Ik zag veel vragen hierover op het forum. Tevens had ik geen zin om mdf ringen te maken.
Dit is uiteindelijk gelukt. Ik heb nieuwe speakerringen gekocht die eigenlijk voor een nieuwere corolla zijn.
Deze passen wel degelijk als je gewoon even drie nieuwe gaatjes boord en hem dan vast zet met popnagels.
Overige gaatjes en de nieuwe popnagels heb ik ingespoten met tectiel. Onder de ring heb ik wat kit gespoten om deze beter te fixeren en hem absoluut trillingsvrij te krijgen.
Vervolgens heb ik de uitsparing in het deurpaneel zo groot mogelijk gemaakt.
Het enige is dat je de rand van de ring nu door het paneel ziet in het vakje. Dat vind ik niet zo erg. Verder is het origineel gebleven.
De nieuwe speaker kabels heb ik door de originele tube getrokken tussen de deur en de auto met een trekdraad. Dit was echt een k*t karwei. Uiteindelijk heb ik de tube aan beide kanten losgemaakt, daarna ging het een stuk makkelijker.
Ik heb trouwens een composet van Gladen ingebouwd de Xion 165 plus van 2 Ohm. De tweeters heb ik in originele tweeterkapjes ingebouwd naast de buitenspiegel.