Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Heule mooie Avensis 8-) veel plezier met de "nieuwe" auto enne BETERSCHAP jonghu ( let goed op jezelf ;) )
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Thanks Jo.... ;)

Avensis kunnen we de 31ste op gaan halen.... 8-) 8-)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

sterkte bert in het ziekenhuis ,komt goed
peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Bert in het ziekenhuis? Who is Bert?
Tja, was wel grappig. Eerst een gesprek…. En dan moet ik fietsen.
Bovenlijf mot bloot. Op de fiets kruipen en dan krijg ik allerhande kabels op het lijf geplakt.
De lieftallige dame legt me uit wat ik moet doen. Haha ja fietsen toch….. ja, en tussen de 60 en 65 rpm blijven. “u ziet er nogal getraind uit dus ik zal bij u wat zwaarder aanvangen” zegt ze. Pppfff heb ik weer….. niet alles is wat het lijkt hè mevrouw haha….
En dan gaan we trappen. En dan elke keer weer wat zwaarder en meteen bloeddruk meten.
“U gaat als een speer meneer, maken we niet vaak mee hier”….. huh, niet? “U gaat prima….heel goed, goede conditie” zegt ze….en net als ik denk ik vind, het wel prima zo, zijn we klaar. Prima conditie? Sorry, heb een conditie van een naaktslak op krukken die copd heeft.
Anyway, dat hebben we gehad.

Vandaag met Starlet voor de APK geweest. Mwweehheeee….afgekeurd. Achter is een remverschil van 48%. Remdrukverdeler zal wel hiemele zijn.
Vincent van “Hof Car And Parts” heeft er ene op voorraad, morgen even oppikken en dan monteren.
Rest was 100%.
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

jaapio schreef: di dec 17, 2019 05:49 [quot


Afbeelding

:lol: :lol:
Ach als je auto's te veel hebt doe ik wel een bod op je Corolla. 750 euro is net wel waard
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Oh....dat vind ik aardig Kees. :D

Maar uuuhhhh wikkel je dat bot wel een bubbeltjes plastic voordat je die op de corolla doet?
In verband met beschadigingen hè 8-)
Geld kan je gewoon over maken :lol:
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Vrijdag 31 januari 2020…… een dag als elke andere dag?

Niet echt en toch? Vandaag gaan we de Avensis T27 op halen in Goes bij de Toyota dealer in Goes. Een ritje van een 200km is dat. Wat van ver komt is altijd goed zegt men. We zullen zien.
Mooi op tijd zijn we bij vrienden van ons. Een dagje Zeeland is altijd leuk en weldra kruipen we in een Audi A3.
Afspraak in Goes was om 11.00 uur maar we waren iets vroeger.

Haha geweldig, daar staat het zwarte gevaar met een grote strik op het dak in de showroom.

Afbeelding

Netjes gepoetst te glimmen. Ziet er goed uit hoor. We hebben een drie weken moeten wachten want de Jong in Goes had het druk.
Op 10 januari zouden we in de buurt van die dealer gaan kijken naar een Avensis T25 wagon. Ook toen waren we te vroeg en dan eens wat rond neuzen bij de dealer. Altijd leuk. Hoe zou zo’n T27 rijden, vroegen we ons af. Er stonden er een paar. Ziet er ook leuk uit hoor.
Een proefritje maken, waarom niet toch!
En zo gebeurde het dat we wat later aan het rond rijden waren met een T27 Avensis 1.8 station. Ook niet verkeerd. Mooi panorama dak ook. Mooie leren bekleding, achteruitrij camera….
Het is geen race auto, dat mag duidelijk zijn maar wel relaxed rijden. Cruise Control ….. niet verkeerd hoor.
We waren er snel over uit. We gaan eens kijken wat we hiermee kunnen ipv de T25.
Als we weer terug zijn bij de dealer komt de verkoper op ons af “en hoe is het bevallen” vraagt hij. Ja heel goed eigenlijk. Is een hele mooie auto, erg comfortable. Jammer van dat deukje in de deur, zeg ik. “Dat halen we eruit meneer”. Heel mooi, zeg ik, maar je moet nooit een auto kopen die nat is hè. De verkoper kijkt me aan alsof hij het ziet donderen in Limburg. “niet” zegt hij. Nee natuurlijk niet, als de auto nat is kan je niet alle onvolkomenheden goed zien. Nu zag ik dat deukje maar hoe ziet de rest uit? Meneer we lopen de hele auto na. De hele auto, vraag ik. Ja alles word na gekeken. Ik bemerkte ook wat speling in het rempedaal en af en toe een rammeltje rechtsvoor….wordt dat ook na gekeken dan? Ja meneer…. Dan gaan we eens praten wat het gaat kosten…..
De auto krijgt een beurt volgens de km stand, u heeft 6 maanden garantie, toyota service pech ophaaldienst…. Omdat u van ver komt krijgt een volle tank ipv van een halfvolle tank… auto wordt volledig na gekeken. “u zegt de auto krijgt een beurt volgens km stand, welke beurt is dat, de grote grote beurt” vraag ik. Jaja de auto krijgt een beurt volgens de kmstand…..even kijken….. ja, dat is de grote grote beurt. Ja die zijn nogal prijzig schiet het door mijn hoofd. Dus als we deze auto kopen hoeven we ons voorlopig nergens druk over te maken, alles wordt goed geregeld? En dan gaan we het eens hebben over de prijs, we hebben niks in te ruilen. We komen overeen een totaal prijs van €11000.- Niet de goedkoopste maar alles wordt goed geregeld. We zullen zien of dat zo is, zeg ik gek scherend. Want mijn ervaringen met de Toyota dealer is niet zo…….. best zullen we maar zeggen.

