Stefan's 3S-GTE powered Corolla, project oplichter pakken

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643
GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59

Bericht door Stefan »

Ik ook :P

Ben nu ondertussen anderhalve week verder en ben toch al heel ver moet ik zeggen.
Volgende week zaterdag ga ik op vakantie naar Egypte voor 2 weken.
Wie weet heb ik er dan al een rondje mee kunnen rijden.
Laten we het hopen.

Ben vandaag weer lekker bezig geweest.
Alle bedrading onder de motorkap is nu zo goed als aangesloten.
Moet alleen ffies kijken hoe ik dat met de ventilator van de radiateur moet gaan aansluiten.
Dat draadje heb ik daarom alleen nog los bij de temp sensoren hangen.

Motorsteun op de bak ook nog een beetje aangepast zodat de motor nog ietsje gezakt is.
Motorkap kan daarom nu ook gewoon weer dicht ;)

Foto's:
Bijlagen
PIC_0037 (Small).JPG
PIC_0036 (Small).JPG
PIC_0035 (Small).JPG
PIC_0032 (Small).JPG
PIC_0031 (Small).JPG
PIC_0030 (Small).JPG
bassiegtsi
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Wo Apr 12, 2006 23:34

Bericht door bassiegtsi »

Stefan schreefCOLON
bassiegtsi schreefCOLONals ie klaar is word het echt een monster!!!! ben benieuwd.

p.s. had een vraag over de hydrolische veren voor de motorkap. zijn die kant en klaar te krijgen of heb je die van een bepaald type/merk gebruikt?
Ik heb ze van een Mitsubishi Colt, oude vierkante model.
Lichtelijk aangepast :wink:
tnx!
ae82_gt
President member
President member
BerichtenCOLON 2430
GeregistreerdCOLON Wo Sep 01, 2004 17:23

Bericht door ae82_gt »

Moet alleen ffies kijken hoe ik dat met de ventilator van de radiateur moet gaan aansluiten.
verklaar je nader????
Member of the GT Owners Group!
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

Ik vind hem prachtig!

@ ae82_gt ik zie nu trouwens pas dat je ook uit enschede komt! Lachen....toch geen Twekkelerveld of wel?
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643

Bericht door Stefan »

ae82_gt schreefCOLON
verklaar je nader????
Ik bedoel dus dat draadje wat op de temp sensor moet voor de ventilator.
Geloof dat het een andere type sensor is voor het aan schakelen van de ventilator.
Christophe Lebon
Special member
Special member
BerichtenCOLON 591
GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26

Bericht door Christophe Lebon »

Gaaf!!!!!

En je gaat als een tierelier stefan. Echt super dat je dat in andere halve week gefixt hebt. Ook de afwerking ziet er goed uit.
MIJN PROJECT TOPIC the end

Nieuw: Auris 1.8 Full Hybrid Executive Business :D
ae82_gt
President member
President member
BerichtenCOLON 2430
GeregistreerdCOLON Wo Sep 01, 2004 17:23

Bericht door ae82_gt »

Als het de sensor is die ik denk dat het is, past de aansluiting inderdaad niet. (als je gebruik maakt van de stekker van de corolla kabelboom)
De sensor is overigens gelijk aan die van een corolla diesel.
Member of the GT Owners Group!
JeroenE
President member
President member
BerichtenCOLON 1390
GeregistreerdCOLON Za Nov 27, 2004 20:08

Bericht door JeroenE »

Echt een hele dikke wagen!!
(1st street legal)> Corolla E11 V6
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643

Bericht door Stefan »

ae82_gt schreefCOLONAls het de sensor is die ik denk dat het is, past de aansluiting inderdaad niet. (als je gebruik maakt van de stekker van de corolla kabelboom)
De sensor is overigens gelijk aan die van een corolla diesel.
Ja misschien dat m'n oude sensor wel past, moet ik even kijken of het dezelfde maat is.
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643

Bericht door Stefan »

GTSi-PUMBA schreefCOLONEcht een hele dikke wagen!!
Christophe Lebon schreefCOLON Gaaf!!!!!

En je gaat als een tierelier stefan. Echt super dat je dat in andere halve week gefixt hebt. Ook de afwerking ziet er goed uit.
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Gaat erg goed hier en ziet er idd netjes uit :wink:

Ik had wel verwacht dat ie lager zou hangen onder de auto, maar zo op de foto's te zien valt het eigenlijk best nog mee...

Luchthapper staat 'm ook netjes, geen plannen meer voor een FMIC? :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Bart GTSI+
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON Ma Okt 17, 2005 21:54

Bericht door Bart GTSI+ »

aan de ene kant vind ik dit een vet project, maar aan de andere kant denk ik: waar is ie mee bezig?

220 pk ipv 114 pk is nogal een verschil.
kan bouw van de auto hier wel tegen.

ik wil ook graag veeeel pkaas en snel zijn, maar daarom ben ik nu hard aan het sparen voor een impreza turbo.
dit is niet zo exclusief maar wel veiliger. (0-100 waarschijnlijk ook nog sneller door awd :) )

maar toch succes verder met je project en uiteraard veel veilige (race)kilometers toegewenst.

groetjes Bart
corolla simply the best

corolla E10 GTSI+
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

Bart GTSI+ schreefCOLONaan de ene kant vind ik dit een vet project, maar aan de andere kant denk ik: waar is ie mee bezig?

ik wil ook graag veeeel pkaas en snel zijn, maar daarom ben ik nu hard aan het sparen voor een impreza turbo.
dit is niet zo exclusief maar wel veiliger. (0-100 waarschijnlijk ook nog sneller door awd :) )

maar toch succes verder met je project en uiteraard veel veilige (race)kilometers toegewenst.

groetjes Bart

no offence, maar volgens mij ben jij er zo 1 denkt die gelijk king is in zijn subaru, net als hier in dordt laatst, 3 jonge gasten in een subaru bocht uit gevlogen, 2 dooien.

hard rijden is sowiezo gevaarlijk als je lomp doet, of je nou in een subaru zit of een corolla.

natuurlijk heeft een subaru betere remmen/wegligging, maar als je het gewoon normaal houd is er niks aan de hand..
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Gebruikers-avatar
Michel H
President member
President member
BerichtenCOLON 1976
GeregistreerdCOLON Za Jan 01, 2005 22:40

Bericht door Michel H »

Bart GTSI+ schreefCOLONaan de ene kant vind ik dit een vet project, maar aan de andere kant denk ik: waar is ie mee bezig?

groetjes Bart
Ik DENK (!) dat een E10 met 3S-GTE rondjes om een Pimpreza rijd. Misschien niet qua wegligging (alhoewel een Impreza zonder DCCD ook erg onderstuurd is) maar wat snelheid aangaat zal de Impreza toch echt het onderspit moeten delven met z'n ?25%? aandrijfverlies...
LEON29
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1930
GeregistreerdCOLON Wo Dec 24, 2003 22:45

Bericht door LEON29 »

Michel H schreefCOLON

groetjes Bart

Ik DENK (!) dat een E10 met 3S-GTE rondjes om een Pimpreza rijd. Misschien niet qua wegligging (alhoewel een Impreza zonder DCCD ook erg onderstuurd is) maar wat snelheid aangaat zal de Impreza toch echt het onderspit moeten delven met z'n ?25%? aandrijfverlies...
+ meer gewicht dat de subaru

dit word gewoon een vr6 killer

maar mega project
allen als ik die foto van de motor zie hang hij toch net laag genoeg of net niet. want en foto kan wat vertekenen toch
life is a bitch so take it by the horns
lillytjuh
President member
President member
BerichtenCOLON 2468
GeregistreerdCOLON Do Jan 23, 2003 18:11

Bericht door lillytjuh »

super project kerel!!! echt toppie!!!

weet zeker dat als je je corolla fatsoenlijk bouwt met goede remmen en goede wegligging dat je sneller bent als een subaru! hoe leuk ik een impreza ook vind, een rolla met power is toch stukken leuker!
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

dit ziet er al goed uit
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643

Bericht door Stefan »

groetjes Bart
Waar is ie mee bezig??

Een jongensdroom verwezenlijken om het maar kort te houden.
En daar komt ook nog bij dat ik van uitdagingen hou.

Zou idd ook een Impreza kunnen kopen maar net wat je zegt het is niet exclusief. Je ziet ze al zo veel :wink:

Wat betreft de Rolla, wat verbeterd kan worden ga ik proberen te verbeteren. Top vind ik trouwens niet belangrijk, lekker hard optrekken, daar hou ik van. En wie zie je dat nog meer doen met een e10? :D
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643

Bericht door Stefan »

LEON23 schreefCOLON maar mega project
allen als ik die foto van de motor zie hang hij toch net laag genoeg of net niet. want en foto kan wat vertekenen toch
Heey leonnetje :D

Ruimte zat hoor, zit nog wat speling tussen de intercooler en de motorkap voor de motorkanteling met optrekken.
Mocht ie toch nog met optrekken tegen de motorkap aan komen kan ik de intercooler kap er nog af halen. Scheelt ook nog aardig wat.
Motor kan trouwens ook echt niet lager als dit, of je moet nog veel grotere aanpassingen gaan doen aan de carroserie.

