[PauluS87's Solarbeam Yellow Aygo][Update 2-7-2022 - Pag. 11]

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door corollapowerrr »

Dippende toerental is denk ik je koudestartventiel. En lek kan ook nog van de koppakking heen komen bij de eerste cilinder. Maar oring van de ontsteking is ook voor de hand liggend.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Gelukkig qua lekkage hebben ze alleen de ontsteking kering ontdekt, en dat gevoel had ikzelf ook al. Dus die is vervangen. Vandaag gaan ze checken wat dat dippende toerental veroorzaakt.

Wat bedoel je met de koudestartventiel? Heb je een afbeelding of plaats waar hij zit? Kan ik altijd nog naar kijken ;)
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Update einde Pag. 6]

Bericht door Luuk »

Al die o-ringen van de ontsteking zijn hard en gaan lekken, al veel vervangen bij diverse oudere japanners :)
Ziet er nog steeds erg goed uit, mooie combo met de velgen!
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Update einde Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Dankjewel Luuk ;)

Na een paar 100km gereden te hebben met de nieuwe o ring heb ik geen enkel druppeltje olie langs het blok hangen, dus hoop dat het hier zo bij blijft!

Weer wat nieuws: Gisteren hoor ik de uitlaat lekken bij het blok, dus hitteschild eraf gesloopt en erachter gekomen dat de spruitstuk pakking zo lek is als een vergiet :o Dus heb een nieuwe besteld en ga die er zondag ff opzetten. Tja zo blijven we bezig met onze auto's :lol:

Ik hou jullie zoals altijd op de hoogte. Gr Paul
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Ik had de laatste tijd allemaal olie op de versnellingsbak, dus we hebben alle pakkingen vervangen, en lekte nog!! We kwamen erachter dat het de krukaskeerring was..... Deze hebben we vervangen 5 weken geleden:

Alle olie gehaald die we nodig hadden met de krukaskeerring en de versnellingsbak keerringen:

Afbeelding

Versnellingsbak eraf en daar is de ouder koppeling set, die eraf halen, daarna het vliegwiel en daarachter zit de krukaskeerring:

Afbeelding

Oude krukaskeerring eruit halen:

Afbeelding

Afbeelding

Toen de nieuwe SACHS koppeling set erop gemonteerd en daarna de nieuwe keerringen in de versnellingsbak:

Afbeelding

Afbeelding

De Corolla heeft geen olie lekkages meer :D :D

Afbeelding

De winter komt er weer aan dus heb de deze week de auto goed gewassen en daarna helemaal in de wax gezet voor de winter :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kortom de Corolla word nog steeds goed onderhouden en rijd nog steeds geweldig met de 4AFE motor :D

Tot de volgende jongens! ;)

Groet Paul
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door jaapio »

Lekkere klus weer geweest....goed hoor :D
Toyota_e10
President member
President member
Berichten: 1341
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 18:51
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door Toyota_e10 »

Ziet er idd strak uit...👍
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door Bart-E11 »

Goed onderhoud is het halve werk
Kleur vind ik ook nog steeds geweldig!
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door pampie »

Erg mooie kleur ja, die springt er goed uit. 8-)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door Blof-fan »

Ziet er inderdaad echt goed uit. Die glimt als een tiet! ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Krukaskeerring vervangen en winter klaar Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Hallo :D

Wat ik nodig heb is een rijders stoel met deze kleur en in hele nette staat aub!:

$_86 (1).JPG
En wat ik nog meer nodig heb zijn de binnenkanten van de deurpanelen maar dan voor de hand bediening van de ramen dus niet de elektronische bediening (die op de foto is met elektronische bediening, die heb ik dus niet nodig!):

$_86.JPG
Ik hoop dat iemand het heeft liggen voor mij! Alvast enorm bedankt!

Mvg,
Paul
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Vraag: Van hand naar elektrische raam bediening - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Beste Corolla fans!

Nog even een vraagje: Ik heb nu in mijn corolla e11 hand raam bediening zitten.

Ik kan nu via iemand een G6 interieur krijgen met de voor deurpanelen incl de elektrische raam bediening in de panelen en de elektrische raam mechanismes.

Is dit gewoon om te bouwen? En heb ik nog meer benodigdheden nodig?

Hoop even van jullie te horen en alvast bedankt :D

Groetjes
Paul
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Vraag: Van hand naar elektrische raam bediening - Pag. 7]

Bericht door Blof-fan »

Als het goed is, is de bedrading al voorbereid en ligt dat al klaar in de deur. Dan is het een kwestie van plug en play.

Relais zitten er niet meer tussen, die zitten al in die deurschakelaar verwerkt.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Vraag: Van hand naar elektrische raam bediening - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Dankjewel voor je reactie!! Volgende week heb ik de set binnen en ga ik het ombouwen. Foto's volgen dan uiteraard. Ik heb ondertussen ook nieuwe achterlichten gemonteerd. Foto's volgen ook nog :D
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Vraag: Van hand naar elektrische raam bediening - Pag. 7]

Bericht door Perre »

Mooi bezig weer.
Ik ben benieuwd naar de lichten.
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Vraag: Van hand naar elektrische raam bediening - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Dankje ;) Foto van de lichten komt eraan vandaag ;)
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

1ste punt: Mijn corolla liep al een hele tijd niet netjes stationair en haperde wat hier en daar, nu heb ik al drie verschillende type bougies gebruikt zoals: NGK of BOSCH, en nu heb ik bij de Toyota dealer de originele DENSO bougies gehaald: Denso K20R-U (90919-01166) €6,50 per stuk, en mijn Corolla heeft in tijden niet zo netjes gereden en stationair loopt hij stukken beter! Tuurlijk kun je geen vloeiend resultaat verwachten van een motor met 200.000 op de teller, maar hij rijd nu echt heerlijk :D Alleen verbruik benzine is 1:11 a 12, en op de 1000km verbruikt hij een halve liter olie. Zijn deze twee punten gewoon normaal voor een 4AFE?

2de punt: 2 weken terug is mijn corolla apk afgekeurd omdat de rechter homokineet kapot was... toen heb ik twee nieuwe aandrijfassen met twee nieuwe fuseekogels besteld en gemonteerd. Rijd geweldig :D

Afbeelding

Afbeelding

3de punt: Van de week kreeg ik twee nieuwe achterlichten binnen, want de originele waren echt in slechte staat! Hierbij de foto's van de nieuwe achterlichten, ik moest er even aan wennen maar vind ze nu echt wel gaaf :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende update word een ombouw van de handbediening voor de ramen naar elektrisch ;) Stay tuned!

En de Corolla is afgelopen vrijdag weer netjes door de apk gekomen :D

Groet,
Paul
Laatst gewijzigd door PauluS87 op za jan 12, 2019 10:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door jaapio »

Hagel nieuwe assen :shock: :shock: mag wat kosten he ....geweldig..... ;)

Je Corlla ziet er super uit man.....goed bezig hoor
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Nou het voordeel was dat ik ze voor de helft van de prijs kreeg, en om een homokineet te vervangen vind ik persoonlijk een rot werk, maar de rest van de aandrijfassen was ook niet meer netjes, namelijk 3 van de 4 stofhoezen lekte, en kwamen dus ook binnenkort in aanmerking om te gaan vervangen. Dus dan maar twee nieuwe aandrijfassen besteld en met twee nieuwe MOOG fuseekogels erbij!
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door jaapio »

Goed gedaan man.... die gaan weer jaaaaaaren mee en vooral heel mooi ook ;)
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door Perre »

1 op 11 of 12 is normaal bij de 4afe. Haal ik ook als in rustig rij. De olie is wat afhankelijk van motor tot motor. Ik heb er 2 en de ene gebruikt nagenoeg niets, de andere lust wel een druppel. Zolang je dat in de gaten houdt, is er geen probleem.
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Oh oke, dus het verbruik is redelijk normaal dus. Ik hou het olie pijl ook geregeld in de gaten dus dat moet goed komen. Dankje!
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door jaapio »

Afbeelding

Mijn verbruik van de GTSi van de laatste tijd...... komt wel een beetje overeen toch..... :D
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door Lone wolf »

Goed dat je de auto zo mooi bijhoudt !

de achterlichten vind ik persoonlijk niet mooi, je auto lijkt wel een civic zo. :-)
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Grappig die reactie kreeg ik meer. En daarbij komt nog eens dat ze niet waterdicht zijn..... Dus maar ff kijken of ik ze opnieuw ga kitten of dat ik een paar mooie originele terug ga zetten.. :D
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

En bedankt Jaap voor je uitvoerige tabel! Wauw je houd het netjes bij! Maar geeft mij enige geruststelling dat het verbruik gewoon normaal is :D

Even het volgende:

Dat achterlicht units blijken niet waterdicht te zijn zoals ik al voorheen zei, er komt sinds vandaag allemaal vocht in terecht door de vele neerslag afgelopen dagen, maar het blijkt ook nog eens dat de rubbers die je achter de achterlicht units zet niet al het water tegenhouden waardoor mijn hele achterbak zeik nat is op het moment, dus heb alles eruit gehaald om te drogen....

Met andere woorden: ik heb al in nieuw staat verkerende originele achterlichtunits gehaald en die ga ik morgen erin zetten, ben er klaar mee die aftermarket rotzooi :o

Stuur nog foto’s.

Gr Paul
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door jaapio »

Ik denk dat je daar heel goed aan doet om die civic like achterlichten eruit te doen. Ik ben er persoonlijk ook niet zo'n fan (meer) van.
Is vaak ook rommel die aftermarket zooi..... maar goed...ieder zijn smaak natuurlijk hè ;)

Yep elke tankbeurt houd ik bij. Van alle drie de toyota's. Omdat het kan en ik het leuk vind hahahaha..... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door Kees »

Blacktop erin....
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud + Nieuwe achterlichten update - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Kees schreef: za jan 19, 2019 14:05Blacktop erin....
Dat zal ook zeker op een dag gaan gebeuren, heb eerst nog een paar volgende updates die eraan komen :D
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Nieuwe rubbers achterlichten + Sideskirts G6r - Pag. 7]

Bericht door PauluS87 »

Sinds ik aftermarket achterlicht units had, kwam er allemaal water in de achterlicht units (zijn niet waterdicht ROTZOOI!) en heb ik de originele achterlicht units van Toyota weer teruggeplaatst met de oude rubbers. Nu merkte ik van de week dan mijn achterbak kletsnat was! Allemaal vocht! Ik ben er achter gekomen dat de rubbers lek zijn die tussen de carrosserie en de achterlicht unit zitten!

Vandaag heb ik dus bij de Toyota dealer nieuwe rubbers opgehaald en gemonteerd:

Afbeelding

Vergeleken bij de oude rubber en de nieuwe rubber op de achterlicht unit:

Afbeelding

Afbeelding

Geen aftermarket achterlichten meer maar gewoon weer lekker de originele achterlichten. Ik vind het prima! :D

Afbeelding

En sinds vandaag heb ik de originele G6r sideskirts kunnen bemachtigen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, ze zijn helemaal compleet met bevestiging materialen en de eind afdekplaatjes. Deze ga ik komende maand netjes spuiten in kleur en monteren!

Ik hou jullie op de hoogte zoals altijd ;)

Groet,
Paul
Plaats reactie