En dan is het eindelijk zover, 31 januari 2020.
We worden heel hartelijk ontvangen. Lopen naar het zwarte blinkende gevaar. Ziet er super uit. Ja deukje in de deur is ook verdwenen. “we hebben de hele auto goed na gelopen meneer, uw Avensis is er klaar voor” zo verteld de verkoper. Onze vrienden vinden de Avensis ook erg mooi.
Als we dan eenmaal bij de pc zitten komt het lastige mannetje in me naar boven. Tja, te vaak bedonderd he….. ik vraag “wat hebben ze nu precies gedaan aan de Avensis, ook qua beurt, wat hebben ze gedaan”. Daar gaan we even naar kijken zegt de verkoper. Ja hier hebben we het, beurt volgens de km stand…… ik onderbreek…. Wat hebben ze dan allemaal gedaan….. ik zie een hele waslijst op de pc…. Kan je dat ook uitprinten, wil ik wel graag hebben. Ol heb van elke auto een klapper wat er aan gedaan is. Ja dat kon hij wel en even later heb ik de boel voor mijn neus liggen.

Hhmm….die hebben veel gedaan. De beurt maar ook remvloeistof, koelvloeistof, interieurfilter maar ook de airco gereinigd en onderhoudsbeurt, accu is vervangen, remblokken achter en zelf had ik een comfortknipperlicht schakelaar laten monteren. Nog wat kleine dingetjes en ik zie staan petrol system cleaner staan. Waarom is dat, vraag ik. Oh, ja is een schrijven van Toyota gekomen dat we in elke auto die hier staat dat erin moeten doen ivm de E10 benzine. Wwhhhaaaattttt E10 benzine is vergif, komt in onze auto’s er niet in hoor, echt niet. Alleen 98 komt er in. Oh….. dan zal ik de avensis zo gaan aftanken en doen we er 98 in ipv E10. Dat noem ik nog eens klasse.
Dan handelen we nog het administratie deel af, op naam zetten en zo. Dan krijgen we nog een presentje. Een paraplu, een schaaltje met Zeeuwse lekkernijen, een tasje met vestje, lifehamer en dat soort dingen.
De Jong had echt de tijd genomen om de Avensis af te leveren. Wat ze gezegd/belooft hebben maakte ze ook waar. Avensis staat er goed bij.
Dan ga ik de Avensis even aftanken meneer, zegt de verkoper. Dat duurt wel lang zeg. Misschien doen ze achter nog nieuwe banden eronder zeg ik tegen mijn vriend haha. Had ik wat over te muggeziften, volgens mij waren die wat versleten.
Dan komt de verkoper aanlopen. Huh heb hem toch niet zien aankomen rijden.
We hebben een probleempje meneer, zo zegt de verkoper met een verschrikt gezicht. Tijdens het rijden naar het tankstation is er een lampje gaan branden in het dashboard, daar wordt nu even naar gekeken. De banden hebben we even na gemeten voor U en zijn zeker nog wel goed voor de apk. Hebben ze zelfs een foto van gemaakt hahaha….. even wachten tot we weten wat er aan de hand is. Och geen probleem hoor…genoeg leuks te zienhier. Bijvoorbeeld de nieuwe Corolla GR….die ook de aandacht van Bertju heeft hahaha….
Dan komt de verkoper aanlopen. Zijn gezicht staat er verschrikt bij. “we hebben een probleem” zo begint hij. Er is een onderdeel kapot en dat moeten we vervangen. Dat hebben we niet op voorraad.
Nee hè, hebben wij weer….. wat is er dan kapot vraag ik. Chef werkplaats geeft uitleg. Onder de auto zit een soort module gemonteerd die de elektronische handrem regelt. Die moeten we vervangen. Komt wel eens voor dat vocht het eea aantast. Die module kost €2000.- en hebben we niet op voorraad…… HOEVEEL kost dat ding…..wooohoooo…… U kunt gewoon rijden met de auto, dat is geen probleem. U kunt de auto nu hier laten, we bestellen die module dan komt dat vannacht binnen. Monteren we die morgen. U krijgt dan een leen auto mee. Als u dat wilt natuurlijk. Tja…vandaag krijgen we bezoek. Hoe je het ook went of keert, we zullen heen en weer moeten rijden. U kunt ook een leenauto mee krijgen en dan maakt u een afspraak voor komende week! Aan u de keuze, zo horen we.
We kunnen gewoon rijden met de auto dus hoeven we geen leen auto. Geen probleem, kan niemand iets aan doen. Dan nemen we de Avensis mee. Voor volgende week vrijdag een afspraak gemaakt. Opgelost.
Net als we weg willen rijden krijgen onze vrienden ook een schaaltje Zeeuwse lekkernijen….hoe leuk is dat dan.
Wat doe je dan als je in Zeeland bent? Juist, visje eten. Op naar Vlissingen. Eenmaal op de snelweg wil ik op de cruisecontrol gaan rijden. Huh……die doet het niet meer. Deed het tijdens de proefrit wel.
Eerst visje eten. Mjammie….
Wij willen nog even in Middelburg vrienden bezoeken, onze vrienden gaan huiswaarts.
We gaan toch even terug naar de Jong hoor, even melden dat de cruisecontrol het niet meer doet.
Hahaha….. dat is dus een beveiliging vanwege het deel wat vervangen moet worden. Niks aan de hand dus.
Dan rijden wij toch ook maar naar huis. Volgende week zijn we weer in Zeeland en dan kunnen we ook naar Middelburg gaan.
Weldra zitten we op de snelweg.
Al snel bemerken we dat we heel wat te leren hebben. Hoe werkt die navigatie bv. Yvonne druk op van alles en nog wat hahaha… het is geen tomtom iig. Dan achteruit rijden met die camera. Ook al zo’n ding als je dat nog nooit hebt gedaan. Wel grappig hoor….. komende tijd genoeg te doen.

Avensis rijd lekker maar zoals gezegd, het is geen klinkertrekker. We zijn nogal verwent met een MR2 zullen we maar zeggen hahaha….

Zo dan, was weer een hele happening. Tot nog toe blij dat we toch bij een Toyota dealer deze avensis hebben gekocht.
Aankomende vrijdag weer naar Goes hahaha…..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ziet er wel gaaf uit hoor die corolla GR

Afbeelding
Bertju denkt er hetzelfde over haha

Afbeelding
en weer thuis

Afbeelding
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Heel verhaal Jaap, en TOP service als ik het zo lees :D .
Volgende week vrijdag dan weer een heerlijke rit voor de boeg ;)
Geniet van de Avensis ( en de rest van het leven ;) ;) )
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Thanks Jo..... ja haha geniet van het leven..... doen we nu zeker :lol: :lol:
Meer genieten, minder druk maken..... 8-) 8-)

Hahaha meer genieten, ja mot kenne met 4 auto's voor de deur. :shock: niet normaal eigenlijk...... Starletje gaat er als eerste uit denk ik..... alhoewel dat ding geen drol kost pm.
Yaris wat jij hebt is ook leuk....heb een T-sport gezien..... T-sport erin....GTSi en Starlet er uit?????
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

jaapio schreef: za feb 01, 2020 09:24
Yaris wat jij hebt is ook leuk....heb een T-sport gezien..... T-sport erin....GTSi en Starlet er uit?????
Zeker leuk heb er ook 1 gehad 8-)
Bijlagen
Yaris T-sport
Yaris T-sport
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Kijk, staat ie dan hoor.

Heel verhaal inderdaad en het liefst heb je natuurlijk dat het allemaal vlotjes en gladjes verloopt.
Maar als er dan toch iets kapot gaat zonder dat iemand er iets aan kan doen dan is het mooi als het gewoon netjes opgelost wordt 😉

Aan de andere kant. Beter nu kapot dan over een jaartje ofzo en het allemaal voor eigen kosten is natuurlijk.

Nu eerst alles weer uitzoeken en genieten van de nieuwe cruiser Jaap 😊
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Blof-fan schreef: za feb 01, 2020 19:11
Aan de andere kant. Beter nu kapot dan over een jaartje ofzo en het allemaal voor eigen kosten is natuurlijk.
haha ja helemaal mee eens. ;) En wordt zeker netjes opgelost bij de Jong heb ik de indruk. :D
Ritje Zeeland is ook geen straf.....gaan we bij onze Zeeuwse vrienden op bezoek he 8-)

Gisteren bij de Yaris T-sport gaan kijken..... grappig autoke hoor :lol:

We zijn er denkelijk wel over uit. Starlet en GTSi er uit, T-sport er in.
Starletje moet €1800.- opbrengen. 175000km gelopen. Wordt nog wel de remdrukverdeler vervangen en apk er op.
GTSi..... tja... getaxeerd op €6000.- ..... denk toch zeker €4500.- na alles wat er aan vernieuwd is.....

Op zich wel jammer natuurlijk..... maar denkelijk een wijs besluit want onder, over, naast, op die oude auto's gaan kruipen is me ook alweer zo wat..... :shock:

lastig lastig
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

Verhuizen naar een huis met een grote loods erbij Jaap? 😜😉
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Weer verhuizen Tom...... :shock: overleef ik niet meer hahahaha
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Jammer dat de GTSi eruit gaat, maar kan ook begrijpen dat je een beetje verjonging in je wagenpark wilt ;)
Hopelijk vind de GTSi een goede nieuwe eigenaar.

't is dat ik Vrijdag gewoon moet werken, maar anders had je ook gerust even bij m'n loods aan mogen komen om eens te kijken hoor :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Gefeliciteerd! Lekker dikke auto om voorlopig van te genieten!

Verjonging in je auto collectie is altijd goed.. als de vervanger maar overtreffend is. :D

Hier is dat 2x heel goed gelukt.. al ben ik nog steeds ff stil als ik mijn ex-GTSi in Arnhem zie staan..
Dat ie in hele goede handen is, dat is zeker.. absoluut geen spijt van. Beter kan je niet wensen. Maar toch.. blijft (mijn) prachtkar. :D
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
NathanCelica
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 01, 2017 13:04
Type Corolla: Celica T18

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door NathanCelica »

Erg jammer dat de GTSi weg gaat :(
Had je dat een half jaar eerder gezegd dan stond ik direct bij je op de stoep om 'm te kopen :lol:
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Blof-fan schreef: zo feb 02, 2020 12:42 Jammer dat de GTSi eruit gaat, maar kan ook begrijpen dat je een beetje verjonging in je wagenpark wilt ;)
Hopelijk vind de GTSi een goede nieuwe eigenaar.

't is dat ik Vrijdag gewoon moet werken, maar anders had je ook gerust even bij m'n loods aan mogen komen om eens te kijken hoor :P
Zaterdag komt er al iemand voor de Starlet kijken. Anders waren we denkelijk in het Zeeuwse blijven overnachten en hadden we eens langs kunnen komen je loods. Gaan we zeker eens doen….altijd leuk.
Martijn schreef: zo feb 02, 2020 14:05 Gefeliciteerd! Lekker dikke auto om voorlopig van te genieten!

Verjonging in je auto collectie is altijd goed.. als de vervanger maar overtreffend is. :D

Hier is dat 2x heel goed gelukt.. al ben ik nog steeds ff stil als ik mijn ex-GTSi in Arnhem zie staan..
Dat ie in hele goede handen is, dat is zeker.. absoluut geen spijt van. Beter kan je niet wensen. Maar toch.. blijft (mijn) prachtkar. :D
Dank U Martijn. De Avensis rijd heerlijk. Achteraf blij dat we voor de T27 gegaan zijn. Zaterdag met 5 man erin rijd het ook nog super. Wat een luxe zeg.
Tja GTSi….. snap ik heel goed dat je even stil wordt.

NathanCelica schreef: zo feb 02, 2020 15:32 Erg jammer dat de GTSi weg gaat :(
Had je dat een half jaar eerder gezegd dan stond ik direct bij je op de stoep om 'm te kopen :lol:
Hahaha…. Ja soms weet niet alles van te voren……


GTSi weg doen. Is me nogal een beslissing na alles wat we mee gemaakt hebben met deze mooie Corolla. Voorlopig is die nog niet weg maar iets zal ik moeten gaan doen. Vier auto’s is van de zotte.
Zaterdag is denkelijk de Starlet al weg. Komt nog een apk op, remdrukverdeler vervangen, klein beurtje eraan doen, beetje poetsen, die kan nog tien jaar mee.
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Eerste aanpassingen heb ik al gedaan... :D luxe kentekenplaten... :D

En inmiddels ook al een nieuwe gearknob besteld...ene waar de letters nog op staan :D
Afbeelding

Nu even naar de dealer, originele oliefilter halen voor de Starlet, luchtfilter is al binnen, de juiste olie is ook binnen.
Vandaag ook de Starlet poetsen..... niet dat die echt smerig is maar de kijker wilt ook wat, toch 8-)
Zaterdag komt iemand een blik erop werpen en denkelijk is de Starlet dan ook uit het zuiden verdwenen.....we shall see 8-)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Ook zonde van de e10 ,vind dat nog steeds de leukste corolla,s die er gemaakt zijn
Is mij mening hoor ,ik ben niet zo van het space chit en moderne zooi ,, :lol:
Maar je heb een mooie wage gekocht hoor , ,heb in Zeeland ook een e11 gekocht voor mij zoon ,,althans ergens door een lange donkere tunnel gerede en links af gegaan ,geen idee meer hoe dat heet ,ja een t*r*ng eind was het wel ,en je verstaat ze toch al,zo moeilijk :lol:

Gr peey
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Voorlopig is de E10 nog niet weg Peet.

Starletje is een ander verhaal. Zaterdag komt er iemand kijken. Was me nog al een dingetje met de remdrukverdeler zeg. Apk afkeur, remdrukverschil achter van 48%. Bij hof car and parts een nieuwe gescoord. Remdrukverschil over de 50%. Gaat weer lekker. Dan een andere van een auto die net gekeurd was. Gisteren weer op de testbank, perfect, gelukkig. Apk goed gekeurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens origineel oliefiltertje gehaald bij de dealer, goeie olie had ik nog, Castrol natuurlijk, fris luchtfiltertje.

Afbeelding

Ook de kleur wat opgefrist middels een klein poetsbeurtje. Pppfff dat heb ik geweten…..wat een impact heeft dat als je rikketik een opdonder heeft gehad zeg. Maar goed, ze staat er weer netjes bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Blijft een mooi gezicht hè
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Netjes 8-)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

Heel erg mooi gezicht!
Bijlagen
IMG-20200208-WA0023.jpg
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Hahaha...old and old but what jonger hahahahaha.... 8-) 8-) idd mooi gezicht Kees


Wat een dag zeg.

Half uurtje te vroeg in Goes. 9.30 muur waren we daar. We hadden twee uurtjes er over gedaan ondanks een file, nies leg tog hahaha…. Anyway, operatie elektrischehandremoperatie is aanstaande.
Maar er was nog wat bijgekomen.

Donderdag ga ik bij een vriend op bezoek. Als ik thuis vertrek geeft de tank aan half vol te zijn. Na 25km rijden zit ik aan de koffie. Als ik daar wil vertrekken geeft de tank nog niksmeer aan, die is ineens leeg hahaha…. Hoe dat dan?
Ik vertrouw het niet en ga tanken. Iets meer dan 50 liter gaat erin. Uit voorzorg meld ik dit bij de dealer. Ik meld tevens nog wat kleine zaken die niet deugen.

Al vrij snel nadat we gearriveerd zijn gaat de klus al beginnen. De klus zou een anderhalf uur duren.
Yvonne en ik genbieten van een bakkie en al het moois in de showroom te zien is. Voor de gein stap ik eens in een corolla GR. We lopen een rondje over het terrein. Dan werp ik een blik in de werkplaats. Chef werkplaats zegt dat ik bij de auto even kan kijken. Tjongejonge wat klus zeg. De handremmodule ligt op de grond. Is het dat? Kost dat ding €2000.-? poepoe……

Afbeelding


Ook de vlotter wordt vervangen na mijn benzinemeter verhaal. E10 benzine doet vreemde dingen waaronder ook het aanvreten aan de vlotter van een T27. Men heeft een foto laten zien.

Klus duurt wat langer dan verwacht. We krijgen een hagel nieuwe corolla hybride mee. Elektrisch? Ik? Hhmm….daar heb ik dus echt niks mee. Maar goed, wat rondhangen heeft ook geen zin.
Wat later rijden we weg in een hybride corolla hahaha….. goh…..bijzonder eigenlijk. En wat is dat ding snel!

Afbeelding

Als we weer terug komen is de Avensis bijna klaar. Het is dan ook al 15.30 uur. Tegen de verkoper zeg ik dat ik aangenaam verrast ben over de corolla. Rijd super en snel ook. Jaja…en dat was de 122 pk versie. Huh, 122 pk? Op de ruit staat 180pk! Hier heb je de sleutel, ga maar een stukje rijden met de 180 pk versie.

Afbeelding

Tjesus, bizar hoe dat rijd. Die is echt rap. Yvonne wilde de Avensis alweer inruilen.
Jawel, mening over elektrisch rijden is nu wel veranderd hoor.

Afbeelding

Rond 15.30 uur was de Avensis klaar. Poepoe, was me een dagje wel zeg. Maar wat ervaringen ook.
Rit naar huis was super. Avensis rijd ineens weer heel anders. Rijd geweldig. Heeft Toyota de Jonge te Goes goed gedaan

Afbeelding

Was relaxed rijden op de cruisecontrol…..

En dan vandaag heeft de starlet het nest verlaten

Afbeelding
Byby…..veel plezier ermee nieuwe eigenaresse.
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

Mooi te horen Jaap dat alles weer tiptop in orde is met jullie Avensis!

Blijft de Starlet in de buurt?

Jah de Corolla is een fijne auto om mee te rijden. Op de 2.0 Premium van mn ouders staat er al bijna 15k op de klok sinds begin Juni.
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

Tom96 schreef: zo feb 09, 2020 02:10 Blijft de Starlet in de buurt?
Die staat nu 150 km verderop in Brabant...
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

8-) 8-) 8-) 8-) :lol:
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Whahaha, ja een 180PK ´familyracer´ ala Corolla 2.0 TS is gewoon een verdomd goede auto :D
Anja rijdt er bijna 1:20 mee. Doet dan wel haar best maar als zo´n stoere knurft naast haar staat bij het stoplicht... doeiiiii :lol:
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Zo. Avensis is klaar na bijna een hele dag sleutelen. Nieuwe handremmodule, nieuwe vlotter in de tank….alles tiptop in orde. Groot compliment voor de Toyota dealer “de Jong” in Goes.

Wederom bij onze vrienden op bezoek. Normaal gesproken kom je iet zo heel vaak in Zeeland als je in Limburg woont he hahaha….
We konden blijven slapen maar de dag erna zou Kees dus komen voor de P9 voor een vriendin van hem, we moesten wel naar huis.
Wat een genot die Avensis. Hoppa op de cruisecontrol en laat maar bollen.
Yep heel blij met onze nieuwe aanwinst. Eerste stap naar minder over die auto’s heen kruipen is gezet.
P9 hadden we helemaal up to date gemaakt. Nieuwe apk, fris beurtje. Die heeft het nest dus al verlaten op de zaterdag.
Tank/benzinemeter van de Avensis doet het schijnbaar ook weer normaal. Maandag moeten we naar Maastricht bloedprikken. Dus zondag maar even tanken en als we dan toch onderweg zijn gaan we ook maar even chinees halen. Netjes V-power getankt. Dan rijden we naar de chinees welke kortbij ligt. Huh….. piiieeeepppp horen we. Ja hoor, daar is die melding weer “check handbrake system”.
WTF is dat nu weer??? Kan het nu nooit eens ineens goed gaan? Op weg naar huis blijft die melding zichtbaar “check handbrake system” nou lekker dan. Zo goed als het gaat probeer ik een filmpje te maken.
Afgelopen maandag naar Maastricht. Onderweg naar huis begint de boel weer te piepen. Nu zie ik dat de melding af en toe verdwijnt om vervolgens meteen weer te verschijnen. Rare is dat nu de cruisecontrol wel werkt. Op de oprit probeer ik vast te leggen dat de melding af en toe verdwijnt, wat lukt. Eenmaal weer thuis de dealer mailen/informeren. Heel heel vreemd vind de chef werkplaats dit. Ik geef aan geen vertrouwen meer te hebben in de Avensis en denkelijk gebruik ga maken van de omruilregeling. Chef werkplaats blijft heel rustig. Hij begrijpt het ook niet. Ze kennen deze Avensis van binnen en buiten en het zal zeker goed komen. Hij stelde voor om dezelfde dag nog de Avensis te komen halen en een leen auto voor de deur te zetten. Huh…even van Goes naar hier komen, Avensis mee nemen? Ja dan hebben we tijd genoeg om de Avensis na te kijken en te repareren. Nu moest ik naar het ziekenhuis maandag middag maar dinsdag morgen stond er een hagel nieuwe Prius Hybride voor de deur.
Nouja zeg…..als dat geen service is! Ook de man die de Avensis kwam halen snapte er niks van. De Avensis was van iemand geweest die heel goed bevriend was met de grote baas. Dus de Avensis was altijd met veel zorg behandeld door de garage. Ik kreeg meteen de hele geschiedenis van alle facturen voor me gelegd. Die hadden ze voor me uitgeprint. Inderdaad, alle beurten op tijd gedaan.
Met die man gaan we een rondje in de Avensis rijden. De melding is alleen nog te zien als ik een bocht naar rechts neem. Kwam de melding nadat de verkoper de Avensis had vol getankt, ook bij mij kwam de melding nadat ik had vol getankt. Nu had ik al een 123km ermee gereden en dus nu kwam de melding alleen na het nemen van een rechterbocht. Die man had het ook gezien, heel vreemd.

Annyway, hopelijk is de Avensis morgen klaar en bleek het misschien een klein dingetje te zijn. Anders ruil ik um in voor een jonger model.
Echt geen zin in stress meer na dat infarct.

En het verhaal gaat verder. Enkele dagen geleden met de chef werkplaats gesproken. Avensis is nog niet klaar, sterker nog, ze weten niet wat er aan scheelt. Bij het uitlezen is er geen storing te zien maar er is wel een storing. Handremmodule wat er onder zat is weer terug gezet om te checken. Van alles geprobeerd, melding blijft. Nu is dit probleem ook al bij de importeur neergelegd.
Avensis is dus nog niet klaar en mijn vertouwen is er niet beter op geworden.

Tja, wat doe je daar aan hè? Ik niks in ieder geval, alhoewel ik steeds meer neig om te zeggen, zoek maar een ander voor me.
We zullen zien……wordt vervolgd.

En dan zijn we starletloos. De eerste stap naar verandering is gezet. Avensis is weg, voor de MR2 is het te vies weer, om met dit weer in de GTSi rond te rijden is ook alweer zo iets…… verjongingskuur inzetten, op zoek naar een Yaris T-sport dus dan maar. Man man….. vind maar eens ene met weinig km op het klokkie en dan die prijzen die ze e ervoor vragen zeg…..maar goed, zoek en gij zult vinden. Jaja!!

Vrijdag 14-2-2020, 7.30 uur. De ochtend wandeling zit er dan al op, Bertju heeft het Bocholtze landschap al flink besprenkelt, ons maag darmkanaal is op volle kracht om het ontbijt te verteren, raffel pillen zijn hun werk aan het doen bij mij. TomTom in de Prius geplakt. Op naar Dreischor. Ritje van een kleine 2.5 uur.
Huh tomtom in de prius geplakt? Yep ondanks de prius nieuw is, een navigatie heeft, vind dat maar niks. TomTom werkt best.

Dus de bewuste vrijdag rond 7.30 uur verlaten we onze in rust gehulde straat. Op naar Dreischor. Relaxt rijden, op de cruisecontrole, denk je dan. Ben je net op de snelweg, je wilt even een beetje anders zitten, dan rijd je een mm over de witte streep van de vluchtstrook…. Piep woeiwoei allarm alarm….wtf is dat dan. Dus je stuurt een beetje terug, raakt de middenstreep stuurt dat ding zelf terug….kan het gekker? Ja joh…. Lekker cruisecontrol. Zie je in de verte in auto voor je rijden…..gaat die zelf afremmen wwhahahahahaha tjongejonge…… bij het eerst volgende tankstation gestopt. Bij de pomp gaan staan en gewacht. De ene na de andere heb ik voorbij zien komen als de tankstation meneer de baas naar me toe komt en vraagt wat ik aan het doen ben. “wachten” zeg ik. Wachten? Op wat? Ik leg uit wat ik hier boven beschreven heb. Heel bizar allemaal maar zelf tanken doet die schijnbaar niet op de één of andere manier……..wwhahahahaha…..is maar een geintje hoor hahaha….

WAAR IS JE AVENSIS??? Oh, ja…..die staat nog bij de dealer in Goes. Op mysterieuze wijze geeft die geen storing aan bij het uitlezen maar er is wel een storing? Alle knappe koppen buigen zich over dit bijzonder fenomeen.

Next question. Wtf moet je in dat godverlaten oord Dreischor? Ja ik had er zelf ook nog nooit van gehoord. Een gehuchtje in Schouwen-Duivenland. Heel even dacht ik aan een duiventil zo’n klein plekkie is dat. Maar het is een klein plaatsje in Zeeland.
Wat ik daar te zoeken heb? Zal ik je uitleggen. Probeer het kort te houden hè!

Kijken naar een auto!

Kort genoeg wwhahahahaha…… we zouden gaan kijken naar een Yaris T-sport. Avensis is voorlopig nog niet terug denk ik. Starletje heeft het nest verlaten. We wilde wat jongers en iets wat minder van me vergt qua werk. En wat snellers uiteraard. Dus we gaan kijken naar een Yaris P1 T-sport uit 2004. Metallic lak, wilt zoveel zeggen, één keer goed poetsen en bijhouden. Is niet zoveel werk als de wat oudere lakken zonder blanke lak. Op de foto’s zag deze t-sport er schitterend uit. Niet echt veel gelopen, 117xxxkm. Facelift modelletje. Na ruim 2.5 uur komen we daar aan. Ergens tussen de boerenpercelen is inderdaad een autohandelaar. Gassiemeine zeg. “we komen eens kijken naar de t-sport……maar mag ik eerst even naar de wc” hahaha…. Yaris staat in de showroom. Yvonne is er zo klaar mee “nee, gaat het niet worden” wijzend op wat deukjes her en der….. en de wat oppervlakkige roest onder de kap.
Yvonne en ik hebben zo iets van…als ene van ons iets niks vind…..omdraaien, wegwezen, afgelopen uit. Geen discussie….ene vind het niks hoppa op zoek naar wat anders. Of het nu een huis is of een auto, jas of deurbel is…..en dat werkt goed. We hebben nooit geen ruzie over dat soort dingen.
We gaan dan ook niet proefrijden. Al helemaal niet op de vraag hoe het met garantie zit “huis garage garantie en niks op papier” was het antwoord. Oh…..oke…..deukjes, bumpers met kleurverschil, nogal roestig onder de kap….. mag je wel houden op een blanco velletje papier met huis garantie.
We waren wel zo slim om in Het Zeeuwse nog een Yarisje te zoeken die er heel goed uit ziet…op de foto’s dan.
Nu een Yaris XP9 T-sport uit 2007. In de prachtige kleur…… rood. Hahaha….
Op naar Middelburg alwaar dit pracht exemplaar zou staan. Ook nu weer een stukje rijden, leuk over de Zeelandbrug…… eerst even een visje eten. Dan door naar the place to be. Oh daar staat die dan, mooi hoor….of? we stappen uit en als we korter bij komen…..mijn god……voor dat geld is het dus geen mooie auto. Een nieuwe verwachten we niet maar dit was zeker geen mooie. We draaien dan ook meteen om. Doeiiiiiiiiii…….
Het is toch wel erg hè. Ik bedoel maar, die T-sportjes zijn niet goedkoop. Zet dan het eerlijke verhaal in je advertentie. Beide Yarissen waren de vraagprijs gewoon niet waard als ik zie hoe wij de Starlet hebben verkocht.

En nu dan? Wat gaan we doen? We rijden eens naar Vlissingen, Toyota dealer de Jong in Vlissingen. Daar staat een laatste model avensis, daar wil ik eens in gaan zitten. Ik wil weten hoe dat irl uitziet, hoe dat zit, beetje sfeer snuiven voor het geval ik onze pas gekochte Avensis niet meer wil en gebruik ga maken van de omruil garantie. Hoppa. Door naar Vlissingen. In de showroom zien we die Avensis staan. Verkocht staat er op hahaha. Verkoper komt er aan. Leggen het Avensis verhaal een beetje uit en ook waarom we nu het Zeeuwse zijn, en die twee viese t-sportjes. Ook nu weer een vriendelijke verkoper ondanks aan ons niks te slijten valt. We duiken op zijn pc op zoek naar een t-sport. Hij zelf was toevallig ook aan het kijken voor een Yaris en hem maakt het niks uit of die 2 ton gelopen heeft.
En dan staat daar ineens Wesley, de verkoper van Toyota de Jong uit Goes hahaha….ja hij keek wel even raar op dat wij daar uit het zuiden ineens staan. Hij begreep wel dat ik weinig vertrouwen meer heb in onze Avensis. Word ook zeker opgelost. Toch lijkt de nieuwe Avensis iets kleiner te zijn als ik erin ga zitten.
Ook gesproken over onze zoektocht naar een T-sport. Waarom geen IQ 1.3? daar zijn er maar weinig van maar is ook best rap hoor. Een IQ? Pas ik toch helemaal niet in joh….. In Goes staat er eentje, een 1.0 maar ga er eens in zitten. Hoppa wij naar Goes. Uuuuuuuhhhhhhh….. ik vind dat toch helemaal niks zo’n IQ…..nee, ga er wel even in zitten en de ruimte valt reuze mee maar ik vind het maar niks.
Onze Avensis zie ik staan op de brug maar ik ga ze niet vervelen met irritante vragen. Ik weet dat ze er druk mee bezig zijn.
Na een bakkie vertrekken we dan ook weer. Iets verder op stoppen we even, wat is nu plan de campagne? Wat gaan we doen? Het is rond 14.00 uur nu. Naar huis? Nog even internet op of ergens een T-sportje staat? Klein toertje en dan even bij Rob & Jacq op bezoek?
We zijn dan al goed gaar eigenlijk. Voor de laatste keer pak ik de telefoon, internet op….. uuuhhh dat is niks, en die is niks, die ook niet. Ja in Venlo staat er ene met weinig kilometers maar geen airco. Vind Yvonne weer niks…….. oh….. hier in Pijnacker, 1ste eigenaar, niet veel gelopen, net zo duur als al die andere die er te koop staan…… Pijnacker, waar ligt dat dan? Google maps…..wat een uitkomst is dat he. Tjesus….. nog 1.5 rijden en door Rotterdam. Pppfffff hebben we daar zin in? Ik ga eerst eens bellen. Ik vraag naar de staat van de Yaris. Ja die is prima, mooi wagentje, zegt hij. Ja snap ik, jij wilt verkopen maar is het de moeite waard om nog eens 1.5 uur jou kant op te komen, dit en dat verwacht ik ervan. Enige wat die heeft is wat steenslag, zegt hij. Zeker de moeite waard om eens te komen kijken.

Op naar Pijnacker. En dan belanden we toch in een mierennest zeg ik je. Omg…..wat een gekrioel aan auto’s zeg. Links, rechts, onder, boven, overal zie je auto’s rond scheuren. Dan zitten wij toch maar goed in Bocholtz hoor….enige file die ik hier gezien heb is bij de plaatselijke Griek hahaha.

Dan rijden we het bedrijfje op in Pijnacker. De rode…jaja rode Yaris T-sport XP9 uit 2007 lacht ons toe. Oh, zegt Kroepie, die zit er wel goed uit. Op het eerste gezicht valt de steenslag ook wel mee. Laat ik zo zeggen, ik heb erger gezien. Oh….van binnen ook netjes,mag wel een poetsbeurtje hebben maar netjes. Buitenom ook erg netjes, mag wel een poetsbeurtje hebben maar netjes. Ik wordt lichtelijk wat vrolijker. Dan komt er een dame aan lopen. Heul vriendelijk “u had net gebeld toch? “ yep dat waren wij. De baas komt er zo aan, zegt ze. Wilt u misschien een kopje koffie? Tjonge, alsof we daar al jaren komen. Dan gaan we de Yaris wat beter bekijken….. ziet er niet slecht uit en de prijs is net wat gunstiger dan vergelijkbare op het net. Proefritje? Laten we dat maar eens doen.
Rijd niet verkeerd. Ik vind de koppeling wat zwaar gaan maar kan aan mij liggen. Ben gewend de licht werkende exemplaren van de MR2, GTSi, Starlet. Sturen gaat ook wat zwaarder. Had al gezien dat de voorbanden nog wel goed zijn maar op het randje….en mag wel wat lucht bij dacht ik.
Yvonne heeft een goed gevoel erbij, ze is opgetogen. Dat is altijd goed, als Yvonne blij is ben ik dat ook hahaha…. Er zit wat werk aan om de yaris naar onze maatstaven te maken. Basis is goed. Airco, weinig km, bekleding is super……
We hebben niet lang lopen klooie, klein beetje van de prijs af gekregen. Betaald en op weg naar Robbie en Jacq te Middelburg hahahaha….. weer door die wirwar van auto’s maar nu met Yvonne in m’n kielzog met onze nieuwe aanwinst. Niet te veel inhalen en zo. Kroepie goed in de gaten houden. Als ze dan wat achterop raakt, beetje van het gas f tot ze weer bij is. Ging prima. Ik denk dat het rond 19.30 uur was als we bij Robbie en Jacq aankomen. Pppffffff….. gebroken, dat wel.
Robbie bekijkt de aanwinst…… mooiiiiiiiiiii…… bakkie? Lekkah! Klessebesse, koffie leute…. Wij moeten nog eten en als Yvonne wat wilt gaan halen, Robbie…ben je mal we zetten de frieteketel even op.
Altijd super gezellig in het Zeeuwse maar het is tijd, de hoogste tijd om naar het zuiden te rijden. Rond 22.30 uur was het denk ik dat we vertrokken. Oh….mot weer tanken met de Prius. Weldra met een volle tank weer verder. Yvonne volgt goed. Maar oh oh oh wat ben ik moe zeg. Niet veel later begint Yvonne te seinen, ook zij moet tanken. Dan duiken we richting Antwerpen…..WTF is dat nu? De afslag die wij moeten hebben is afgesloten, lekker dan. En nu? Ondanks het late tijdstip is het druk op de weg. Na een tijdje hebben we de juiste weg weer gevonden. Weldra ligt Antwerpen achter ons.

Ondanks de opstopping waren we toch rond 0.30 uur doodmoe in Bochtoltz. Yvonne is klaar wakker…. “oh die Yaris rijd fijn” roept ze als ze uit stapt. Gelukkig, kroepie blij.
Toch een kleine 800km erop zitten vandaag.
Weetje wat we doen, we gaan de grote ronde nog even wandelen met Bertju…..even afschakelen. Hahaha midden in de nacht door de velden wandelen, bijzonder.


En dan staat dit voor je deur smorgens als je opstaat hahaha….

Afbeelding

Wat een geinig rap wagentje is dat. Maar er is wel wat werk aan natuurlijk. Als eerste zal die eens goed gepoetst moeten worden. Hier zit dus wel blanke lak op. Een keer goed polijsten en behandelen en dan blijft die lang mooi. Ook van binnen mag er wel eens een doek door heen. Dat heeft Yvonne gisteren gedaan. Alles lekker gesopt en geschrobt hahaha…

Afbeelding

En dan gaat het feest weer beginnen de komende tijd. Alles wat meniet bevalt wordt vervangen.
Voor banden zijn wel nog redelijk voor de apk maar wil er toch nieuwe onder hebben. Accu doet het nog wel maar fris ziet die er niet meer uit, gaan we ook een nieuwe in zetten. Koplampen een keer goed polijsten of anders nieuwe erin zelfde geld voor de mistlampen…..moet spot-on zijn hahaha….. in de toekomst het neusje eens laten spuiten, dan is de steenslag ook verleden tijd.
Nog geen 90.000km op het klokkie, die kannog wel even mee denk ik zo…..

Hieronder de verkoop foto’s….

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen eens afwachten hoe het Avensis verhaal gaat verlopen.
En dan toch maar eens langzaam een koper zoeken voor de GTSi….zo niet….schorsen 8-)
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

PPPFFFFFFFFFFF jullie zijn goed en DRUK bezig geweest zeg ;)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Plaats reactie