Foto's geven soms idd een vertekend beeld.
Sebastian
Full member
Full member
BerichtenCOLON 376
GeregistreerdCOLON Za Mrt 04, 2006 12:47

Bericht door Sebastian »

Echt een mooi project dit !! :D
Corolla E12 D4D
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Bericht door Kees »

RespecT man! Zoals Ali G zou zeggen :P :D
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
co-ro-ll-a
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON Di Mei 10, 2005 19:35

Bericht door co-ro-ll-a »

En hoe spel je dat ook al weer R.E.S.T.E.C.P toch :D Maar nu weer on-topic. Je bent hier echt uniek mee en ik denk dat er niet zo snel iemand komt die het je na gaat doen :shock:
'92, SW20 MR2 gti, 156.000km

http://s59.photobucket.com/albums/g314/co-ro-ll-a/" target="_blank
http://www.toyotaclubnoord.nl/" target="_blank
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643

Bericht door Stefan »

Ja dat is misschien wel een beetje zo, maar hoe zeg je dat ook alweer? Als er een schaap over de dam is volgen er meer toch? :D

Er moet eerst iemand zijn die het gedaan heeft, dan komen er vast wel meer die zo'n motor er in gaan hangen.
Ik ben daarmee ook wel bereid die mensen te helpen en ondersteunen als ze met bepaalde dingen niet weten hoe het moet.
Silvertoppie
President member
President member
BerichtenCOLON 1512
GeregistreerdCOLON Do Feb 26, 2004 22:02

Bericht door Silvertoppie »

Ik ben t deels wel met Bart GTSI+ eens: Je moet met die 225pk en iets van 240NM wel uitkijken dat je de carosserie niet ´uitelkaar trekt´ en wat remmen betreft zou ik t zeker NIET bij die EBC´s laten, dan is zelfs die 2pots 20V/GZE klauwen nog te iel!! Bij de Impreza waren de ´grote´ 2potsklauwen op de GTT bj 96 tot 98 ook onderbemeten en werdt er kritiek op geuit, dit wat met de 4pots van de GTT 99/ 00 aanmerkelijk verbeterd is.
En idd je kunt met een Impreza ook uit de bocht vliegen, maar dat ligt dan echt bij de bestuurder!!

En of je met een E10 met voorwielaangedreven 3S-GTE een Impreza zoek rijd ben je knap want geloof maar dat ie wielspin op droogwegdek wil krijgen zo´n 3S-GTE!!!!! En dan moet je nog erg je best doen..:

3S-GTE 225 pk met 240 Nm met ±1100kg
Impreza GTT 218 met 290NM met 1220kg

kwa wegligging pakt een Impreza je altijd, maar de 3S-GTE zal niet ver achter blijven!!

@Michel H: Veel onderstuur met een Impreza?... dacht t niet, dan moet je wel heeeeel erg ver gaan!!! en idd met 4wd heb je meer verliezen, maar een Impreza staat erom bekent dat ze de opgegeven pk´s en Nm´s ruimschoots halen, en in de praktijk vies snel zijn dan ze op papier doen vermoeden!! Maar ik ga hier niet zeggen dat je met een E10 3S-GTE af gaat leggen tegen een GTT, dit moet de praktijk uitwijzen of je met de Corolla t vermogen straks kwijt kunt op de weg.
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Tussen sprintjes kun je het beste vergelijken denk ik.
met een voorwiel aangedreven auto win je nooit van een 4 of achterwiel aangedreven auto met gelijkwaardig vermogen
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

niet vanaf de lijn nee, maar sprintje 80 - 200 misschien wel
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Silvertoppie
President member
President member
BerichtenCOLON 1512
GeregistreerdCOLON Do Feb 26, 2004 22:02

Bericht door Silvertoppie »

Ik wil wel proefkonijn zijn!! Ik ben niet bang om te verliezen hoor :wink:

K vind t eigenlijk wel leuk!! :lol:

Maar om ff op een Impreza terug te komen, Tuurlijk een Impreza is niet meer uniek in de NL, er zijn er heelwat gechipt ( ECUTEC ) met 280 pk en een dikke 340 of hoger Nm, en er zijn al een bult gekken die er een 2.5 ltr blok inlepelen om veilig ( lees: duurzaam..) dik boven de 300 pk willen rijden, en dan denk ik waar is t einde dan.. :roll:
Ik leg bij m´n Impreza op exterieur dit maal, motorisch begin ik nergens aan, hij is zo al verrekte snel, en hebt op de autobaan dik over, meer vermogen ( klinkt miss gek maar..) is overbodig, en niet te betalen!! ook met de grote kans dat je t blok sloopt, want de Impreza turboblokken moet je nooit lang met volledruk rijden,( langdurig- boven de 5 min, dus over de 190km/h, want zo her en der klapt er 1 om deze reden...

T is gek, maar hier in de buurt kijken er altijd veel mensen om als je rustig door t dorp toert en dat terwijl er hier wel meer Impreza´s rondrijden... Dit had ik met de Corolla niet, en die was unieker!! :lol:
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Navi schreefCOLONniet vanaf de lijn nee, maar sprintje 80 - 200 misschien wel
dat zou inderdaad goed kunnen
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Bericht door Kees »

4wd heeft wel meer vermogens verlies he! Dus in een sprint kan het goed zijn dan een 4wd auto eerder weg is maar eenmaal rollend gepakt wordt door een RWD FWD auto.....
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Rick H
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON Wo Jan 25, 2006 01:19

Bericht door Rick H »

LEON23 schreefCOLONdit word gewoon een vr6 killer
lol, mag ik toch wel hopen met 2.0 turbo. Ziet er allemaal nog steeds erg goed uit dit project. 8)
JDM y0!
BUTTON_POST_REPLY