mistlichten e11

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

Dag iedereen,

Ik heb net deze mistlichten gekocht om op mijn corolla te zetten, maar ik heb 2 problemen... ik weet niet hoe ik op de goede manier mijn bumper loskrijg, en ik heb totaal geen idee hoe ik zo kan aansluiten... (ik had eerst het idee om ze als deco te gebruiken, maar als iemand daar al ervaring mee heeft gehad: tips zijn welkom!!)

hier wat fotos
IMAG0297.jpg
IMAG0295.jpg
IMAG0299.jpg
:thanx

grtz
Quentin
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: mistlichten e11

Bericht door Bart-E11 »

Lijken wek voor de tte bumper
Dit zijn geen oem mistlampen voor de E11
Wat je kan doen is relais gebruiken vanaf de accu met zekering er tussen een universele schakelaar
Maar dan moet je nog een relais tussen zetten want je mag alleen met stadslicht je mistlampen aan hebben
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: mistlichten e11

Bericht door Smarty »

Bart-E11 schreefCOLONLijken wek voor de tte bumper
Dit zijn geen oem mistlampen voor de E11
Wat je kan doen is relais gebruiken vanaf de accu met zekering er tussen een universele schakelaar
Maar dan moet je nog een relais tussen zetten want je mag alleen met stadslicht je mistlampen aan hebben
Herstel!!!!

Mistlampen voor: aan bij minder dan 100meter zicht of slecht weer!!!
Mistlamp achter: aan bij minder dan 50meter zicht!!! (das hele hele dikke mist)

Stadslichten mogen niet alleen worden gevoerd, alleen in combinatie met dimlicht!!!!!
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

Dus het best is dat ik een nieuwe schakelaar heb voor alleen die mistlichten die ik erop wil zetten?
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: mistlichten e11

Bericht door Smarty »

;)
clk-p
Special member
Special member
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON Di Jan 17, 2012 11:47

Re: mistlichten e11

Bericht door clk-p »

en als decoratie mag ook niet, ze moeten werken als ze er in zitten.
Corolla E11 1.6 R.I.P
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

wat bedoel je? maar als ik ze eraf haal voor de controle, zou het tog geen probleem zijn?

maar als ik ze kan laten werken, zou ik dat veel beter vinden natuurlijk :)
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

Smarty schreefCOLON;)
dus het is een ja voor de nieuwe schakelaar? :s damn daar had ik echt niet aan gedacht ...
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: mistlichten e11

Bericht door Smarty »

Als je een gewone schakelaar pakt voor de auto.
Zoiets
sch.jpg
Moet je wel er even een relais tussen zetten!!!!!
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

merci man!
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: mistlichten e11

Bericht door Bart-E11 »

Smarty schreefCOLON
Bart-E11 schreefCOLONLijken wek voor de tte bumper
Dit zijn geen oem mistlampen voor de E11
Wat je kan doen is relais gebruiken vanaf de accu met zekering er tussen een universele schakelaar
Maar dan moet je nog een relais tussen zetten want je mag alleen met stadslicht je mistlampen aan hebben
Herstel!!!!

Mistlampen voor: aan bij minder dan 100meter zicht of slecht weer!!!
Mistlamp achter: aan bij minder dan 50meter zicht!!! (das hele hele dikke mist)

Stadslichten mogen niet alleen worden gevoerd, alleen in combinatie met dimlicht!!!!!
Heb het over het technische gedeelte, niet of het mag van de wet ;)
Dus dat je minimaal stadslicht aan moet hebben wil je de mistlampen aan kan zetten
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 3837
GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14

Re: mistlichten e11

Bericht door martijnE11 »

Deze lijken idd op die van de TTE, Maar zijn toch iets anders ;)
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

het zijn mistlichten van een citroen ds ....kill mij nu maar :( ...

maar ik wou echt ronde lichten hebben, en geen rechthoekjes :)
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON Za Sep 24, 2011 11:44

Re: mistlichten e11

Bericht door toyota AE92 »

voorbereiding voor je mistlampen ligt er al achter je bumper liggen aan links en rechts een stekker voor je mistlampen en achter je console binnen in de auto van je koplamp verstelling ligt een stekker waar je schakelaar voor je mistlampen voor kan aansluiten. Even kijken in je zekering kasje of er zekering los voor in zit soms zit hij er niet in en voor de rest ligt alles er al. Een E11 heeft gewoon alle voorbereidingen al voor mistlampen dus je kan ook je citroen lampen aansluiten maar dat vereist wat aanpassingen aan je stekker etc.
4A-F tuning
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

ah super! Merci voor de uitleg!
als de aansluiting is gedaan post ik fotos.
grtz
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

Ik heb een klein probleempje.. Ik heb het bestuuringspaneeltje voor de mistlichten eens eruit gehaald, maar nu zie ik dat er geen losse bedrading, voor de mistlichten vooraan, achter zit.. Zit dat ergens verstopt? Kan iemand mij helpen?
IMAG0566.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Denim
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1029
GeregistreerdCOLON Vr Feb 03, 2006 12:40

Re: mistlichten e11

Bericht door Denim »

dan moet je toch in die hoek eens goed zoeken want daar moet wel een stekker liggen, als je dat kapje bij je benen los haalt en misschien het stuk
onder het stuur dan kun je veel meer zien ;)
Toyota Corolla E11 WIW
clk-p
Special member
Special member
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON Di Jan 17, 2012 11:47

Re: mistlichten e11

Bericht door clk-p »

bij mij zit het mistlicht voor aan de hendel van de richtingaanwijzer. met het eerste draaigedeelte zet je de koplampen aan, met het 2e gedeelte de mistlampen... denk dat als jij zo'n hendel op de sloop weet op te sporen dat je er dan bent.
zover ik kon zien zit er geen losse bedrading/voorbereiding bij het middenconsole waar de koplampverstelling zit zoals toyota ae92 dit vermeld.
en volgens mij ook niet bij het paneeltje wat je op de foto hebt losgemaakt. dat is van je mistlicht achter en voor de elektrisch verstelbare spiegels....
Corolla E11 1.6 R.I.P
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON Za Sep 24, 2011 11:44

Re: mistlichten e11

Bericht door toyota AE92 »

De stekkers voor de mistlampen zit meestal echt ergens achter die schakelaars soms is hij weg gebonden maar het kan ook dat het type gebonden is maar dat weet ik weer niet , ik ben meer thuis in E9's en oudere toyota's maar anders maak je zelf een schakeling met een relais en een losse zekering dat werkt ook gewoon.
4A-F tuning
Qlecocq
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON Vr Jul 19, 2013 18:10

Re: mistlichten e11

Bericht door Qlecocq »

ik heb uiteindelijk tog gekozen voor de makkelijkere optie. Ik heb een hendel gekocht van een corolla met mistlichten bij de sloop en deze vervangen met de hendel die ik had + relais in het doosje boven de koppelingspedaal en het heeft gewerkt :D met wat hulp van Woutert op dit forum, waarvoor dank!
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
BUTTON_POST_REPLY