[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - begonnen met composet

Bericht door Green Zing E10 »

Bedankt voor je uitgebreide informatie! :D

Dat wordt wel een aantal weekendjes werk ja. Maargoed, wel leuk om te proberen! ;)
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Bericht door Riesh »

vanwege het hechtingsprobleem zou je ook kunnen overwegen om epoxy te nemen, dit hecht veel beter op kunststof
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Bericht door J3LM3R »

Klopt.. alleen dat stinkt 3x zo erg :lol: dit hecht voldoende door de vorm en door het ruwe oppervlakte.. Het originele kapje zit soort van ingesloten in de poly ;)

Je krijgt trouwens de groeten terug van Eelco en Alex ;)

@Green Zing E10
Valt mee hoor, ik heb dit in 2 middagen gedaan ;) alleen ik werkte niet echt door dus had wel sneller gekund ;)
Het spuitklaar maken neemt nog de meeste tijd ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Toch lekker eigenwijs begonnen met bekleden met skai en ik denk ook nog dat het gaat lukken :D
Heb nu een stukje gedaan.. dit gaat er weer af als het lukt de andere in een geheel te bekleden. anders ga ik iets verzinnen om het zo strak mogelijk te krijgen. Ik vind skai toch een stuk mooier/luxer staan dan flocken.
Als ik een auto helemaal in de folie kan plakken moet een speaker kapje met skai ook lukken denk ik zo.. nu maar afwachten of dat ook echt zo is :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Er wordt weer productief werk verricht zie ik :P
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Nou niet echt, want als het lukt gaat dit er weer af.. dus dan is het niet echt productief :lol:
Als de temperaturen weer wat stijgen gaan de deurpanelen er af om ringen te maken voor de deurspeakers en worden de filters geplaatst.. dan nog ff de boel aansluiten en instellen.
Misschien komen er nog 10cm MTX speakers voor of achter erbij maar moet nog ff zien (klasgenoot had ze nog over - weet nog niet of ik ze ga overnemen)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

En toch ziet dat er al heel goed geslaagd uit.. Je had volgens mij net zo goed meteen het geheel kunnen overtrekken! ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Bericht door AudioSystemRolla »

J3LM3R schreefCOLONMisschien komen er nog 10cm MTX speakers voor of achter erbij maar moet nog ff zien (klasgenoot had ze nog over - weet nog niet of ik ze ga overnemen)

let wel dat je niet over de top gaat he het kan ook TE worden en daarbij komt dat 10 cm speakers vaak een heel ander frequentie bereik hebben en dat maakt het lastig om een mooi podium te creeren en lastig af te stellen als je direct van de HU of dezelfde versterker werkt

ps ze passen wel heel mooi onder de roostertjes naast de hoedenplank ;)

succes
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Daar was ik ook al bang voor dus ik denk niet dat ik het ga doen of ik zet de compo op een versterker en dan de 10cm evt bij de achterbank op de HU.. maar denk niet dat ik het ga doen hoor ;)

@ Masterpivo: was niet gelukt omdat ik de spanning in dit stukje verkeerd verdeeld heb..
Ik heb ze gister opnieuw bekleed..
Kon door de spanning helaas niet in een stuk doen dus heb een snede gemaakt aan de onderkant:
(crappy telefoon foto's hoor ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Het sneetje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

mooi gedaan 8-)
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895

ziet er goed uit ;)
maar heb je ook al getest met de hoek ed ?
anders heb je nu wat moois en valt het geluid straks tegen omdat ze verkeerd gericht staan

ps ga je ze actief of passief aansturen ??
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Tweeterkapjes af!

Bericht door Blof-fan »

Ziet er netjes uit ;)

Ik kon het bij mij wel heel erg merken, het geluid uit de tweeters zo.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
playboy
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3402
GeregistreerdCOLON Do Okt 04, 2007 11:45

Bericht door playboy »

Heb je netjes gefabriceert!
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Marc0 schreefCOLONEr is weer productief werk verricht zie ik :P
;)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Bedankt allemaal :D

Soestercorolla:
Ik heb niet getest op de radio ofzo.. ik heb ze gewoon op de hoofdsteun gericht, dus recht op het gezicht van de personen ;)
Weet zo het verschil niet tussen actief of passief maar aangezien er scheidingsfilters tussen komen ga ik uit van passief (geen wisselfilter - hoe dat ook maar heet)
Ik sluit ze (eerst) aan op de originele bedrading -> filter-> sweeter en van het filter -> speaker.

En met de radio stel ik denk ik in dat het laagste Herzbereik niet naar voren gaat en achter wel alles afspeelt ;)
Maar volgens mij doet dat filter dat ook al deels?
Of er een versterker komt weet ik nog niet.. zou het geluid wel ten goede komen maar daar wacht ik nog mee..
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Bericht door Green Zing E10 »

soestercorolla schreefCOLONziet er goed uit ;)
maar heb je ook al getest met de hoek ed ?
anders heb je nu wat moois en valt het geluid straks tegen omdat ze verkeerd gericht staan

ps ga je ze actief of passief aansturen ??
Ik zie het wel vaker op SyS, actief -> direct op de HU, passief, via amp aansturen..of wat betekend dit? :? ;)

@ Jelmer Ziet er heel netjes uit man! Valt ook mooi samen met je deurpanelen als ik het goed zie! :D
Ik ga eind januari beginnen, dan zijn m'n tentamens achter de rug en heb ik een paar dagen de tijd en vol gas te gaan poly-en!! :lol:
Ik heb voor die tweeterkapjes nog een eenvoudigere oplossing gevonden: Een 45 graden kniestuk van PVC. Die zijn er voor 45 mm en daar past precies m'n tweeterbakje in :D

Ik kan je wel een ontwerp van de deurbakken sturen en een how-to, als het zo ver is?

Mag ik je ook nog even een voorstel doen mbt. die achterspeakertjes ;)?
Niet doen! Ik heb nu gewone Ovals van goede kwaliteit in de hoedenplank (toch een stuk grotere speaker die meer geluidsdruk produceert) en die hoor je al nauwelijks in combinatie met m'n Compo's! Bovendien klinken ze een stuk minder 'vol'
En dan speel ik m'n compo's nu nog [actief/passief]* doorhalen wat niet van toepassing is, zie hierboven :lol: *
Kun je nagaan als je hier eens 100 W opzet via een goede amp..dan voegen ze helemaal niks meer toe.

Om een lang verhaal kort te maken, concentreer je op de compo's. Ik heb er behoorlijk spijt van dat ik toen 90 euro in die ovals heb gestopt.

*edit* je post net zelf. Als je je Amp voor je sub op je pre out rear/sub hebt aangesloten, geeft je radio sowieso je lage tonen het meest door aan de sub
Filters heb ik persoonlijk op de middentonen/hoge bass ingesteld, je kickbass van je compo geeft dan vooral mids en je sub pakt echt de lage frequenties (ik kan dit ook instellen, je Low Peak Frequency en je lage tonen breedte e.d.)
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik laat het hier toch voorlopig even bij.. dus het blijft eerst bij compo voor en hoedenplank-speakers achter die er al in zitten.
Ik kan op de radio ook al een heleboel aansturen voor de speakers op de originele kabels.. dus kan daar even mee gaan spelen tot ik een instelling hebt die ik mooi vind ;)
Komt er ooit wel een versterker dan is het een 4 kanaals dus kun je voor en achter gewoon afstellen lijkt me? (gewoon fade/bal etc.. kan ook via de radio bij mij) dus als je achter niet meer hoort stel je dat gewoon in dat daar meer geluid weg komt toch?

Ik zat ook al met een kniestukje van 90grd te prutsen, om die scheef door te zagen zodat ik 2 van 45grd had.. maar heb toch voor de ringen gekozen.. kon ik de positie/richting van de tweeters toch wat beter bepalen ;)
Ik probeer de speakers achter de gewone kapjes te krijgen in de deur.. mocht dat niet lukken red ik me denk ik wel met de deurpanelen ;)
(wordt dan net zoiets als Stefan ook heeft maar wel iets voor de speaker ter bescherming)
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895

Green Zing E10 schreefCOLONIk zie het wel vaker op SyS, actief -> direct op de HU, passief, via amp aansturen..of wat betekend dit? :? ;)
ehm nee passief is de bijgeleverde filters monteren en kick en tweet op hetzelfde kanaal aansturen
Aktief is de tweeter en de kick beide op een apart kanaal zo kan je alles op de versterker instellen ;)

En dan speel ik m'n compo's nu nog passief
Kun je nagaan als je hier eens 100 W opzet via een goede amp..dan voegen ze helemaal niks meer toe.

Om een lang verhaal kort te maken, concentreer je op de compo's. Ik heb er behoorlijk spijt van dat ik toen 90 euro in die ovals heb gestopt. geluid van voren is het belangerijkste je gaat toch ook niet met je rug naar een concert staan :?
J3LM3R schreefCOLONIk laat het hier toch voorlopig even bij.. dus het blijft eerst bij compo voor en hoedenplank-speakers achter die er al in zitten.
Ik kan op de radio ook al een heleboel aansturen voor de speakers op de originele kabels.. dus kan daar even mee gaan spelen tot ik een instelling hebt die ik mooi vind ;)
Komt er ooit wel een versterker dan is het een 4 kanaals dus kun je voor en achter gewoon afstellen lijkt me?Als je de rca (tulp)kabels goed aasluit kan dit gewoon ja (gewoon fade/bal etc.. kan ook via de radio bij mij) dus als je achter niet meer hoort stel je dat gewoon in dat daar meer geluid weg komt toch?
achterspeakers zijn in principe alleen ondersteuning voor de compo voorin
het is altijd wel uitkijken met speakers direct op de HU vooral omdat ie minder vermogen leverd dan de speakers eigenlijk willen ontvangen
nadeel hieraan is dat de uigang van de HU gaat clippen (gelijkspanning afgeven) en dit kan je weer je speakers kosten je kan beter iets teveel vermogen erop zetten als iets te weinig
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Bedankt voor je uitleg ;)
Maakt het eea een stuk duidelijker en bevestigd mn vermoedens wel :)
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895

graag gedaan hoor ik ben al ongeveer een half jaar het hele SYS forum door te spitten
en zo leer je een heleboel :D
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Net werk Jelmer!!
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Op het SYS forum leer je idd een hoop, ik heb daar ook veel aan gehad :)

Wat ik daar ook tegen gekomen ben is dat een tweeter bijvoorbeeld ook recht naar elkaar toe afgesteld staan om het mooiste geluidbeeld te krijgen. Je had beter van te voren een aantal posities kunnen proberen ;) Maargoed het ziet er nou goed uit en als het mooi speelt is het goed, je kan ze er altijd nog ff uit wippen en een andere montage hoek geven om te luisteren wat dat doet.

Achterspeakers zijn niet nodig als je alleen maar muziek in de auto hebt, met multi media heb je ze echter wel nodig ;)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

@Bertus
Zou ik ook nog kunnen doen ja.. mocht dat veel verschil maken gaan deze kapjes in de verkoop ;)
Heb toch zo weer nieuwe gemaakt :)
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Je weet nou hoe het moet :D
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

:oops: :oops:
Kon het niet laten, maar er ligt nu een vierkanaals versterker+kabels in de kofferbak.. klaar om aangesloten te worden :D

@Bertus:
Als ze naar elkaar toe mooier spelen is het alleen maar makkelijker te maken :lol:
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

Ze zien er goed uit Jelmer! Dat heb je mooi voor elkaar. Die naad die er nu in zit, heb je die nog met zwarte lak aangesmeerd ofzo, of is dat iets van kit? Valt idd wel mooi weg aan de onderkant ;)
Met geluid in een auto kun je wel zooooveel kanten op, dat is aan mij ook allemaal niet besteed :P Maar je hebt dus in 2 dagen tijd toch al besloten dat er een versterker moest komen! :) Ik zeg goed bezig!! :D
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Is gewoon een stukje zwarte isolatietape hoor :lol:
Ik weet nog niet wanneer het allemaal aangesloten gaat worden hoor.. temperatuur moet er ook een beetje naar zijn :P
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895

je gaat je speakers veel beter belasten met een versterker 8-)
je gaat zoiezo merken dat je radio het veel makkelijker heeft en kan doen wat ie moet cd's spelen ed
dus ook ik zeg weer goed bezig :D

en bij mij houd het ook ff op door de temperaturen want ik moet gaan dempen en zagen :?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

soestercorolla schreefCOLONje gaat je speakers veel beter belasten met een versterker 8-)
je gaat zoiezo merken dat je radio het veel makkelijker heeft en kan doen wat ie moet cd's spelen ed
dus ook ik zeg weer goed bezig :D

en bij mij houd het ook ff op door de temperaturen want ik moet gaan dempen en zagen :?
Demping ligt ook al een hele tijd te wachten tot het gemonteerd wordt :? zagen doe ik gewoon binnen.. stofzuiger erbij en klaar :D
Ik sluit nu alles op de versterker aan.. komt er ooit eens sub (en dit duurt echt wel meer dan 2 dagen :lol: ) dan komen de achterspeakers rechtstreeks op de radio en de rest op de versterker ;)
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Ik heb ook een 4-kanaler achterin hangen, gewoon 2 kanalen voor de voorspeakers en 2 voor achter. Kan ie makkelijk hebben en m'n Hu heetf een aparte uitgang voor voor en achter, dus kan alles nog vanaf de HU aanpassen als ik wil. :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
BUTTON_POST_REPLY