Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i. Update pagina 2

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door CoupÉter »

Steve, dat hoeft ook niet ;) heb zelf ook al een aantal keer gezegd dat het totaal iets anders is. maar ik persoonlijk liever een x-kote heb ipv dat.

@nicknameless. Dus als een auto in de spuiterij met blanke lak gespoten wordt is het een lakverzegeling? Je kunt hem zo zien :lol:
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Driven2Shine
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON Wo Jun 30, 2010 22:34

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door Driven2Shine »

Inderdaad was ik er bij vergeten te schrijven wat het wel is.

het is een PU blanke lak laag (niets meer en niets minder) welke de bestaande lak aanvult met minimaal 10 micron.
Deze nieuwe laag verankert zich in de bestaande lak laag of dit nu een laag blank is of direct de kleur laag en zal niet oplossen of dunner worden na verloop van tijd.

De nieuwe laag is te behandelen zoals elke lak laag en kan ook gewoon gepolijst worden als er na een aantal maanden/jaren weer nieuwe krasjes in komen.
Bjorn Carolla G6
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON Di Sep 15, 2009 17:09

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door Bjorn Carolla G6 »

Nou heb ik effe een algemene vraag.

Ik wil mijn Corolla mooi rood houden maar er komt vrij weinig van ivm lange werkdagen. Nou is een lakverseleling de oplossing. Maar wat is dan het beste lakversegelingmiddel ?

Zelfs bij de Deutsche Bahn hebben ze spectaculaire resultaten behaald met lakversegelingen. Aangezien foto's meer zeggen dan woorden zet ik er een paar foto's bij.

De eerste foto is voor de versegeling (een lak waarvan je denkt die is onherstelbaar) en de 2e na de versegeling.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Groetjes Bjorn ;)
Guillaume
General member
General member
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON Ma Sep 19, 2011 17:36

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door Guillaume »

De foto's zeggen helaas niets over de 'lakverzegeling' van die trein. Tijdens het polijsten haal je de kleur weer terug. Dit is een proces dat gebeurt vóórdat je er een beschermende laag op zeg. De mooie rode trein kan dus diezelfde dag gepolijst zijn en verder zonder lakbescherming / lakverzegeling zitten.

In ieder geval, volgens mij is de beste bescherming tegen het verkleuren van je lak gewoon een UV-werende blanke laklaag erop. Ik denk dat je Driven2Shine even kan PM-en voor een complete X-kote behandeling. :) Een UV-werende wax of andere beschermingslaag kan ook na het polijsten, maar blanke lak is denk ik toch het beste qua duurzaamheid.

Op een blanke laklaag kun je altijd nog een laagje wax of C-quartz zetten. Blijf in ieder geval weg van de waxoyl of protech, aangezien je voor goedkopere bedragen gelijkwaardige of betere producten kan krijgen.
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door nicknameless »

Op de CCNL meeting in Lelystad heb ik de auto wederom onder handen genomen.

Om een indruk te krijgen hoe de lak eruit zag, zo dus:
Afbeelding

Work in progress
Afbeelding

Afbeelding

De contouren van de logo's waren nog een beetje te zien
Afbeelding

En weg
Afbeelding

Een strak kontje
Afbeelding

Achterlichten ook meegepolijst.
Afbeelding

Nadat de gehele auto gepolijst en ontvet was, heb ik de keramische laag aangebracht. Deze nadien afgenomen en de auto naar buiten gereden waar de laag goed kan uitharden in de volle zon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat reflectieshots:

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik op de meeting niet meer de tijd had om de details te doen, heb ik deze de volgende dag gedaan.


Vandaag nog even de ... op de welbekende i gezet.

Alle sponningen nagelopen met een doekje en Spray & Wipe aangezien ik daar geen tijd meer voor had.
Afbeelding

Deurscharnieren schoongemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik nog een beetje C-Quartz over had, heb ik deze gebruikt om de ramen te behandelen. Gewoon, omdat het kan.
Eerst alles afgeplakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de grille aangepakt. Ik heb een T-Sport grille op de kop kunnen tikken. Deze was redelijk vervuild.
Afbeelding`

Ik heb van alles gebruikt om de grille schoon te krijgen.

Lake Country Foam on a Stick
Afbeelding

Meguiars Triple Duty Detail Brush
Afbeelding

En zelfs een gewone tandenborstel
Afbeelding

Het lastige is om de verrvuiling eruit te pulken. Ik heb een doekje om de achterkant van de tandenborstel gedaan en zo de grille schoon/droog gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet duidelijk het verschil in de vakjes die wel gedaan zijn.
Afbeelding
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Guillaume
General member
General member
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON Ma Sep 19, 2011 17:36

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door Guillaume »

Alweer: Nice :) Goed werk man, heb je nog hulp gehad tijdens de meeting?
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door nicknameless »

Ik heb 2 man versterking gehad om de Rolla strak te trekken. ;)
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door CoupÉter »

Ziet er heel goed uit patrick!!

Ook een slim idee voor de grill zo schoonmaken. Lekker klusje zo alle gaatjes.

Heb je de vliegen nog er normaal af kunnen krijgen?
En blijft die waas op je ruit zo zitten of?
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door Bart-E11 »

grille is een dikke +1

het verschil was goed te zien met de ochtend en laat op de middag
echt mooi resultaat 8-)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door nicknameless »

@ CoupÉter,

ik heb bij thuiskomst zeer voorzichtig de voorzijde en motorkap schoongemaakt met een doekje en detailerspray. Die olieachtige waas blijf je zien tijdens het curen (= opdrogen). Naderhand kun je dit gemakkelijk weghalen met een microvezel doek.
De waterafstotendheid is grandioos, ik heb de ruitenwissers niet eens meer nodig :D

@ Bart-E11,

ik vindt em ook zeer dik. Alleen het T-sport logo maakt plaats voor een TTE logo ;)
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i

Bericht door nicknameless »

Goed, we zijn nu een week verder en in de afgelopen week heb ik niets meer gedaan aan de auto. Zo heb ik de C-Quartz te tijd gegeven om lekker goed uit te harden en optimaal te hechten aan de lak.

Vanmorgen de rode rakker voor het eerst gewassen.

- Afspuiten
- Wassen meguiars shampoo plus met de Dodo Juice Wookie
- Drogen Monello Senza Acqua droogdoek
- De gehele lak nagelopen met micro suede doeken van Dodo Juice

Ik heb geen foto's, wel filmpjes :D

Ondanks dat de auto licht vervuild was door de regen van afgelopen tijd en het stof wat er op lag, was de sheeting redelijk te noemen.



Nadat ik de auto gewassen heb, nogmaals een filmpje gemaakt, de sheeting is al vele malen beter



Conclusie:

de sheeting is niet echt optimaal omdat ik gebruik maak van een hogedruk reiniger (wasbox). Hierdoor blijft er redelijk veel waternevel op de lak liggen. Een betere sheeting krijg je door met een waterslang het water over de lak te laten stromen.

Filmpje hiervan zal t.z.t. verschijnen.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
SybeHaarsma
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON Wo Jul 27, 2011 22:47

Re: Full detail: Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i. Update pagina

Bericht door SybeHaarsma »

Fantastisch wat jij met je auto kunt doen om hem zo mooi te krijgen. Dat c-quartz spul lijkt me geweldig. Binnenkort maar even wat zien te bestellen. ik kijk uit naar je volgende filmpje :D
klik hier voor mijn project.
BUTTON_POST_REPLY