Onderaan aan de carrosserie van de wagon vind ik deze doppen. Het zijn er dacht ik 7 per kant.
Iemand een idee waar die voor zijn?
doppen onderaan de carrosserie
ModeratorCOLON Moderator
- Perre
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 843
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43
doppen onderaan de carrosserie
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
- jaapio
- President member

- BerichtenCOLON 1247
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 13, 2007 07:18
Re: doppen onderaan de carrosserie
Denkelijk om water af te laten mocht die op een of andere manier eens vol gelopen zijn ...... of zo iets 
Laatst gewijzigd door 1 op jaapio, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: doppen onderaan de carrosserie
Montage van Sideskirts?. Of misschien heeft er wel ooit verlichting onder gezeten. Is een tijdje mode geweest.
Ik had ze niet onder de E10
Ik had ze niet onder de E10
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Perre
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 843
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43
Re: doppen onderaan de carrosserie
ja, onder de hatch zitten ze ook niet.
Ik ga van de week eens kijken of die toevallig uitkomen met de skirts van de G6R.
Ik weet in Japan heb je de Carib Sprinter en die heeft dezelfde skirts als de G6R.
Dat zou een mooie meevaller zijn, want uiteindelijk moeten die skirts erop komen. Maar zoveel geluk heb ik waarschijnlijk niet.
Ik ga van de week eens kijken of die toevallig uitkomen met de skirts van de G6R.
Ik weet in Japan heb je de Carib Sprinter en die heeft dezelfde skirts als de G6R.
Dat zou een mooie meevaller zijn, want uiteindelijk moeten die skirts erop komen. Maar zoveel geluk heb ik waarschijnlijk niet.
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: doppen onderaan de carrosserie
Zal niet overeenkomen met gaten van de sideskirts, volgens mij zijn ze inderdaad voor afwateren of ontluchten of iets dergelijks.
Onder mijn E8 zitten ze in ieder geval ook.
Onder mijn E8 zitten ze in ieder geval ook.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: doppen onderaan de carrosserie
Niet alleen afwateren hoor (Als het goed is komt er in de kokerbalken zelf niet zoveel water). Hoewel het daar ook wel voor helpt, want het zijn geen volledig dichte doppen.
Maar werden voornamelijk gebruikt om de holle ruimtes van een beschermende laag te voorzien. Ligt ook een beetje aan de leeftijd van de auto hoe dat gedaan is. Tegenwoordig worden ze in een zinkbad of ander roestwerend middel ondergedompeld en een keer geroteerd om het in alle gaten en hoeken te laten komen. Door die gaten in de carrosserie kan dat spul overal komen en er vervolgens ook weer uit lopen.
Vroeger worden er van die slangen in gedaan met een sproeikop erop waarmee dat spul erin gespoten werd.
Nadien worden die doppen erin gezet om de boel weer dicht te maken
Het verschilt per auto waar ze zitten, want dat ligt weer aan de inwendige constructie.
Maar werden voornamelijk gebruikt om de holle ruimtes van een beschermende laag te voorzien. Ligt ook een beetje aan de leeftijd van de auto hoe dat gedaan is. Tegenwoordig worden ze in een zinkbad of ander roestwerend middel ondergedompeld en een keer geroteerd om het in alle gaten en hoeken te laten komen. Door die gaten in de carrosserie kan dat spul overal komen en er vervolgens ook weer uit lopen.
Vroeger worden er van die slangen in gedaan met een sproeikop erop waarmee dat spul erin gespoten werd.
Nadien worden die doppen erin gezet om de boel weer dicht te maken
Het verschilt per auto waar ze zitten, want dat ligt weer aan de inwendige constructie.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
- Perre
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 843
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43
Re: doppen onderaan de carrosserie
He bedankt Blof. Dat weet ik dan ook alweer.
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
Re: doppen onderaan de carrosserie
Sideskirts gaan er bij mij overal net langsaf of een uitsparing vor gemaakt
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5