C52 versnellingsbak E11 facelift

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

C52 versnellingsbak E11 facelift

Bericht door Highway »

Weet iemand hoeveel olie er in de C52 (5 bak) versnellingsbak moet? Zit in een E11 van na de facelift.

In de handleiding staat 1.9, kroon olie zegt ook 1.9 op hun site, maar als ik een algemene search doe op internet, lees ik dat men er > 2 liter in doet.

Wil de olie vandaag vervangen, en heb 2 keer 1 liter olie gehaald. Heb ik hier onvoldoende aan, moet ik het of uitstellen of even meer gaan halen.

ik hoop 1.9 liter, dan kan ik zo aan de slag en hoef ik niet meer te kopen (best prijzig).
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Re: C52 versnellingsbak E11 facelift

Bericht door Linea Sol »

waarschijnlijk heb je genoeg zou hem aftappen en vullen via de voorkant ( tuinslang op de fles zetten, fles op z,n kop en knijpen maar ) als het weer uit vulgat loopt waar de tuinslang insteekt zit er genoeg in. kweet het niet zeker meer maar volgens mij heb je ECHT genoeg aan die 2Liter ;)
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: C52 versnellingsbak E11 facelift

Bericht door Highway »

2 liter was gelukkig genoeg ja. Vullen heb ik gedaan gewoon uit de fles, had flexibele hals. Wel even een gehannes, maar wel gelukt.

Nu eens kijken of het schakelen soepeler wordt :P
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Re: C52 versnellingsbak E11 facelift

Bericht door Linea Sol »

Highway schreefCOLON2 liter was gelukkig genoeg ja. Vullen heb ik gedaan gewoon uit de fles, had flexibele hals. Wel even een gehannes, maar wel gelukt.

Nu eens kijken of het schakelen soepeler wordt :P

Op die flexibele hals zet ik dan nog een ruime halve meter tuinslang en dan maar knijpen ;)
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
BUTTON_POST_REPLY