ANWB of Toyota pechhulp

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
looneytune
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jun 08, 2016 20:23
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla

ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door looneytune »

Beste Forummers,

Ik weet niet of het onderwerp hier mag maar wist zo snel niet waar het anders kon.

Bij de dealer krijg je na een grote/keine beurt Toyota pechhulp EU....dat klinkt best interessant, maar wat is het verschil met wegenwacht EU inclusief vervangend vervoer?

Vergelijken vind ik best lastig gezien alle termen.
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door onnaj »

Het verschil weet ik niet exact maar wij hebben Pechhulp bij onze doorlopende reisverzekering. Kost nauwelijks of niets extra's en dan heb je toch Pechhulp!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door onnaj »

Het verschil weet ik niet exact maar wij hebben Pechhulp bij onze doorlopende reisverzekering. Kost nauwelijks of niets extra's en dan heb je toch Pechhulp!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door Blof-fan »

Toevallig had een maatje dit laatst bij de hand.

Hij stond met pech in zijn woonplaats en aangezien hij zijn Verso bij de dealer heeft aangeschaft en over het algemeen al het onderhoud bij de dealer laat doen belde hij ook direct naar die dealer voor de Toyota pechhulp.
Maar helaas had hij net de laatste kleine beurt niet bij de dealer laten doen en daardoor had hij geen recht meer op de pechhulp.

Gelukkig voor hem had hij ook nog een ANWB lidmaatschap, hij moest alleen ter plekke even woonplaatsservice erbij nemen :roll: :lol:

De auto werd door de ANWB afgesleept naar de Toyota dealer en achteraf bleek hij een gebroken aandrijfas te hebben :shock:

Maar goed, die pechservice is wel leuk natuurlijk, maar kijk even goed naar alle voorwaarden, want als je daar volledig op over gaat zit je ook voor al je onderhoud vast aan de dealer ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
looneytune
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jun 08, 2016 20:23
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door looneytune »

Ik heb inderdaad gezien dat voor de E12 maximaal 1 jaar/15 000 KM garantie is. In europa is 3 dagen autohuur inbegrepen indien reparatie langs de weg niet mogelijk is.

De ANWB heeft geen beperking op de auto maar staat op naam, en bied 21 dagen autohuur indien reparatie langs de weg niet mogelijk is.

Ook sleept de ANWB je overal heen, terwijl Toyota je sleept naar de Toyota dealer.....

Gezien ik de kleine beurt ( olie wissel ) uitstel ivm weinig Km's maar wel lange ritten blijf ik voorlopig ANWB lid.
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door Kees »

Simpel sommetje. Mijn oom z'n MR2 heeft het bij z'n jaarlijks onderhoud gekregen en heeft ook alleen die auto. ANWB is 80 euro en de beurt inclusief eurocare was 150.

Ik ga het niet doen, op alle vijf m'n auto's is de ANWB te gebruiken en olie verversen, dat kunnen we zelf wel
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door JeroenS »

Sinds Toyota pechhulp (Eurocare) aanbiedt, maak ik er gebruik van. Voorheen had ik een ANWB lidmaatschap,
maar na het vergelijken kwam ik tot de conclusie dat Eurocare ook prima is. Dus ANWB lidmaatschap opgezegd.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door Martijn »

Pechhulp sleept je auto af naar de dealer of start hem via starthulp.. ANWB kijkt verder en zal trachten het probleem op te lossen.
Ik heb beide. In geval dat je ergens staat heb je twee hulplijnen. En hulp is het enige wat je wilt op zo´n moment.. :)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door JeroenS »

Het verbaast mij dat jij beide hebt. Ik zou bijna gaan denken dat ik op het verkeerde forum zit.
Als ik zo de omschrijving op de Toyota site lees over pechhulp dan lijkt mij dat vrij compleet.

Of heb jij een slechte ervaring gehad?
Toyota schreef:
Bron: https://www.toyota.nl/over-toyota/toyot ... hhulp.json

Wat is pech?

Onder pech verstaat Toyota gevallen waarbij je niet meer verder kunt rijden met je Toyota. Dit geldt dus ook voor het verliezen van de autosleutels, je met een lege accu of brandstoftank staat of een lekke band hebt.

Woonplaatsservice

Toyota komt ook aan huis! Toyota Pechhulp helpt je niet alleen onderweg, maar ook voor de deur. We proberen dan met een (nood)reparatie je weer op pad te helpen. Mocht dit niet direct lukken, dan zorgen we ervoor dat de auto naar de dichtstbijzijnde Toyota dealer wordt gebracht.

Verder van huis

In de meeste gevallen kunnen we je vaak direct weer op weg helpen. Er zijn echter situaties dat het verhelpen van een probleem wat meer tijd kost, ook in de Toyota werkplaats. Onderweg of op je vakantieadres brengt pech vaak meer ongemak met zich mee dan normaal. Daarom bieden we buiten een straal van 50 kilometer van je woonplaats bij pech wat extra mogelijkheden, zoals:

een hotelaccommodatie
tijdelijk vervangend vervoer
transport naar huis of naar de je bestemming

En de caravan?

De Pechhulp is bedoeld om je te helpen op het moment dat je pech hebt met je Toyota. Geen probleem als je onderweg bent met een caravan of trailer. Wij zorgen er ook voor dat deze meegaat naar de dichtstbijzijnde Toyota dealer. Pech aan de caravan of trailer valt echter niet onder de Toyota Pechhulp.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door Martijn »

JeroenS schreef: ma jan 07, 2019 19:09 Het verbaast mij dat jij beide hebt. Ik zou bijna gaan denken dat ik op het verkeerde forum zit.
Als ik zo de omschrijving op de Toyota site lees over pechhulp dan lijkt mij dat vrij compleet.

Of heb jij een slechte ervaring gehad?
Nee, ik heb naast de Toyota´s ook nog een VW Golf... :lol:
De ANWB kreeg ook de KE70 na een winterslaap weer aan de praat, de Toyota hulp niet.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: ANWB of Toyota pechhulp

Bericht door JeroenS »

Aah, dat verklaart een hoop. Ennuh, zo'n KE70 hang je natuurlijk niet even aan de computer om te resetten....
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Plaats reactie