Daniel's nieuwe rolla
ModeratorCOLON Moderator
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
- GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05
Re: Daniel's nieuwe rolla
Beste corolla leden,
Ik had ff een klein vraagje.
Zoals jullie hierboven zien ben ik in het bezit van een TTE Sportuitlaat. Nu vind ik de brom net iets te zacht. Weten jullie misschien iets waardoor ik de brom net iets harder krijg ? dus niet meteen dat ik vanaf een kilometer al gehoord wordt.
Ik had ff een klein vraagje.
Zoals jullie hierboven zien ben ik in het bezit van een TTE Sportuitlaat. Nu vind ik de brom net iets te zacht. Weten jullie misschien iets waardoor ik de brom net iets harder krijg ? dus niet meteen dat ik vanaf een kilometer al gehoord wordt.
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15
Gaatjes boren? 
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
hahah dat lijkt me nou niet de meest ideale optienicknameless schreefCOLONGaatjes boren?
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Niemand die een idee heeft ??
-
Rickvr
- Special member

- BerichtenCOLON 747
- GeregistreerdCOLON Di Sep 13, 2011 13:10
haha ja die van mij hoor je wel van een km af aankomen
maar een aluminium aanzuigbuis en openluchtfilter geeft al een heel verschil
En je zou natuurlijk ook je middendemper ertussen uit kunnen gooien
maar een aluminium aanzuigbuis en openluchtfilter geeft al een heel verschil
En je zou natuurlijk ook je middendemper ertussen uit kunnen gooien
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Middendemper vervangen door een rechte pijp lijkt mij ook de beste oplossing. Dat kan net even een klein beetje schelen qua geluid.
Openluchtfilter met alu buis geeft meer aanzuiggeluid, niet meer uitlaatgeluid.
Openluchtfilter met alu buis geeft meer aanzuiggeluid, niet meer uitlaatgeluid.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
E12-Chris
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 807
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37
Een twister steken 
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
haha genoeg ideeen dus.
Als ik nou een K&N Luchtfilter erin steek. maakt hij dan ook al wat meer geluid of heeft dit totaal geen nut ??
Als ik nou een K&N Luchtfilter erin steek. maakt hij dan ook al wat meer geluid of heeft dit totaal geen nut ??
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
- GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08
Nee, dit zorgt niet voor extra geluid en ook niet voor extra vermogen.Daniel092 schreefCOLON
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
wel voor geluid van de motor. Maar geen vermogen.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
Mijn ervaring is anders met inlegfilters. In de 4 Toyota's (Starlet,Starlet,Paseo,Corolla) die ik heb gehad en de 2 (Corolla,Yaris) die ik nu heb, heb ik er vlak na de aankoop altijd eentje ingedaan en er was nooit een toename waar te nemen in geluid.
Maar misschien ben ik wel doof ofzo. Haaha, nee dit is gewoon zo voor extra geluid moet je aan de open lucht filter of buizen verwijderen/veranderen.
Maar misschien ben ik wel doof ofzo. Haaha, nee dit is gewoon zo voor extra geluid moet je aan de open lucht filter of buizen verwijderen/veranderen.
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
ja hij zei luchtfilter geen inlegfilter dus ging gelijk van een open uit. inlegfilters hoor je niet nee.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Ik bedoelde inderdaad het inlegfilter.
Denk dat ik deze '' ergernis '' toch maar even uitstel. aangezien de kosten erg hoog worden dan.
Denk dat ik deze '' ergernis '' toch maar even uitstel. aangezien de kosten erg hoog worden dan.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Re: Daniel's nieuwe rolla ( UPDATE )
Zo, na 2 maanden weer ff een nieuwe update.
Er is niet veel veranderd maar wel een verandering die ik met jullie wil delen aangezien ik er zelf enorm over te spreken ben.
Zoals jullie waarschijnlijk al hadden gelezen in andere topics ben ik opzoek naar een leuk subwoofertje voor in de auto. Niet te groot niet te klein gewoon handsaam zonder dat er al te veel ruimte verloren gaat. In mijn vorige Toyota lag namelijk een 19'' subwoofer met behuizing en vaak met vakanties of de dagelijkse dingetjes kwam ik er achter dat het toch best last is. Nu na een aantal maanden te piekeren en hier en daar rond gevraagd te hebben en geluisterd natuurlijk ben ik toch maar op e beslissing gekomen dat ik de Pioneer TS-WX77A wil aanschaffen. Maar pfoe wat zijn die krengen duur zeg. Bij de goedkoopste winkel ( dus geen webshop ) betaal je al snel 269 euro en dat voor maar een 200W subwoofer. Na lang zoeken en overal rondvragen heb ik het geluk gehad dat een collega wel iemand wist die zijn subwoofer verkocht voor een leuke prijs. Dat klonk natuurlijk als muziek in mijn oren en natuurlijk meteen opgehaald.
Nu heb ik afgelopen weekend wezen stoeien met deze subwoofer. vrij makkelijk aan te sluiten ( als je teminste weet hoe alles vast zit ) en na ± anderhalf uur zat hij er volledig in. ( zie foto's ) Uiteidelijk was ik helemaal klaar en begon ik met een glimlach op mijn gezicht naar muziek te luisteren. Wauwww wat een goed geluid komt daar uit zeg. Het is precies net dat extra beetje volume wat je nodig heb. Niet zo overdreve subwoofer zoals mijn vorige sub waarbij de achterruit mee trilde maar gewoon een beschraafd geluid wat precies goed genoeg is. Het voordeel van deze subwoofer is dat hij lekker compact is en je kan er tot 150kilo spullen op zetten. dus ook geen probleem met ruimte.
Toch zat ik na te denken hoe het nog effiecienter verdeeld kon worden en als enige oplossing kon ik bedenken dat ik de subwoofer vastmaak aan mijn achterleuning zodat ik eigelijk maar 5 cm minder ruimte zou hebben.
dus zo gezegd zo gedaan. Vandaag ff gestoeid hoe ik hem het beste kon bevestigen zonder dat hij makkelijk los komt. ( zie resultaat )
Kortom Ben je opzoek naar een leuke subwoofer maar wil je niet al te veel plek in beslag nemen kijk voor deze subwoofer.
tevens zit er nog een afstandsbediening bij om de bassen in te stellen maar deze heb ik niet aangesloten aangezien ik alles via mijn radio tot op de HZ kan regelen.
Er is niet veel veranderd maar wel een verandering die ik met jullie wil delen aangezien ik er zelf enorm over te spreken ben.
Zoals jullie waarschijnlijk al hadden gelezen in andere topics ben ik opzoek naar een leuk subwoofertje voor in de auto. Niet te groot niet te klein gewoon handsaam zonder dat er al te veel ruimte verloren gaat. In mijn vorige Toyota lag namelijk een 19'' subwoofer met behuizing en vaak met vakanties of de dagelijkse dingetjes kwam ik er achter dat het toch best last is. Nu na een aantal maanden te piekeren en hier en daar rond gevraagd te hebben en geluisterd natuurlijk ben ik toch maar op e beslissing gekomen dat ik de Pioneer TS-WX77A wil aanschaffen. Maar pfoe wat zijn die krengen duur zeg. Bij de goedkoopste winkel ( dus geen webshop ) betaal je al snel 269 euro en dat voor maar een 200W subwoofer. Na lang zoeken en overal rondvragen heb ik het geluk gehad dat een collega wel iemand wist die zijn subwoofer verkocht voor een leuke prijs. Dat klonk natuurlijk als muziek in mijn oren en natuurlijk meteen opgehaald.
Nu heb ik afgelopen weekend wezen stoeien met deze subwoofer. vrij makkelijk aan te sluiten ( als je teminste weet hoe alles vast zit ) en na ± anderhalf uur zat hij er volledig in. ( zie foto's ) Uiteidelijk was ik helemaal klaar en begon ik met een glimlach op mijn gezicht naar muziek te luisteren. Wauwww wat een goed geluid komt daar uit zeg. Het is precies net dat extra beetje volume wat je nodig heb. Niet zo overdreve subwoofer zoals mijn vorige sub waarbij de achterruit mee trilde maar gewoon een beschraafd geluid wat precies goed genoeg is. Het voordeel van deze subwoofer is dat hij lekker compact is en je kan er tot 150kilo spullen op zetten. dus ook geen probleem met ruimte.
Toch zat ik na te denken hoe het nog effiecienter verdeeld kon worden en als enige oplossing kon ik bedenken dat ik de subwoofer vastmaak aan mijn achterleuning zodat ik eigelijk maar 5 cm minder ruimte zou hebben.
dus zo gezegd zo gedaan. Vandaag ff gestoeid hoe ik hem het beste kon bevestigen zonder dat hij makkelijk los komt. ( zie resultaat )
Kortom Ben je opzoek naar een leuke subwoofer maar wil je niet al te veel plek in beslag nemen kijk voor deze subwoofer.
tevens zit er nog een afstandsbediening bij om de bassen in te stellen maar deze heb ik niet aangesloten aangezien ik alles via mijn radio tot op de HZ kan regelen.
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
Dat ziet er idd goed uit. leuke update zo maar ben wel vooral benieuwd hoe zo'n gigantisch smalle klankkast klinkt. 
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
De koffie staat altijd klaar. dus mocht je een keer in de buurt zijn mag je zeker komen luisteren.pampie schreefCOLONDat ziet er idd goed uit. leuke update zo maar ben wel vooral benieuwd hoe zo'n gigantisch smalle klankkast klinkt.
Ik persoonlijk vind het een geweldig geluid geven. ( voor de grote van de kast )
Hiervoor had ik een 1500 W pioneer subwoofer met een zelfgemaakte kist eromheen, maar toch vind ik het verschil kwa Bass en geluid gelijkwaardig.
Je mag het natuurlijk niet vergelijken maar voor mijn doen is dit perfect, het is een mooie aanvulling op je speakers en overheerst niet zo ( Dit kan natuurlijk wel ingesteld worden )
Dus mocht je binnenkort in de buurt zijn zie ik het pmmetje wel tegemoet.
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
Hey, Dankjewel voor het aanbod en als ik in de buurt ben zal ik dat zeker even laten weten. Zal alleen niet zo heel snel zijn ben ik bang voor.
Maar goed, ik zal het onthouden.
Maar goed, ik zal het onthouden.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Na een lange tijd geen updates ben ik toch maar eens gaan nadenken over mijn achterlichten.
Degene die er nu in zitten, zitten aan beide kanten een barst in waardoor er langzaam water in komt te staan dus moeten deze vervangen worden. Nu heb ik op het forum gelezen en gezien dat er een US-module te koop is voor je achterlichten maar mijn vraag was is dat een beetje makkelijk aan te sluiten ? en is dit apk goedkeur ? en zouden deze ook alleen aangesloten kunnen worden op de achterlichten ?
ik had ook nog de volgende vraag, Is het mogelijk om in een corolla e12 ''2002 facelift lampen in te bouwen ?
Ik hoor het graag van jullie.
Degene die er nu in zitten, zitten aan beide kanten een barst in waardoor er langzaam water in komt te staan dus moeten deze vervangen worden. Nu heb ik op het forum gelezen en gezien dat er een US-module te koop is voor je achterlichten maar mijn vraag was is dat een beetje makkelijk aan te sluiten ? en is dit apk goedkeur ? en zouden deze ook alleen aangesloten kunnen worden op de achterlichten ?
ik had ook nog de volgende vraag, Is het mogelijk om in een corolla e12 ''2002 facelift lampen in te bouwen ?
Ik hoor het graag van jullie.
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 15, 2006 10:47
Facelift achterlichten geen probleem! Heb ik net gedaan! Check mijn project topic maar eens! Enne us style check E12 how to! Ga ik ook nog doen! Succes met je plannen!
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Okee dat is mooi. Dan moet ik alleen nog een setje facelift achterlichten weten te bemachtigen. Ik ben ook zeer benieuwd naar de how to van het us model.
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
kijk eens aan deze had ik nog niet eens gevonden
Heeft er iemand toevallig nog een setje E12 facelift achterlichten liggen ? of weet iemand waar ik ze voor een leuk prijsje kan kopen ?
Heeft er iemand toevallig nog een setje E12 facelift achterlichten liggen ? of weet iemand waar ik ze voor een leuk prijsje kan kopen ?
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
Op marktplaats staan ze, maar die vraagt €62,00 PS.. beetje duur !
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Dat vind ik inderdaad nogal prijzig. bij Car Toyota kosten ze helaas ook nog 55 euro.ErwinGtsi schreefCOLONOp marktplaats staan ze, maar die vraagt €62,00 PS.. beetje duur !
Heeft iemand ze toevallig nog thuis op zolder liggen voor een leuk prijsje ?
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Inmiddels ook weer eens onderhoud uitgevoerd aan de auto maar helaas kwam ik er achter dat mijn remschrijven nog maar 21mm zijn aan de voorkant. De blokken zijn helaas ook al aan vervanging toe. heeft er iemand toevallig ervaring met Bosch remschrijven en blokken ? of heeft iemand anders een betere suggestie ?
Nipparts bijv ?
Nipparts bijv ?
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
inmiddels zijn er weer een aantal updates erbij gekomen maar helaas nog geen tijd gehad om deze te posten, Maar nu bij deze.
Afgelopen donderdag ben ik maar eens gaan poetsen voor Japfest. Helaas waren er aardig wat beschadigingen te zien door mensen die in/uit parkeren en jou bumpertje ook vrolijk meenemen. Gelukkig heb ik de meeste schades zelf kunnen herstellen dmv nat schuren en polijsten. Helaas heb ik hier geen foto's van ivm het tijdgebrek. Ook zit er nu een achteruitkijk camera op wat echt helemaal goud is. Ik vind persoonlijk dat je bij de E12 maar slecht kan inschatten hoe ver de bumper nou daadwerkelijk doorloopt, en bij mij in de wijk heb je dat helaas wel nodig omdat het gemiddelde gezin ongeveer 3 auto's heeft en hier totaal geen ruimte voor is, dus af en toe moet je jezelf bijna een plekje induwen om nog enigsinds in de wijk te kunnen staan. De camera zit netjes weg gewerkt boven de kentekenplaat waardoor je hem ( als je het niet weet ) niet of nauwelijks kan zien. zie foto ) De kwaliteit van het beeld ben ik ook heel tevreden over. Veel '' after-market '' spul ziet er nog slechter uit dan de eerste camera's in de nokia's van vroeger.
Tijdens het poetsen ook maar eens aan de slag gegaan met de uitlaat. Normaal polijst ik deze gewoon met een polijstbal en wat polijst middel maar vaak blijft het laatste randje nog zwart waardoor het er niet netjes uit ziet. Dit was dus een doorn in mijn oog en ben ik eens aan de slag gegaan met de dremel en met succes !!
op de foto zie je de linker gedeeltelijk gedaan en de rechter nog onbehandeld met de Dremel.
Gelukkig had ik ook nog wat dingetjes besteld waaronder:
-Nieuwe oliedop ( omdat de mijne gescheurd was )
-Nieuwe 830GR verlours auto matten
-Facelift achterlichten
Persoonlijk vind ik het veel frisser uitzien als de originele achterlichten, en staat het ook wat sportiever.
