E12 van ORBB (HOW foto's)

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

Bedoel je dan alle 4 de wielkasten?
Heb het bij mij ook al bekeken, nog vòòr ik die camberboutenhad gekocht,
maar vooraan is dat zo goed als niet te doen.
Ge kunt zeker proberen, maar ik zeg het maar op voorhand ;)

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Al een tijdje opzoek geweest naar 18" en 19"
en idd zoals al verteld 18" is zeldzaam, 19" is verschrikkelijk moeilijk om te vinden, zeker naar mijn smaak.

wordt nog een lange zoektocht, maar ik heb tijd ;)


ondertussen even tijd gevonden foto's op mn laptop te plaatsen van de blindering en de lampjes


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

Aangezien ik hetzelfde kleur van verlichting heb vooraan: vind ik leuk! :P
Harmen
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Wo Okt 26, 2011 20:09

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Harmen »

ziet er dik uit zo!
maar waarom doe je niet wielspoorverbreders met een andere steek? 5x nogwat
dan heb je al veel meer keuze uit velgen en neem je dus velgen met andere et waarde zodat je uiteindelijk alsnog de juiste et waarde hebt

Groeten Harmen
E10 1.6 gxi kleur 3k4 red mica 06/04/1995 Bought for €100 and Sold for €500

Hobby mag geld kosten!
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Haj,

enige wat ik van spoorverbreders (want dat is het ook) heb gehoord is dat dit sneller zou de lagers aantasten ?
Aangezien mn beestje een goede 500-600km/week moet overbruggen wil ik dat ook wat in eer houden,
of valt dit echt goed mee ?

en denk dat je dan ook op een zeer bizarre et waarde uitkomt ? zeker om dit passend te krijgen aan de voorzijde ?

correct me if i'm wrong ! ;)

in 5 gats is er idd een hoop keuze, maar wil dan wel zeker zijn dat ik daarom de rest niet meteen verkracht.
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

Als ge met adapters gaat werken zit ge direct al met een ET die verlaagt met 15 (aangezien de dunste adapters 15mm breed zijn dacht ik).
Dus dan moet ge al velgen vinden die, gerekend naar de originele ET waarde van u corolla, rond de 55-65 zou moeten zitten.
Denk niet dat er veel bestaan met zo'n ET, maar ik kan verkeerd zijn ook.

Lagers worden inderdaad harder belast, doordat uw spoor eigenlijk breder wordt gemaakt.

Onthou wel dat het ook wat meer risico inhoudt.
Is de adapter ergens beschadigd, of breekt hij, dan komt direct ook heel het wiel los.
Bij spacers waar langere bouten doorheen zitten, hangen de velgen op de bouten nog vast aan de "trommel".
Met adapters niet.

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Had even terug net hetzelfde ongeveer gelezen Noedel,
dus dat is dus geen optie.

wordt blijven zoeken naar 4x100.

wat ik me nu wel afvroeg;

als je kijkt op de bekende sites kan je zoeken per auto type, natuurlijk gaan ze bij de corolla overal maar tot 17"

is er een andere auto met dezelfde waarden (et, 4x100steek, breedte) waar ze wel tot 18" 19" gaan ?
zou ik evt in die richting kunnen zoeken.
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

18" 7.5J breed met ET 42... gaat dit passen ? of is dat beetje veel naar binnen ? (et waarde)
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 807
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door E12-Chris »

Kan je geen spacers steken moest het teveel naar binnen zijn?
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

Hetgeen ge daar voorstelt zou wel passen denk ik ja.
Ik heb vooraan 18x7.5, ET 38. Achteraan door de spacer 18x7.5, ET 18.
Wel met uitgerolde wielkassen achteraan, en beetje camber vooraan.

Grtz
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door CoupÉter »

Plan B.

Velgen zoeken die je mooi vind en custom laten boren naar 4x100 ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Ok, thx voor de commentaren,

@ Noedel; het is natuurlijk moeilijk om te zien, maar hebt gij nog veel ruimte over aan de binnenzijde van het wiel ? (tussen zijkant band en wielkast)
als ik dan zou iets nemen met ET 42 wat dus nog meer naar binnen zit, dat ik niet stomweg een verkeerde velg bestel...

en een spacer voorin wordt het helemaal een drama... met ET42 zal hij denkik net achter de wielkast komen,
en achterin kan ik hem idd eventueel verbreden met een spacer (was eig ook al het plan met mn 17" maar ben er nog steeds niet toe gekomen)


verder dan nog een vraag;

het velgenmerk DOTZ.

het is een vrij bekend merk en hoor het vaak, maar is dit een beetje te betrouwen of is het 1 van de zovele AUTO5 velgen ?
zal natuurlijk wel minder hard alu zijn als mn huidige OZ's, maar als ik terug OZ Superturismo's zou nemen is het een aardig prijsje meteen,
en mn vriendin vind dat ik eens iets anders moet uitzoeken dan een veelspaak ! :p
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

ORBB schreefCOLONOk, thx voor de commentaren,

@ Noedel; het is natuurlijk moeilijk om te zien, maar hebt gij nog veel ruimte over aan de binnenzijde van het wiel ? (tussen zijkant band en wielkast)
als ik dan zou iets nemen met ET 42 wat dus nog meer naar binnen zit, dat ik niet stomweg een verkeerde velg bestel...
Mijn velgen zitten nu vooraan wat naar binnen, maar dat komt enkel door die camberbouten.
Zonder camberbouten staken ze bijna 1cm uit tegenover de wielkast.

Maar normaal zit ge met ET 42 goed hoor ;)
Wat zijn de specs van u huidige velgen?
Dan reken ik even snel uit hoeveel eventueel nieuwe velgen zouden breder komen.

Grtz
speeddevil-alex
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON Wo Aug 03, 2011 21:05

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door speeddevil-alex »

Zeg orbb was jij afgelopen woensdag in Zegveld (bij Woerden)?

Een vriend van me van de seat club Nederland had je daar voor zijn huis gespot en een pic pi van je auto op mijn facebook pagina gezet... vond het namelijk een mooie corolla :mrgreen:
e12 1.6 vvti terra comfort - under construction ;-)
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Haj, klopt, ik zit regelmatig in Woerden (vriendin werkt er)

ben elk weekend (vorige week een hele week) vindbaar in Wilnis (Mijdrecht)

allensinds leuk dat mn karretje gespot wordt! :D

heb je de foto ergens staan ? ;)




@noedel:

7J breed
ET40 dachtik ? weetk ni zekers
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

ORBB schreefCOLON @noedel:

7J breed
ET40 dachtik ? weetk ni zekers
Als ge een velg neemt van 18x7.5, met ET 42, dan
komt de buitenkant van de velg 4,4mm meer naar buiten toe, en komt de binnenkant van de velg 8,4mm meer naar binnen toe.
Gerekend tegenover uw OZ velgen, als die dus 17x7, ET 40 zijn :)

Grtz
speeddevil-alex
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON Wo Aug 03, 2011 21:05

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door speeddevil-alex »

Ik heb de pic voor je:
Afbeelding

By the way staat mijn e12 op 18" et 40 / 7,5j velg met 215/35 banden (moet alleen nog zakken ooit is) en die vallen netjes binnen de wielkasten en lopen niet aan.... hadden eerst op een alfa 156 gezeten (2e hands gekocht) zijn multisteek 4x100 en 4x108..... heb je een idee wat 18" onder een e12 doen :lol:
e12 1.6 vvti terra comfort - under construction ;-)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door CoupÉter »

en nog steeds niet langs mij gereden he ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Ja klopt pfff :O


Wel leuk om zo is een foto terug te zien :D
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door CoupÉter »

ORBB schreefCOLONJa klopt pfff :O


Wel leuk om zo is een foto terug te zien :D
Binnenkort maar eens wat afspreken ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Zo... het is weer bijna winter,

na de laatste maand redelijk was geld te hebben moeten spenderen aan de corolla (onderhoud + egr + tax etc) niet veel kunnen verranderen.

en voorlopig heb ik ook niet echt veredere plannen meer met de corolla, de 18" velgen spelen nog steeds in mn hoofd maar vind niets leuks.

dus vandaag heb ik waarschijnlijk voor de laatste keer de corolla opgepoetst in zn zomer-setup.

hartje ook is opgeblonken, en 2de foto is een mogelijk laatste foto van Zomer 2012 :D

Afbeelding

Afbeelding



Aangezien we ons toch volgende week donderdag gaan klaarmaken voor de keuring (ten laatste 11november)
al maar eens wat rondvragen ivm bumpers etc.

voor de belgische "tuners" onder ons:

1) vorig jaar is de corolla gekeurd met de standaard bumper, zouden ze iets speciaal aanzien met de TTE front ?

2) vorig jaar moest ik ook mn hele verlaging laten keuren, dus montage, uitlijning etc etc. wordt hij dit jaar ook terug uitgelijnd ? of enkel hoogte keuring (en is dit nog steeds +- 10cm ?)



en dan nog een vraag voor alle corolla rijders:

heeft iemand ergens online een handleiding staan van hoe je de voorbumper (de)monteerd ?
aangezien mijn bumper enorm afhangt wil ik is kijken of die niet ergens los zit, of niet ergens beter vastgemaakt kan worden.

foto's hieronder verduidelijken het.

op de eerste foto zie je dat als je de 'gleuf' tussen bumper & flank aan het wiel smaller is als aan het licht.
zo hangt hij dus aan beide zijdenen naar beneden af. Als ik de bumper met mn handen op til komt hij ongeveer 1cm omhoog en dan sluit hij ook terug mooi aan aan de lampen & ook bij het Logo/motorkap.

moesten er mensen ook dit hebben gehad en kunnen zeggen waar ik evt is moet naar kijken.

Afbeelding

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
E12-Chris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 807
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2011 23:37

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door E12-Chris »

Je vragen:
1) Neen, komt wel op je tuningrapport te staan, verder niets.

2) Nee hoor, een gewone keuring volstaat. Dus omhoog schroeven voor de keuring ( 9 CM volstaat ) en dan terug omlaag, uitlijning maakt niets uit.


De bumper demonteren is vrij simpel.
een 8 tal schroefjes en dan de clips lostrekken. :) Zijn wel wat videos op youtube hierover, maar niet met een TTE front.
Ik veronderstel dat dat hetzelfde systeem zal zijn als met de gewone voorbumper.
Toyota GT86 2.0 Boxer.

Vroeger
Toyota Corolla E12 Facelift D4D.

Project Topic: Corolla/GT86
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

Heb een tutorial gevonden ivm afnemen van de voorbumper.
Gaat over inbouwen van xenon, maar de eerste foto's tonen hoe de bumper gedemonteerd moet worden :)
http://www.nrgizerbunny.com/toyota-coro ... nt-bumper/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ivm de keuring.
Eens je bent gekeurd als verlaagd voertuig, mag je de jaren nadien de gewone keuring doen.
Dus geen afspraken, gewoon tussen de andere normale wagens :P
Bij mij hebben ze het jaar nadien niet meer nagemeten of de hoogte overeenkwam met het montage attest.
Dus je kan hem bvb gerust iets hoger zetten.
Wel leggen ze op het einde nog steeds een balkje van 9cm. Daar moet je over kunnen rijden, zonder dat het omver valt.
Bumpers tellen niet mee, dus als de TTE bumper het plankje wel raakt, maar het chassis niet, dan kan dat geen kwaad ;)
Moesten ze daar moeilijk over doen, zeg dan maar dat ze hun job niet kennen.
Let wel op, als ze de bumper beschadigen door bvb in de put van de remtest te rijden, zijn zij niet verantwoordelijk.

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Zo, heb hem vandaag in winter/keur modus geplaatst :(

Noedel, thanks voor de tuto, heb het is los gemaakt en bekeken maar ik kan op geen manier de bumper beter vastmaken.
eig zou ik er is moeten voor kijken om zelf platen te maken en vast te maken zodat de bumper aan de onderzijde meer naar 'voor' wordt geduwd. Want de platen die dit horen vast te houden aan de onderzijde zijn veels te soepel en buigen gewoon door.

En goed om te weten dat hij hoger mag staan als vorige keuring (op papier) heb hem nu hoog genoeg geschroefd om zeker te spelen. Aangezien mn vriendin wrs in Januari dr rijbewijs haalt zal ze ook de eerste km met de corolla doen. Dus een paar extra cm hoogte mag wel haha...

Volgende week afsrpaakje maken bij de bandencentrale voor uitlijning en we kunnen er ons aan wagen.

En dan als er wat tijd is de OZ velgen oppoetsen en in de wax zetten, en dan is kijken of we ze verkocht krijgen :)


foto heb ik (nog) niet genomen, het is terug een standaard E12 met een spoilerkitje :p JEEEEEP
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
JoeHK
President member
President member
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON Vr Jan 13, 2012 16:22

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door JoeHK »

Geen zorgen, je bent niet de enigste E12 in standaard, buiten de bumpers en spoilers dan :lol:
Heb vandaag ook eens goed gelachen toen mijn en Jonas z'n Corolla naast elkaar stonden... het was wat anders dan gewoonlijk ;)

Grtz
No matter how long it takes you to get somewhere, what matters is that you arrive where you want to be!

GONE - Corolla E12 1.4D
CURRENT - GT86 ハチロク "Kurokongouseki"
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door Noedel »

Inderdaad, join the club of stock corolla's :lol:

Komt wel goed.
Uitlijning controleren ze niet als je al eens verlaagd bent als verlaagd voertuig, enkel de hoogte.
Ik laat demijne niet uitlijnen voor de keuring, alsook niet om de winter op mijn winterbanden te rijden, maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk :)

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

Nja, laat hem liefst toch elke keer uitlijnen aangezien ik toch een 5-600km / week rij.

ben dit weekend trouwens eens naar Center parcs geweest in Lommel,
wat een geluk dat ik de wagen al verhoogd had... pfff dat zijn geen drempels meer daar maar bijna rechthoekige bloembakken... (om naar Lommen centrum/kartbaan te rijden)


en tsja, het ziet er idd niet uit, maar heeft ook weer een voordeel,
ik kan weer samen met de vriendin elke parkeergarage inrijden :p
en als het goed is zal mn vriendin dr rijbewijs halen in Januari, dan heb ik ook liever dat hij wat hoger op de pootjes en op steelies staat als ze dr eerste meters met de toch wel lompe (stuur uitslag) corolla moet gaan inparkeren.

mn vriendin is wel al een heel weekend aan het meuten omdat ik nu zonder wieldoppen rij...
vind die zwabber wieldoppen echt niks, dus mss is kijken naar een grappig 15" alu setje :p
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: ORBB's Corolla E12

Bericht door ORBB »

En alweer een "update?"

heb gisteren in Gouda een aanrijding gehad, bij het stoplicht een kusje op de poep gekregen van een Volvo.
zichtbare schade:
parkeersensor zit naar binnen geduwd
kenteken staat in mn achterbumper gedrukt


vandaag gelijk naar de dealer geweest voor een schadebestek op te stellen en is allensinds opgemaakt dat er een nieuwe achterbumper op moet.

ben niet in fout dus hopelijk wordt het door de verzekeraar goed gekeurd. Ben ik gelijk ook van al die andere krassen af.


November is echt niet mijn maand... vorig jaar eerste week november mn voorbumper, nu mn achterbumper... bah !
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: ORBB's Corolla E12 (Kusje op de kont...)

Bericht door Bart-E11 »

zit zowiso al niet mee met al die verlaagde gunmetal E12's :(
gelukkig ben jij niet fout en dat scheelt al een hoop :D
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: ORBB's Corolla E12 (Kusje op de kont...)

Bericht door Noedel »

Ow, da's minder!
Of ge kunt het doen zoals ik gedaan heb, de andere laten betalen voor een nieuwe gespoten achterbumper, en uw huidige bumper gewoon "in't zwart" laten fixen :P
Dan verdien je er nog wat aan.

Grtz
BUTTON_POST_REPLY