Pagina 34 van 39

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Vr Mei 07, 2010 21:10
door Bas Carwash
Ben heel benieuwd naar je dynoresultaten. Ik wil zelf eigenlijk de SAFC route gaan. Nadeel is alleen dat je dan niet het ontstekingstijdstip kan aanpassen, terwijl je daar wel heel veel power mee wint. Misschien dat jou projectje mijn plannen kan ombuigen :D

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Vr Mei 07, 2010 21:41
door Blof-fan
Bas, jij moet gewoon eens met Wes een middagje babbelen, wat die je allemaal kan vertellen over de FTE, daar krijg jij nog een hele zooi plannen van :P

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Vr Mei 07, 2010 22:08
door Marc0
Ik heb vroeger al eens op SCH gezegd dat een Blitz ECU enz gewoon wordt onderschat. Buiten het feit dat je veilig zonder speed en fuelcut rijdt, heeft die gewoon betere onstekings- en fuelmappen die écht niet zomaar uit de lucht zijn gevallen in Japan. Daar zit wel de nodige research in.

Mooie pup overigens Wes!!

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Za Mei 08, 2010 18:46
door Wes
Idd de ecu's worden onderschat, dit komt omdat ze voor bepaalde setups zijn voorgeprogrameerd. Het is natuurlijk niet de ideale map die je krijgt zoals je van een standalone systeem zou krijgen. Maar deze ecu houdt een bepaald Air/Fuel target aan en dat maakt em zo veelzijdig.

Ik heb weleens met iemand uit Malta contact gehad en die had met een Blitz K26 turbo, alleen gesmeede zuigers op 1.6 bar samen met een blitz ecu en een HKS pfc F-con (die ik ook nog heb) en grotere injectoren rond de 280 pk uit zijn 1300cc tje gehaald. Ook in Jamaica zit er iemand die dit voor elkaar krijgt. Dus worden de premaped ecu's onderschat dacht het wel!!

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Zo Mei 09, 2010 07:56
door Bas Carwash
Dus wat je in feite doet is de Blitz ECU gebruiken als geherprogrammeerde ECU die je vervolgens weer een beetje 'tuned' door er een brandstofcomputer achter te hangen? Dat is op zich wel heel slim natuurlijk, maar ook wel een beetje dubbelop.

Wes wij moeten eens babbelen!!! :D

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Mei 10, 2010 20:54
door Wes
nou tis zo dat er namelijk wel een limit aan een pre mapped ecu zit natuurlijk, maar mocht je eventueel meer vermogen gaat vragen dat de ecu kan fuelen dan is het handig om de PFC F-con eraan te hangen om zo nog gewoon met de agressivere getimede map te rijden en toch de benzine toevoer voor het hoge vermogen kan aanpassen doormiddel van de GCC dat is gewoon een groot voordeel...

En we zullen binnekort es ff uitgebreid babbelen over de zaak haha :D

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Mei 10, 2010 20:58
door Bas Carwash
Voordat we beginnen: What the hell is je GCC?

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Di Mei 11, 2010 19:22
door Wes
Nou kijk de HKS pfc f-con is de computer met de ruwe fuel maps erop, dan heb je een IPM dat betekent Injector pulse monitor. hiermee kan je de dutycycle van je injectoren in de gaten houden doormiddel van een meter. Dan heb je dus ook nog een GCC dit wil zeggen Graphic control computer, met dit kastje kan je je F-con bij 6 verschillende toeren gebieden beinvloeden door van 0 tot 12% de fueling aan te passen (dus meer of minder inspuiting)

Dit was vroeger een compleet pakket dat ze maakten, ook zat hier nog een fuel cut defender bij en een speedcut defender en ik geloof dat ze ook nog een air fuel ratio kastje hadden waar je de auto zijn benzine inspuiting in closed loop licht kan aanpassen...
Ook een boostcontroller hoorde bij dit pakket maar is allemaal niet noodzakelijk om dit te gebruiken.

nog meer vragen :P 8-) :lol:

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Di Mei 11, 2010 19:50
door Blof-fan
Hahaha...wat zei ik je nou nog op Full-Speed Bas :lol:

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Vr Mei 14, 2010 00:31
door masterpivo
Zo dan! Die Wes heeft wel verstand van zaken als ik die lap tekst zo eens doorlees! :)

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Aug 09, 2010 01:02
door ccloots
eventjes off-topic......

je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij :o
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik ;)

grtz

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Aug 09, 2010 16:59
door Blof-fan
Ah kijk...dan zit je nog redelijk dicht bij ons ook :lol:

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Wo Aug 11, 2010 20:07
door ccloots
Blof-fan schreefCOLONAh kijk...dan zit je nog redelijk dicht bij ons ook :lol:
ja das waar, een drie kwartier/uurtje rijden ongeveer ;)

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Wo Okt 13, 2010 16:57
door Wes
zo tijdje stil geweest hiero, druk gehad met vanalles en nog wat :D

Ik ben ondertussen getrouwt, we zijn op vakantie geweest, we hebben een nieuwe auto erbij gekocht, we zijn druk met onze pup bezig nog steeds.

ff opsommen:

Begin dit jaar hebben we een Duitse dog pup gekocht dus die zijn we druk aant opvoeden en lekker wandelen natuurlijk en verzorgen.

Begin juni hebben wij een nieuwe auto erbij gekocht, de oude mitshubitsi colt van mijn vriendin is de deur uit gegaan en we hebben er een mooie Toyota Avensis linea luna 2.0 wagon voor terug gekocht (foto's komen nog) dit met aanzien van een hele grote hond en gezinsuitbreiding straks. De Avensis rijdt super, heerlijk lux en de 160pk 2.0 liter motor trekt em goed vooruit :D!

Op 20 augustus dit jaar zijn ik en mijn inmiddels dus vrouw Samantha in het huwlijks bootje gestapt. Dit lag al van het vorige jaar in de planning dus na een hoop geregel en gedoe is het een fantastische dag geworden met super weer en veel gezelligheid!
En mijn trouwauto is hier vrij bekend neem ik aan :P! (foto's komen nog ;))

We zijn ook nog vollop in onze tuin bezig (vrij groot) dus daar ben ik ook nog super druk mee, laatste tijd veel bijgeklust en auto's opgelapt en onderhouden. En nu krijg ik hopelijk weer wat meer tijd om mijn corolla weer wat aandacht te geven :D.
Heb al weer een hoop wilde plannen met het motorblok en turbo en dergelijke..... het oude FTE blok is alweer compleet uit elkaar gehaald en ben aant denken wat ik precies mee ga doen.

Ow en ook ondertussen een klein updateje van de corolla is dat de velgen nu dezelfde kleur zwart zijn als het dak en de motorkap en ook de rand is nu wit :D (foto's volgen nog)

ccloots schreefCOLONeventjes off-topic......

je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij :o
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik ;)

grtz

En ik woon eigenlijk heel vlak bij jou in de buurt nu want ik woon in de maststraat en jij achter waar de oude basisschool stond is het niet waar? ik zie je wel eens vaker rijden en je corolla ook als ik met de hond ga wandelen ;).
Ook zag ik je auto de vorige keer bij Wiericks staan :D

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Wo Okt 13, 2010 17:43
door Blof-fan
Wesje! Je leeft nog! :lol:

Werd wel weer eens tijd voor een up-date he :lol:
Dus de full options Avensis bevalt wel? :roll: Mooi ding man (moet je nu ook niet lid worden van het Carina-Avensis forum? :lol: )

Helemaal vergeten dat je deze zomer getrouwd was man! :shock: :oops:
Onder het mom van beter laat dan nooit: Zowel jij als Samantha gefeliciteerd! :D

De pup is zeker wel wat gegroeid sinds de laatst keer dat ik een foto zag?
Laat die foto's maar komen! ;)

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Wo Okt 13, 2010 18:38
door Bas Carwash
Hey Wes, gefeliciteerd met je huwelijk en met je gezinsuitbreiding!

Begrijp ik nou goed dat je een complete FTE uit elkaar hebt liggen thuis? :shock:

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Wo Okt 13, 2010 19:18
door Blof-fan
Hij had z'n vorige blokje nog liggen Bas, maar die verbruikte volgens mij behoorlijk wat olie als ik het me goed herriner.
Hij heeft er toen nog een van iemand van het Starlet forum overgekocht en ze even omgewisseld :lol:

Dat eerste blokje ligt nu dus uit elkaar ;)
Eigenlijk al tegen gekomen wat er mis mee was wes?

