Hoe soms de dingen kunnen gaan hè…… heb je net een mooie fris gespoten TMS spoiler op je Avensis laten zetten. Ziet er gaaf uit.
Och laten we de Avensis maar verkopen. En zo heeft de Avensis die we net 10 maanden hebben het veld geruimd gisteren.
Waarom? Je hebt um net?
We hebben soms van die wensen die voor 100% uitkomen. In Januari zouden we eigenlijk gaan voor een T25 Avensis. Een automaat. Tijdens een bezoek aan de dealer in Goes kwamen we deze T27 tegen. Na een proefrit zijn we voor de T27 gegaan. Jammer genoeg geen automaat maar een heerlijke wagen. Verrassend zuinig ook.
In die 10 maanden een kleine 12000km op het klokkie erbij gezet.
Zo af en toe neus je wel eens wat er zo op internet te koop staat. Afgelopen zondag keek ik eens op de dealer site van De Jong in Goes.
Oh…. Ze hebben een Avensis 2.0 Executive Business CVT 7 traps automaat staan met net 50.000km op de teller. Alle toeters en bellen erop. 1ste eigenaar, in Goes gekocht en onderhouden…. Heel wat extra’s erop, zoals chroompakket, afneembare trekhaak, voorkant heeft ook parkeersensoren, drl, xenon verlichting. De duurste uitvoering die in 2013 te krijgen was.
Afgelopen maandag eens gebeld. Ja die is er nog maar staat in Vlissingen. Nou dan komen we eens kijken he hahaha…. moeder de vrouw verlof genomen.
Net over de grens in Maasmechelen de tank vol gegooid en kedengedeng….. als we in Vlissingen aankomen heeft de Avensis een verbruik van 1 op 19.2…… bizar. Gaat die 2.0 niet halen volgens mij.
We zien de Avensis in de showroom staan. Een plaatje is het.
Ja, precies wat we altijd wilde. Automaat, luxe, heel weinig kilometers. Panoramadak, leren bekleding, alles elektrisch…..
Dan het proefritje. Linkervoet maar even goed aan de kant gezet hè haha….. nou dat rijd wat anders als de 1.8, en gaaf, flippers aan het stuur. Schakelen voel je bijna niet. Eens aan een flipper trekken…..
Uuuhhh verkocht, we gaan er voor.
Oude Avensis inruilen. Tja op die 10 maanden verlies je wel wat maar je leeft maar één keer hè.
Ik zet deze belevenissen op mijn fb pagina. Dinsdag krijg ik een berichtje van een fb vriend. Goh had ik dat maar geweten dat je de Avensis weg ging doen. Hij was wat rond aan het kijken naar een Avensis station. Van mij mag je hem hebben hoor las je betaald waar ik hem voor heb ingeruild. Maakt mij niks uit. Mits de dealer het goed vind. Diezelfde avond is hij komen kijken. Hij was er weg van. Wilde wel overleggen met zijn vriendin. Één ding, zeg ik, die TMS spoiler gaat er vanaf.
Woensdag bericht dat ze de Avensis willen hebben. Gisteren zijn ze de Avensis komen halen.
Hoe snel kan het gaan. Dus de oude Avensis heeft het nest verlaten.
Straks met de Yaris naar Leuven.
Nu moeten we zelf even wachten tot we de nieuwe Avensis kunnen gaan halen. Misschien vandaag, of morgen.