Goedemiddag allemaal,
Enige tijd geleden heb ik een schade bumper overgenomen, helaas wegens tijdgebrek nog niks aan kunnen doen. Maar ik wil intussen toch best wel graag dat ding eens repareren, nu heb ik wel e.e.a. kunnen vinden op het web, alleen kom ik er nog niet helemaal uit.
Moet ik nu de scheuren eruit zagen, een onderlaag van matjes maken en dan de (uitgezaagde) gaten dichten met poly en matjes (op maat geknipt)?
De schade is best behoorlijk en het zijn rare hoeken waar de scheuren in zitten, vandaar dat misschien iemand nog wat aan te merken heeft...
Had het topic van Bertus al gelezen hierover: viewtopic.php?f=56&t=30078" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar deze schade is best ernstig, ik neem aan dat de stukken waarbij je de matjes al ziet je het beste wat meer plamuur(??) kunt verwijderen en nieuw plamuur aanbrengen.
Bijgevoegd de foto's van de schade. En alle tips zijn enorm welkom. Ook wat moet ik het beste aankopen nu? (wat voor soort matten e.d.)
Hulp nodig bij bumper reparatie [Update 30-5]
ModeratorCOLON Moderator
-
Sgt_Lyna
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2453
- GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22
Hulp nodig bij bumper reparatie [Update 30-5]
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 1 op Sgt_Lyna, in totaal 0 keer gewijzigd.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Re: Hulp nodig bij bumper reparatie
Heel leuk klusje.... polyster erin en erachter en dan maar schuren plamuren schuren plamuren etc etc pfff.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
met een dremeltje de kleine barstjes wat groter maken zodat de poly er goed in kan
beide zeiden verstevigen met poly buitenkant zodat het er weer goed uitziet binnen kant voor de stevigheid
als ik jouw was zou ik lichte glasvezelmatjes nemen is beter verwerkbaar als zware matten
als je hulp wilt hebben kan ik evt wel helpen
beide zeiden verstevigen met poly buitenkant zodat het er weer goed uitziet binnen kant voor de stevigheid
als ik jouw was zou ik lichte glasvezelmatjes nemen is beter verwerkbaar als zware matten
als je hulp wilt hebben kan ik evt wel helpen
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Binnenzijde goed verstevigen en buiten af plamuren, ga je aan de buitenkant glasvezel matten plakken schuur je deze er later weer vanaf om je bumper strak te krijgen, heeft geen zin dus. Als je de binnenkant verstevigd hebt kun je de losse stukken weg halen en de fijne schuurtje open werken zodat het plamuur meer hechting heeft
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Zitten er ook scheuren in? Zo ja dan moet je aan het uiteinde van de scheur een gat boren, zodat die niet verder scheurt.
Verder moet je het gewoon doen zoals de rest het verteld. Polyester op de achterkant en plamuren op de voorkant. Polyester doe ik altijd wel voorzichting want als het mis gaat kan je het niet zo makkelijk wegschuren als plamuur.
Verder moet je het gewoon doen zoals de rest het verteld. Polyester op de achterkant en plamuren op de voorkant. Polyester doe ik altijd wel voorzichting want als het mis gaat kan je het niet zo makkelijk wegschuren als plamuur.
-
Sgt_Lyna
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2453
Re: Hulp nodig bij bumper reparatie [Update 30-5]
Nu maar even een update, het moment zit er nu wel echt aan te komen. Heb het plamuur en een reparatiesetje gekocht. 
Nu alleen de vraag het schuren, welke hoeveelheden korrels moet ik gebruiken? Rond de 100 voor het in vorm brengen van het plamuurwerk en 400 en/of 600 voor het glad maken?
En kan ik dit met de hand of is het enorm aan te raden dit machinaal te gaan doen?
Spuiten ben ik ook nog niet helemaal over uit, ik vrees dat de spuiter dit gaat moeten doen.
Dus als iemand nog een goede weet in de omgeving Utrecht (er moet eveneens wat roest, gelukkig niet veel, weggewerkt worden en eventueel mn wielkasten achter omrollen).... dan hoor ik het graag
Nu alleen de vraag het schuren, welke hoeveelheden korrels moet ik gebruiken? Rond de 100 voor het in vorm brengen van het plamuurwerk en 400 en/of 600 voor het glad maken?
En kan ik dit met de hand of is het enorm aan te raden dit machinaal te gaan doen?
Spuiten ben ik ook nog niet helemaal over uit, ik vrees dat de spuiter dit gaat moeten doen.
Dus als iemand nog een goede weet in de omgeving Utrecht (er moet eveneens wat roest, gelukkig niet veel, weggewerkt worden en eventueel mn wielkasten achter omrollen).... dan hoor ik het graag
-
Sgt_Lyna
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2453
Re: Hulp nodig bij bumper reparatie [Update 30-5]
Oja uiteraard snap ik dat je bij sommige stukken er gewoon niet bij kan met de machine
dus die moeten wel met de hand... zal vast zo'n mondkapje scoren, het schijnt nogal te stuiven heb ik begrepen.