Brandlucht in en om de Corolla?
ModeratorCOLON Moderator
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Brandlucht in en om de Corolla?
Ben de laatste tijd al niet erg blij met de Corolla sinds vrijdag kwam daar nog eens iets bij. Na een stukje rijden van Arnhem naar Cuijk waar sommige stukken iets harder dan toegestaan kreeg ik op een stuk waar ik zo 50 mocht opeens een brandlucht in de auto. Dacht eerst dat het een ouwe mercedes voor me was maar de lucht bleef aan toen hij later weg was. Bij de bestemming aangekomen meteen gechecked onder de kap, zag een beetje rook wegkomen bij de accu/koelvloeistofvaatje aan de rechterkant voor de rest zag alles er goed uit geen roodgloeiende remmen wat op aanlopen van de klauwetc. kan duiden. Enige wat ik nog gedaan heb is wat koelvloeistof aanvullen(stond iets boven het minimum is wel erg zwart van kleur) de radiator nog gecheked op lekken en later toen het blok koud was de olie gepeilt.
Lucht bleef toch vrij lang hangen, na 30 minuten moest ik de hond uitlaten en rook je het nog iets.
Dan ga je denken waar ligt dit aan, gasklep vuil mischien(hij trekt niet echt vlot meer op,al rij ik over het algemeen tegenwoordig rustig tis gas geven en dan reageert hij wat traag daarin ) heb nog even de koppeling gechecked ofwel in de 2 laten opkomen geen centje pijn, koppelde nog vlot en zelfs in de achteruit kon ik de auto op alleen de koppeling laten voortkruipen(voor evt. bij hetparkeren) dit lukte ook in de 1 en de 2 nog prima zonder af te slaan etc.
Later dinsdag had ik het weer even, moest even vlot ergens voorbij en daarna meteen weer wat stank?
Volgens mij is er iets aan het overlijden of moet er iets bijgeregeld worden, waar kan ik me voor schrap gaan zetten?. Hoop dat het niks ernstigs of kostbaars is want veel geld voor reparaties is er niet.
Wil als het me lukt zaterdag even bij de garage langs maar mischien hebben jullie wat tips?
waarvoor alvast mijn dank.
Lucht bleef toch vrij lang hangen, na 30 minuten moest ik de hond uitlaten en rook je het nog iets.
Dan ga je denken waar ligt dit aan, gasklep vuil mischien(hij trekt niet echt vlot meer op,al rij ik over het algemeen tegenwoordig rustig tis gas geven en dan reageert hij wat traag daarin ) heb nog even de koppeling gechecked ofwel in de 2 laten opkomen geen centje pijn, koppelde nog vlot en zelfs in de achteruit kon ik de auto op alleen de koppeling laten voortkruipen(voor evt. bij hetparkeren) dit lukte ook in de 1 en de 2 nog prima zonder af te slaan etc.
Later dinsdag had ik het weer even, moest even vlot ergens voorbij en daarna meteen weer wat stank?
Volgens mij is er iets aan het overlijden of moet er iets bijgeregeld worden, waar kan ik me voor schrap gaan zetten?. Hoop dat het niks ernstigs of kostbaars is want veel geld voor reparaties is er niet.
Wil als het me lukt zaterdag even bij de garage langs maar mischien hebben jullie wat tips?
waarvoor alvast mijn dank.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Niemand toevallig die me een beetje de goede richting op kan helpen
.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Ik heb nog zitten googelen, maar met dit soort problemen kom je toch echt vaak uit op een renault forum 
Koppeling sluit je uit?
Koppeling sluit je uit?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Niekisnu schreefCOLONIk heb nog zitten googelen, maar met dit soort problemen kom je toch echt vaak uit op een renault forum
Koppeling sluit je uit?
Hij koppelt niet zwaarder dan voorheen, ook heb ik geprobeert om vanuit de 2 in stilstand op de koppeling vooruit te laten trekken , mij is altijd verteld dat wanneer de koppeling dan gaar is de auto vaak afslaat.
maar om het echt uit te sluiten kan ik niet, al zit ik wel vanaf vorige week vrijdag met gekruiste vingers dat het dat of een andere dure reparatie het niet is............
punt is dat ik wel een beetje kan sleutelen maar daar houd het op, een gasklephuis schoonmaken zou evt. kunnen of radiator vervangen maar dat zijn de reparaties die in de papieren gaan lopen eenvoudig omdat er ook veel uren ofwel veel uurloon bij komt kijken
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Misschien dat je met RobbieF kan babbelen? zijn garage zit niet een verschrikkelijk eind weg, toch?
Maar dat trucje lijkt me een beetje onlogisch. als je koppeling versleten is slaat je auto moeilijker af omdat hij makkelijk slipt.
Maar zoals ik al zei, misschien dat RobbieF kan helpen.
Maar dat trucje lijkt me een beetje onlogisch. als je koppeling versleten is slaat je auto moeilijker af omdat hij makkelijk slipt.
Maar zoals ik al zei, misschien dat RobbieF kan helpen.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
er slipt niks, hij koppelt net zoals ik hem ooit kocht. heb alleen eigenlijk last als ik bijv. effe gas wil bijgeven bij een (inhaal) manoevre. waar hij vroeger dan lekker vlot vooruit schoot krijg ik nu een bult toeren te horen en te zien en een corolla die dan wat langzamer accelereert dan ik gewend ben.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
dat is toch je koppeling denk ik. hij schiet de toeren wel in maar de auto accelereert niet snel.
en een koppeling kan heel erg stinken!
en een koppeling kan heel erg stinken!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
lijkt mij ook de koppeling die slipt
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
hmmm ben ik weer lekker mee dus............
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Joseppe, truukje om de koppeling te testen is op de handrem en dan in de 2e versnelling oo de koppeling weg te rijden, slaat hij af dan is de koppeling goed, klimt hij in toeren dan is de koppeling versleten 
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Zie maar 1 koppelingset te koop staan op marktplaats, maar is voor een 1.3, dus dat zal wel niet gaan (200mm)
Hij vraagt er 120 euro voor. Bij winparts kosten ze 150 euro geloof ik.
Ik kan even vragen wat het bij de dealer kost? (Louwman Arnhem)
Hij vraagt er 120 euro voor. Bij winparts kosten ze 150 euro geloof ik.
Ik kan even vragen wat het bij de dealer kost? (Louwman Arnhem)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
30 rijden en dan in zn 5 zetten en gas vol in trappen, hoge toeren? -> koppeling op. Duur geintje!
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
dan vermoed ik het laatste, ding stinkt een uur in de wind en de toeren schieten omhoog maar de corolla ccellereert daarbij als een slak.pffffff hij heeft nog geen 140.000 gelopen bij de seat ging hij dik 2ton mee en daar reed ik behoorlijk wild mee.corollapowerrr schreefCOLONJoseppe, truukje om de koppeling te testen is op de handrem en dan in de 2e versnelling oo de koppeling weg te rijden, slaat hij af dan is de koppeling goed, klimt hij in toeren dan is de koppeling versleten
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Ja, je zal de tent wel in elkaar schoppe, want word weer een behoorlijke koste post. of je moet een beun vinden, want de koppeling opzich niet verschrikkelijk duur. maar bij de dealer betaal je zo'n 800 euro denk ik.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
Toyobart
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Vr Mrt 02, 2012 09:41
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Nu is een koppeling vervangen zeker niet zo moeilijk... dus is misschien een kleinere ( goedkopere ) vakman een optie ?
vraag eens een paar prijzen hier en daar ...
stel :
4 uur werk aan 50€
koppelingsset à 200€
totaal : 400€ ...en dat is ruim gerekend
grtz !
vraag eens een paar prijzen hier en daar ...
stel :
4 uur werk aan 50€
koppelingsset à 200€
totaal : 400€ ...en dat is ruim gerekend
grtz !
