ingebouwd zo als het op de beschrijving staat, maar helaas krijg ik de lampen niet aan het ontsteken.
Ik heb een set gekregen met canbus, maar mijn auto heeft geen canbus, kan het daar aan liggen?

Gr. Jan

Ps. Als dit hier niet op zijn plaats is, a.u.b. Moderator verplaats het dan.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908

Bericht door Leon »

Ik heb ook een Canbus set in een Yaris (die geen Canbus heeft), dat werkt zonder problemen. Ik denk toch dat je eerst goed moet kijken of alles correct is aangesloten.
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

Oké, dat is dan niet het probleem, nu weet ik niet of ik hier zo maar door kan vragen?
Ik wil wel een ander topic aanmaken en daar verder gaan, hier worden in de regel aankoop tips gegeven.

Gr. Jan
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908

Bericht door Leon »

Je mag hier wel even doorgaan. ;-)
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

Oké, zonet met de firma gebeld, en die heeft het eens voor mij opgezocht, nu schijnt het dat mijn auto de min schakelt naar de lampen, en daar is het probleem, ik kan nu twee dingen doen, een bypas kabel bij hun bestellen, of zelfs twee relais monteren.
Dan doe ik liever de kabel bestellen, die zit er zo in en is ook plug en play, maar ik vind het raar dat er op de site nergens iets te vinden is wat op dit probleem duid.

Gr. Jan
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

FF een update, heb vandaag de kabel ingebouwd, en het werkt ook nog.
Bij deze kabel zijn twee weerstanden van 6 ohm en 50 watt, een van deze weerstanden zit aan de kabelboom naar het relais, en de andere is los bijgeleverd, die moet je in de stekker steken die normaal op de lamp zit, met de kabel heb je maar een aansluiting van het dimlicht nodig, dus de andere aansluiting is nu los, maar omdat ik geen CanBus heb, is deze voor mij overbodig, ik heb helmaal geen storingen, nu wil het dat de weerstand die vast aan de kabel zit behoorlijk heet wordt, en ik vraag mij af of ik deze niet kan laten vervallen (losknippen)
Heeft iemand hier op het forum ook zo een kabel geïnstalleerd?

Gr. Jan
jan048
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 48

Bericht door jan048 »

Heb het eens gewaagt om de weerstand los te koppelen, en ik heb nu ondervonden dat dit geen probleem is als de auto geen CanBus heeft, dus heb ik nu ook geen opgewarmd spatbord meer ;)
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

Gr. Jan

Ps. Hier kan een slotje op :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED