Overzicht ervaringen met diverse banden
ModeratorCOLON Moderator
-
GTSI Fred
- Junior member

- BerichtenCOLON 115
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 18, 2004 16:58
Goed
De Bridgestone turanza ER300 bevallen prima! maat: 195/50- 15
de turanza ER 70 bevallen ook top! 185/65-14
Potena RE 720 is ook prima! maat: 205/50-15
Good year NCT 5 ook goed 185/65-14
Slecht
De yokohama S306 is heeeeeel erg matig 185/65-14
Vooral als het nat is, is het gewoon eng!
Slecht
Vooral als het nat is, is het gewoon eng!
E10 GTSi zwart metallic 1993
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
-
Frank
- Full member

- BerichtenCOLON 367
- GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49
Fred, kun je per type iets meer info geven. Wegligging, slijtage, geluid b.v.GTSI Fred schreefCOLONDe Bridgestone turanza ER300 bevallen prima! maat: 195/50- 15
Kijk even naar het overzicht op de vorige pagina
E11 G6 4AFE 8L5
-
GTSI Fred
- Junior member

- BerichtenCOLON 115
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 18, 2004 16:58
geluidsarm, veel grip met droog en nat weer. Slijtage weet ik nog niet.
ietsje meer geluidsproductie dan de ER300, grip ronduit prima zowel nat als droog. Slijtage valt heel erg mee: 30000km nog 5mm profiel (nieuw 8mm) voorbanden heb ik het over.
redelijk geluidsarm, grip op droog en nat goed slijtege weet ik nog niet(liggen 20000km onder de Carina E van pa en ma) maar iig niet slecht.
geluid gelijkwaardig aan Turanze ER 70 van Bridgestone grip bij droog goed bij nat redelijk. Niet te verslijten(bij wijze van spreke dan) (achterbanden)
Geluidsproductie: irritant. Grip bij droog redelijk, bij nat zeer slecht. Bij 30000km op de helft van het profiel (voorbanden)
Zoiets?
geluidsarm, veel grip met droog en nat weer. Slijtage weet ik nog niet.
ietsje meer geluidsproductie dan de ER300, grip ronduit prima zowel nat als droog. Slijtage valt heel erg mee: 30000km nog 5mm profiel (nieuw 8mm) voorbanden heb ik het over.
redelijk geluidsarm, grip op droog en nat goed slijtege weet ik nog niet(liggen 20000km onder de Carina E van pa en ma) maar iig niet slecht.
geluid gelijkwaardig aan Turanze ER 70 van Bridgestone grip bij droog goed bij nat redelijk. Niet te verslijten(bij wijze van spreke dan) (achterbanden)
Geluidsproductie: irritant. Grip bij droog redelijk, bij nat zeer slecht. Bij 30000km op de helft van het profiel (voorbanden)
Zoiets?
E10 GTSi zwart metallic 1993
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 21, 2003 19:03
ik heb tijdens de warmere maanden van het jaar op mijn E11: Dunlop SP Sport 9000 205/45-ZR16.
Ik heb er nu 17.000km mee en er valt mij nog niets op van slijtage. Ik heb een sportieve rijstijl, maar niet te extreem. Veel gepiep van de banden heb ik nog niet gehoord...
Voor mij hebben ze dus een zeer goeie grip in zowel droog als nat weer. Tijdens de winter zijn ze wel sterk af te raden. De ABS gaat bij koud weer (<5°C) vrij vlug aan.
Comfort: weinig rolgeluid, maar wel hardere wegligging, wat normaal is voor laagprofiel.
Prijs 7/2/2004: € 101 per band
Tijdens de koudere maanden: Michelin Alpin 185/65-14.
Al 9000km mee afgelegd en ook nog geen slijtage te merken.
Deze heb ik al getest in sneeuw met een bevroren ondergrond. Niks te klagen! Ik doe wel niet te extreem... Véél betere grip dan m'n vrienden die op gewone banden reden.
Comfort: Wat meer rolgeluid dan mijn Dunlops, en hebben een wat schommelige wegligging (hoogprofiel...)
Prijs 1/12/2003: € 71 per band
Conclusie:
ik ben tevreden over beide bandensets en mocht ik morgen nieuwe kopen, zou ik zeker beide terug overwegen. Maar misschien hebben nieuwe evolutie van de fabrikanten toch nog betere...
Ik heb er nu 17.000km mee en er valt mij nog niets op van slijtage. Ik heb een sportieve rijstijl, maar niet te extreem. Veel gepiep van de banden heb ik nog niet gehoord...
Voor mij hebben ze dus een zeer goeie grip in zowel droog als nat weer. Tijdens de winter zijn ze wel sterk af te raden. De ABS gaat bij koud weer (<5°C) vrij vlug aan.
Comfort: weinig rolgeluid, maar wel hardere wegligging, wat normaal is voor laagprofiel.
Prijs 7/2/2004: € 101 per band
Tijdens de koudere maanden: Michelin Alpin 185/65-14.
Al 9000km mee afgelegd en ook nog geen slijtage te merken.
Deze heb ik al getest in sneeuw met een bevroren ondergrond. Niks te klagen! Ik doe wel niet te extreem... Véél betere grip dan m'n vrienden die op gewone banden reden.
Comfort: Wat meer rolgeluid dan mijn Dunlops, en hebben een wat schommelige wegligging (hoogprofiel...)
Prijs 1/12/2003: € 71 per band
Conclusie:
ik ben tevreden over beide bandensets en mocht ik morgen nieuwe kopen, zou ik zeker beide terug overwegen. Maar misschien hebben nieuwe evolutie van de fabrikanten toch nog betere...
-
VVTI-2007
- Special member