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
daarom kom ik al jaren niet meer bij een officieele dealer,destijds de rolla alleen gekocht bij Tiemens arnhem daarna meteen naar goede vaklui gegaan met een voorliefde voor japanners.Niekisnu schreefCOLONJa, je zal de tent wel in elkaar schoppe, want word weer een behoorlijke koste post. of je moet een beun vinden, want de koppeling opzich niet verschrikkelijk duur. maar bij de dealer betaal je zo'n 800 euro denk ik.
Maar dan nog pfffff, zal het wel gaan overleggen met mijn bewindvoerders,moest vandeweek op hun eis ingaan om de corolla weer oo mijn naam te zetten, nu dat zo is en ik dus weer officieel eigenaar ben kunnen ze het niet negeren dat zo'n ding ook geld aan onderhoud kost.......en anders is het over en uit ofwel exit.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Dat zou echt jammer zijn! zou het dan geen optie zijn hem te schorsen een tijdje en te sparen.. ik zeg maar wat..
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
ach aan alles komt een eind, ik kan op mijn ouders rekenen maar dan moet het wel terugbetaald worden... En van 30 euro in de week gaat dat niet snel gezien hier nog benzine en eten etc.afmoet.Niekisnu schreefCOLONDat zou echt jammer zijn! zou het dan geen optie zijn hem te schorsen een tijdje en te sparen.. ik zeg maar wat..
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Inmiddels contact gehad met Robbie, zijn offerte kwa onkosten ziet er heel goed uit, daar kan ik niet voor kwijt bij de vakgarage waar ik normaliter de rolla laat repareren. Heb nu een overleg met mijn bewindvoerders die mijn financieen regelen moet kijken of ik de doorlopend krediet lening die ik via de stadsbank heb lopen hier kan aanspreken want doorrijden is geen optie. Vraag meteen of de apk erbij kan voor een meerprijs want dat moet toch al voor eind april anders blijf ik heen en weer crossen.
Ook al een paar roestpuntjes ontdekt bij de corolla die ik meteen zelf ga aanpakken dus weer veel te doen...... op zulke dagen merk je gewoon dat het ding gewoon oud begint te worden en dat ondanks ik probeer hem in goede staat te houden je altijd wel onderhoud houd aan een auto
Ook al een paar roestpuntjes ontdekt bij de corolla die ik meteen zelf ga aanpakken dus weer veel te doen...... op zulke dagen merk je gewoon dat het ding gewoon oud begint te worden en dat ondanks ik probeer hem in goede staat te houden je altijd wel onderhoud houd aan een auto
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Goed om te lezen dat er opties zijn... succes in ieder geval 
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
cradle
- Full member

- BerichtenCOLON 497
- GeregistreerdCOLON Di Jun 06, 2006 15:55
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Het is ff slikken Joseppe, maar jouw auto is het natuurlijk nog wel waard om een tijdje door te crossen!!
Kom je binnenkort nog een keertje kopske koffie doen ???
Kom je binnenkort nog een keertje kopske koffie doen ???
'93er e10 Gtsi.
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
cradle schreefCOLONHet is ff slikken Joseppe, maar jouw auto is het natuurlijk nog wel waard om een tijdje door te crossen!!
Kom je binnenkort nog een keertje kopske koffie doen ???
binnenkort maar even een keer doen, heb al een hele tijd hier allerlei spullen klaar liggen maar komt er niet van.
Maar af en toe vind ik de corolla het niet meer waard maar komt omdat momenteel van alles kapot gaat of is gegaan en dan heb je gauw al iets dat je het lieft er een hele grote vlammenwerper erop wil zetten om er vanaf te zijn snap je
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Jow, al wat met de bewindvoerders kunnen overleggen? en/of datum kunnen prikken voor de reparatie?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Niekisnu schreefCOLONJow, al wat met de bewindvoerders kunnen overleggen? en/of datum kunnen prikken voor de reparatie?
nope
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niekisnu
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1356
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27
Re: Brandlucht in en om de Corolla?
Das mooi knaken.. als je graag mee wilt zondag moet je maar even een PM sturen naar me. ik kan je opzich ff oppikken.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek