Verschillende problemen met E10
ModeratorCOLON Moderator
-
philips
- Newbie

- BerichtenCOLON 41
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 01, 2014 20:33
Verschillende problemen met E10
Heb verschillende problemen met een Toyota Corolla AE101 van eind 1994/begin 1995.
-Het raam linksachter gaat niet meer naar beneden, als ik op het knopje druk gebeurt er niets.
-Ik kan de kofferbak niet meer van binnenuit openen, er zit hiervoor een knopje links van de bestuurderszetel, De kabel van dit knopje is losgekomen (foto bijgevoegd)
-Wat roest op wielkasten, deurdrempels en motorkap, hoe kan ik dit het beste ontroesten en spuiten? (Staat op bewijs van APK: corrosie deurdrempel) (ook foto's bijgevoegd)
-Piepende en krakende geluiden bij openen en sluiten van deuren, Kan een drupje olie hier uitkomst bieden? is PTFE teflon olie goed? (wordt gebruikt voor o.a. fietskettingen)
En ik vroeg me ook nog af waar de interieurfilter zit.
hier wat foto's
http://s27.postimg.org/qd5r7g0pu/WP_20140606_007_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s15.postimg.org/nhzbz4k6f/WP_20140606_009_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s27.postimg.org/hjjg4334v/WP_20140606_010_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s29.postimg.org/mj7m3kipf/WP_20140606_011_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s4.postimg.org/mo911jqk9/WP_20140606_014_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen en alvast bedankt voor het antwoord.
-Het raam linksachter gaat niet meer naar beneden, als ik op het knopje druk gebeurt er niets.
-Ik kan de kofferbak niet meer van binnenuit openen, er zit hiervoor een knopje links van de bestuurderszetel, De kabel van dit knopje is losgekomen (foto bijgevoegd)
-Wat roest op wielkasten, deurdrempels en motorkap, hoe kan ik dit het beste ontroesten en spuiten? (Staat op bewijs van APK: corrosie deurdrempel) (ook foto's bijgevoegd)
-Piepende en krakende geluiden bij openen en sluiten van deuren, Kan een drupje olie hier uitkomst bieden? is PTFE teflon olie goed? (wordt gebruikt voor o.a. fietskettingen)
En ik vroeg me ook nog af waar de interieurfilter zit.
hier wat foto's
http://s27.postimg.org/qd5r7g0pu/WP_20140606_007_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s15.postimg.org/nhzbz4k6f/WP_20140606_009_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s27.postimg.org/hjjg4334v/WP_20140606_010_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s29.postimg.org/mj7m3kipf/WP_20140606_011_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s4.postimg.org/mo911jqk9/WP_20140606_014_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen en alvast bedankt voor het antwoord.
VW Golf 5 TDI 1.9 Trendline 95pk 2008 (daily)
Corolla E10 Hatchback 1.6 GLi 115pk 1995 (helaas verkocht in 2015)
Binnenkort terug Toyota!
Binnenkort terug Toyota!
-
PatrickE11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 777
- GeregistreerdCOLON Di Jun 18, 2013 17:48
Re: Verschillende problemen met E10
van de piepende/krakende deuren moet je een beetje wd40 spuiten bij de scharnieren en paar keer heen en weer wiebelen dan hoor je er niks meer van op den duur.
De kabel is heel simpel te vervangen (weet ik van mijn Daihatsu) Op de sloop vind je nog wel is een E10 die t compleet heeft liggen en ben je voor een 10tje klaar of misschien zelfs minder. Moet je t plastic bij de dorpel los halen en dan zit je al bij de kabel.
Van t achterraam kan t van alles wezen eigenlijk. Check eerst de Relais. Anders de deurpaneel open maken en kijken of t mechanisme zelf nog werkt. Kan hoop zand en vuil tussen zitten.
En dorpels moet je opnieuw lassen of laten lassen.
Op de wielkasten, motorkap etc. Eerst goed ontvetten met thinner dan goed schuren. Je kan ook wedsanding doen. Dan natuurlijk plamuur en kan je spuiten. Kleurcode van je auto vind je onder de motorkap bij je chassisnr.
De kabel is heel simpel te vervangen (weet ik van mijn Daihatsu) Op de sloop vind je nog wel is een E10 die t compleet heeft liggen en ben je voor een 10tje klaar of misschien zelfs minder. Moet je t plastic bij de dorpel los halen en dan zit je al bij de kabel.
Van t achterraam kan t van alles wezen eigenlijk. Check eerst de Relais. Anders de deurpaneel open maken en kijken of t mechanisme zelf nog werkt. Kan hoop zand en vuil tussen zitten.
En dorpels moet je opnieuw lassen of laten lassen.
Op de wielkasten, motorkap etc. Eerst goed ontvetten met thinner dan goed schuren. Je kan ook wedsanding doen. Dan natuurlijk plamuur en kan je spuiten. Kleurcode van je auto vind je onder de motorkap bij je chassisnr.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
-
philips
- Newbie

- BerichtenCOLON 41
Ik zal het maandag eens bekijken, een vriend van mij zei dat als ik deze herspuit met een spuitbusje van bv. Motip, dat ik dan het hele deel moet herspuiten omdat hier soms wat kleurverschil kan inzitten.
In Maart moet deze wagen naar de keuring en ik vrees dat deze afgekeurd gaat worden, ik had toch nog graag 5 jaar met deze wagen gereden.
In Maart moet deze wagen naar de keuring en ik vrees dat deze afgekeurd gaat worden, ik had toch nog graag 5 jaar met deze wagen gereden.
Binnenkort terug Toyota!
Binnenkort terug Toyota!
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6638
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Deurscharnieren en deurvangers even smeren zoals hierboven al aangegeven.
Die ontgrendelkabel kan weleens lastig worden, volgens mij kan je daar niet zo een andere binnenkabel in drukken.
Zal vast iemand hier op het forum zijn die al eens een gebroken kabel gehad heeft..
Bij het defecte raam eerst even meten of er spanning op de motor komt te staan als je de schakelaar indrukt. Dan weet je of je motor defect is of dat het de aansturing/schakelaar is.
Roest gewoon wegkrabben, opschuren en behandelen.
Die 5 jaar gaat ie zeker nog wel mee. Of de je moet al roest met gaten in het metaal hebben.
Die ontgrendelkabel kan weleens lastig worden, volgens mij kan je daar niet zo een andere binnenkabel in drukken.
Zal vast iemand hier op het forum zijn die al eens een gebroken kabel gehad heeft..
Bij het defecte raam eerst even meten of er spanning op de motor komt te staan als je de schakelaar indrukt. Dan weet je of je motor defect is of dat het de aansturing/schakelaar is.
Roest gewoon wegkrabben, opschuren en behandelen.
Die 5 jaar gaat ie zeker nog wel mee. Of de je moet al roest met gaten in het metaal hebben.

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
philips
- Newbie

- BerichtenCOLON 41
Weet er iemand toevallig het bestelnummer van die kabel?
En is volgende methode goed om de roest te behandelen?:
1. Roest en beschadigde lak met schuurpapier wegschuren
2. Behandelen met ML Anti-Roest Spray
3. Plamuren met Motip Metaalplamuur
4. Herspuiten
5. Vernissen met Motip Spuitvernis Hoogglans
En is volgende methode goed om de roest te behandelen?:
1. Roest en beschadigde lak met schuurpapier wegschuren
2. Behandelen met ML Anti-Roest Spray
3. Plamuren met Motip Metaalplamuur
4. Herspuiten
5. Vernissen met Motip Spuitvernis Hoogglans
Binnenkort terug Toyota!
Binnenkort terug Toyota!
-
mazdawrecker
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Za Feb 22, 2014 20:11
Bij stap 2 zou ik geen ML gebruken. Dat blijft kleverig en is niet bedoeld om andere lagen op aan te brengen. Ik zou daarvoor in de plaats iets van zinkspray gebruiken.
ML is mooi spul om holle ruimtes en naden waar je niet meer bijkomt omdat er tapijt op ligt te behandelen.
Zoek eens op fora van auto's die goed roesten hoe ze die behandelen. (citroen 2cv, renault 4, fiat panda etc) Daar staan veel bruikbare tips tussen.
Succes
ML is mooi spul om holle ruimtes en naden waar je niet meer bijkomt omdat er tapijt op ligt te behandelen.
Zoek eens op fora van auto's die goed roesten hoe ze die behandelen. (citroen 2cv, renault 4, fiat panda etc) Daar staan veel bruikbare tips tussen.
Succes
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
-
Sgt_Lyna
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2453
- GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22
En voor wat je interieurfilter betreft, die heb je niet... tenzij je een E11 huis of een levin huis of een zeldzaam jdm huis hebt. 
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
-
philips
- Newbie

- BerichtenCOLON 41
Vandaag de scharnieren gesmeerd, dit is in orde.
Helaas is er veel meer roestschade dan gedacht,onderkant van deurdrempel:

Is dit nog tegen een betaalbare prijs te laten herstellen of is hij total loss?
Helaas is er veel meer roestschade dan gedacht,onderkant van deurdrempel:

Is dit nog tegen een betaalbare prijs te laten herstellen of is hij total loss?
Binnenkort terug Toyota!
Binnenkort terug Toyota!
-
PatrickE11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 777
- GeregistreerdCOLON Di Jun 18, 2013 17:48
Dat is nog te herstellen. Ik weet alleen niet wat de kosten kunnen zijn. Er word dan een nieuw stuk in gelast.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra