Gelukkig hadden we na wat sloperijen aangeschreven te hebben, een tweedehandse te pakken gekregen, 20E ipv 105!!! bij de dealer. Bijgevoegd de foto van de afgebroken en de nieuwe:

Is nog een aardige bedoening, het vervangen. Stoel moet eruit, bekleding boven het bevestigingsboutje een stukje open moeten snijden.
Ik heb de oude gelijmd met bijzonder sterke industrielijm waar je o.a. spoilers mee kan vastzetten. Mocht iemand met hetzelfde issue er zelf geen een kunnen vinden bij een sloperij, mag je die van mij hebben om er een poging mee te wagen:

