E9 liftback projects - Update 28/12/2015

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: E9 liftback projects - UPDATE 14-8-2007

Bericht door Blof-fan »

MzKzM schreefCOLONOk van de planning is niet veel terecht gekomen moet ik zeggen. Wel da achterklep gespoten en gemonteerd echter wel een beetje kleurverschil maar ik ben d'r een beetje klaar mee.
Bovernste strip bij het raam moet nog gemonteerd worden maar dat komt volgende week wel weer, tis enkel voor de sier.

Verder deel van mijn alarm losgehaald, kabels beetje ingekort en het deel dat de CPV aanstuurt doorgemeten. Blijkt dus dat er inwendig iets doorverbonden zit waardoor de originele knoppen van de CPV niet meer werken als deze op het alarm aangesloten zitten. Boelomgedraaid en nu werkt het tenminste weer zoals het zou moeten. (niet slecht na 2,5 jaar hé)
Verder de startonderbreker tussen de brandstofpomp uitgehaald omdat dit ervoor zorgt dat ik mijn auto niet op afstand kan starten. (of iemand moet weten hoe ik een BAS 322 startonderbreker tijdelijk bypass)
Verder een hood-switch gemonteerd. Als de auto nu op alarm staat en de motorkap wordt opengemaakt gaat het alarm ook af.
Aparte solenoid geplaatst voor de kofferbak op afstan open te kunnen maken. Het alarm zelf geeft echter niet genoeg porre om de solenoid krachtig te bedienen, hier moet dus nog een relaisschakeling tussen komen.

Voorlopig vind ik het wel weer even genoeg zo, misschien dat ik hier volgende week weer mee verder ga.
De kleine onderhuidse dingen zo te lezen :wink:
Benieuwd naar de foto's van je achterklep enz en vordert het al een beetje met je onderstel? Of nog steeds op zoek naar die reactiestangen?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Re: E9 liftback projects - UPDATE 14-8-2007

Bericht door MzKzM »

Ach kleine dingen kunnen je toch behoorlijk bezighouden hoor :) .
Maar goed, remote start werkt nu ook vanaf een echte afstand ipv 30cm.
Zit nog te twijvelen of ik de startonderbreker er compleet uit zal halen of dat ik het zo laat zitten.
Achterklep moet dus enkel nog een siertrip op bovenaan het raam en dan een nieuwe achterwapper monteren.

Reactiestangen wordt hard aan gewerkt, heb ze besteld via Ebay uit engeland. en wacht nu op de betalingsgegevens. Met een beetje mazzel heb ik ze dan in huis als ik zelf ook weer aan de wal ben.
Achterschijven heb ik alvast meegegeven aan een kennis om af te laten draaien. Meenemen naar mijn werk was niet echt een optie omdat de douane dan een beetje vreemd gaat opkijken 8-). Als het afdraaien nou niet lukt dan zal ik een setje nieuwe moeten bestellen. Achterschijven mogen namelijk niet dunner worden dan 8mm en zijn nu ongeveer 8.6. met wat roest aan de rand en richting de as. Als ik hier zo nieuwe blokken op zou zetten dan zouden deze binnen de kortste keren ook ingesleten zijn.

Foto's had ik iid beloofd maar moeten nog even wachten ;)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Re: E9 liftback projects - UPDATE 21-8-2007

Bericht door Marc0 »

Als je al zo 'dicht' bij de grens zit, waarom dan niet gelijk een nieuw setje bestellen?
niet aanvallend bedoeld ofzo..maar die minimale diktes zijn er voor een reden..en goede remmen zijn best handig in sommige situaties..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Klopt, maar nieuw zijn ze ook maar 9mm. Dat is imo ook al dicht bij de grens 8-). Was ook al van plan om nieuwe eronder te doen maar kan nog even duren voor ik die in huis zou hebben. Tot die tijd wou ik dan nog even met de overhaalde schijven doen. Zal in ieder geval al beter remmen dan de trommels die er nu onder zitten :D .
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Goed, vandaag weer wat gedaan, sierstrip achterklep opnieuw vastgezet en een nieuwe ramenwapper gemonteerd achter. Meteen de arm opnieuw gespoten, deze was aardig roestig geworden.
Achterwiellager gestraalt en in de tectyl gezet, overige delen momen in de loop van de week (hopelijk).
Achterschijven kunnen niet afgedraait worden, met de micrometer erbij meet de schijf nu 8,25mm dus 0,125mm per kant wordt niets (niet genoeg iig). Hier moet ik tegen die tijd dan maar nieuwe voor regelen.
Wel heb ik spiksplinternieuwe handremkabels binnen.