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Wo Okt 13, 2010 20:24
door JeroenE
Wes en Samantha, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Een goeie vriend van me is ook afgelopen 20 augustus getrouwd.
Ik ben erg benieuwd wat je allemaal van plan bent met de FTE 8-). Maar jou kennende gaat dat helemaal goed komen!

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Do Okt 14, 2010 00:49
door Wes
Dank jullie wel :D

@ bas er is nog geen gezins uitbreiding maar komt er wel :)

En idd tis mijn oude blok, ik heb er helemaal niets vreemds aan kunnen ontdekken tot nu toe op het zicht.
Alleen een heel klein beetje schade aan drijfstang lagerschaal nummer 3, dit kan gekomen zijn toen ik nog op iets verhoogde druk reedt met het standaard spruitstuk (vanwege de restrictie in de 3e runner van het ori spruitstuk) maar daar kan het niet van gekomen zijn.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een stel zuiger veren waren die het begeven hadden maar ze waren een beetje aangekoekt en dat was alles

heel vreemd......

Maar zal wel goedkomen :D nu nog iemand vinden hier in de buurt die het blok voor mij straks kan checken en voor een leuke prijs kan bewerken :lol:

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Do Okt 14, 2010 07:40
door Bas Carwash
Wes schreefCOLONnu nog iemand vinden hier in de buurt die het blok voor mij straks kan checken en voor een leuke prijs kan bewerken :lol:
Overmaatse zuigers en volledig geforged straks? Dat wordt leuk!!!

v.w.b. het olieverbruik; ik heb er ook flink last van inmiddels. Voornamelijk na de aanpassingen aan m'n blok van afgelopen jaar. Had jij ook last van rookpluimen uit de uitlaat? Bij mij wordt de olietemperatuur meer dan 110°C. Hoe was dat bij jou? Ik rij overigens ook op Kroon Olie momenteel...

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Do Okt 14, 2010 11:05
door Wes
das idd wel de bedoeling idd, maar moet even kijken welke onderdelen ik ga gebruiken en misschien dat ik wel een 5E-FTE wil bouwen voor meer koppel, maar het laten checken en bewerken is zo verschrikkelijk duur :(

Hoeveel olie verbruik jou FTE nu dan? En nee van pluimen had ik geen last....
Vind het ook zo raar dat ik eigenlijk niets noemenswaardig heb gevonden in het blok (behalve dan bij de krukas die zit er nog in)

Mijn olie temp lag ook heel hoog rond de 115 graden celsius, dus heb toch een heel sterk vermoeden dat dit aan de gewone huis tuin en keuken olie ligt die we gebruiken..

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Do Okt 14, 2010 17:37
door Blof-fan
Kan Westec niks voor je betekenen Wes? Als je je lidmaatschap nou weer eens ff in orde maakt :roll: dan kun je daar nog CCNL korting krijgen als het goed is ;)

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Do Okt 14, 2010 20:29
door Bas Carwash
Een 5E-FTE :shock: Dat is dik. Mooiste is dan een 5E-FHTE natuurlijk ;) Maar ja, zie die maar eens te vinden. Wat is je target eigenlijk? 300pk of zo? Want die kant ga je wel uit met een 5E-FTE natuurlijk.

Mijn FTE verbruikt momenteel (waarbij ik overigens ook lekkage had langs de druksensor) ongeveer een liter op 1000km. Puur verbranden van olie is ±1 liter per 2000km denk ik. Maar ja, ik reed tijdens de toerrit in Zeeland met olie die op een gegeven moment 120°C werd!

Als je dat adres gevonden hebt voor Silkolene olie dan laat je het maar weten. Dan bestel ik ook meteen een kannetje!

