Daniel's nieuwe rolla
ModeratorCOLON Moderator
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
- GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05
Re: Daniel's nieuwe rolla
Donderdag is het dan eindelijk zover.
De uitlaat wordt er ondergezet door een maatje van mij.
vandaag heel de uitlaat aan de buitenkant schoongemaakt en gepolijst. ( beetje onzin maar vond het wel een mooi resultaat.
Nu vraag ik me alleen af hoe ik de binnenkant van de uitlaat eindstukjes schoonkrijg. heb dit geprobeerd met een beetje polijstmiddel en een oude doek maar ook dit help helaas niet.
iemand een idee ?
ik post vanavond een paar fototjes om duidelijk te maken wat ik bedoel.
De uitlaat wordt er ondergezet door een maatje van mij.
vandaag heel de uitlaat aan de buitenkant schoongemaakt en gepolijst. ( beetje onzin maar vond het wel een mooi resultaat.
Nu vraag ik me alleen af hoe ik de binnenkant van de uitlaat eindstukjes schoonkrijg. heb dit geprobeerd met een beetje polijstmiddel en een oude doek maar ook dit help helaas niet.
iemand een idee ?
ik post vanavond een paar fototjes om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15
Polijstbal met een beetje metal polish
Voor

Na, alleen achter het randje krijg ik het niet echt lekker schoon. Een keertje met de Dremel en een polijstschijfje aan de slag gaan.

Voor

Na, alleen achter het randje krijg ik het niet echt lekker schoon. Een keertje met de Dremel en een polijstschijfje aan de slag gaan.

-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Dat ziet er weer schoon uit. neem aan dat je die bal kan kopen bij carclean ? aangezien dat in het filmpje staat.
Mijn resultaat:
Voor: Na: nog niet alles is weg maar het grootste gedeelte wel Helaas ook nog een beschadiging tegen gekomen: Valt dit nog te repareren ? of is dit onbegonne werk ?
Mijn resultaat:
Voor: Na: nog niet alles is weg maar het grootste gedeelte wel Helaas ook nog een beschadiging tegen gekomen: Valt dit nog te repareren ? of is dit onbegonne werk ?
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
Powerball inderdaad te koop bij carclean. Zelf gebruik ik onderstaande:
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 525_101167" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas even niet op voorraad.
De beschadiging wordt lastig om die weg te krijgen of minder zichtbaar. Daarbij is chroom knetterhard. Schuren enz. zal alleen maar meer ellende opleveren.
Enige mogelijkheid is professioneel laten repareren, maar of dat lukt. ...
Edit:
zie dat de schade aan de onderkant zit, ik persoonlijk zou er niet teveel aan doen als het niet in het zicht zit.
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 525_101167" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas even niet op voorraad.
De beschadiging wordt lastig om die weg te krijgen of minder zichtbaar. Daarbij is chroom knetterhard. Schuren enz. zal alleen maar meer ellende opleveren.
Enige mogelijkheid is professioneel laten repareren, maar of dat lukt. ...
Edit:
zie dat de schade aan de onderkant zit, ik persoonlijk zou er niet teveel aan doen als het niet in het zicht zit.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
De schade zit aan het uiteinde van de zijkant van de rechter pijp. ( snap je hem nog ?
)
maar ik zal het in de gaten houden wanneer hij weer vooradig is. ben benieuwd
maar ik zal het in de gaten houden wanneer hij weer vooradig is. ben benieuwd
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Donderdag was het dan eindelijk zo ver. De uitlaat zit er eindelijk onder. Nu zit er eindelijk een wat sportiever geluidje in, niet te overdreven maar ook weer niet te zuinig.
Een aantal foto's:
Before: After: sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's maar die zijn ff snel gemaakt met een telefoon. binnekort als het weer wat beter weer wordt dan zal ik ze maken met een camera.
Een aantal foto's:
Before: After: sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's maar die zijn ff snel gemaakt met een telefoon. binnekort als het weer wat beter weer wordt dan zal ik ze maken met een camera.
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
mooi 
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Heeft iemand trouwens een leuk adresje om je ramen te blinderen ?? voor een leuk prijsje ?
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Inmiddels weer 2 leuke updates !!
Zoals jullie waarschijnlijk hebben gelezen zijn mijn koplampen weer mooi glimmend en netjes gemaakt. maar nu zit er ook een 2K blanke lak overheen. Het verschil is echt te merken qua uiterlijk maar ook qua licht opbrengst heb ik nu zeeën van licht. met de blanke lak eroverheen glimt hij op dit moment alleen nog maar meer echt een top resulaat ( met dank aan Patrick natuurlijk ook )
hier 3 foto'tjes van het spuiten van de koplampen: Het 2e updatje is dat ik morgen een andere dubbeldin radio met navigatie en afneembaar front ga inbouwen. echt een heerlijk systeem ( wat natuurlijk ook gedekt wordt voor diefstal voor de verzekering )
Het gaat hier om een JVC KW-NT30 6.1'' (zie foto )
Ik zal morgen ook nog wat foto's schieten tijdens het inbouwen ( voor zover ik het niet vergeet )
Zoals jullie waarschijnlijk hebben gelezen zijn mijn koplampen weer mooi glimmend en netjes gemaakt. maar nu zit er ook een 2K blanke lak overheen. Het verschil is echt te merken qua uiterlijk maar ook qua licht opbrengst heb ik nu zeeën van licht. met de blanke lak eroverheen glimt hij op dit moment alleen nog maar meer echt een top resulaat ( met dank aan Patrick natuurlijk ook )
hier 3 foto'tjes van het spuiten van de koplampen: Het 2e updatje is dat ik morgen een andere dubbeldin radio met navigatie en afneembaar front ga inbouwen. echt een heerlijk systeem ( wat natuurlijk ook gedekt wordt voor diefstal voor de verzekering )
Het gaat hier om een JVC KW-NT30 6.1'' (zie foto )
Ik zal morgen ook nog wat foto's schieten tijdens het inbouwen ( voor zover ik het niet vergeet )
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel092, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Inmiddels een dagje verder en de radio zit er gelukkig in
Het gaat hier zoals hierboven vermeld om een JVC KW-NT30 met afneembaar scherm.
gister samen met een maatje van mij alles uitgebouwd en de nieuwe radio uitgebouwd alles bij elkaar zo ± uurtje. Daarna nog ff de laaste update draaien en het systeem werkte. ik moet zeggen ik heb al heel wat navigatie systemen in me handen gehad i.c.m een radio maar deze werk toch echt wel het beste. Lekker snel en duidelijk beeld.
Vandaag ook ff een dvdtje erin gegooit onderweg naar me werk. De glimlach van mijn gezicht werd alleen maar groter en groter. Het scherm was zo ontzettend scherp en helder dat het leek alsof je naar een normale tv zat te kijken. Vooral met muziek DVD's is het een geweldige beleving. Zelf vandaag een dvdtje van het laaste concert van UB40 in Nederland opgezet en wat een geluid/kwaliteit.
Ook tijdens het rijden een telefoon beantwoorden gaat gemakkelijk, je bent duidelijk verstaanbaar en je kan zelf andere ook duidelijk horen. dus geen last van ruis etc.
Het enige minpuntje tot nu toe is de stem van de navigatie. Het lijkt alsof beatrix naast me zit om te navigeren. een hele bekakte stem maar niet heel storend ofzo. De tomtom stem is in iedergeval relaxter.
Hier een aantal foto's ( sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar de batterij van me camera was helaas leeg dus nu maar ff snel met me telefoon wat kiekjes genomen )
Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik het natuurlijk graag
Het gaat hier zoals hierboven vermeld om een JVC KW-NT30 met afneembaar scherm.
gister samen met een maatje van mij alles uitgebouwd en de nieuwe radio uitgebouwd alles bij elkaar zo ± uurtje. Daarna nog ff de laaste update draaien en het systeem werkte. ik moet zeggen ik heb al heel wat navigatie systemen in me handen gehad i.c.m een radio maar deze werk toch echt wel het beste. Lekker snel en duidelijk beeld.
Vandaag ook ff een dvdtje erin gegooit onderweg naar me werk. De glimlach van mijn gezicht werd alleen maar groter en groter. Het scherm was zo ontzettend scherp en helder dat het leek alsof je naar een normale tv zat te kijken. Vooral met muziek DVD's is het een geweldige beleving. Zelf vandaag een dvdtje van het laaste concert van UB40 in Nederland opgezet en wat een geluid/kwaliteit.
Ook tijdens het rijden een telefoon beantwoorden gaat gemakkelijk, je bent duidelijk verstaanbaar en je kan zelf andere ook duidelijk horen. dus geen last van ruis etc.
Het enige minpuntje tot nu toe is de stem van de navigatie. Het lijkt alsof beatrix naast me zit om te navigeren. een hele bekakte stem maar niet heel storend ofzo. De tomtom stem is in iedergeval relaxter.
Hier een aantal foto's ( sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar de batterij van me camera was helaas leeg dus nu maar ff snel met me telefoon wat kiekjes genomen )
Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik het natuurlijk graag
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
goed bezig daniel! 
Leuk he zo'n systeem
Leuk he zo'n systeem
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
CoupÉter schreefCOLONgoed bezig daniel!
Leuk he zo'n systeem
jaa heerlijk vandaag helaas 3 uur in de file gestaan van een stukje van 30 minuten. Heel dom niet nagedacht om mijn navigatie aan te zetten en vervolgens een andere route te rijden maar ik vermaakte me wel met een dvdtje
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Beste corolla leden,
Ik heb een klein en kort vraagje.
Ik ben van plan om de 1e week van april mijn auto weer volledig te polijsten en hem weer helemaal te beschermen. nu ben ik opzoek naar een goede beschermende wax die ik als laatste erop kan smeren.
nu heb ik thuis nog Deep Crystal Carnauba wax van Mequiars liggen. is dit wat of hebben jullie andere suggesties ?
Ik heb een klein en kort vraagje.
Ik ben van plan om de 1e week van april mijn auto weer volledig te polijsten en hem weer helemaal te beschermen. nu ben ik opzoek naar een goede beschermende wax die ik als laatste erop kan smeren.
nu heb ik thuis nog Deep Crystal Carnauba wax van Mequiars liggen. is dit wat of hebben jullie andere suggesties ?
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
Op zich is er niets mis mee met die Meguiars wax, ware het niet dat de standtijd niet echt denderd lang zit.
Een goeie wax met een lange standtijd voor niet al te veel geld: Collinite #845.
Deze wordt niet voor niets een 'winterwax' genoemd, met een standtijd van ruim 4 tot 5 maanden.
Een goeie wax met een lange standtijd voor niet al te veel geld: Collinite #845.
Deze wordt niet voor niets een 'winterwax' genoemd, met een standtijd van ruim 4 tot 5 maanden.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Dat is deze neem ik aan ?nicknameless schreefCOLONOp zich is er niets mis mee met die Meguiars wax, ware het niet dat de standtijd niet echt denderd lang zit.
http://www.carclean.nl/product/Collinit ... 845_101219
kan je dit met een applicator pad aanbrengen ? of is dit voor machinaal gebruik ??
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
Yep, dat is em. Aanbrengen met een applicatorpad, of als je wilt, machinaal. Wel een finishing pad gebruiken.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Bij machinaal gebruik neem ik aan ?nicknameless schreefCOLON Wel een finishing pad gebruiken.
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
Je gaat door naar de volgende ronde 
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
haha dat is mooi ik denk dat ik voor de hoofdprijs ga
inmiddels alle spulletjes weer besteld om de auto weer redelijk netjes erbij te krijgen.
hopen dat het snel binnen is.
inmiddels alle spulletjes weer besteld om de auto weer redelijk netjes erbij te krijgen.
hopen dat het snel binnen is.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Alles eindelijk binnen
over 2 weekjes de auto een make over geven.
