Keyless entry werkt regelmatig niet

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
LunaSedanAutomaat
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za nov 30, 2019 21:16
Type Corolla: Luna Sedan

Keyless entry werkt regelmatig niet

Bericht door LunaSedanAutomaat »

De keyless entry van mijn Corolla werkt regelmatig niet meer. Ik heb de auto in 2019 tweedehands gekocht en toen werkte het prima, maar sinds begin 2021 werkt hij regelmatig niet meer. Het ligt niet aan de batterij, want die is vervangen. En het ligt kennelijk ook niet aan de sleutel, want ook mijn reservesleutel kent het probleem. Als ik op de knoppen van de sleutel druk werkt het systeem doorgaans wel. Dit probleem is locatie-onafhankelijk, dus het gebeurt bij mij voor de deur maar ook elders. Wie heeft dit probleem ook gehad?
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: Keyless entry werkt regelmatig niet

Bericht door JeroenS »

Ik heb het het af en toe weleens dat ik bij de auto sta en het een klein moment duurt voordat de keyless entry reageert en ik de deur kan openen. Echter is het batterijtje dan nog niet leeg, want dan geeft de auto een melding "low key battery". Het probleem zoals jij hem omschrijft heb ik nog niet gehad.

Ik zou het bij de eerst volgende beurt eens aankaarten bij de dealer.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 1461
Lid geworden op: do mei 08, 2003 17:33
CCNL lidnummer: 494
Type Corolla: leasebak
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Keyless entry werkt regelmatig niet

Bericht door Wegpiraat »

Heb je het probleem met beide portieren en de achterklep? Of alleen met het bestuurdersportier?
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
LunaSedanAutomaat
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za nov 30, 2019 21:16
Type Corolla: Luna Sedan

Re: Keyless entry werkt regelmatig niet

Bericht door LunaSedanAutomaat »

Ik heb het probleem met beide deuren én de achterklep!
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 1461
Lid geworden op: do mei 08, 2003 17:33
CCNL lidnummer: 494
Type Corolla: leasebak
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Keyless entry werkt regelmatig niet

Bericht door Wegpiraat »

Als het de sleutels niet zijn, de sensoren in de handgrepen niet zijn en de ontvanger van de module in de auto niet is (immers knopje drukken werkt wel), dan denk ik dat de module in de auto die 'op zoek' is naar de sleutel na het aanraken van de handgreep de boosdoener is.

Het systeem werk als volgt, zodra je de sensor in de handgreep aanraak, gaat de module van de centrale vergrendeling zoeken naar de sleutel. Wanneer deze binnen bereik is en gedetecteerd wordt zal de auto open gaan. In dit geval zoekt de module in de auto niet, of ontvangt de sleutel niets. Maar aangezien beide sleutels hetzelfde gedrag vertonen, kan het haast niet anders dan dat het probleem in de auto zelf zit.

Voor de zekerheid:
Heb je de sleutel niet aan een grote bos zitten? Of bijvoorbeeld in een werktas met laptop erin? Iets wat een kooi van Faraday kan creëren en de sleutel onzichtbaar kan maken voor de auto als deze gaat zoeken?
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
LunaSedanAutomaat
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za nov 30, 2019 21:16
Type Corolla: Luna Sedan

Re: Keyless entry werkt regelmatig niet

Bericht door LunaSedanAutomaat »

Nee, er zitten slechts 2 huissleutels aan de de bos waar ook de autosleutel aan zit. De sleutels zitten niet in een tas en ik heb geen laptop bij me. Het enige elektronische ding dat roet in het eten zou kunnen gooien, zou dan mijn smartphone moeten zijn.

Overigens kreeg ik vandaag de kofferbak helemaal niet open, zelfs niet door het drukken op het knopje van de a.b. De sloten van de voor- en achterportieren gingen wel open toen ik op het knopje van de a.b. drukte. Ik heb toen de kofferbak handmatig moeten openen met de handle naast de bestuurdersstoel.
Even later ging de kofferbak echter weer wel keyless open.

Ik denk dat het in de elektronicamodule moet zitten en zal eens vragen of deze kan worden uitgelezen op storingen.
Plaats reactie