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Vr Okt 15, 2010 16:59
door Wes
Blof-fan schreefCOLONKan Westec niks voor je betekenen Wes? Als je je lidmaatschap nou weer eens ff in orde maakt :roll: dan kun je daar nog CCNL korting krijgen als het goed is ;)
jah Westec is zeker een optie, heb jij ook goede ervaringen mee toch met je 4age?? Maar vond ze wel prijzig, was er al eens langs geweest en de prijzen die ze toen noemde waren vrij hoog meen ik (weet niet meer hoe hoog waarschijnlijk te hoog dat ik het gelijk vergeten ben)

@ bas;
Ja een 5E-FHTE zou ideaal zijn maar gezien ze hier bijna niet te vinden zijn zal het lastig worden, maar als ik een gewone 5E-FTE bouw met FHE drijfstangen en de FHE nokken dan ben ik er ook eej :)
Maar is nog toekomst muziek eerst maar weer es ff de materialen bij elkaar krijgen ervoor haha en rustig aan de tijd nemen wat de beste setup zal worden... zou er dan toch ook inplaats van de CT20 graag een TD04 of een k24 turbo opzetten (TD04 heb ik hier toevallig ook al liggen :P )

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Vr Okt 15, 2010 19:53
door Blof-fan
Westec is best aan de prijs jah, maar die vent weet erg goed waar ie mee bezig is en levert echt vakwerk af ;)
Ik was inderdaad erg tevreden over m'n GE'tje :D

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Nov 01, 2010 16:59
door Wes
Zo vanmiddag bij de Toyota dealer geweest ff een compressie test laten doen..... Hij gaf namelijk weer olie op en liep als een subaru :?

Jahoor 3de cilinder verliest compressie, dus een paar druppeltjes olie in de verbrandings kamers laten valllen om zo de klep seals uit te sluiten en idd zijn dus de zuigerveren hoogst waarschijnlijk die het moeilijk gekregen hebben :( dikke pech dus.
Nu ga ik dus es even bekijken wat ik nu met de reserve 4E-FTE ga doen, of opnieuw OEM reviseren of met gesmeede onderdelen aan de gang gaan.

Ook ga ik nog proberen om de motor te flushen met engine flush om zo miss een vastzittende zuigerveer los te krijgen (mocht dat het probleem zijn) en dus de motor nu met de juiste olie te vullen en een nieuw filter erop kijken wat dat doet.

Dus binnen kort weer een hoop werk aan de winkel :lol:

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Nov 01, 2010 17:02
door Blof-fan
Reed je nu nog steeds met de stock internals dan Wes? Ik dacht eigenlijk dat er al gesmeede zuigers in zaten bij jou.
Wel balen joh, dat ook dit blok weer met je olie aan de haal gaat. Is het een bekend FTE kwaaltje?

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

GeplaatstCOLON Ma Nov 01, 2010 17:07
door Wes
nee waren nog gewoon standaard internalls ;) , maar tis gewoon waarschijnlijk verkeerde olie geweest tot 2 keer toe.
Ik had nou ongeveer 180 whp en dat moet een standaard 4E-FTE betrouwbaar en goed kunnen hebben mits de goede olie erin zit ben ik nu te laat achter gekomen :(

Maar we gaan gewoon stug verder haha de 4E-FTE komt gewoon weer terug :D!!!

Re: Wes zijn Rolla restyled: weer compressie kwijt

GeplaatstCOLON Vr Nov 05, 2010 22:57
door Wes
Zo heb hier nog een paar foto's van de corolla toen ik hem heb gebruikt als trouwauto :D!!

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een met de getuigen van mijn kant (mijn broers)

Afbeelding

Ondertussen zoals je op de foto's misschien niet zo goed ziet is dat de velgen dezelfde kleur zwart hebben gekregen als de auto en de lippen zijn wit gespoten ook weer in dezelfde kleur als de corolla :D

Re: Wes zijn Rolla restyled: weer compressie kwijt

GeplaatstCOLON Vr Nov 05, 2010 23:30
door Wes
Had vandaag ook het idee om een custom catchcan te maken voor in de corolla, hij is van 5mm dik aluminium plaat gemaakt. De aansluitingen en de aftap dop en om em te peilen ligt hier ook allemaal al dus volgende week ff afmaken.

Ik heb gekozen voor de setup zonder breather filter, kan er altijd nog een aansluiting ervoor op lassen...

Enjoy the pics:

De benodigde platen;

Afbeelding

Alles netjes afgetekend en op maat geslepen;

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Daarna kon alles netjes inelkaar gehecht worden;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo helemaal gehecht ga ik em mooi aflassen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo hij is nu helemaal afgelast;


Afbeelding

Afbeelding


volgende week maak ik em af door er steenwol in te doen als absorpsie materiaal, en de ga ik de fittingen erop zetten

thanks for watching 8-)