Luchtfilters
ModeratorCOLON Moderator
-
kragt
Luchtfilters
heey ,,
mooie site !!!
heb effe een vraagje ik was van plan om een open luchtfilter te halen !!
wete jullie nog goeie filters?? welk merk is bter green of k&n ?? ik heb een corolla E11 1.6 16V G6-R 1999
trouwens puik werk jullie site!! heb net me inschrijvingsformulier op gestuurd !! hoop dat het nie te lang duurt voordat ik me pasje krijg!!
mooie site !!!
wete jullie nog goeie filters?? welk merk is bter green of k&n ?? ik heb een corolla E11 1.6 16V G6-R 1999
trouwens puik werk jullie site!! heb net me inschrijvingsformulier op gestuurd !! hoop dat het nie te lang duurt voordat ik me pasje krijg!!
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
goedenavond! ik zou zeggen, stel je even voor met evt foto's van je corolla in dit stuk op het forum klikplekje
K&N en Green zijn allebei goede luchtfilters.. kijk even rond in het archief of maak gebruik van de zoekfunctie wat je bovenaan kan vinden en typ het woord luchtfilter in!
succes!
K&N en Green zijn allebei goede luchtfilters.. kijk even rond in het archief of maak gebruik van de zoekfunctie wat je bovenaan kan vinden en typ het woord luchtfilter in!
succes!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
-
Raymon
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1753
- GeregistreerdCOLON Ma Mrt 10, 2003 21:30
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
-
beschuitfluiter
- Starting member

- BerichtenCOLON 82
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 19, 2004 13:34
-
Frans
- President member

- BerichtenCOLON 1264
- GeregistreerdCOLON Wo Sep 01, 2004 17:55
-
Linea Sol
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6083
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43
Als je een goed geolied Filter hebt filtert hij net zo goed als orgineelFrans schreefCOLONvolgensmij laten deze filters wel meer vuil door dan de standaard papieren filter van toyota? mocht je ook een nadeel willen weten.
Of dit daadwerkelijk schadelijk voor je motor is weet ik niet.
Gegroet JO
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
-
Linea Sol
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6083
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
-
Raymon
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1753
- GeregistreerdCOLON Ma Mrt 10, 2003 21:30
-
Frans
- President member

- BerichtenCOLON 1264
- GeregistreerdCOLON Wo Sep 01, 2004 17:55
eeehm 80.000 is wel erg veel, deze cotton filters hebben veele grotere mazen in de filter, alleen de olie zorgt ervoor dat die kleine deeltjes worden vastgehouden door de olie, geen olie betekend dus mogelijk doorlaat van een hoop rotzooi.
Hoe vaker reinigen hoe beter.. heb een hoop testen op internet gelezen. je schrikt toch wel. apexi is beter dan green, en is niet op oliebasis
Hoe vaker reinigen hoe beter.. heb een hoop testen op internet gelezen. je schrikt toch wel. apexi is beter dan green, en is niet op oliebasis
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life
4age & 3sgte power, toyota 4 life
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Beter, wat is beter
Als we het over beter gaan hebben heb je ook een hoog vermogen nodig om het rendement te kunnen vergelijken, met onze 110 of 114 pk is dit te verwaarlozen en is een sportfilter alleen voor het geluid leuk
Wat betreft het vuil is regematig schoon maken en goed in de olie zetten genoeg.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
Linea Sol
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6083
Frans schreefCOLONeeehm 80.000 is wel erg veel, deze cotton filters hebben veele grotere mazen in de filter, alleen de olie zorgt ervoor dat die kleine deeltjes worden vastgehouden door de olie, geen olie betekend dus mogelijk doorlaat van een hoop rotzooi.
Zo staat het op de Doos van K&N van mijn filter , maar ik reinig hem ook wel eerder alleen niet om de 10.000km maar zo ergens rond de 40.000km
Gegroet JO
-
kragt
ik zal de fotos binnekort er even op zetten!! mijn camera word gerepareerd !! effe over het luchtfilter ik denk toch dat ik voor een open green filter ga!! bedankt voor het advies!!Marc0 schreefCOLONgoedenavond! ik zou zeggen, stel je even voor met evt foto's van je corolla in dit stuk op het forum klikplekje
succes!
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
-
Toyotaholic
- Special member

- BerichtenCOLON 668
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 22:54
Ga je voor geluid neem dan 'n open versie en anders 'n inlegfilter.
Heb ongeveer 10000km met 'n open K&N filter gereden in m'n E11 1.6...aanzuiggeluid was best aardig.
Omdat ik toch meer trekkracht onderin wilde ben ik terug gegaan naar 'n K&N inlegfilter.
Heb ongeveer 10000km met 'n open K&N filter gereden in m'n E11 1.6...aanzuiggeluid was best aardig.
Omdat ik toch meer trekkracht onderin wilde ben ik terug gegaan naar 'n K&N inlegfilter.
Toyota Avensis T27 2.0 VVT-I Executive business 2009
-
andregc
Trekkracht onderin agv openluchtfilter
Hallo,
even een vraag als reactie op de laatste reactie. Hebben auto's minder trekkracht onderin wanneer je een open luchtfilter monteert. Dan even een domme vraag, wat is dan nog het voordeel van een open filter, alleen het geluid en 0.63 pk winst. Ik ben juist op zoek naar origineel om te kijken wat het verschil is en of het comfortabeler rijdt (minder herrie dus). Maar dat van die trekkracht daar ben ik erg benieuwd naar.
Heeft er iemand veel verstand van luchtdruk en mengverhouding koude lucht en benzine en die daar iets meer over kan vertellen.
mvg André
even een vraag als reactie op de laatste reactie. Hebben auto's minder trekkracht onderin wanneer je een open luchtfilter monteert. Dan even een domme vraag, wat is dan nog het voordeel van een open filter, alleen het geluid en 0.63 pk winst. Ik ben juist op zoek naar origineel om te kijken wat het verschil is en of het comfortabeler rijdt (minder herrie dus). Maar dat van die trekkracht daar ben ik erg benieuwd naar.
Heeft er iemand veel verstand van luchtdruk en mengverhouding koude lucht en benzine en die daar iets meer over kan vertellen.
mvg André
-
Silvertoppie
- President member

- BerichtenCOLON 1512
- GeregistreerdCOLON Do Feb 26, 2004 22:02
Als je echte 'Performance' en niet meer 'herrie' ( inlaatgeluid..) wilt moet je een inlegfilter nemen, die in de orginele filterbox kan, wil je 'herrie' neem je een openluchtfilter, wil je Performance en herrie, neem dan een openluchtfiltersysteem met kelk en aanzuigbuis, of werk t filter weg in t spatbord..
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 15, 2006 10:47
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
- GeregistreerdCOLON Za Jul 09, 2005 10:37
Re: luchtfilter
ik heb vandaag een test gedaan met koude luchttoevoeren en de temperaturen die het open luchtfilter hierdoor aangeleverd krijgt dmv een digitale termometer.kragt schreefCOLONheey ,,
mooie site !!!
De resultaten zet iik morgen in een nieuw topic, houd die maar in de gaten
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846