Het hele project zal wel een beetje langzamer komen te lopen wegens de aanschaf van een nieuw huis waar ook ongetwijveld de nodige tijd en geld in gaat zitten.

Pics ga ik echt morgen maken, vergeet het de hele tijd.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Afgelopen week de compressor weer in orde gemaakt en een nieuwe waterafscheider ertussen gehangen, zo blijft me straalgrit wat langer zijn werk doen.
Verder de laatste remklauw achter gestraalt en in de verf gezet, evenals de "hub" voor het achterwiel. Ondertussen de 6e persoon via ebay aan het smeken om de achterste draagarm van de GTi op te sturen, altijd wat met die britten. :(
Ook heb ik de achterbank er weer in zitten, staat iig stukken beter dan de XLi bekleding.
Nu rest enkel nog (op die draagarmen na) een setje nieuwe schijven en blokken, evenals een bias valve. Deze hoop ik komende week te kunnen bestellen en op mijn werk af te kunnen regelen.
Gisteravond nog wat foro's genomen maar beetje te donker voor het goede.
Hieronder alvast de pica van het achterinterieur.
Bijlagen
IMG_2011.JPG
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: E9 liftback projects - UPDATE 12-9-2007

Bericht door toyo bob »

Net interieur, maar wat ga je nu met de deurpanelen doen?
Die wijken nu af zo te zien.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Tja, die moeten ooit nog eens vervangen worden door GTi panelen. Als ik die ten minste ooit tegenkom want de Liftback GTi is nog zeldzamer dan de hatchback. Mocht je dus wat weten dan houd ik me aanbevolen :D
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606

Bericht door Blof-fan »

Weer lekker bezig geweest zo te lezen :wink:
Kun je die bias valve niet beter op de auto zelf instellen? Dan weet je teminste of de verdeling echt goed is lijkt me...

Ohw trouwens...heb jij al een remklauw achter weer in elkaar gezet? Ik was er namelijk mee bezig en stuitte op een probleempje met het in elkaar drukken van de veer van het handremmechanisme. Deze moet je in elkaar drukken om de segeerring er überhaupt weer in te kunnen zetten.
Enigste manier om dat te kunnen doen is door deze samen te drukken met een moer dat op het schroefdraad past. (Van dat lekkere vreemde draad :? )
Verder zijn de klauwen bij mij nu voor en achter verder helemaal klaar :wink:

Succes!
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Patrieck, je hebt PM.

Die bias valve neem ik mee zodat ik em met stikstof kan afregelen op de drukken die de vraagbaak aangeeft. Dan markeer ik de boel en kan ik er als het ingebouwd is altijd nog iets aan verdraaien. Maar datverhaal komt tegen die tijd hier ook wel te staan.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Vandaag nieuw speelgoed gekocht, de liftback GTi fusie komt nu toch wel heel dichtbij.
Hieronder wat pics:
Bijlagen
IMG_2021.JPG
IMG_2022.JPG
IMG_2023.JPG
IMG_2024.JPG
IMG_2025.JPG
IMG_2026.JPG
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166

Bericht door Marc0 »

Liftback GTi fusie? je bedoelt het blok ed van de hatch naar de liftback overzetten?
zonde van de originele?? GTi..maar je hebt daarmee wel dan een Liftback GTi als het ware..
of ga je die e9 ook wat leuks mee doen?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606

Bericht door Blof-fan »

Ergens idd wel zonde van die supergave hatchback natuurlijk. Of is er al iets mis mee?
Maar wel een leuk project natuurlijk! :D
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Marc0 schreefCOLONLiftback GTi fusie? je bedoelt het blok ed van de hatch naar de liftback overzetten?
zonde van de originele?? GTi..maar je hebt daarmee wel dan een Liftback GTi als het ware..
of ga je die e9 ook wat leuks mee doen?
Je hebt het helemaal door!
Nou is het niet een echte originele nederlandse GTi, hij is in 99 uit belgië gekomen. Maar wel origineel GTi inderdaad. Ben er ook nog niet helemaal over uit.

Ergens vind ik het ook wel zonde maar probeer maar eens op de sloop onderdelen van een LB GTi te vinden. LB wordt al moeilijk laat staan een aparte uitvoering.

En zo kan ik iig nog diverse forumleden aan wat spullen helpen die anders (bijna) niet te krijgen zijn.
Ik moet morgen nog even kijken onder de GTi hoe het er daar uitziet, maar van de buitenkant ziet ie er nog top uit; geen roest bij de wielranden (onder de skirts heb ik nog niet gekeken) enkel een paar nieuwe bandjes nodig.
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166

Bericht door Marc0 »

wellicht kan Michel H nog wat onderdelen gebruiken, aangezien hij ook een GTi heeft :)
maar..t bliijft wel zonde.. een originele GTi.. uit mekaar.. maargoed.. als het moet dan moet het :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Zo.... Vandaag even in het mooie daglicht de GTi nog eens goed bekeken. een klein plekje onder de achterruitenwisser en bij de achterraampjes begint de lak ook een heel klein beetje te bollen. Verder is ie nog puntgaaf aan de buitenkant. Wat de onderkant betreft is ie toch net even wat minder knap onderhouden dan de liftback.
Niet dat ie zo rot als een mispel is maar hij heeft zo te zien niet altijd zijn tectyl-beurtje gehad.

Daarom de knoop maar doorgehakt om de GTi in onderdelen over te zetten in de LB en de overige delen los te verkopen. De ex-Gti is dan nog wel een mooie basis voor iemand die toch voor een motorswap gaat of ik bouw de fe motor er in en dan gaat ie als XLi weg.
Vandaag iig begonnen met de beruchte draagarmen los te halen die ik voor mijn remmenproject nodig heb.
Wat een k*twerk zeg! heerlijk als de rubbers zich vastgevreten hebben in het metaal! :?
Het heeft me dus een halve dag gekost om de achterste draagarmen los te halen en van de rubbers te ontdoen. Morgen ga ik deze stralen, in de tectyl en nieuwe PU bushes erin en dan hoop ik tegen de middag de schijfremmen op de LB te hebben.
De (ex)GTi krijgt dan de trommels en dan heb ik dus nog een set achterschijven over. Ik moet even kijken of ik het voor elkaar krijg om de armen van de XLi passend te krijgen, anders heb ik dus een complete conversie liggen.(ongereviseerd uiteraard :lol: ) Tegen die tijd komt het wel op het forum te staan.

Keep U posted!
Gebruikers-avatar
Michel H
President member
President member
BerichtenCOLON 1976
GeregistreerdCOLON Za Jan 01, 2005 22:40

Re: E9 liftback projects - LB of GTi? - UPDATE 15-9-2007

Bericht door Michel H »

omg wat jammer. Dat is een hele nette GTi..
Beetje werk heb je altijd.. maar goed, jammer.
Ik heb zeker intresse in een hele berg onderdelen :D
remy
General member
General member
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON Wo Sep 27, 2006 11:41

Bericht door remy »

inderdaad jammer :shock: dit was die op marktplaats stond?
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Uhhh of ie op marktplaats stond weet ik eigenlijk niet, heb er al een hele tijd geen GTi meer zien staan. Nou kijk ik ok niet 5x op een dag dus zou wel kunnen. Nee, een kameraad vertelde het mij, ik zal eens vragen hoe hij dat eigenlijk wist dat ie te koop stond.
Michel, je hebt PM

Vandaag wegens tijdgebrek (morgen weer werken) de stangengestraalt, gespoten en weer in de GTi teruggeplaatst. Zodra ik mijn nieuwe remschijven en blokken voor de achteras binnen heb ga ik beginnen om de hele set op de LB te bouwen. Volgende week maar weer verder kijken.
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606

Bericht door Blof-fan »

Ja, het blijft zonde voor die GTi...maar ach, het doelt heiligt de middelen zullen we dan maar denken :wink:
Heb je toch eindelijk je stangetjes :lol:

En onderdelen heb ik dan misschien ook nog wel wat aan :wink:

Succes ermee Peter!

Ohw P.S. Je pakketje lag vandaag al keurig op me te wachten toch ik vandaag thuiskwam. Ga ik komende week even goed gebruik van maken, alsnog bedankt! (Ook voor de sponsoring! :wink:)
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Als je de GTi op het eerst oog ziet ziet ie er nog knap uit. Dus het lijkt wel jammer, maar technische staat is ook belangrijk.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Bericht door Kees »

Die is gek... Zon mooie GTi slopen ?? :shock:
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Tja, ik weet het het is zonde. Maar het zou nog veel erger zijn als ik een sports 800 zou slopen 8-) .
Bovendien komen de delen gewoon weer in een rolla terecht, enkel met 2 deuren meer.

Vandaag prijsopgaaf de deur uitgedaan voro black diamons schijven en greenstuff blokken voor de achterzijde.
Ik hoop hier moren toch wel antwoord op te hebben en het dan volgende week in huis te krijgen.
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Bericht door Kees »

Ik zou bijna zeggen koop een losse 4AGE en hang die in je eigen auto als het je daarom gaat.

Of maak een deal met Michel....... Neem de motor en "geef" hem de auto zodat hij er een 20v in kan douwen! :)

Nogmaals het blijft mijn mening maar ik zou niet zo n mooie GTi willen slopen omwille een standaard LB :? :(
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Michel heeft al gePM-ed dat hij interesse in de auto heeft nadat ik de motor, interieur en achterremmerij uit heb gehaald. Dit omdat de rode GTi minder roest zou hebben dan zijn eigen zwarte. En een losse GE zou ook leuk zijn, liefst nog een GZE compleet met kabelboom en alle andere appendages. Maar probeer die maar eens te vinden. (Ja voor een celica en MR2 wel, maar net even ander dash en zo)
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Vandaag weer verder gegaan met de achterremmerij.
Alle stangen van de LB losgehaald en 4 stangen teruggeplaatst samen met de lagerhuizen voor schijven.
Van de overige stangen ligt er nog 1 te wachten op montage maar hiervoor zal ik eerst da brandstoftank los moeten halen, anders krijg ik de bout er niet ver genoeg uit.
De laatste stang zit echter nog onder de GTi, deze heb ik toch echt nodig om de puly bushes te kunnen monteren (voorste dwarsstang achter). Nu is deze boiut met geen mogelijkheid te bewegen, zelfs al even de hydraulische pers erop gezet maar 4 ton kracht nog geen millimerer beweging.
Dus uiteindelijk de bout maar aan 2 kanten afgeslepen, hopelijk is het morgen een beetje knap weer want de GTi staat nog buiten en hal toch die stang eronder vandaan moeten meubelen.

Ook hoop ik morgen mijn tooltje om de anti-diefstal wielmoeren los te krijgen gereed te hebben zodat ik de trommels weer terug op de GTi kan monteren zodat deze ook weer rijdbaar is.

In de drukte vandaag helemaal vergeten om foto's te nemen, morgen neem ik me cam mee.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Re: E9 liftback projects - Rondom schijven! - UPDATE 26-9-2007

Bericht door MzKzM »

Vandaag de boel eindelijk zover gekregen dat de LB nu rondom in de schijven staat. De gehele achterophanging zit nu ook in de superflex bushes en de stangen netjes in de tectyl. Nu kon ik dus ook eindelijk de goodridge remleidingen monteren en de hele zooi ontluchten. Nu ben ik dus zover dat ik door me remolie heen ben en morgenvroeg nog een busje moet halen omdat er toch nog wat lucht in zit. Tooltje voor de wielbouten van de GTi ben ik niet meer aan toegekomen, misschien morgen. Dan kan ik daar de trommels dus op monteren...

Keep U posted!
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606

Bericht door Blof-fan »

Lekker bezig! We wachten de foto's netjes af :wink:
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554

Bericht door MzKzM »

Vandaag een 6-tal uur doorgebracht bij de kwik-fit om nieuwe banden te monteren. En meteen de slot-wielmoeren te laten verwijderen waar ik dus geen dop meer voor had. Nummer 1 t/m 3 gingen redelijk, de laatste natuurlijk met geen mogelijkheid. Uiteindelijk de halve bout weggeboord/gehakt om in ieder geval het wiel te kunnen verwijderen. Gelukkig had ik nog een spare naaf liggen waar ik de bout maar van gebruikt heb. Komende week nog maar een setje moeren halen zodat de wielen weer met 4 moeren vastzitten.

De LB verder ontlucht en een stukje mee proefgereden, ik denk dat er toch nog ergens een beetje lucht in het systeem zit want hij remt nog niet echt lekker zo.
Wat wel een hele verandering is zijn de PU-bussen, de achterkant lijkt wel een stuiterbal nu zo strak ligt ie op de weg. 8-)
Morgen nog even verder ontluchten en weer testen.
Achterschijven die er nu opzitten is tijdelijk, black diamond komt eraan met greenstuff blokken.

Wat betreft de GTi; 1 achterschijf is nu vervangen door een trommel, op zich valt de hele remmenswap wel mee als de zooi maar losgaat hé. Morgen ook de andere klant nog even doen en de handremkabels weer netjes laten lopen.

Uitlaat voor de LB is besteld, Volgende vrije week heb ik dan echt alle onderdelen binnen voor de motorswap!

Hieronder nog een paar foto's
Bijlagen
Met skijven.
Met skijven.
Close-up
Close-up
Trommel weer in elkaar zetten
Trommel weer in elkaar zetten
Ophanging van de XLi op de GTi
Ophanging van de XLi op de GTi
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606

Re: E9 liftback projects - Rondom schijven! - UPDATE 27-9-2007

Bericht door Blof-fan »

Lekker bezig geweest! :wink:

Ben benieuwd hoe het remmen je zal bevallen :wink: