Onee ik ben er ook nog voor om bedrijven af te fakkelen. Vaak gebeurt dat te snel of om belachelijke dingen. Het is ook wat je zegt…..niks menselijker als een foutje maken en dan komt het aan op de communicatie en hoe fouten worden opgelost.
Het begint al op de rit naar huis. Een rit van ongeveer 240km. Een uitlaat pakking al naar de klote.
Om te beginnen hoort zo’n pakking er niet tussen. Maar goed, die zit bij het door hun genoemde beter spruitstuk.
Na 240km ziet die er er al zo uit.
Kan gebeuren zo iets. Ik ga bellen. Ik krijg al de kriebels als ik te horen krijg “wat vreemd, dit hebben we nog nooit mee gemaakt” Komt een beetje over van….. Ik krijg toestemming om de pakking eruit te halen. Zo heb ik dan ook die foto kunnen maken. Ik ga weer bellen. Dan hoor ik “normaal zetten we originele pakkingen er tussen. Twee van die ringen”. Tjonge waarom doen ze dat dan niet meteen hè, vraag ik me af. “probeer of je die er tussen krijgt” hoor ik dan.
Bedenk dat ik 3 dagen eerder daar bijna €2000.- heb achtergelaten hè.
Juridisch hadden zij dit op moeten lossen. Theoretisch had ik terug moeten gaan naar hun.
Ik ben de beroerdste niet, kan zelf ook wel het eea en heb de mogelijkheid om op een brug te gaan.
Bij de dealer haal ik twee van die ringen en een tube uitlaat pasta.
Aangezien in het spruitstuk geen uitsparingen zitten voor die twee pakkingen moet ik wat anders verzinnen. De gaten die ontstaan zijn in de pakking van het spruitstuk smeer ik weer dicht. Buitenkanten smeer ik in met die pasta. Die twee ringen plak ik dan daar op en zo probeer ik die pakking op zijn plek te krijgen wat dan uiteindelijk ook gelukt is.
Stel ik had zelf niks gekund, ik had geen mogelijkheid om op een brug te gaan. Wat dan? Dan had ik naar een bedrijf moeten gaan of 500km heen en weer rijden. Ik heb het zelf op kunnen lossen gelukkig maar hun hadden op z’n minst kunnen zeggen…..vervelend, kom naar en we lossen het op of….als je het zelf kunt dan sturen we je die pakkingen op en pasta…..bijvoorbeeld.
Ik heb hier verder ook geen punt van gemaakt. Ik heb ze nergens afgefakkeld. Netjes…..tja?
Wat je zegt, waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Het is mei 2019.
Een shortshifter lijkt me leuk. Ik bestel er eentje bij wederom SV. Als ik die binnen heb kan ik die in gaan bouwen. Van te voren al enkele instructie filmpjes bekeken. Is een makkie.
Precies volgens de instructies bouw ik dat ding in. Ermee schakelen is niet te doen. Sterker nog, mijn vrouw kan er helemaal niet mee overweg. Het gaat rete zwaar. Hier kan iets niet kloppen.
Ik demonteer de boel, zoek naar het probleem….kortom ik probeer van alles. Dan ga ik meten en, ja hoor ik vind het eufel. De maten kloppen niet.
Wederom bellen met SV. Ik stuur ze foto’s.
Hun reactie “dat is heel raar die lengte verschil”….. “ik ga het aankaarten. Wat lijkt niet te kloppen inderdaad. Meerdere sets verkocht en ingebouwd en dit niet mee gemaakt”
Dit shortshifter verhaal is uiteindelijk wel goed opgelost. Terug gestuurd en geld terug gekregen.
In het derde remlicht heb ik drie led lampjes zitten die ook van SV komen. Één led lampje daarvan gaat kapot. Dan heb je een nieuwe nodig hè. Ze komen van SV dus ik ga daar één nieuwe bestellen. Of….. ik zie dat ze een heel pakketje aanbieden. Derde remlicht, knipperlicht, interieurverlichting….een heel pakketje.
Och ik bestel die gewoon, heb ik meteen reserve derde remlicht led lampjes voor als nog eens ene kaduuk gaat.
Als ik dan eindelijk het led pakketje binnen krijg klopt er iets niet. De lampjes voor in het remlicht zijn verschillend.

Links wat erin zit en rechts wat ik geleverd krijg.
Die zijn al verschillend. En dan krijg je dit….kan toch niet
Dit meld ik op 22 oktober vorig jaar.
Reactie SV “hallo Jaap. Dat type lamp hebben we niet meer, maar andere zijn onderweg. Kunnen we zodra ze binnen zijn daarvan 3 opsturen”.
Oke dan, ik vraag of ze de verkeerde terug moeten hebben. Ik mag ze houden.
Het is dan 27 november en altijd nog niks gehoord. Ik stuur maar weer eens een app “hallo SV mannen. Hadden jullie nog gedacht aan de remlicht ledjes”
Reactie SV “ik weet niet of ze binnen zijn. Ik zal eens navragen”. Tja, levering kan wat duren, heb ik alle begrip voor maar dat ik zo achteraan moet zeuren….. ppppfffff….
Inmiddels al 7 december. Ik app maar eens een emoticon
9 december….ik app maar weer eens “hoi, zijn die drie ledjes al binnen?”
Reactie SV “nee verkeerde zijn geleverd. Rode zijn nog onderweg begreep ik”
Langzaak krijg ik het gevoel dat ik als zeurpiet wordt gezien. Communicatie is best wel belabberd. Maar goed op 13 december zijn de ledjes binnen en wordt naar mijnnieuwe adres gevraagd. Eind goed al goed zullen we maar zeggen. Dag later stuur ik hen nog een foto…..
28 mei 2020
Dan stuur ik hun het verhaal van het losse hitteschild en de afgebroken beugeltjes.
Ze vinden het materiaal zelf ook wel heel dun. En dan zeggen ze dat ze dat spruitstuk monteren zonder hitteschild. Toen we dat kochten heb ik aangegeven dat het hitteschild erop moet. Zit er niet voor niks. Verder adviseren ze letterlijk “enige is opnieuw vastlassen en misschien versterken”.
Mooi advies dus mijn vraag is dan
“…..bedoel je dat de MR2 naar jullie moet om te lassen en zo…..”
Reactie SV “wij doen geen laswerk”
Ik “ohw….valt dit niet onder garantie, is net een jaar en drie maanden oud. Was ook geen goedkoop spruitstuk”
Reactie SV “als het om garantie gaat dan moet ik bij de fabrikant informeren. Ik durf het even niet te zeggen”
Is natuurlijk klinkklare onzin. Ik heb niks met de fabrikant te maken, ik heb dat ding van hun gekocht en niet van de fabrikant. Het is me duidelijk dat sv me probeert af te wimpelen en ze hun verantwoordelijkheid niet willen nemen.
Ik stel ze voor om dat ze me een spruitstukpakking opsturen en die twee ringen. Dat ik zelf wel een lasser zoek en zelf de werkzaamheden doe.
Reactie SV “uitlaat hoeft niet los voor de 2 beugeltjes er weer op te lassen”
Ik ben wel een beetje klaar met die mannen van SV. Als je gaat lassen met spuitstuk nog op het blok dan ga je dat zien en dat wil ik niet. Geen gepruts aan de mr2. Ik zeg verder niks en wacht tot ik bericht krijg ivm garantie
Het is inmiddels 11 juli
“al wat gehoord ivm garantie” app ik.
14 juli
Reactie SV “ja zag wel wat voorbij komen. ze zeiden 2 beugeltjes die afbreken voor een hitteschild, daar doen ze niets aan. Gewoon ergens vragen weer vast te lassen als degene perse het hitteschild er weer op wilt.
Mijn reactie daarop “dus eigenlijk staat er….zoek het maar uit”
Hierop heb ik niks meer vernomen van SV. Ik heb niks met de fabrikant te maken, alleen maar met SV. Ze verschuilen zich achter de fabrikant wat zoveel bedrijven doen. Als ik een bak geld neer leg mag ik er ook wat van verwachten en niet dat beugels afbreken na een paar honderd kilometer. Als ze gewoon die pakkingen hadden opgestuurd was ik er klaar mee geweest, ik had het zelf wel verder opgelost en nooit meer wat gekocht bij hun. Nu ze me zo afpoeieren kunnen ze het krijgen ook. Dan maar affakkelen….ook al vinden 100 andere lui hun fantastisch. Ik zelf ken al nog 2 verhalen in dezelfde strekking van SV……
Te zielig voor woorden dit. Voor mij een principe kwestie. Iemand die niet zo gebekt is laat zich zo afpoeieren door hun.
Ik los het zelf wel op…….
Momenteel heb ik ook wel wat anders aan mijn hoofd dan me druk te maken voor een pakking…..denk je dat mij die paar tientjes wat boeit op dit moment.
Daarbij, mijn Zeeuwse vriend stuurde me gisteren een foto dat hij de nieuwe steverige beugeltjes al klaar heeft liggen.....verrassing
Geniet van het leven, het duurt maar even...... elke dag is meer waard dat die paar centen voor een pakking....