De knoop doorgehakt en tot koop van een Blacktop overgegaan bij JDM-parts.eu. Mede de vriendelijke correspondentie via de email heeft mij hiertoe doen besluiten. Je krijgt sowieso 3 maanden garantie op het blok, dat is ook meer dan de meeste geven.
Na aankoop bleek echter dat het blok echt gigantisch onder de sludge zat. Gevolg dat de hele motor uit elkaar moest en alle pakkingen vervangen moesten worden en ook de vraag maar was hoe het onderblok eruit zag.
Het bleek gelukkig dat de nokkenassen en lagerkappen van de nokkenassen nog in zeer goede staat waren. Om mij tegemoet te komen kreeg ik het voorstel van jdm-parts dat zij € 200,- mee wilden betalen voor het schoonmaken/reviseren/pakkingen etc. Of ik mocht het blok terug brengen en mijn geld terug krijgen. Na overleg hebben we samen besloten dat ik mocht kijken hoe de staat van het onderblok was. Als dit echt slecht was mocht ik mijn blok alsnog terugbrengen! Echt super!
Het onderblok bleek gelukkig in goede staat. Er gaan wel nieuwe lagers en zuigerveren in en hij wordt heel lichtjes opgehoond, maar verder niets op aan te merken. De kilometerstand lijkt zeker te kloppen. Probleem is geweest dat er waarschijnlijk zeer veel korte stukjes mee zijn gereden, het een automaat was en dus ook niet zo warm wordt en bovendien weinig onderhoud aan is gepleegd, wat gebruikelijk is in Japan.
Samen afgesproken dat ik het blok houd en € 200,- als vergoeding kreeg. Nou de dag erna stond het geld dus op mijn rekening!! ECHT TOP!!
En nee ik heb geen aandelen daar, maar meestal kom je alleen de negatieve verhalen tegen op het forum. Ik vind echter dat zoiets ook een gezegd (en geschreven
Hoe mij project verder verloopt zie je hier: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107