Pagina 1 van 1

2.0 D4D 116 pk gechiptuned

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 00:14
door Joerek
Zo... de kogel was door de kerk en ben toch overstag gegaan. Vandaag mijn 2.0 D4D 116 pk laten chiptunen.

Eerste meting voor tunen op de rollerbank gaf zowaar 125.5 pk. Maat van mij met exact dezelfde motor (zonder tte uitlaat) liet een waarde van 123.5 zien. Opzich apart, aangezien de fabriek 116 aangeeft.

Na tuning ben ik uitgekomen op 141.5 en die maat op 140.5 pk.
Ook voor de grap een meting met airco aan/uit gedaan, maar deze kwam uit op exact dezelfde waardes.

Verder hebben twee andere maten daarvoor hun 2.2 DCAT laten tunen. Vooraf gaf deze 176,5 aan. Achteraf gaf deze 198 aan.

Al met al leuke verbeteringen. De motor loopt nog zeer netjes en het verschil is merkbaar. In het begin net even wat feller en met de turbo blijft hij verder in de toeren nog volop vermogen geven (hiervoor na ± 4200 toeren viel het vermogen weg).

Binnenkort een verdere update hierover.

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 08:13
door Linea Sol
Met een TTE Chip of een ander merk chip ?


wel leuk :lol:

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 08:18
door Leon
Lijkt me niet TTE, die leveren geen tuningchip voor de genoemde motoren.

Maar een beetje meer info is natuurlijk altijd welkom hé! :wink:

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 08:22
door Linea Sol
Leon schreefCOLONLijkt me niet TTE, die leveren geen tuningchip voor de genoemde motoren.

Maar een beetje meer info is natuurlijk altijd welkom hé! :wink:

Vandaar mijn vraag :wink:

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 10:17
door Robbie F
hey hallo

pk's is wel leuk op zich maar bij eeen diesel gaat het meer om de newtonmeters. hoeveel nm heb je nu dan?

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 10:23
door A-class
Lijpe toerentallen voor diesels!!! :)

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 15:36
door Joerek
Sorry, het Nm is van 299 naar 345 gegaan.

Deze is getuned bij Bullpower in Dronten. Dit is doormiddel van een zogenaamde Bypass box gedaan.

De 2.2 DCAT had ook ongeveer 40 Nm winst.

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 16:31
door Robbie F
hey hallo

en nu war afwachten of het heel gaat blijven :roll:

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 16:46
door Joerek
Dan heb ik een goed excuus voor een Auris DCAT :)

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 17:28
door Leon
Netjes dat ze wel voor- en achteraf meten, dat zie je lang niet altijd bij dit soort bedrijven.

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 18:08
door Navi
goed topic!

GeplaatstCOLON Di Mei 15, 2007 18:22
door Leon
@Joerek: wat mij ook nog interesseert is wat het chippen bij jou voor het verbruik heeft gedaan. Misschien kun je dat over een paar weken eens aangeven?

GeplaatstCOLON Wo Mei 16, 2007 20:00
door TRD
hoeveel nm heeft die d-cat nu dan??

suc 6 er mee hoop dat ie goed blijft lopen!!

GeplaatstCOLON Wo Mei 16, 2007 20:41
door Freeze 2k3
400 + 40 Nm ongeveer!!!

geen idee hoeveel je merkt hiervan. 40Nm is een goede winst maar op die reeds 400 beschikbare Nm's is het niet echt een groot verschil DENK ik

GeplaatstCOLON Wo Mei 16, 2007 22:17
door Leon
Freeze 2k3 schreefCOLON400 + 40 Nm ongeveer!!!

geen idee hoeveel je merkt hiervan. 40Nm is een goede winst maar op die reeds 400 beschikbare Nm's is het niet echt een groot verschil DENK ik
Inderdaad, dan is van 116 pk naar 141 pk, danwel 299Nm naar 345Nm bij de 2.0 D-4D een veel grotere winst. Geeft ook wel een beetje aan dat de D-CAT van zichzelf al behoorlijk aan z'n maximale vermogen zit. :wink:

GeplaatstCOLON Do Mei 17, 2007 02:29
door Joerek
Ja was zeer netjes. Leuke was dat we daar met 4 auto's tegelijk kwamen (2x 2.0 D4D corolla en 2x Avensis DCAT). In totaal de hele dag aanwezig geweest en alles was netjes uitgevoerd. Paar extra rollenbank testen was geen probleem (bijv. airco aan/uit en wat andere set ups).

Ik had het gevoel dat het een bedrijf was meer veel ervaring. Al met al goed bevallen. Ook zijn de bevindingen van de DCAT rijders goed... het verschil is daarop ook merkbaar.

Echter was de winst niet van 116 naar 141 maar van 125 naar 141. De meting vooraf gaf nl. vreemd genoeg aan dat deze al 125 was ipv de fabrieksopgaaf van 116. Voor de andere 2.0 d4d was dit 123 terwijl deze verder 0 aanpassingen heeft (andere einddemper bijv.).

GeplaatstCOLON Za Mei 19, 2007 18:47
door ErwinGtsi
Whoohw dat scheelt nogal wat pk's... mn vader heeft ook deze Corolla,
en heeft ook een caravan... dat is ook de reden dat mijn vader is geinteresseerd in deze chip :evil: muwahahaha !

Maar goed :P m'n vader heeft op deze Corolla 5 jaar garantie, en is bang dat de garantie hierdoor komt te vervallen ? Nu had ik ook al bij TTE gekeken, maar hier kwam ik ook niet verder, en vond indd geen chip voor de 116pk sterke diesel van Toyota..

Heeft iemand anders hier ervaringen mee ? Garantie's ed ?

Gr Erwin

GeplaatstCOLON Za Mei 19, 2007 18:50
door Leon
Je kunt er rustig vanuit gaan dat als je laat chiptunen door een bedrijf als Bullpower de garantie van Toyota (op de motor) vervalt. Maar een beetje tuningsbedrijf neemt de garantie wat betreft het motorische gedeelte over.

Voor de TTE chips blijft de fabrieksgarantie intact.

GeplaatstCOLON Wo Jun 06, 2007 23:30
door Joerek
Met een knipoog heb ik dat wel kunnen regelen met de Toyota dealer...

Re: 2.0 D4D 116 pk gechiptuned

GeplaatstCOLON Za Mrt 19, 2016 18:45
door hulk
En rij je nog steeds zonder storing. Want ik heb er ook wel oren na om mij d4ď te chippen