Speakers in de deur vervangen. e10

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

Dag!

Ik vroeg me af of je het hele binnen paneel van je deur er uit moet slopen om de speakertjes in je deur te vervangen.
Of kan het roostertje er ook af, want die zit wel los, maar ik durft niet te hard te wrikken met een schroevendraaier.

Alvast bedankt!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

Ik heb net de zoekfunctie gebruikt, en ik ben er al uit, hele panelen dus.. Maar is niet heel veel werk las ik.

Topic mag weg.

Excuus!


Ik kom er toch niet uit, misschien zit hij ook deels gelijmd?
Ik heb alle schroefjes er uit gehaald maar bleef links onder (bij de speaker) toch goed vast zitten.

Het gaat hier om een 5-deurs, zit misschien iets anders. zie ik misschien iets over het hoofd?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door AudioSystemRolla »

3 schroeven uit de armsteun
2 schroeven voorin
kapje rond deuropener eruit halen
en dan van ACHTER naar voor rustig de plugjes lostrekken (is dit de eerste keer dan kan dat heel zwaar gaan) ;)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

Ik heb even een fototje gemaakt van wat ik heb los gemaakt, en een cirkel gezet om wat ik niet weet wat je er mee moet doen, zoals de deurklink en dat raam-hengels-ding. Moet dat er eerst uit?

De reden dat ik even een foto stuur is dat ik bijvoorbeeld die drie schroeven bij de armsteun niet heb, of in ieder geval niet kan vinden.

Bedankt voor de moeite alvast.

ps. je was er vroeg bij naochtend :shock:
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
lausteen
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON Wo Dec 29, 2010 20:37

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door lausteen »

Dat 'schelpje' om de deurhendel moet je er even uitwippen met een schroevendraaier, zit geklikt, eerst bovenaan en dan onderaan. De raamhendel kun je er gewoon aftrekken en de deurpin kun je laten zitten.
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door AudioSystemRolla »

ik ben er altijd vroeg bij :D
maar je hebt wel aparte deurpanelen voor een E10 :?
vandaar dat je ook die 3 schroeven niet kan vinden want jij hebt geen losse armsteun ;)
als je alles wat je omcirceld hebt eruit hebt zou je hem volgens mij gewoon vanaf rechts onder los kunnen trekken met BELEID
het kan erg vast zitten als het voor de eerste keer loshaalt
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

AudioSystemRolla schreefCOLONik ben er altijd vroeg bij :D
maar je hebt wel aparte deurpanelen voor een E10 :?
vandaar dat je ook die 3 schroeven niet kan vinden want jij hebt geen losse armsteun ;)
Dat komt denk ik omdat dit een 5deurs is.

Nou heb ik me ook laten vertellen dat die raam-zwengel-ding vast zit met een borg-ring ofzo.

Zodra het weer droog is. ga ik er weer even aan knutselen.
Dan komen er misschien weer vraagjes.

Bedankt alvast.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
nizzzle
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON Do Nov 12, 2009 23:07

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door nizzzle »

je raamslinger kan ook nog met een borg ringetje vast zitten dus voor dat die misschien kapot trekt zou ik dat ook ff controleren
nizzzle
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON Do Nov 12, 2009 23:07

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door nizzzle »

nizzzle schreefCOLONje raamslinger kan ook nog met een borg ringetje vast zitten dus voor dat die misschien kapot trekt zou ik dat ook ff controleren
hmm dat had je zelf ook al gezegd ik lees weer te snel


ik weet niet hoever je van apeldoorn af woont als t niet te ver is dan wil ik je wel komen helpen als het helemaal niet lukt
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

nizzzle schreefCOLON ik weet niet hoever je van apeldoorn af woont als t niet te ver is dan wil ik je wel komen helpen als het helemaal niet lukt
Apeldoorn is een aardig eindje weg op zich (50km)
Ik klooi er eerst wel even aan, zodra het weer i.c.m mijn vrije tijd, het toelaat.
Maar bedankt voor het aanbod!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Joseppe »

ik weet niet hoeveel haast je ermee hebt, anders wil ik volgende week wel eens een keer meekijken ;) , ik woon nog geen 3 km verderop he ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

Joseppe schreefCOLONik weet niet hoeveel haast je ermee hebt, anders wil ik volgende week wel eens een keer meekijken ;) , ik woon nog geen 3 km verderop he ;)
Bedankt voor t aanbod, maar me pa helpt me morgen even. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt.

Je hoort het wel als het niet lukt ;)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Joseppe »

met een beetje inzicht en beleid moet je heel ver komen. die clipjes aan de zijkant van de deur gaan makkelijk als je een balpen gebruikt, de rest is even alle afdekdopjes zoeken en verwijderen en dan relaxed losschroeven.

Pennetje achter de raamslinker moet je mee oppassen, die dingen schieten snel weg en dan is het zoeken geblazen. Ik gebruik altijd een klein punttangetje met een platte dunne schroevendraaier.

Als het deurpaneel los is dan even oppassen met erafhalen, de ervaring die ik heb is dat hij rond het spiegelkapje kan blijven hangen en dat daar het paneel dan kan gaan breken. dus heel voorzichtig naar boven los nemen ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanzsel
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON Za Mrt 05, 2011 12:22

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Hanzsel »

Ben met hetzelfde bezig.
Het "schelpje" kost redelijk moeite.
Ik ga zo meer kracht zetten om hem los te klikken.
Ik ben benieuwd,..............

Edit 14:30;
Het schelpje zit niet (!) geklikt maar schuift!
Gelukkig is het stevig geconstrueerd.
als je alles los hebt (inclusief de schroef in het schelpje) schuif je het schelpje naar voren.
Vervolgens komt het hele paneel vrij en kun je het schelpje voorzichtig door het paneel schuiven.

Eventueel kun je de deurgreep weer vastzetten mocht je er mee moeten rijden.

Mocht je de boel weer terugzetten dan kan het zijn dat de folie die tussen het paneel en de deur zit iets opgeschoven is waardoor het lijkt dat de schelp niet goed zit. In mijn geval heb ik het schroefje er door gedrukt omdat ik zeker wist dat ik goed zat.

wat de luidsprekers betreft.
Beide waren half vergaan alleen de tweeter gaf nog geluid. De bas flubberde enkel.
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

Dat is een nuttig eerste bericht ;)

Bedankt!
Moet alleen nog even tijd vrijmaken, is er niet meer van gekomen.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Niekisnu »

Nou het is lekker weer dus ik heb mooi nog even naar het deur paneel gekeken.

Ik had m er af, en inderdaad het borg ringetje schoot weg, maar gelukkig het paneel in. dus had hem zo gevonden. ;)

Toen kwam ik er achter dan mijn speakertjes die ik hier had liggen te klein waren... balen!

Ze zijn duidelijk aan vervanging toe, ze zijn helemaal aan het rotte..


In ieder geval bedankt voor jullie moeite!
Het is gelukt.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
rikhenken
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Wo Jan 02, 2013 13:57

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door rikhenken »

Niekisnu schreefCOLONNou het is lekker weer dus ik heb mooi nog even naar het deur paneel gekeken.

Ik had m er af, en inderdaad het borg ringetje schoot weg, maar gelukkig het paneel in. dus had hem zo gevonden. ;)

Toen kwam ik er achter dan mijn speakertjes die ik hier had liggen te klein waren... balen!

Ze zijn duidelijk aan vervanging toe, ze zijn helemaal aan het rotte..


In ieder geval bedankt voor jullie moeite!
Het is gelukt.
ik ben nu ook bezig met het paneel eruit te halen, maar ik krijg dat schelpje er echt niet uit, ik zie ook nergens er een schroef in zitten.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Leon »

Op het scharnierpunt van de hendel zit de schelp ook met 2 pinnetjes geborgd. Voorzichtig een plat voorwerp tussen de schelp en de hendel steken (zowel bovenzijde als onderzijde), en dan kun je de schelp loswippen.

Ik meen toch dat er bij de E10 een schroef achter een afdekkapje in de schelp zat?
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Speakers in de deur vervangen. e10

Bericht door Joseppe »

Leon schreefCOLONOp het scharnierpunt van de hendel zit de schelp ook met 2 pinnetjes geborgd. Voorzichtig een plat voorwerp tussen de schelp en de hendel steken (zowel bovenzijde als onderzijde), en dan kun je de schelp loswippen.

Ik meen toch dat er bij de E10 een schroef achter een afdekkapje in de schelp zat?
klopt,handle naar voren trekken dan zie je een kruisschroef.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY