Groot onderhoud uitgevoerd

Forumproblemen, forumvragen, forumklachten, forumopmerkingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Groot onderhoud uitgevoerd

Bericht door toyo bob »

Het valt wellicht niet meteen op, maar vandaag heb ik groot onderhoud uitgevoerd aan het forum.
Naast een update van versie 3.2.8 (2019) naar de meest recente versie van de forumsoftware heb ik ook de php-versie bijgewerkt van 5.6 naar 7.4 en de bijbehorende database extensies. De bestaande forumextensies werkten niet meer, de stijlen moesten vernieuwd worden evenals alle taalbestanden. De update heeft daardoor enkele uren in beslag genomen. Online updaten werkte niet, dus downloaden, inladen in Docker, updates uitvoeren en testen. Vervolgens de online variant overschrijven en wederom testen of alles nog werkt.

De stijl ziet er nu weer hetzelfde uit, maar er is ook een tweede stijl bijgekomen waaruit gekozen kan worden: flat-style.
Mocht je een kijkje willen nemen, hier is deze aan te passen: ucp.php?i=165

Mocht je nog iets missen, laat dan even een berichtje achter.
Wie nog een mooie header heeft of kan maken, ik houdt mij aanbevolen. Formaat 1200 x 150 pixels.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Re: Groot onderhoud uitgevoerd

Bericht door Robbie F »

Hey hallo,

Ik had het je laatst willen vragen om dit te doen. Maar top dat je het gedaan hebt.
Ik hoop dat het aantal spammers nu ook hard afneemt.
En hoop dat er weer meer activiteiten op het forum terug komen.

Mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Groot onderhoud uitgevoerd

Bericht door toyo bob »

Ik heb net vorige maand een deeltijdmaster afgerond, dus nu pas weer echt tijd om met het forum aan de slag te gaan.
Het zou mooi zijn als de activiteiten op het forum weer wat toe nemen inderdaad.

De reCAPTCHA heb ik zojuist ook bijgewerkt naar een nieuwere versie, hopelijk houdt deze nog meer tegen.
De mobiele versies van de beide stijlen tonen nu ook de banner en het site-logo, daar had ik gisteren niet aan gedacht.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: Groot onderhoud uitgevoerd

Bericht door Martijn »

Rob. onwijs bedankt!!! We kunnen hierdoor weer even veilig vooruit. :D :D :D

Hier hebben we ook een speciale emoticon voor..

:toppie:
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
JeroenS
Full member
Full member
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON Do Apr 29, 2004 21:55

Re: Groot onderhoud uitgevoerd

Bericht door JeroenS »

Mooi dat het forum weer up to date is. Dank.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
BUTTON_POST_REPLY