Heyhoi allemaal.
Ik heb weer wat interessants. Afgelopen mei ben ik overgestapt van een facelift E11 sedan met een 3ZZ naar een E12 Corolla Verso met dezelfde 3ZZ(Beide met gaskabel).
Op mijn E11 had ik het 1ZZ spruitstuk, AFM adapter met filter en de 240CC injectoren zitten. Deze heb ik er allemaal afgehaald voor verkoop.
Sidenote: de E11 heeft heel lang alleen de 1zz injectoren erin gehad en daar liep ie prima op.
Nu het volgende. Ik heb vandaag geprobeerd dit spul over te zetten, minus de 240CC injectoren gezien dat ook gewoon ging met de E11. Pastte allemaal netjes, gaskabel sloot netjes aan, maar nu start ie en klinkt het alsof de timing hopeloos verkeerd staat. nadat ik het zootje weer terug gebouwd heb rijdt ie weer als voorheen.
Partnummers op alle relevante sensoren zijn gelijk. Alleen de ECU verschilt. Mijn gevoel is dat de map voor de 1.8 niet meer op deze ECU staat.
Deze setup heeft 25.000km lang netjes gewerkt op de E11.
Nu de vraag:
Heeft iemand dit aan de gang gekregen op een E12 (Corolla Verso) die nog een gaskabel heeft?
1ZZ spruitstuk op 3ZZ E12 Verso
Moderator: Moderator
-
Eric_Mark_X
- Newbie

- Type Corolla: ZZE112
- Type Corolla: Terra
1ZZ spruitstuk op 3ZZ E12 Verso
"There is a simple joy to be found in things that just work really well." - James May