Pagina 36 van 39
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 19:13
door Blof-fan
Netjes Wes.
Dat blok van jou is straks toch nog min of meer gebleuprint. De OEM internals zullen vast niet zo mooi uitgewogen zijn

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 19:22
door Wes
daar heb je dan ook weer gelijk in idd, ik doe ze alvast voorwegen en scheiden. Maar Hans van Westec gaat dit nog eens veel secuurder doen! Ook wil ik de krukas en de drukgroep met vliegwiel laten balanceren scheelt ook enorm in weerstand bij de hele draaiende massa.... liefst zou ik nog een lichtervliegwiel hebben maar vind ze veel en veel te duur!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 19:27
door Blof-fan
Kunnen ze bij Westec niks meer eraf halen dan? Ik weet dat ik daar toen voor m'n 4A-GE vliegwiel ook naar geinformeerd had en dat was wat moeilijk, omdat er maar weinig net vlees is waar je echt wat af kan draaien. Weet niet of dat bij een 4E-FTE ook zo is?
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 19:35
door Wes
Hij heeft het idd wel voorgesteld, maar ik ben er nog niet helemaal aan uit welk vliegwiel ik ga gebruiken...
Ik kan kiezen om het 200mm vliegwiel te gebruiken van de 4E-FE (wordt ook in de 5E-FHE gebruikt)
Of ik kan kiezen om een 4E-FTE vliegwiel te gebruiken die is 212mm deze wordt ook in een 4A-GE gebruikt als ik me niet vergis...
Er zijn wel lichtere aluminium vliegwielen maar die zijn stervens duur, dan zou ik nog liever een Ogura of een OS giken enkele carbonneplaat koppeling nemen daar zit hij gelijk bij maar die liggen ook op 600 euro ofzo vind ik een beetje te duur naar mijn zin
Moet dus nog even kijken

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 20:17
door Bas Carwash
Ziet er super uit Wes! Dat gaat mooi lopen straks! Denk je dat het wijs is om je vliegwiel lichter te maken? In combinatie met een zwaardere koppeling, vanwege het hoge vermogen, komt dat de bruikbaarheid niet ten goede natuurlijk!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 21:26
door Bart-E11
Dit word echt mooi man
die zuigers en drijfstangen kan je net zo goed in een vitrine kast zetten, zo mooi
echt respect voor dit project
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jan 27, 2011 21:32
door Wes
Bas Carwash schreefCOLONZiet er super uit Wes! Dat gaat mooi lopen straks! Denk je dat het wijs is om je vliegwiel lichter te maken? In combinatie met een zwaardere koppeling, vanwege het hoge vermogen, komt dat de bruikbaarheid niet ten goede natuurlijk!
misschien niet nee.... weegt allemaal toch al niet zo super veel en vooral omdat het "maar" een 200mm vliegwiel is weegt tie geloof ik al 500 gram minder dan een 212mm
Hmm ff goed afwegen wat nou het beste is

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Ma Jan 31, 2011 00:45
door masterpivo
Die stangen zien er wel netjes uit, lekker hoor zulk vers spul!

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 06, 2012 22:40
door Blof-fan
Hoog tijd voor een up-date hier!!

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 07, 2012 06:22
door Bas Carwash
Ik moest even 3 keer met mijn ogen knipperen toen ik dit topic bovenaan zag staan. Wes zal toch niet terug zijn?
Helaas is het alleen Pat die zit te zeuren

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 07, 2012 10:07
door Blof-fan
Jah, maar Pat heeft wel wat inside information

Ff afwachten tot Wes weer eens op het forum verschijnt. Maar jij gaat het zeker mooi vinden Basje

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 07, 2012 18:27
door Bas Carwash
I know, ik heb laatst ook al ff contact met em gehad via de pm. Gaat zeker mooi worden. Alleen hopen dat ie em idd dit jaar af krijgt

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 07, 2012 19:05
door Blof-fan
Dit jaar gaat wel lukken denk ik. Alleen ff de vraag op ie C'day haalt, maar dat wordt erg moeilijk waarschijnlijk

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jul 12, 2012 22:11
door Wes
Jahoor, daar is tie weer!
Ik leef nog en ben weer vollop bezig aan de corolla

!
Huidige spec zoals hij gaat lopen:
74,5mm JE Forged pistons
Scat forged conrods
Allemaal ACL race Lagers
Volledig gereviseerde kop met bewerkte poorten en een extra hoek aan de kleppen geslepen
onderblok is volledig uitgewogen en tot op de drukgroep gebalanceerd
Alle pakkingen die zijn vervangen zijn OEM Toyota
Olie kanalen heb ik open gemaakt en alle randen en overgangen in het blok vloeiend gemaakt
1,2mm koppakking
Turbo setup:
TD04L subaru turbo
custom uitlaatspruitstuk met 35mm runners voor betere respons
custom downpipe 70mm (2,75")
custom uitlaat 70mm met sportcat verder geen dempers
38mm Tial externe wastegate met screamer natuurlijk!
En hij gaat draaien op:
Een Blitz Acces ECU
Apexi SAFC om de inspuiting bij stationair en het opbouwen van boost wat aan te scherpen
460cc high impendance injectoren (genoeg voor rond de 300pk)
Sard Rising Rate Fuel Pressure Regulator
Walbro 255lph benzinepomp
Het doel hier is een super explosief blokje te maken dat heel snel reageerd, ik ga op 1,5 bar boost draaien (dit is zo goed als max omdat ik bijna de standaard compressie heb) en daar wil ik 250 whp mee halen.
Er moet nog veel gebeuren maar het gaat de goeie kant op!
later komen de foto's heb nu ff geen tijd meer voor.
Ik ga proberen om hem voor Cday lopende te hebben maar ga dit realistisch gezien niet halen vrees ik, maar ik houdt jullie op de hoogte!
grt. Wes
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jul 12, 2012 22:36
door Blof-fan
Hehe
Ik ben erg benieuwd!
Zou dan graag jou E11 eens naast de E10 van Bas willen zien op een dyno ofzo. Ben erg benieuwd hoe die zich tegen elkaar zouden verhouden

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 13, 2012 06:51
door Bas Carwash
Kijk, da's een leuke spec Wes

Ik wist niet dat je ook over ging naar een TD04. Goede keuze

Maar ik dacht dat je op een HKS Fcon ging draaien? Waarom nu toch de Blitz ECU? Heb je daarmee ook mogelijkheden om je ontsteking in / af te stellen?
Wat doe je eigenlijk met je intercooler? Blijft die zoals ie is, of ga je naar een grotere toe?
Ik kan niet wachten op de piccies

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 13, 2012 19:35
door Wes
Thanks, en jup TD04L

, niet echt uniek maar ik wou ideaal gezien een K24 turbo of een K26 maar die liggen niet echt overal voor het oprapen zeg maar en de meeste zijn gelijk aan een revisie beurt toe... dus ik dacht een TD04L is super goedkoop en brengt me op 1,5bar precies waar ik wil zijn dus ja toen was de keuze snel gemaakt haha.
Ik was inderdaad eerst van plan om de HKS F-con te gaan gebruiken, maar toen ging ik eens nadenken en wat rondvragen. Een HKS F-con is een goed management systeem maar dan moet ik ook weer een SLD en een FCD gaan gebruiken, niet echt dingen waar ik een fan van ben ook niet met al die draden die ik weg moet werken enzo.
Dus ik een BLitz Acces kan rond de 300pk managen, hij stelt zelf de ontsteking goed in, hij heeft geen speedlimit en geen fuelcut ook heeft hij een verhoogd toeren bereik 7800 op precies te zijn.
En de reden dat ik er de SAFC bij ga gebruiken is omdat ik dan de stationair mode wat smoother kan instellen en ook een beetje benzine minderkan geven tijdens het opbouwen van boost waardoor ik dus meer response krijg, in combinatie met mijn Greddy boostcontroller.
De Blitz Acces werkt namelijk niet met de HKS F-con samen dat gaat alleen maar een hoop narigheid geven.
En ik blijf altijd uitkijken naar een Emanage of zelfs een standalone misschien een Apexi Powerfc of een megasquirt ofzo... maar daar moet ik me eerst even wat verder in verdiepen.
Ik geloof trouwens dat er bij Ruud Frederiks ook iemand werkt die standalone's instaleert en een meester is in het mapper ervan dus wie weet wordt dat iets

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 13, 2012 22:40
door peewee
als je voor stand alone gaat raad ik kms aan, simpel in installatie en mappen, maar alles mee te regelen, bij de uitgebreidere versies zelfs mogelijkheid tot switchen tussen 2 mappen, en goede kwalietie. (en je hoeft niet zoals bijv megasquirt alles zelf in elkaar te solderen)
doen ook veel in de autocross etc
verder mooie build, zou leuk zijn als deze binnen afzienbare tijd ook weer eens de weg op kan!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Do Jul 19, 2012 21:47
door Wes
Zo eindelijk ff tijd om wat foto's te plaatsen
Dit is nog niet alles maar jullie moeten het er maar mee doen haha
Een paar foto's van mijn ontwikkelde TD04L spruitstuk en de downpipe

, moet alleen het spruitstuk nog laten vlakken en alles kan zover in elkaar!
en de downpipe:
Heb ook een geschikte intercooler gevonden, ben de SAFC2 in mijn fIELD harness aant het solderen plus de aluminium civic radiateur zit erin en de olie filter relocatie set zit erin!
Van het weekend weer lekker verder

!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 20, 2012 00:03
door Blof-fan
Tjezus Wes...Mooi stukje laswerk. Mooi stukje vaskwerk, maar wat een frankenstein header man

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 20, 2012 10:06
door playboy
Damn goed bezig hoor !!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 20, 2012 10:11
door corollapowerrr
Enige bedenking die ik heb, hoe gaan ze dat spruituk opspannen om te vlakken?

ziet er wel allemaal goed en solide uit, mooi project!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 20, 2012 11:21
door CoupÉter
Ik snap der altijd maar weinig van maar kan wel zien dat dit hele mooie lassen zijn

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 20, 2012 12:36
door Bart-E11
what the ....
hoezo lomp spuitstuk
het ziet er wel indrukwekkend uit
en inderdaad de lasnaden zien er goed uit

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Vr Jul 20, 2012 17:19
door Wes
opspannen om te vlakken is niet zo moeilijk gewoon onderlegplaten en dan vastklemmen met spanvingers
Lomp spruitstuk... dit is het compactste spruitstuk dat er is voor een TD04 turbo lol....
Maar thanks voor de reactie's!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 21, 2012 06:52
door Bas Carwash
Wauw, wat een kunstwerk dat spruitstuk Wes. Geweldig! En idd, lomp? Dit is zo compact als maar mogelijk is. Heb je die hijsbeugel bij mij onder de kap weleens gezien Bart?
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 21, 2012 09:40
door Bart-E11
ik heb je auto wel vaker gezien dan alleen op Jaf

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Jul 21, 2012 17:42
door Marvin
Jeetje mina!
Die Wes is niet te stoppen joh!
Gaaf man! Respect!

Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Aug 18, 2012 07:10
door Wes
Zo weer een kleine update!
Spruitstuk ligt bij de verspaner, dat zal ik over een week of 2 als ik weer les begin te geven op gaan halen. En als dat er eenmaal opzit kan ik alles af gaan bouwen en de uitlaat lijn afmaken!
Einde komt nu toch langzamerhand in zicht
Heb ook mijn nieuwe en grotere intercooler gemonteerd! en de coldpip al gefabriceert
Zal wel de bumper wat aan moeten gaan passen maar dat komt wel goed
Ook na lang twijfelen en overwegen heb ik alle vloeistoffen gekozen die ik ga gebruiken in de corolla! Ik ben toch van mening dat in ons klimaat een 10w-40 prima gebruikt kan worden, en mocht hij "olie gaan verbranden" kan ik altijd nog een 10w-50 gaan gebruiken.
Om in te rijden ga ik in iedergeval Millers CRO 10w-40 gebruiken, dit is een special "inrij" olie die zorgt dat alle onderdelen opelkaar ingesleten raken
Daarna stap ik over op Gulf Competition 10w-40 full synthetic olie, heb toch voor een volle olie gekozen omdat deze toch de motoronderdelen optimaal beschermt en het blok niet meer origineel uit de fabriek komt en toch waarschijnlijk wel eens flink gebruikt gaat worden!
De filmlaag die een vol syntheet achterlaat op je motoronderdelen is veel beter ontwikkeld dus vandaar mijn keuze.
De rest van de vloeistoffen ga ik ook van Gulff gebruiken, na wat research is dit kwa prijs een mooi product en staat toch in de top van alle olie producten op de markt zoals, fuchs, millers, redline kortom topmerken dus.
Hier de verzameling:
Heb al mijn olie besteld bij OPIE oils btw, zeer nette prijzen (net geluk met korting enzo gehad) Ook zeer goede service en mensen die weten waar ze over praten!
http://www.opieoils.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een andere update, ik was opzoek naar een leuke daily driver.
Ik had een beperkt budget in gedachte, moest een rearwheel driver zijn, en makkelijk aan te sleutelen. Mijn eerste gedachte AE86 natuurlijk!
Maar ik wist dat dat geen haalbare kaart zou gaan worden.....
Dus werdt het dit:
Een 200sx uit 1989, met CA18DET motor 170pk standaard, volledig roestvrij.... en dat is zeer zeldzaam.
Een paar gebreken, kapotte turbo (geen probleem haha) en een lekke pakking, allemaal quik fixes dus gaat lache worden

!
Re: Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
GeplaatstCOLON Za Aug 18, 2012 07:58
door playboy
Cool !! Dan kun je zeker sideways mee gaan !!