Ik heb ook een setje van Cquart plastic & wheels ... gekocht nu ben ik alleen vergeten om de Eraser erbij te bestellen. is er eventueel een ander middeltje om dit te vervangen ??
Ik heb ook een setje van Cquart plastic & wheels ... gekocht nu ben ik alleen vergeten om de Eraser erbij te bestellen. is er eventueel een ander middeltje om dit te vervangen ??
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
IPA oftewel isopropylalcohol 99%. Verdunnen 1:1 met (gedemineraliseerd) water.
Opspuiten en afnemen met een doek.
Mocht je nodig hebben, je weet me te vinden.
Opspuiten en afnemen met een doek.
Mocht je nodig hebben, je weet me te vinden.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Re: Daniel's Gepolijste Corrola !!
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Daniël gaat de zomer tegemoed en begint alvast zijn auto weer in zomermodus te brengen.
Vandaag lekker bezig geweest met het polijsten etc van mij auto. Lekker dagje bezig geweest vanochtend om half 8 begonnen met eerst het afplakken van alle kunstof delen en daarna alles kleien. Toen dat eenmaal klaar was alvast wat voorbereiden gedaan voor het polijsten. Alles klaar leggen en zorgen dat ik overal genoeg van heb. Na zo'n dagje van 11 uur mag het resultaat er zeker wel wezen. ( Zie foto's )
Het ''Polijsten'' van de uitlaatpijpjes was totaal nieuw voor me. met wat advies is het toch heel makkelijk, snel en soepel gegaan.
Een kind kan de was doen !!
Vandaag lekker bezig geweest met het polijsten etc van mij auto. Lekker dagje bezig geweest vanochtend om half 8 begonnen met eerst het afplakken van alle kunstof delen en daarna alles kleien. Toen dat eenmaal klaar was alvast wat voorbereiden gedaan voor het polijsten. Alles klaar leggen en zorgen dat ik overal genoeg van heb. Na zo'n dagje van 11 uur mag het resultaat er zeker wel wezen. ( Zie foto's )
Het ''Polijsten'' van de uitlaatpijpjes was totaal nieuw voor me. met wat advies is het toch heel makkelijk, snel en soepel gegaan.
Een kind kan de was doen !!
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Nadat alles weer was opgeruimt ook buiten weer wat foto's gemaakt:
[
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar in alle gehaast vanochtend ben ik vergeten om de accu van de fotocamera ook daadwerkelijk mee te nemen dus helaas.
[
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar in alle gehaast vanochtend ben ik vergeten om de accu van de fotocamera ook daadwerkelijk mee te nemen dus helaas.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Ergens deze week ook mijn Zomervelgjes ( voorzien van een CQuartz DLUX - Plastic and Wheels Coat )
Hopelijk zijn de moeren snel binnen zodat de velgen erop kunnen.
Dan is Daniël weer helemaal klaar voor de komende zomer !!! * Hint Hint *

Hopelijk zijn de moeren snel binnen zodat de velgen erop kunnen.
Dan is Daniël weer helemaal klaar voor de komende zomer !!! * Hint Hint *
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 15, 2006 10:47
Goed bezig !!!
als je een keer tijd over hebt ? 
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
hahaha zet hem maar voor de deur hoorErwinGtsi schreefCOLONGoed bezig !!!als je een keer tijd over hebt ?
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
mooi zo op de foto.
Maar waarom heb je niet alles afgeplakt?
en kentekenplaten erop laten zitten?
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Dit waren snel een paar fototjes voor het begin. Ik had inderdaad alles afgeplakt en beide kentekenplaten verwijderd.CoupÉter schreefCOLONmooi zo op de foto.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Ondanks de regen heb ik toch nog het gevoel dat ik me auto netjes heb gewaxt.
Morgen gaan de zomer slofjes eronder en dan zijn we weer helemaal klaar voor komende zomer !!
Morgen gaan de zomer slofjes eronder en dan zijn we weer helemaal klaar voor komende zomer !!
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 15, 2006 10:47
Vind ik leuk !! 
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200