Met name bij dit bouwjaar staan ze er om bekend dat de koplampen verweren, ze slaan mat uit en vergelen helemaal.
Plan van aanpak en gebruiktte materialen:
- koplampen reinigen
- omliggende delen afplakken
- dodo juice born slippy als glijmiddel
- excentrisch wetsanden met korrel 1000, 2000 en 3000
- roterend polijsten met 4 inch backingplate + oranje pad, witte pad en zwarte pad
- polijstmiddelen van Flex Special Polish P 3/5 en Flex NanoPolish P02/06
De koplamp vóór aanvang.
[

Alles rondom afgeplakt zodat de scherpe hoekjes en de lak niet beschadigd kan worden

De koplamp heb ik 2x behandeld met elke korrel grofte.

Begonnen met korrel 1000. Als je goed kijkt, zie je de piggy tails zitten, ondanks een excentrische machine met een schuuruitslag van slechts 2mm

De volgende stap is korrel 2000, ook deze stap 2x gedaan op de koplampen.
De piggytails worden al een stuk minder en het [s]glas] kunststof wordt al een stuk 'helderder'


Nagenoeg geen piggy tails meer.

Voor het polijsten heb ik 3 verschillende pads gebruikt: oranje, wit en zwart. Elke polijstsessie heb ik 2x gedaan.
een soort van 50/50

En de koplamp is klaar. Die kijkt weer helder uit zijn ogen.


Okee, het is niet verstandig om een 50/50 te maken met afplaktape, maar in dit geval wil ik even duidelijk het verschil laten zien tussen on-/ en behandeld

Uiteraard heb ik de rechterkoplamp op dezelfde manier behandeld als de linker, hiervan zijn geen foto's, wel van het eindresultaat.



De gebruiktte materialen (alleen de Born Slippy staat er niet op)





