[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4
ModeratorCOLON Moderator
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Fotoshoot op pg 18
Ik heb ze een beetje uitgezocht en heb nu nog 68 over.. de rest was dubbel/onscherp 
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46
Haha, kon je camera weer niet tegen die felle kleur van je auto...?? 
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Die had het er wel moeilijk mee
je ziet overal op de foto's ook van die witte schijnsels 
En ik heb de auto nog nooit in de zomer gezien.. dus het wordt nog erger
En ik heb de auto nog nooit in de zomer gezien.. dus het wordt nog erger
-
Fernando
- Newbie

- BerichtenCOLON 37
- GeregistreerdCOLON Do Feb 22, 2007 23:06
How ist going the led´s project??
Any news??
Any news??
-
Fernando
- Newbie

- BerichtenCOLON 37
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Begonnen met de LED achterlichten pag.13
How have you done this separation?J3LM3R schreefCOLONIk weet niet precies wat je bedoelt ik heb het idee dat je denkt dat het rechtstreeks op de auto gekit wordt. De unit zelf bestaat uit meerdere delen:
De rood/heldere kap die je ziet wordt op de zilver/zwarte achterkant gekit.. daar tussen in komt een plaatje met de ledjes. Mocht het nodig zijn dan wissel ik de hele unit om voor de apk(stekker los, drie schroeven en de hele unit+kabelboom is los)
In de achterkant van de unit maak ik een klepje zodat ik bij de ledjes kan.
-
Linea Sol
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6083
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43
in a Bucket full of HOT water
for a while
Gegroet JO
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Fernando schreefCOLON How have you done this separation?
I've made the separation by placing the units in about 90 degrees Celsius water. (from a boiler)Linea Sol schreefCOLONin a Bucket full of HOT waterfor a while
This made the adhesive soft and made it possible to separate the plastic cover from the backside.
Mr K, who first made this sort of lights - see the link that The Doctor gave you in Furr his project
I've read that others have tried it with an oven but this also makes the cover very fragile..
I've made 3/4 of the soldering connections but I just found out that 4 Led's aren't working any more.. so I'll have to replace them and continue testingFernando schreefCOLONHow ist going the led´s project??
Any news??
If you are planning to build your own, you should reconsider because it took me more time and effort than I thought. Also the costs are getting higher, there are a lot of things that need to be purchased (spare taillight units, cable loom, soldering wire, connecting wire, Led's, resistors, polyester resin, paint, glue etc.. if you add it all, it's a lot
Ill post pictures with every step I've finished
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Nice shoot geworden joh! Een erg nette Rolla heb je. De kleur is idd ook wel apart zo te zien
Alleen mis ik nog wel een ding aan de wagen: een setje LED achterlichten

'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
Fernando
- Newbie

- BerichtenCOLON 37
I´m going to use another type of leds.
This one!!
http://www.leiloes.net/Tubo-flexivel-48 ... on_details" onclick="window.open(this.href);return false;
But red leds.
This one!!
http://www.leiloes.net/Tubo-flexivel-48 ... on_details" onclick="window.open(this.href);return false;
But red leds.
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
masterpivo schreefCOLONNice shoot geworden joh! Een erg nette Rolla heb je. De kleur is idd ook wel apart zo te zienAlleen mis ik nog wel een ding aan de wagen: een setje LED achterlichten
![]()
Dat is helemaal waar maar dat schiet al aardig op
Do you have a link to your project page? (if you have one) i'm curious on how you're going t build itFernando schreefCOLONI´m going to use another type of leds.
This one!!
But red leds.
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Heb je helemaal gelijk in hoor!J3LM3R schreefCOLONDat is helemaal waar maar dat schiet al aardig op
Do you have a link to your project page? (if you have one) i'm curious on how you're going t build it
And yes I'm curious to your project as well. Just curious to see how you're going to do this kind of project
-
Fernando
- Newbie

- BerichtenCOLON 37
When i start the project, i put the pictures.J3LM3R schreefCOLONmasterpivo schreefCOLONNice shoot geworden joh! Een erg nette Rolla heb je. De kleur is idd ook wel apart zo te zienAlleen mis ik nog wel een ding aan de wagen: een setje LED achterlichten
![]()
![]()
Dat is helemaal waar maar dat schiet al aardig op
Do you have a link to your project page? (if you have one) i'm curious on how you're going t build itFernando schreefCOLONI´m going to use another type of leds.
This one!!
But red leds.
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
wat ik me gisteren zat af te vragen, in hoeverre ga je de spanningsverschillen opvangen, want de accu staat natuurlijk niet non stop op 12 v maar zal tussen de 12 en 14 volt schommelen?
ARco
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
De accu is toch alleen voor het starten, waarna de dynamo alles overneemt? Of zie ik dat verkeerd 
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
neemt niet weg dat de dynamo meer dat 12v levert 
ARco
ARco
-
redbaron
- Special member

- BerichtenCOLON 740
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 18:13
dat zie je inderdaad verkeert, start maar ns met accu en koppel m dan los, je komt niet zover.Marc0 schreefCOLONDe accu is toch alleen voor het starten, waarna de dynamo alles overneemt? Of zie ik dat verkeerd
heb destijds vaak genoeg autos met lege accus gestart maar kwam er nooit ver mee
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
-
SkaBla
- President member

- BerichtenCOLON 1112
- GeregistreerdCOLON Di Jan 25, 2005 21:40
Ik mag hopen dat je niet alleen gekleid en gepaint-cleaned hebt, maar ook gepolished en gewaxt? Anders rij je nu met totaal onbeschermde lak rond, die alle invloeden van buitenaf niet kan hebben, zeker geen vogelschijt
Starlet Power 
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Er zit een mooi laagje nxt gen techwax opSkaBla schreefCOLONIk mag hopen dat je niet alleen gekleid en gepaint-cleaned hebt, maar ook gepolished en gewaxt? Anders rij je nu met totaal onbeschermde lak rond, die alle invloeden van buitenaf niet kan hebben, zeker geen vogelschijt
Ik heb een ledje met weerstand laatst aangesloten op 14V.. hij brandt dan voluit omdat de weerstanden volgens mij op 14V zijn berekendCo'tje schreefCOLONwat ik me gisteren zat af te vragen, in hoeverre ga je de spanningsverschillen opvangen, want de accu staat natuurlijk niet non stop op 12 v maar zal tussen de 12 en 14 volt schommelen?
ARco
Ik wil nl dat de lichten net zo veilig en betrouwbaar zijn als de originele lichten.. anders stop ik ze er liever niet in
ik heb net ff gekeken en onder de 11 volt komt er nog steeds genoeg licht vanaf dus als de accu echt op is (bij 11V of lager) dan nog zouden de leds fel genoeg blijven branden
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ok.. keep us posted when you do;)Fernando schreefCOLON
When i start the project, i put the pictures.
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Een LEDje heeft natuurlijk veeel minder stroom nodig dan een gloeilamp, dus zal de toestand van de accu er niet teveel invloed op hebben neem ik aan? Wisseling van accuspanning zie je bij een gloeilamp ook niks van, dus zal dat bij LED's ook wel meevallen..
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
De spanning zal niet veel invloed hebben verwacht ik.. ik zit ongeveer op 6-8Watt voor 1 unit volgens mij (zelf niet berekend) - een normaal achterlicht lampje is 21Watt.. dus dat scheelt ook een hoop verbruik aangezien ik altijd verlichting voer..
Ledjes worden gedimd door de stroom te dimmen en dus niet door het aantal volts naar beneden te schroeven.. zoals je huis tuin en keuken dimmer dat doet..
Dat werkt ook wel maar dat is veel risicovoller omdat de lichtsterkte/aantal mA tov het aantal volt niet lineair is.. dus een klein beetje volt meer zou zomaar een ledje op kunnen blazen omdat het aantal mA veel meer omhoog gaat.. (exponentieel dus)
Ik ga dit nog overleggen met de mensen van elektro.. ik denk dat er een spanningsregelaar in komt die ook het aantal mA in bedwang/constant houdt
en dan op een of andere manier regelbaar dmv weerstand of potmeter.. zo kan ik ook de lichtsterkte van beide units gelijk krijgen..
Goh, dat klinkt nog best elektro-technisch voor iemand die werktuigbouwkunde studeert
Ledjes worden gedimd door de stroom te dimmen en dus niet door het aantal volts naar beneden te schroeven.. zoals je huis tuin en keuken dimmer dat doet..
Dat werkt ook wel maar dat is veel risicovoller omdat de lichtsterkte/aantal mA tov het aantal volt niet lineair is.. dus een klein beetje volt meer zou zomaar een ledje op kunnen blazen omdat het aantal mA veel meer omhoog gaat.. (exponentieel dus)
Ik ga dit nog overleggen met de mensen van elektro.. ik denk dat er een spanningsregelaar in komt die ook het aantal mA in bedwang/constant houdt
Goh, dat klinkt nog best elektro-technisch voor iemand die werktuigbouwkunde studeert
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Klinkt goed hoor
Je hebt ondertussen toch stiekem meer verstand gekregen van electro dan je zou denken met het doen van zo'n project
Vraagje over dat dimmen. Je zal het al wel eerder vermeld hebben, maar toch
. Op welke manier dim je een LEDje? Doe je dat enkel dmv er een weerstand voor te zetten of ga je dat straks voor de hele unit regelen met die potmeter?
Ik vraag dit omdat ik zelf een blauw LEDje heb dat veel te fel brandt. Deze wil ik dus dimmen, maar met een zwaardere weerstand (weet ff niet hoe zwaar) ertussen was hij nog te fel.
Vraagje over dat dimmen. Je zal het al wel eerder vermeld hebben, maar toch
Ik vraag dit omdat ik zelf een blauw LEDje heb dat veel te fel brandt. Deze wil ik dus dimmen, maar met een zwaardere weerstand (weet ff niet hoe zwaar) ertussen was hij nog te fel.
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
dan moet je een zwaardere weerstand nemen, een potmeter(potentiometer) is niks anders dan een regelbare weerstand, dus daar mee kan je hem afregelen hoe je wilmasterpivo schreefCOLONKlinkt goed hoorJe hebt ondertussen toch stiekem meer verstand gekregen van electro dan je zou denken met het doen van zo'n project
![]()
Vraagje over dat dimmen. Je zal het al wel eerder vermeld hebben, maar toch. Op welke manier dim je een LEDje? Doe je dat enkel dmv er een weerstand voor te zetten of ga je dat straks voor de hele unit regelen met die potmeter?
Arco
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Klopt helemaal wat Arco zegt.. alleen zul je voor een potmeter nog wel een printje moeten maken (zelfbouw setje kost zo'n 11 euro)
Voor een ledje kun je gewoon een (nog) zwaardere weerstand pakken..
als ik 2 (dezelfde) weerstanden voor het ledje zet brand ie een stuk minder fel
(normaal 560 ohm volgens mij voor een rood ledje en met 2 weerstanden in serie = 1120 ohm)
dus dat maakt als het goed is een merkbaar verschil
En anders kun je proberen 2 weerstanden parallel te zetten en erachter een in serie als het teveel dimt met gewoon 2 erachter
voor als je alleen maar met weerstanden van ongeveer dezelfde waarde werkt..
een beetje mee experimenteren dus maar zorg dat je iig altijd 1 weerstand in serie voor de led hebt .. dan zit je altijd goed
Maar natuurlijk is een zwaardere weerstand gewoon het makkelijkste omdat je dan minder hoeft te solderen
Voor mij is het makkelijk omdat ik zo een zwaardere weerstand kan regelen via de elektro opleiding die naast de werktuigbouw zit
en ze altijd enthousiast te krijgen voor zo'n project 
Voor een ledje kun je gewoon een (nog) zwaardere weerstand pakken..
als ik 2 (dezelfde) weerstanden voor het ledje zet brand ie een stuk minder fel
(normaal 560 ohm volgens mij voor een rood ledje en met 2 weerstanden in serie = 1120 ohm)
dus dat maakt als het goed is een merkbaar verschil
En anders kun je proberen 2 weerstanden parallel te zetten en erachter een in serie als het teveel dimt met gewoon 2 erachter
een beetje mee experimenteren dus maar zorg dat je iig altijd 1 weerstand in serie voor de led hebt .. dan zit je altijd goed
Maar natuurlijk is een zwaardere weerstand gewoon het makkelijkste omdat je dan minder hoeft te solderen
Voor mij is het makkelijk omdat ik zo een zwaardere weerstand kan regelen via de elektro opleiding die naast de werktuigbouw zit
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Ok, duidelijk. Ik heb al wel een aantal verschillende weerstanden liggen. Dus zal er eens een paar aan elkaar gaan hangen. Neem aan dat het dan wel moet gaan schelen. Die blauwe LED's zijn echt SUPER fel niet normaal! 
-
Denman
- Special member

- BerichtenCOLON 792
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 17, 2006 14:35
Je bent lekker bezig in ieder geval. Ben benieuwd naar het totaalplaatje. 
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Toyota Aygo
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dat heb ik dus nu met die rode led'smasterpivo schreefCOLON Die blauwe LED's zijn echt SUPER fel niet normaal!
Ben nog niet zo veel opgeschoten de afgelopen dagen.. heb zonet wat oranje ledjes in de achterklep gemaakt en die geschakeld op de interieur verlichting..
Als de klep open staat heb je 2 oranje streepjes zodat zichtbaar is dat de klep openstaat.
Zal vanavond wel ff foto's maken
Foto's:

Hetzelfde laat ik terug komen in de deuren
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
Erg mooi, zeker ook in je deuren doen, gaat heel mooi staan...
ARco
ARco
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dankje
t was maar 2uurjes werk.. dus daar hoef ik het niet voor te laten; deuren wordt wel wat meer werk, die draden zijn wat lastiger te trekken
t was maar 2uurjes werk.. dus daar hoef ik het niet voor te laten; deuren wordt wel wat meer werk, die draden zijn wat lastiger te trekken
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
- GeregistreerdCOLON Za Jul 09, 2005 10:37
het wordt nog wel een keer een echte kermisauto 
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)