Touch and Go - Tips en Tricks

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Hallo allemaal, ben nieuwschierig of er mensen zijn die op zoek zijn (geweest) naar modificaties van het T&G systeem.
Had in mijn Yaris (2014) ook 1 zitten en kon via de Toolbox dingen op het systeem zetten en heb geprobeerd andere tweaks/mods te vinden voor dit ding maar viel dus tegen. NU met de Verso (2014) een iets luxere T&G want kan nu ook streetview gebruiken (als de update binnenkort tenminste zorgt dat het systeem internet kan/mag gebruiken) in de navi app. En dit systeem laat zich niet updaten door een usb stick maar schijnbaar alleen door systeem+gsm of dealer nog te doen. Zag op Youtube filmpje iemand die een app icoon had van de shop (net als de schop op pc) en van daar uit het kon doen. Daar mijn systeem nog (even) een internet probleem heeft kan het bij mij dus nog niet, maar hopelijk van de week telefoon dat onderdeel binnen is wat er voor zou kunnen zorgen dat het gaat werken, dus ff duimen nog. Weet van eerdere auto Peugot 307CC dat er bij standaard inbouw apparaten soms wel het een en ander is te veranderen/aanpassen, dus toch weer op zoek gegaan net als bij Yaris om te zien of er iets kan. Vond dat er eerder een Andromeda kastje was die er een Android systeem ervan zou maken op je standaard scherm. En vond iets over een Mirrorlink Carplay dongle die er voor zou kunnen zorgen dat je je scherm dupliceert op de standaard navi scherm. Helaas zijn die dingen niet hier in Nl te vinden om zo bijv. bij een winkel langs te gaan om daar te kijken/praten over zoiets. Want tot 20€ bij de Chinees A..... te bestellen/gokken dat het werkt is tot daar aan toe, maar om tussen 100/200€ uit te geven aan iets waarvan je niet weet of het past en werkt gaat mij te ver. Hopelijk is er iemand hier die iets weet of ervaring er mee heeft ook al heb ik er een hard hoofd in omdat de zoek functie totaal niets liet zien over dit soort dingen nhier. Moet nog even testen of ik een verborgen menu te voorschijn kan toveren wat ik gezien heb op Youtube en benieuwd wat daar mee kan. Heb gelezen dat T&G draait op QNX-neutrino en is een posix-compatible Unix achtig besturingsysteem en word Entune genoemd ? Verder iets gevonden over 2 man die via blutooth en telnet verbinding met het systeem maakten, alleen helaas niet lieten zien nadat ze het scherm lieten reageren na een commando van de laptop wat er verder mee kon. Ik kan me redelijk redden met de pc maar programeertaal ken ik niet, dus zou het moeten hebben van een beschrijving hoe iets gedaan kan worden.

Heb geprobeerd met mijn Xiaomi en usb snoer of systeem reageerd op mijn gsm, en zelf hulp apps geprobeerd die mirrorlink zouden laten werken op gsm die het niet kan, en dat blijken de meesten dus te zijn. Heb ook geprobeerd met Sygic navi, omdat die ook mirrorlink zou ondersteunen net als Spotify. Maar helaas gebeurde er niets. Wie weet werkt het na de update maar denk het niet eerlijk gezegd.
Dus mocht iemand over deze materie iets weten dan zou ik het waarderen als je dat hier plaatst.
Grtn. Reind ut Asn.
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Heb het eerste geheime menu aan de gang gekregen door de volgende stappen te doen:
Zet auto op contact maar niet starten
Dan media knop indrukken op radio/nav systeem en vast houden
Dan het licht van uit stand naar aan stand 3x doen
Dan komt dat vreemde menu waar je info ziet maar schijnbaar verder niets aan veranderen kunt.
Afbeelding

Er zou nog een menu zijn die bij geluidsinstelingen verstopt zou zijn maar die heb ik niet werkend gekregen als dat al wil.
Deze info allemaal gevonden door Googelen en op Youtube zoeken.
:) Je moet toch wat als je gepensioneerd bent en het rotweer is en maar binnen zit.
- - -
En als iemand nog een tip heeft om fotos te plaatsen die wat groter hier te voorschijn komen dan graag.
Was Tinypic gewend maar die bestaat niet meer en daar kreeg ik ze gelijk mooi groot erop.
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Zie (NU PAS) dat ik het op een verkeerde plek heb geplaatst.
Sorry mod's maar ik blijf er een zooitje van maken lijkt het zo. :(
Had het liever op "Car-HiFi & Navigatie" gehad maar per ongeluk dus hier gezet, en weet niet of dit zelf te verplaatsen is.
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Jammer dat ik dit niet verplaatsen kan. Zet daarom alles wat ik kwijt wil wel bij voorstellen, want anders vind ik dit bijna niet terug.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Martijn »

Is verplaatst ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Martijn bedankt voor de correctie van mijn geklooi ;)
En mijn navi/radio systeem heeft nog steeds problemen (gegevens van systeem willen niet bij auto gegevens op mijntoyota), en dinsdag contact op genomen met service centrum (tel: 0800 0369) en zeer behulpzame jongeman aan de lijn die tijdens bellen probeerde op pc daar gegevens van het radio/navi systeem te corrigeren lukte niet en gaf me zijn mail adres om wat gegevens van mij aan hun te geven. Zogezegd zo gedaan en poosje later belt hij me terug van is gelukt. Hij had de gegevens er toch bij in gekregen. Daarna weer vanuit auto opdracht gegeven om mijn gegevens naar toyota te zenden vanuit het systeem en je dus aan te melden vanuit de auto. Helaas lukte dat niet en vanmiddag mail met foto's gestuurd hoe ik het deed en wat er dan gebeurde. Ergens zit er iets fout want op mijn.toyota.nl zie ik nog van het oude systeem de gratis navi 2014 update staan terwijl ik nu 2020 v2 erin heb. En in auto staat bij apps een app nog aan te schaffen die er al in stond van vorige eigenaar. Benieuwd of ze het kunnen fiksen en anders zei hij dinsdag dat de ict-ers in Brussel zitten en dan daar info naar toe sturen.
Geduld is een schone zegt men dus nog ff afwachten maar weer.
Grtn. Reind ut Asn
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Eindelijk mijn systeem aan de praat gekregen door een heel simpel iets.
Als je op mijn Toyota bent en je auto is aangemeld daar dankzij invullen chassis nummer en nog eens bevestigen dat het kenteken wat ze laten zien de jouwe is ( meer had ik niet gedaan 2x iets bevestigd ...duhhh) dan staat er de optie "controleer deze auto" links onderin bij mij.
Daar kom je (heel vreemd) op een UK Registration Certificate alwaar je de "Variant Code" moet invullen, maar zelfs google kon mij niet vertellen wat dat nu is die variant code. Heb gewoon op de online versie van de manual de zoekoptie gebruikt met termen als variant code en voertuig code of gegevens en daar zie je waar je codes her en der staan geplakt meestal. Uiteindelijk bleek de zwarte sticker in de L-midden deurstijl de Vin code + gewicht en Model code te staan en laat nu na intypen van verschillende codes die bij de modelcode de eerste 6 tekens de goede te zijn.
Nadat ik dit gedaan had kreeg ik op 2 andere test accounts die ik gemaakt had gelijk een mail dat de auto daar was uitgeschreven o0mdat iemand anders hem geregistreerd had. Lijkt er dus op dat ze bij Toyota zelf niet eens weten dat je je op mijn toyota je de "controleer deze auto" optie gebruiken moet, want na al dat gedoe met het 2e systeem erin hadden ze dat kunnen zeggen tegen mij, van heeft u al .... gedaan ?
Zelfs laatst met verkoper naast me in auto en uitproberen zei die nog toen ik alles opnieuw deed , van zo zou ik het ook gedaan hebben, en de online service dienst vertelde me daar ook niets over. Die heb ik overigens daarvan op de hoogte gesteld (via mail) dat dit nu blijkbaar de manier is om het werkend te krijgen. Grtn. Reind ut Asn
Laatst gewijzigd door Reind op di jun 29, 2021 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Martijn »

Mooi dat het nu goed werkt!

Je kan tegenwoordig ook gewoon een whatsapp bericht naar Toyota sturen (0800-0369) en dan pakt het infocenter je klacht op.
Had laatst ook iets met My-T account en dat is tot de IT-afdeling in Brussel doorgegaan.. maar ze houden contact en lossen het op! :D
Wat dat betreft zijn de social media kanalen van tegenwoordig perfect voor dit soort communicatie.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Dank voor de tip, en had daar laatst al mee gebeld maar dat WhatsApp ook kon op dat nummer wist ik niet.
Gebruikersavatar
Reind
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do mar 25, 2021 10:38
Type Corolla: Verso
Type Corolla: 18VVT i

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door Reind »

Martijn bedankt voor je reacties, maar denk dat ik op forums niet meer kom.
Simpel omdat je voor nop iets plaatst en geen reacties erop krijgt.
Lijkt op tegen een muur lullen of zoiets.
Ligt niet aan dit forum maar gewoon aan de mensen.
Gegroet Reind ut Asn
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: Touch and Go - Tips en Tricks

Bericht door JeroenS »

Helaas merk je op meerdere fora dat de animo terugloopt. komt waarschijnlijk doordat veel mensen tegenwoordig ook op Facebook zitten en je daar ook kunt discussiëren. Zelf heb ik niets met Facebook en lees regelmatig mee op het forum, maar reageer af en toe.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Plaats reactie