Custom Rolla van Playboy VERKOCHT !!!

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Totaal vernieuwing playboy neus!(alleen bumper blijft!)

Bericht door masterpivo »

Over het dichtmaken van de grille:
Ik denk niet dat dat mooi wordt. Wordt een te groot vlak dan. Of je moet het zoals geopperd iets terug laten vallen dat je wel een opening blijft houden. Denk trouwens ook wel aan de benodigde koeling he!

Het doorlassen van de kap zou ik doen in de vorm van de kap nu, dus een beetje meegebogen zoals ook op je Paintjob ;). Niet in het midden recht maken.

Voor tijdelijke ritten een bra erop ok, maar die zou ik er zeker niet altijd ophangen. Dat is geen gezicht.

Verder het dichtlassen van beide knipperlicht gaten is wel mooi.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
peter_D
President member
President member
BerichtenCOLON 1876
GeregistreerdCOLON Zo Sep 17, 2006 20:07

Bericht door peter_D »

hey

beetje lastig met je motor kap open doen denk ik zo ;)
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

playboy schreefCOLON
1-Motorkap, booskijkers eraan lassen, grill inkeping doorlassen ( hier dus graag reacties op, is
het mooier met de ronding van de motorkap mee ,of juist gewoon horizontale lijn maken?) En
ik wil graag een luchthapper weer er op/in, Maar ook hier graag ideen, want ik weet nog niet
precies wat! En héél misschien ook een spoilertje of schuin opstaand randje aan de kant van
het voorraam.

Als je motorkap laat verlengen altijd de lijn van de kap rest van de kap mee laten vloeien naar beneden toe, dat was je wel van plan neem ik aan. Bij je koplampen zou ik gewoon van punt naar punt trekken en ook die inkeping voor je grille van punt naar punt door trekken. Let er wel op dat dat niet te ver naar binnen word gelast voor beide anders zit je kap zo op je grille of koplampen.
Luchthappers e.d. vind ik vaak niet zo mooi op een stock motor maar het kan mooi staan, laten lassen is alitjd het beste, een leuk randje aan de kant van je ruit is origineel, goed idee! Maar hou het bescheiden

2-En ook zit ik te denken aan een custom made bra (zo'n lederen lap op de voorkant van je kap tegen steenslag) Weet iemand een adres waar je die kan laten maken?

Niet doen, zonde van het geld, niet mooi en als je bang bent voor steenslag moet je maar wat meer afstandhouden ;)
Kijk eens op belgische forums als http://www.tunedbelgium.com" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.carstyling.net" onclick="window.open(this.href);return false; of wellicht op het automaxx forum. Daar zie je meer van dat soort spul en zijn er vast wel wat mensen die een bedrijf kennen die dat custom maken.

3-Zij-schermen, knipperlichten dichtlassen zowel naast koplamp als onder spiegel!
@Bertus (of nu dessolator,als ik me niet vergis in je naam), had jij de belijning van de auto
doorgetrokken in het gelaste knipperlicht? (want er zit een klein knikje in als je het scherm
ziet)
De knippers onder de spiegel komen in de (nieuw bestelde) spiegels, en de knippers naast de
koplampen wil ik in de uitsparing aan de onderkant van mijn bumper maken.(zal even kijken
voor een foto uitleg,als ik die weer kan plaatsen)

Je hebt universele knipperlichten e.d. die je zelf zo kan fabriceren in je bumper, ook heb je LED-strips tegenwoordig die je als knipperlicht kan laten functioneren, ziet er ook wel strak uit, maar werk het netjes af ;)
Als je je knippers in je zijscherm weghaalt moet je ze wel ergens anders hebben aan de zijkant, in je spiegels bijvoorbeeld. Volgens mij is dat verplicht '97 ofzo en dus ook bij de E11.
Dicht te lassen gaten uiteraard gewoon met de belijning van de auto mee laten vloeien, anders is het meteen duidelijk waar er ingelast is.

4-Het tussenfront word vernieuwd, daar kan ik weinig mee, kan wel een namaak wrc maken
met gaas erin, maar heb ik niet veel zin in, weet ook niet of het wel mooi is.

Je kunt zo'n WRC front ook gewoon kopen he, is van polyester volgens mij. Kost iets maar dan heb je ook iets, Booster heeft ze geloof ik, zie toyoshop.nl.
Maar ik zou het persoonlijk niet doen, met doorgetrokken kap, jou voorbumper en eventueel iets op de motorkap word dat denk ik iets te druk aan de voorkant.

5-De koplampen worden nieuw, weet misschien iemand een adres waar je ze helder kan laten
maken?

Bestaat niet volgens mij, heb het nog nooit gezien en je schiet er ook niks mee op. Je lichtbeeld word gevormt door het glas namelijk en niet door de reflector zoals bij standaard heldere koplampen. Als je je glas dus op wat voor manier dan ook helder maakt dan heb je geen lichtbeeld meer en dus 1 bak strooilicht. Met heel veel schuren e.d. is het wel te doen, maar je bent ff bezig met glas.
Als je toch aan het lassen gaat en exclusief wil zijn kun je beter een koplamp conversie uit een ander merk/model auto doen. B.v. de lampen uit de facelift E11 of van een Honda civic ofzo, aftermarket is er veel leuks voor zo'n civic te krijgen.

6-En nog een idee....gewoon de hele grill laten vervallen... zou dat staan? Dus plannen voor
de motorkap houden, en dan ook de uitsparing van de grill op het tussenfront dichtlassen.
kun je het je voorstellen? Dus dan heb je eigenlijk alleen nog hele boze koplampen aan de
voorkant.

Risico is dan aanwezig dat je veel lucht van je motor wegneemt waardoor die te snel warm gaat lopen. Hoeft niet, kan wel. Ook word inderdaad motorkap openen lastig. Daarnaast vind ik het niet mooi, maar dat is persoonlijke smaak he.

- Heeft er iemand ideen? ik heb nummers bij de plannen gezet, kun je die noemen, dan weten
we waar het over gaat!

Dit was het wel zo'n beetje denk ik, alvast bedankt voor de reacties!

Hmm ... het is wel handig als ik weer eens foto's kan plaatsen, hoe los ik dit op? Allemaal linkjes maken? als je het meteen kunt zien is leuker toch? Kan iemand mij helpen, directie?

Groeten René
Heb mijn antwoorden en ideeën onder de nummertjes gezet. Hoop dat je d'r iets mee kan
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

playboy schreefCOLONIk las trouwens ook laatst ergens op het forum dat iemand zijn koplamp rubber compleet weg had gehaald. Wie heeft dit nog meer? Staat het mooi? Krijg je dan geen lelijke lege ruimtes tussen je plaatwerk waar normaal het rubber zat? Ben beniuwd want ik zat er wel aan te denken om weg te halen. Heb nu de koplampen thuis liggen en is heel simpel gelijmd,trek je zo los. Graag reacties.... groetjes
Ik heb ze er tussenuit gehaald, vond het stukken mooier staan. Je kan het toch gewoon proberen, als het niets is plak je ze zo weer terug ;)

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Black Devil
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON Za Dec 23, 2006 19:04

Bericht door Black Devil »

Ik heb mijn grille ook laten doorlassen met een rechte lijn omdat je dat nog weinig tegen kwam en staat egt mooi vind ik
White Pearl Corolla : viewtopic.php?f=50&t=25981" onclick="window.open(this.href);return false;

Today Tomorrow Toyota - Corolla 4AGE 20V Blacktop
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402
GeregistreerdCOLON Do Okt 04, 2007 11:45

Bericht door playboy »

oke mensen allemaal bedankt ,HIER heb ik ten minste wat aan en er is echt nagedacht! Dank daarvoor!

-De knippers worden zo wie zo dichtgelast.
-De motorkap bij de grill inkeping word niet van punt naar punt horizontaal, maar in de lijn, dus
beetje bochtje nog.
-Koplamp rubbers kijk ik nog wel even aan, denk dat ik ze net als bertus er wel even afhaal
voor het zicht en anders met betere lijm er weer opzet, want dit valt er al bijna af :?
-Lucht happer weet ik nog niet zeker, twijfel tussen de belijning aan de voorkant verticaal in
te slijpen en 5cm verhogen aan de voorkant, dus alleen de zijkanten dichtlassen en dat je aan de voorkant een rechthoekig inlaat hebt. Of de punt van de motorkap horizontaal in te slijpen de de onderkant zo laten en alleen de bovenkant rond te maken zodat je een halve ovalen luchthapper hebt.
-Als ik de grill laat vervallen, is het wel uniek en het staat ook wel erg stoer alleen 2 boze lampen, maar dan moet ik inderdaad wel een luchthapper hebben voor de motor koeling.
-De bra,vele verschillende meningen, maar ik ga er toch even voor kijken, het is ECHT alleen voor grote afstanden!Dus tijdelijk, misschien naai ik zelf wel iets met blauwe skai ofzow.
-Motorkap open doen is geen probleem denk ik, hij wipt echt een stuk omhoog als je aan de hendel trekt, dus ronde motorkap (bij inkeping grill) moet geen probleem zijn.
-Zoals ik al schreef de knippers onder de spiegels komen in de spiegels! Heb ook nieuwe spiegels met knipper in 1 besteld.En de andere komen in de bumper met mooie chrome leds, die oranje knipperen.
-koplamp glas laat ik zo
-wrc front word het zo wie zo ook niet

@black e10, thanks voor je duidelijke en goede ideen en uitleg.
@black devil, had ik het dus toch goed gezien!
@bertus, voor de derde x ;) : had je de knippers naast je koplampen ook dichtgelast met de lijn in je auto erin meelopend?

Als je nog meer ideen hebt brand los die fantasie, alles kan nog!Zondag beginnen we alvast met de zij spatborden, daar is iedereen het over eens.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
Black Devil
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 302

De motorkap kan zonder problemen open hij veert idd een stuk omhog dus je heb nog ruimte genoeg:)
White Pearl Corolla : viewtopic.php?f=50&t=25981" onclick="window.open(this.href);return false;

Speedy rolla
Full member
Full member
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON Zo Apr 29, 2007 11:34

Bericht door Speedy rolla »

Mijn E10 is ook van 1997,mag ik de zijknippers niet dichtlassen?
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

Speedy rolla schreefCOLONMijn E10 is ook van 1997,mag ik de zijknippers niet dichtlassen?

Jawel dat ligt niet aan een jaartal dacht ik, je moet gewoon aande zijkant kunnen laten zien dat je richting aangeeft en aan de voorkant ook. Dus mijne komen in de spiegels en bumper.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Black Devil
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 302

Ben egt benieuwd playboy hoe hij er straks uit komt te zien:P

playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

reken er op dat ik de unieke voorfront ga maken. Waarschijnlijk dus toch de dicht grill ;)
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Ik zeg: succ6 met alles wat je er mee gaat doen. Als het allemaal af is zien we graag een aantal pics voorbij komen! :) Maar natuurlijk ook tijdens de aanpassingen plaatjes schieten he :P
DenusJ`
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON Ma Aug 28, 2006 19:55

Bericht door DenusJ` »

Ik had een pic van een rolla met dichte grille, maar kwijt door format.

Ik vond het er wel apart uitzien ;)

Iig gl
Black Devil
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 302

Ik heb nog wel een foto van een corolla met een dichte grille dagt ik is alleen bij dat model van de facelift

playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Re: Totaal vernieuwing playboy neus! -> FOTOOS!!!

Bericht door playboy »

Hey dank jullie wel, ik ga me best doen ook met foto's te maken onder het bewerken enz. meestal vergeet ik het maar ik probeer er echt aan te denken.
@ black devil: kun je nog kijken of je die foto kunt vinden?ben wel benieuwd.

En weten jullie ook geen mooie voorbeelden voor de luchhapper?als die er komt?
Laatst gewijzigd door 1 op playboy, in totaal 0 keer gewijzigd.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Black Devil
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 302

hier een foto
Bijlagen
32.jpg

playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

stoer man goed voorbeeld dank je!
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Dat ziet er wel goed uit ja. Alleen dan is een luchthapper ook echt wel nodig denk ik om voldoende motorkoeling te behouden.
De Rolla op de foto heeft er ook Golf IV koplampen inzitten als ik het goed zie. Dat vind ik dan eigenlijk weer jammer...
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Zoveel zal die luchthapper niet pakken, zeker niet voor de radiator. Ik zou de grille toch niet geheel dicht maken, maar da's mijn mening.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

nee dat klopt, vandaag gaan we beginnen met lassen, en dan doe ik gewoon alle knippers dichtlassen en de booskijkers zo wie zo. Daarna toch de gril ook waarschijnlijk en dan zien we vanzelf wel wat voor een luchthapper er mooi bij past. Ik hou jullie op de hoogte. En als je wel nog ideen hebt of voorbeeld foto's laat maar zien hoor!
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Black Devil
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 302

Ik denk dat het met de koeling wel goed komt door die grote luchthapper in de bumper

playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

dat geloof ik ook wel, hij koelt wel goed de radiateur. Maar even een update en telleurstelling, de lasser kwam niet vandaag dus we hebben niks kunnen doen. Hij is naar in control geweest en was pas 9 uus s'ochtends thuis dus was te brak om te lassen. Hij was bang dat hij het zou verneuken. En het linker voorscherm is ook waarschijnlijk door iemand per ongeluk op geleund en zit een knikje in, dus retour naar leverancier!

Dus volgend weekend beginnen....Helaas

Heb wel mijn spiegels met knipperlicht gemonteerd en aangeloten. En mijn nieuwe TTE achterspoiler erop gezet!
Ziet er allemaal knap uit en moet alleen gespoten worden.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Ben benieuwd naar he!t totaal plaatje straks
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

ja ik ook, mijn spiegels zijn van het weekend al aangesloten dus die knipperen (overdag niet spectaculair,maar als het donker is prima) en ik heb mijn mooie heldere chrome HELLA hulp knipperlichten voor in de bumper ook binnen en die zijn echt heel mooi. Ben er erg tevreden mee, 3 oranje leds, waarvan 1 naar voren knippert en 2 opzij! erg luxe ;)
En allebei de zijschermen zijn terug naar de leverancier, we gaan gewoon de orginele schermen aanpassen die nu op de auto zitten. Dus ik moet wel even een oplossing vinden om niet de hele tijd zonder schermen rond te rijden.
En het plaat materiaal om te lassen hadden ze ook te dun geleverd, dus ik kon van het weekend zo wie zo niet beginnen, want dit boog gewoon simpel!

Nou hou jullie op de hoogte
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Knippers van Hella die 3 richtingen in schijnen? Heb je daar een fotootje van?
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

even kijken of ik een fotootje kan plaatsen
Bijlagen
niet echt scherp, maar toch
niet echt scherp, maar toch
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

niet echt scherp, maar de linker wijst (knippert) naar voren, en de ruimte rechts daarnaast zitten er nog 2 op verschillende graden te knipperen. Dus van 3 verschillende hoeken een mooi licht.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Begrijp ik het dan goed dat het lampje een halve cilinder vorm is en dus ook 'buiten de bumper uit steekt'?
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402

Bericht door playboy »

ja als je hem op de buitenkant monteerd wel, maar ik doe hem in mijn bovenste inkepingen in mijn bumper. dus dan valt het niet op.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

(never made 2k15 ;( )
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Ah ok dan, dat is wel te doen dan idd :)
BUTTON_TOPIC_LOCKED