En nog wat foto'tjes van het gepoetste plaatje. Voorlopig blijft het hier ff bij. Volgende maand wordt alleen nog de voorbumper + bumperlip gespoten omdat deze wat schade hebben. en hierna zullen er denk ik niet echt meer updates volgen omdat ik waarschijnlijk volgend jaar rond deze tijd ga kijken voor een andere auto.
PS: Nicknameless nog bedankt voor het advies over de claybar van dojo juice icm de born slippy. Het werkt echt perfect en laat geen sporen achter.
Afgelopen donderdag ben ik maar eens gaan poetsen voor Japfest. Helaas waren er aardig wat beschadigingen te zien door mensen die in/uit parkeren en jou bumpertje ook vrolijk meenemen. Gelukkig heb ik de meeste schades zelf kunnen herstellen dmv nat schuren en polijsten. Helaas heb ik hier geen foto's van ivm het tijdgebrek. Ook zit er nu een achteruitkijk camera op wat echt helemaal goud is. Ik vind persoonlijk dat je bij de E12 maar slecht kan inschatten hoe ver de bumper nou daadwerkelijk doorloopt, en bij mij in de wijk heb je dat helaas wel nodig omdat het gemiddelde gezin ongeveer 3 auto's heeft en hier totaal geen ruimte voor is, dus af en toe moet je jezelf bijna een plekje induwen om nog enigsinds in de wijk te kunnen staan. De camera zit netjes weg gewerkt boven de kentekenplaat waardoor je hem ( als je het niet weet ) niet of nauwelijks kan zien. zie foto ) De kwaliteit van het beeld ben ik ook heel tevreden over. Veel '' after-market '' spul ziet er nog slechter uit dan de eerste camera's in de nokia's van vroeger.
Tijdens het poetsen ook maar eens aan de slag gegaan met de uitlaat. Normaal polijst ik deze gewoon met een polijstbal en wat polijst middel maar vaak blijft het laatste randje nog zwart waardoor het er niet netjes uit ziet. Dit was dus een doorn in mijn oog en ben ik eens aan de slag gegaan met de dremel en met succes !!
op de foto zie je de linker gedeeltelijk gedaan en de rechter nog onbehandeld met de Dremel.
Gelukkig had ik ook nog wat dingetjes besteld waaronder:
-Nieuwe oliedop ( omdat de mijne gescheurd was )
-Nieuwe 830GR verlours auto matten
-Facelift achterlichten
Persoonlijk vind ik het veel frisser uitzien als de originele achterlichten, en staat het ook wat sportiever.
En nog wat foto'tjes van het gepoetste plaatje. Voorlopig blijft het hier ff bij. Volgende maand wordt alleen nog de voorbumper + bumperlip gespoten omdat deze wat schade hebben. en hierna zullen er denk ik niet echt meer updates volgen omdat ik waarschijnlijk volgend jaar rond deze tijd ga kijken voor een andere auto.
PS: Nicknameless nog bedankt voor het advies over de claybar van dojo juice icm de born slippy. Het werkt echt perfect en laat geen sporen achter.
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
leuke updates!
Zie nog wel veel swirls in de lak op de foto.
Zie nog wel veel swirls in de lak op de foto.
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Klopt inderdaad. Normaal ga ik na het polijsten met een roterende machine nog een keer overheen met een exentrische machine voor de hologrammen en de laatste swirls tegen te gaan. Maar omdat dit op een avondje gedaan is heb ik niet veel tijd gehad om ook nog een exentrisch te poetsen.
-
Toyota-corolla-otto
- Starting member

- BerichtenCOLON 78
- GeregistreerdCOLON Vr Jul 18, 2014 18:08
Even snel je volledige project doorgelezen en weer wat ideeen opgedaan voor me eigen rolla.

Today Tomorrow Toyota
-
Daniel092
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Graag gedaan 
Maar zoals wat als ik vragen mag :$
Maar zoals wat als ik vragen mag :$