Brandlucht in en om de Corolla?

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Ben de laatste tijd al niet erg blij met de Corolla sinds vrijdag kwam daar nog eens iets bij. Na een stukje rijden van Arnhem naar Cuijk waar sommige stukken iets harder dan toegestaan kreeg ik op een stuk waar ik zo 50 mocht opeens een brandlucht in de auto. Dacht eerst dat het een ouwe mercedes voor me was maar de lucht bleef aan toen hij later weg was. Bij de bestemming aangekomen meteen gechecked onder de kap, zag een beetje rook wegkomen bij de accu/koelvloeistofvaatje aan de rechterkant voor de rest zag alles er goed uit geen roodgloeiende remmen wat op aanlopen van de klauwetc. kan duiden. Enige wat ik nog gedaan heb is wat koelvloeistof aanvullen(stond iets boven het minimum is wel erg zwart van kleur) de radiator nog gecheked op lekken en later toen het blok koud was de olie gepeilt.

Lucht bleef toch vrij lang hangen, na 30 minuten moest ik de hond uitlaten en rook je het nog iets.

Dan ga je denken waar ligt dit aan, gasklep vuil mischien(hij trekt niet echt vlot meer op,al rij ik over het algemeen tegenwoordig rustig tis gas geven en dan reageert hij wat traag daarin ) heb nog even de koppeling gechecked ofwel in de 2 laten opkomen geen centje pijn, koppelde nog vlot en zelfs in de achteruit kon ik de auto op alleen de koppeling laten voortkruipen(voor evt. bij hetparkeren) dit lukte ook in de 1 en de 2 nog prima zonder af te slaan etc.

Later dinsdag had ik het weer even, moest even vlot ergens voorbij en daarna meteen weer wat stank?


Volgens mij is er iets aan het overlijden of moet er iets bijgeregeld worden, waar kan ik me voor schrap gaan zetten?. Hoop dat het niks ernstigs of kostbaars is want veel geld voor reparaties is er niet.

Wil als het me lukt zaterdag even bij de garage langs maar mischien hebben jullie wat tips?

waarvoor alvast mijn dank.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Niemand toevallig die me een beetje de goede richting op kan helpen :? .
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Ik heb nog zitten googelen, maar met dit soort problemen kom je toch echt vaak uit op een renault forum :P

Koppeling sluit je uit?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Niekisnu schreefCOLONIk heb nog zitten googelen, maar met dit soort problemen kom je toch echt vaak uit op een renault forum :P

Koppeling sluit je uit?

Hij koppelt niet zwaarder dan voorheen, ook heb ik geprobeert om vanuit de 2 in stilstand op de koppeling vooruit te laten trekken , mij is altijd verteld dat wanneer de koppeling dan gaar is de auto vaak afslaat.


maar om het echt uit te sluiten kan ik niet, al zit ik wel vanaf vorige week vrijdag met gekruiste vingers dat het dat of een andere dure reparatie het niet is............ :?

punt is dat ik wel een beetje kan sleutelen maar daar houd het op, een gasklephuis schoonmaken zou evt. kunnen of radiator vervangen maar dat zijn de reparaties die in de papieren gaan lopen eenvoudig omdat er ook veel uren ofwel veel uurloon bij komt kijken :?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Misschien dat je met RobbieF kan babbelen? zijn garage zit niet een verschrikkelijk eind weg, toch?

Maar dat trucje lijkt me een beetje onlogisch. als je koppeling versleten is slaat je auto moeilijker af omdat hij makkelijk slipt.


Maar zoals ik al zei, misschien dat RobbieF kan helpen.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

er slipt niks, hij koppelt net zoals ik hem ooit kocht. heb alleen eigenlijk last als ik bijv. effe gas wil bijgeven bij een (inhaal) manoevre. waar hij vroeger dan lekker vlot vooruit schoot krijg ik nu een bult toeren te horen en te zien en een corolla die dan wat langzamer accelereert dan ik gewend ben.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

dat is toch je koppeling denk ik. hij schiet de toeren wel in maar de auto accelereert niet snel.

en een koppeling kan heel erg stinken!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Bart-E11 »

lijkt mij ook de koppeling die slipt
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

hmmm ben ik weer lekker mee dus............
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3052
GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door corollapowerrr »

Joseppe, truukje om de koppeling te testen is op de handrem en dan in de 2e versnelling oo de koppeling weg te rijden, slaat hij af dan is de koppeling goed, klimt hij in toeren dan is de koppeling versleten ;)
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Zie maar 1 koppelingset te koop staan op marktplaats, maar is voor een 1.3, dus dat zal wel niet gaan (200mm)
Hij vraagt er 120 euro voor. Bij winparts kosten ze 150 euro geloof ik.

Ik kan even vragen wat het bij de dealer kost? (Louwman Arnhem)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Furr »

30 rijden en dan in zn 5 zetten en gas vol in trappen, hoge toeren? -> koppeling op. Duur geintje!
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

corollapowerrr schreefCOLONJoseppe, truukje om de koppeling te testen is op de handrem en dan in de 2e versnelling oo de koppeling weg te rijden, slaat hij af dan is de koppeling goed, klimt hij in toeren dan is de koppeling versleten ;)
dan vermoed ik het laatste, ding stinkt een uur in de wind en de toeren schieten omhoog maar de corolla ccellereert daarbij als een slak.pffffff hij heeft nog geen 140.000 gelopen bij de seat ging hij dik 2ton mee en daar reed ik behoorlijk wild mee.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Ja, je zal de tent wel in elkaar schoppe, want word weer een behoorlijke koste post. of je moet een beun vinden, want de koppeling opzich niet verschrikkelijk duur. maar bij de dealer betaal je zo'n 800 euro denk ik.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Toyobart
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON Vr Mrt 02, 2012 09:41

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Toyobart »

Nu is een koppeling vervangen zeker niet zo moeilijk... dus is misschien een kleinere ( goedkopere ) vakman een optie ?

vraag eens een paar prijzen hier en daar ...

stel :

4 uur werk aan 50€
koppelingsset à 200€

totaal : 400€ ...en dat is ruim gerekend

grtz !
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Niekisnu schreefCOLONJa, je zal de tent wel in elkaar schoppe, want word weer een behoorlijke koste post. of je moet een beun vinden, want de koppeling opzich niet verschrikkelijk duur. maar bij de dealer betaal je zo'n 800 euro denk ik.
daarom kom ik al jaren niet meer bij een officieele dealer,destijds de rolla alleen gekocht bij Tiemens arnhem daarna meteen naar goede vaklui gegaan met een voorliefde voor japanners.

Maar dan nog pfffff, zal het wel gaan overleggen met mijn bewindvoerders,moest vandeweek op hun eis ingaan om de corolla weer oo mijn naam te zetten, nu dat zo is en ik dus weer officieel eigenaar ben kunnen ze het niet negeren dat zo'n ding ook geld aan onderhoud kost.......en anders is het over en uit ofwel exit.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Dat zou echt jammer zijn! zou het dan geen optie zijn hem te schorsen een tijdje en te sparen.. ik zeg maar wat..
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Niekisnu schreefCOLONDat zou echt jammer zijn! zou het dan geen optie zijn hem te schorsen een tijdje en te sparen.. ik zeg maar wat..
ach aan alles komt een eind, ik kan op mijn ouders rekenen maar dan moet het wel terugbetaald worden... En van 30 euro in de week gaat dat niet snel gezien hier nog benzine en eten etc.afmoet.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Inmiddels contact gehad met Robbie, zijn offerte kwa onkosten ziet er heel goed uit, daar kan ik niet voor kwijt bij de vakgarage waar ik normaliter de rolla laat repareren. Heb nu een overleg met mijn bewindvoerders die mijn financieen regelen moet kijken of ik de doorlopend krediet lening die ik via de stadsbank heb lopen hier kan aanspreken want doorrijden is geen optie. Vraag meteen of de apk erbij kan voor een meerprijs want dat moet toch al voor eind april anders blijf ik heen en weer crossen.

Ook al een paar roestpuntjes ontdekt bij de corolla die ik meteen zelf ga aanpakken dus weer veel te doen...... op zulke dagen merk je gewoon dat het ding gewoon oud begint te worden en dat ondanks ik probeer hem in goede staat te houden je altijd wel onderhoud houd aan een auto :?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Goed om te lezen dat er opties zijn... succes in ieder geval ;)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
cradle
Full member
Full member
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON Di Jun 06, 2006 15:55

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door cradle »

Het is ff slikken Joseppe, maar jouw auto is het natuurlijk nog wel waard om een tijdje door te crossen!!
Kom je binnenkort nog een keertje kopske koffie doen ???
'93er e10 Gtsi.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

cradle schreefCOLONHet is ff slikken Joseppe, maar jouw auto is het natuurlijk nog wel waard om een tijdje door te crossen!!
Kom je binnenkort nog een keertje kopske koffie doen ???

binnenkort maar even een keer doen, heb al een hele tijd hier allerlei spullen klaar liggen maar komt er niet van.

Maar af en toe vind ik de corolla het niet meer waard maar komt omdat momenteel van alles kapot gaat of is gegaan en dan heb je gauw al iets dat je het lieft er een hele grote vlammenwerper erop wil zetten om er vanaf te zijn snap je :lol: ;) . Straks als de bumper weer terug is, de sideskirts en achterbumper beter gerepareerd en ik de andere rechte velgen er eindelijk erop heb en ook nog een keer de auto weer rood gepoetst heb en de rest van de interieurdelen er weer erin heb zetten etc.etc. etc. dan pas zal ik weer een beetje tevreden zijn met het hok....... maar dat duurt nog wel even, heb ondertussen wel de brommer in de verzekering gegooid dus moet die echt weer aan het rijden maken.............ding verbruikt gewoon minder dan de corolla en voor 30 tientjes per jaar in de verzekering kan het alleen maar goedkoper te worden om me hier rondom huis te verplaatsen ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Jow, al wat met de bewindvoerders kunnen overleggen? en/of datum kunnen prikken voor de reparatie?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Joseppe »

Niekisnu schreefCOLONJow, al wat met de bewindvoerders kunnen overleggen? en/of datum kunnen prikken voor de reparatie?

nope :( , en dat is nu het ergste ze laten je gewoon zwemmen tot er opeens een ja of nee komt. Of een knal en de rolla aan de kant staat........ ben er sinds maandag onafgebroken mee bezig geweest pffffffff. Dit weekend ook in arnhem gebleven, en aankomend ook. Hoop hem voor Pasen in orde te hebben, maar ik geef ze nog even en anders ga ik muiten :shock:
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: Brandlucht in en om de Corolla?

Bericht door Niekisnu »

Das mooi knaken.. als je graag mee wilt zondag moet je maar even een PM sturen naar me. ik kan je opzich ff oppikken.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
BUTTON_POST_REPLY