Bart's E12

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Re: Bart's E12

Bericht door yorick »

k zou mezelf heel goed afvragen of je nog gaat rijden in de corolla. Als je hem niet meer gaat gebruiken is het misschien wel het beste om hem te verkopen :?...
En dan komt de vraag er nog bij of je hem financieel kan onderhouden ;).

Leuk spul trouwens die minicoopers... Betere gooi en smijt werk :lol:
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

Ben het aan de ene kant wel met yorick eens..
Maarja.. als ik het goed begrijp heb je de Mini van de zaak, dus daar heb je geen onkosten aan (wegenbelasting, onderhoud, verzekering, diesel) En je kunt de diesel van de Rolla ook betalen met de tankpas van je baas? Dat is helemaal mooi dus! Dan komt het er op neer dat de kosten die je maakte voor de Rolla verminderd zijn met de brandstofkosten, mooi meegenomen dus! Dan kun je het weer zo zien dat ipv. die dieselkosten, het maandelijkse leasebedrag voor de Mini in de plaats zijn gekomen. Al ga ik er dan wel vanuit dat de leasekosten hoger zijn dan de brandstofkosten voor de Rolla (zeker nu je daar nog maar weinig in zult rijden).
Als je nu idd een goedkopere verzekering kan regelen voor de Rolla waarbij je dus nog maar een 'minimaal' aantal km's per jaar rijdt, wordt dat iig ook een heel stuk goedkoper. Tsja... blijft lastig denk ik, maar als de Rolla je altijd goed is bevallen (kan me niet voorstellen dat dat niet zo is! :P), zou ik toch eens ff een goede berekening maken op watvoor kosten per maand je gaat uitkomen als je het hele verhaaltje bekijkt ;) Persoonlijk zou ik het ook wel fijn vinden om in het weekend eens een andere bolide te kunnen pakken hoor :) :)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON Wo Jun 06, 2007 23:22

Bericht door Bart »

Sorry dat ik nu pas antwoord...

Maar zo is het net. De mini kost mij helemaal niets. Enkel wordt in België een werknemer ietwat belast op een bedrijfswagen, maar dat is dan ook het enigste.

De Corolla heb ik tot nu toe nog altijd gebruikt in het weekend. 't Is dus niet dat'ie altijd stilstaat. Bovendien heb ik sinds gisteren ook een garage waar 'ie in kan staan, zo staat hij niet altijd buiten in weer en wind.

Ik ga het een tijdje zo aanzien denk ik. De Rolla verkopen kan ik altijd nog...
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

En groot gelijk heb je! :D Gewoon de Rolla behouden voor in het weekend en doordeweeks naar je werk de Mini pakken. Ik kan geen betere oplossing bedenken :P
xaser
Full member
Full member
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON Di Mei 30, 2006 15:11

Bericht door xaser »

nee, ik zou hem niet verkopen bart! Maak niet dezelfde fout als ik, heb er nog steeds spijt van!
Maar moest je hem toch ooit verkopen, laat het mij als eerste weten :lol:
...:::Mijn thuis is waar mijn Rolla staat!:::...
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Bericht door AirWolfe »

xaser schreefCOLONnee, ik zou hem niet verkopen bart! Maak niet dezelfde fout als ik, heb er nog steeds spijt van!
Maar moest je hem toch ooit verkopen, laat het mij als eerste weten :lol:
pech man, ik heb het als eerste gevraagd :lol:
ook spijt da ik mijn rolla ooit verkocht heb :(
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Bericht door g6reke »

Ik heb nog 1 tekoop :lol:
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Sorry guys, de corolla blijft voorlopig hier :D

Corolla staat momenteel in wintermodus en is vandaag naar de autokeuring geweest.
We zijn er weer door voor een jaartje.

@Xaser: Lang niks meer van je gehoord man. Hoe is het met u? Is het huis al af :D ?

Greetz,
Bart
Josdebosduif
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON Vr Jul 24, 2009 00:01

Bericht door Josdebosduif »

Dag Bart,

Kan je eens een foto van die veerpootbrug maken? Ik zou er ook eentje willen steken, dan kan ik eens zien of er vergelijkbare veerpootbruggen zijn.
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Josdebosduif schreefCOLONDag Bart,

Kan je eens een foto van die veerpootbrug maken? Ik zou er ook eentje willen steken, dan kan ik eens zien of er vergelijkbare veerpootbruggen zijn.
De corolla staat op dit moment in de garage. Ik zal dit weekend foto's nemen van de veerpootbrug.
Ik kan je wel al zeggen dat ik die gewoon bij autostyle besteld heb destijds ('t is de middelste van onderstaande afbeelding).

Afbeelding
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Bericht door Noedel »

Bart schreefCOLONDe corolla staat op dit moment in de garage. Ik zal dit weekend foto's nemen van de veerpootbrug.
Ik kan je wel al zeggen dat ik die gewoon bij autostyle besteld heb destijds ('t is de middelste van onderstaande afbeelding).

Afbeelding
Jij hebt ook een 1.4 D4D he?
Pastte die veerpootbrug van autostyle goed?
Want heb al enkele keren gelezen dat het bij een 1.4 D4D niet zo simpel was een goeie te vinden?

Grtz
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Noedel schreefCOLON
Bart schreefCOLONDe corolla staat op dit moment in de garage. Ik zal dit weekend foto's nemen van de veerpootbrug.

Afbeelding
Jij hebt ook een 1.4 D4D he?
Pastte die veerpootbrug van autostyle goed?
Want heb al enkele keren gelezen dat het bij een 1.4 D4D niet zo simpel was een goeie te vinden?

Grtz
De ruimte was inderdaad erg (lees: heel erg) beperkt, maar ik heb uiteindelijk niks moeten aanpassen om de veerpootbrug te laten passen.
Josdebosduif
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON Vr Jul 24, 2009 00:01

Bericht door Josdebosduif »

En merk je een verschil met-zonder?
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Josdebosduif schreefCOLONEn merk je een verschil met-zonder?
Om eerlijk te zijn, die veerpootbrug steekt al zo lang dat ik nog niet meer precies weet hoe het was zonder... :-)
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Bart schreefCOLONDe ruimte was inderdaad erg (lees: heel erg) beperkt, maar ik heb uiteindelijk niks moeten aanpassen om de veerpootbrug te laten passen.
En zou ik mogen weten hoeveel die gekost heeft? :D
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Goh... dat weet ik niet meer zo heel juist...

Ik heb die toen besteld bij de lokale auto-onderdelen-handelaar. Ik denk met verzendingskosten en alles erop en eraan, dat me dat hooguit 60euro gekost heeft. Als het niet minder is...

Op de website van autostyle staat dat 'ie 49 euro kost.

Hoe dan ook, je zal je broek er niet aan scheuren ;)
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Wel ja tis dat, en als het dan toch goed past... ;)
Bedankt voor de info.
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Ik zal dit weekend foto's maken dan kan je zelf zien hoe het eruit ziet. En waar de ruimte nogal beperkt is.
De wagen staat nu binnen tot vrijdag...
Bart
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 80

Bericht door Bart »

Zo, even dit topic terug van onder het stof halen.

De auto staat sinds gisteren weer in zijn mooie "zomeroutfit".

Ik zit toch wel met een klein (groot) probleem.
Een tijdje terug heb ik mijn velgen binnengebracht voor de randen terug te laten polieren. Dat heb ik tot nu toe al elk jaar gedaan na de zomer, want in de winter liggen toch winterbanden en -velgen op de auto. Dan heb ik ook 2 nieuwe banden besteld, want 2 banden waren zo goed als versleten.
Vorig weekend krijg ik m'n velgen terug, en gisteren ging ik dan naar de bandencentrale om de nieuwe banden op de velgen te laten zetten, de 4 wielen te laten uitbalanceren om dan vervolgens op de wagen te laten plaatsen.
Ik reken af bij de bandencentrale en dan krijg je altijd de factuur mee in een envelopje. Thuis doe ik die envelop open, en zie ik als bemerking staan dat de "18inch velgen krom zijn!!" (Waarschijnlijk mede dankzij het prachtige Belgische wegdek...). Ik weet dus ook niet of ze alle 4 krom zijn, of maar 1 velg, of 2, of... Ik viel dus compleet uit de lucht, want ik heb deze velgen al enkele jaren, en heb nog nooit problemen gehad ermee.

Na wat "googlen" en rondneuzen op enkele fora, kwam ik wel verschillende topics tegen ivm "kromme velgen". In principe is het niet echt goed voor je wagen, maar langs de andere kant, echt veel kwaad kan het ook niet. Je zou alleen trillingen waarnemen op bepaalde snelheden en ja enkele onderdelen zullen wat sneller verslijten (door die trillingen dan).

Dus, deze morgen nam ik de wagen voor een testritje, en ik heb niks gemerkt. Geen enkele trilling op m'n stuur of de wagen. Niet bij 50km/u, ook nog bij 90km/u en ook niks bij 140km/u. Alles lijkt normaal, en voelt ook normaal aan. Mijn stuur beweegt geen millimeter...

Nu weet ik niet wat ik het beste zou doen. En of ik gewoon deze zomer zo zou rondrijden. Wetende dat er enkel in het weekend met de wagen wordt gereden, en niet in de week (dan rij ik met bedrijfswagen). En als de winter weer voor de deur staat haal ik ze toch eraf (en dan zou ik ze eventueel kunnen laten rechten).

Wat zouden jullie doen? Of me aanraden?
Raymonde12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON Zo Dec 06, 2009 19:51

Re: Bart's E12 --- Velgen misschien krom... Wat nu? ---

Bericht door Raymonde12 »

als ze echt krom zouden zijn dan kun je dat wel merken met sturen en aan hoe de band slijt als dat gewoon normaal is zou ik er niet teveel over in zitten en misschien in de winter even naar laten kijken;)
viewtopic.php?f=50&t=32777

Toyota The Art Of Driving
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Bericht door AudioSystemRolla »

als 1 of 2 velgen 'iets' krom zijn is het niet zon ramp dan leg je deze achter en merk je er nagenoeg niks van ;)
en anders laten richten bij de betere velgen / banden boer is dat mogelijk
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Inderdaad, zoals ik het lees zou ik me er niet al te druk om maken. Als er 1 (of meer) velgen echt krom zouden zijn, had de bandenboer het er wel bij gezegd neem ik aan! Of heb je diegene niet persoonlijk gesproken?
Voor dat kleine beetje dat ze krom zouden zijn, zul je er niks van merken zeker niet als je de kromme velg achterop legt. En mocht het idd erger krom zijn, dan voel je dat echt wel in je stuur hoor. Aangezien jij niks merkt, zal het allemaal wel loslopen. Je zou komende winter ff opnieuw kunnen laten balanceren, maar dat zal denk ik weinig helpen. Immers een echt kromme velg valt weinig aan te balanceren.
BUTTON_POST_REPLY