vandaal trapt mistlamp naar binnen......

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON Ma Okt 26, 2009 12:57

vandaal trapt mistlamp naar binnen......

Bericht door PaulRAV4 »

Een sukkel vond het nodig een van mijn mistlampen naar binnen te trappen. (Wat een lol :? )Het betreft een Corrola Verso van 2006. Dat ie niet gebruikt kan worden vind ik het minst erg, ik gebruik ze vrijwel nooit omdat ze met xenon in de hoofdverlichting nauwelijks iets toevoegen.
Maar het ziet er niet uit zo. Het is me gelukt om het 'frame' met daarin het ronde gat voor de eigenlijke mistlamp terug naar voren te trekken. Maar de lamp zelf hangt een beetje zielig achterover.
En dan kun je dus bij deze auto niet zomaar even erbij komen onder de bumper.
Heeft iemand een idee hoe te werk te gaan om de eigenlijke ronde mistlamp weer op zijn plek te duwen? Of is er iets stuk was ws vervangen moet worden?
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: vandaal trapt mistlamp naar binnen......

Bericht door nicknameless »

Erg balen dat dat soort randdebielen gewoon niet van je spullen af kunnen blijven :schieten:

Mocht het mij ooit gebeuren en ik zie diegene het doen, ik sta niet voor de gevolgen in, maar ik denk dat hetzelfde met die gast gebeurd als in het filmpje....

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de ophangpunten van de lampunit afgebroken en/of verbogen zijn?

Is er een mogelijkheid dat je vanuit je wielkast erbij komt? Scheelt je weer tijd om je bumper te (de)monteren.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529

Bericht door PaulRAV4 »

Nee dus, dat zit helemaal dichtgemaakt bij deze auto :(
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529

Bericht door PaulRAV4 »

Mijn slimme schoonzoon haalde het frame vrij simpel eruit, naar voren. Toen kon hij bij de mistlamp de 3 ophangpunten waarvan er idd eentje afgebroken [bedankt sukkel] De 2 anderen aangedraaid en het zaakje hangt weer op zijn plek. Het ziet er iig weer netjes uit en het brand ook nog steeds. Hoewel dat bij deze auto weinig voordeel oplevert, ws ook doordat ik een prima setje xenon erin heb ;)
SybeHaarsma
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON Wo Jul 27, 2011 22:47

Bericht door SybeHaarsma »

Of het helpt of niet, mistlichten maken de auto toch altijd af vind ik. Mooi dat ze er weer een beetje goed inzitten. Zulk soort bevestigingspunten zijn vaak niet of lastig te repareren als het al mogelijk is.
klik hier voor mijn project.
BUTTON_POST_REPLY