- BerichtenCOLON 825
- GeregistreerdCOLON Za Nov 06, 2004 17:01
- Kees
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3506
- GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12
Hmmmmz moet ook maar eens oppassen danvvti-2002 schreefCOLONGood Year NCT 05, qua rijden goed maar erg snel versleten. M'n vader heeft ze onder z'n auto zitten en alle 4 versleten met nog geen 30.000km. En ik moet toch zeggen dat ie een vrij rustige rijder is.
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
bacardi
als je niet van plan bent te gaan rijden is de michelin energy een perfecte band...
hijs wel stil maar het rubber is echt verscrikkelijk hard. ik heb nu een half jaar echt lopen raggen met de bandjes en je slipt continu op de voorbanden... wel gecontrolleerd maar toch. nu de achterkant ook begint te glijden kap ik ermee. ik neem ze nooit meer op een dergelijke auto.. (op luxe zware bakken en het wel goed schijnt het)
op nat weer wil je niet rijden... ze aquaplannen zelfs!!!!
hijs wel stil maar het rubber is echt verscrikkelijk hard. ik heb nu een half jaar echt lopen raggen met de bandjes en je slipt continu op de voorbanden... wel gecontrolleerd maar toch. nu de achterkant ook begint te glijden kap ik ermee. ik neem ze nooit meer op een dergelijke auto.. (op luxe zware bakken en het wel goed schijnt het)
op nat weer wil je niet rijden... ze aquaplannen zelfs!!!!
-
Frank
- Full member

- BerichtenCOLON 367
Ik heb de Michelin Energy nu onder mijn auto zitten. Ze zaten erop toen ik hem kocht. Droog weer is er niet veel aan de hand. Gewoon goede grip. Stil zijn ze inderdaad. Ik heb ook gemerkt dat het met nat weer iets minder is. Ik ben niet zo'n ragger met mijn auto, als je gewoon normaal rijdt, dan is er weinig aan de hand. In de regen even wegsprinten bij een stoplicht is er niet bij. Dan slippen ze flink door.
De hele geringe slijtage vind ik persoonlijk een groot plus punt. Dus ben wel van plan om ze nieuw onder mijn andere velgen te gaan gooien. Winter wordt winterbanden.
De hele geringe slijtage vind ik persoonlijk een groot plus punt. Dus ben wel van plan om ze nieuw onder mijn andere velgen te gaan gooien. Winter wordt winterbanden.
E11 G6 4AFE 8L5
-
bacardi
zal inderdaad ook aan mijn rijstijl liggen en als je rustig aandoet kan het best misschien maar in een natte bocht is er niets aan te doen. en ook hier wil ik absoluut grip hebben!Kanga schreefCOLONIk heb de Michelin Energy nu onder mijn auto zitten. Ze zaten erop toen ik hem kocht. Droog weer is er niet veel aan de hand. Gewoon goede grip. Stil zijn ze inderdaad. Ik heb ook gemerkt dat het met nat weer iets minder is. Ik ben niet zo'n ragger met mijn auto, als je gewoon normaal rijdt, dan is er weinig aan de hand. In de regen even wegsprinten bij een stoplicht is er niet bij. Dan slippen ze flink door.
-
Thijs
- Full member

- BerichtenCOLON 379
- GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2003 01:57
Die ga ik binnenkort laten plaatsen, de locale bandenboer heeft Bridgestone in den aanbieding 40 % korting 8)GTSI Fred schreefCOLON
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
over de De yokohama S306 ik heb de standaard 14 inch rubbers onder mn standaard stalen velgen.. ( ja kweet het, tis allemaal standaard
)
maareh idd bij droog prima, alleen geluid is wel opvallend, heb k een motor die stil is heb k banden die dan wel geluid maken..
bij nat wegdek ( en kheb met hevige sneeuwval paar weken trug) er ook in gereden en kvind ze wat veraderlijk.. en ze slippe nogal snel door bij stilstand als het nat/glad/gesneeuwd heeft..
overall cijfer is een matig 6-je..
tevens dan nog een vraag, zijn er dunnere rubbers te vinden voor mn velg? dus dunnere wang?
mvg marco
maareh idd bij droog prima, alleen geluid is wel opvallend, heb k een motor die stil is heb k banden die dan wel geluid maken..
bij nat wegdek ( en kheb met hevige sneeuwval paar weken trug) er ook in gereden en kvind ze wat veraderlijk.. en ze slippe nogal snel door bij stilstand als het nat/glad/gesneeuwd heeft..
overall cijfer is een matig 6-je..
tevens dan nog een vraag, zijn er dunnere rubbers te vinden voor mn velg? dus dunnere wang?
mvg marco
-
toyotafreak
- Special member

- BerichtenCOLON 535
- GeregistreerdCOLON Vr Jul 04, 2003 20:23
-
Frank
- Full member

- BerichtenCOLON 367
Dat gaat wel, maar dat wil je niet Marco. De omtrek van de band moet ongeveer gelijk blijven wil je teller niet te veel gaan afwijken. Een plattere band op een 14 inch velg, maakt het allemaal wel heel iel en je rijdt daarna in werkelijkheid veel langzamer dan dat je teller aangeeft. Je wielen moeten meer omwentelingen gaan maken voor dezelfde snelheid.
lees eerst dit topic even door en ga daarna naar deze site en voer je gegevens in. Dan is het wel duidelijk waarschijnlijk.
lees eerst dit topic even door en ga daarna naar deze site en voer je gegevens in. Dan is het wel duidelijk waarschijnlijk.
E11 G6 4AFE 8L5
-
Wegpiraat
- CCNL Crew

- BerichtenCOLON 1466
- GeregistreerdCOLON Do Mei 08, 2003 17:33
wil je een echt sportieve band met lage wang, dan kun je het beste voor 16 of 17 inch gaan, alleen dat kost natuurlijk flink meer en je hebt veel meer risico iets te beschadigen tegen een stoep, maar aan de andere kant, voor de 'looks' wel het mooiste.
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
Met een beetje geluk heb ik binnenkort een setje Michelin S9A.
Ervaringen komen dan wel
Ervaringen komen dan wel
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
idd, Yokohama Advan O340 ofzo, dat zijn die streetlegal 'slicks'
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic