W58810 vraagje

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_TOPIC_LOCKED
arie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Zo Apr 06, 2008 22:04

W58810 vraagje

Bericht door arie »

Hallo,

Even een vraagje.
Ik heb een W58810 in m`n verso zitten.
Hiervoor heb ik een mp3 interface gekocht CLB-3 met een sd kaart lezer en een line ingang voor m`n archos player.
Nu heb ik vernomen dat als je deze gebruikt je de 6 cd wisselaar niet meer kunt gebruiken.
Daarom zat ik te denken om dit schakelbaar te maken of de 6 cd wisselaar of de mp3 interface.
Weet iemand toevallig welke aansluitingen van de 12 polige stekker dan geschakeld dienen te worden.
Op de site van toyota techdoc kan je wel zien hoe je de radio kunt uitbouwen maar staan er geen aansluitgegevens bij.
Ik wil de mp3 interface dus kunnen gebruiken e ook de 6 cd wisselaar wat volgens mij geen probleem zou moeten zijn (de een of de andere ingang op de radio aansluiten)

Alvast bedankt voor de reacties.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
arie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Zo Apr 06, 2008 22:04

Re: W58810 vraagje

Bericht door arie »

Gister middag ben ik hier even mee aan de slag geweest nadat ik de interface had ontvangen.
Na het demonteren van de radio bleek dat er op de betreffende aansluiting (waar de 12 polige stekker ingeplugd moest worden) inderdaad al een stekker te zitten. Echter op deze stekker is er maar 1 kabeltje aangesloten rechtsboven (gele kabel).Na het verwijderen van deze stekker kon ik niets ontdekken wat het niet meer deed. De wisselaar werkte gewoon nog. Na het aansluiten van de MP3 interface op deze ingang werkte het kastje inderdaad naar behoren. Als je nu 2X op cd drukt (op de bediening van de radio) schakelt deze inderdaad automatisch door naar deze ingang. Wat ik nu graag zou willen weten is of iemand weet waar de gele kabel voor is? Ik zou deze eventueel nog wel kunnen aansluiten want op de MP3 interface wordt deze aansluiting niet gebruikt.
Sexiejbeest
President member
President member
BerichtenCOLON 2382
GeregistreerdCOLON Ma Jan 24, 2005 23:49

Re: W58810 vraagje

Bericht door Sexiejbeest »

heel erg vaag kan ik me herinneren dat geel in de normale iso kabels de telefoonmute is.. Misschien dat dat kan?
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
arie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Zo Apr 06, 2008 22:04

Re: W58810 vraagje

Bericht door arie »

Ja dat zou inderdaad nog kunnen ja.
Wat ik wel merkte tijdens het testen dat de telefoon wel gewoon verbinding maakte via bleu tooth dus nam aan dat dit zou werken.
Ga hier nog wel even mee testen.

Bedankt voor je reactie iedergeval.
arie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Zo Apr 06, 2008 22:04

Re: W58810 vraagje

Bericht door arie »

Gister nog even verdergegaan met de MP3 converter van X Carlink N3.
Het bleek inderdaad dat het gele draadje voor de mute van de telefoon was.
Normaal heb je via de interne carkit alleen geluid aan de rechterzijde om rondzingen van de mic op de speaker te voorkomen.
En is de linkerzijde stil.
Als je de gele draad niet aansluit heb je tijdens je telefoongesprek gewoon music op de linkerkant en dat is wel vervelnd natuurlijk.
Zoals ik al eerder schreef was de stekker van de xcarlink leeg op die plek dus de gele draad uit de oorpronkelijke stekker gehaald en die in de stekker van de xcarlink erbij gedaan.
Het werkt nu allemaal perfect.
Je kan er gewoon een sd kaart in stoppen en deze helemaal vullen met MP3`s en er zit nog een line ingang op.
Als je nu 2X op cd drukt schakeld hij vanzelf door naar de MP3 interface.

:D
driksz
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Vr Apr 18, 2008 15:23

Re: W58810 vraagje

Bericht door driksz »

Hoi Arie,

Waar heb je die converter gekocht. Ik zoek een dergelijk apparaat om mijn I-pod op aan te sluiten. Naar mijn oordeel zijn de in de markt verkrijgbare opties aan de dure kant..

Ik hoor graag van je

Driksz
arie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Zo Apr 06, 2008 22:04

Re: W58810 vraagje

Bericht door arie »

Hoi,

Ik heb het in china besteld via ebay.
Op onderstaande site kan je wat meer info vinden.
http://www.xcarlink.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://search.ebay.nl/_W0QQsassZhappy2china" onclick="window.open(this.href);return false;

Binnen een week in huis prima service.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.


mvg,

Arie
bverstee
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Vr Jan 02, 2009 21:40

Re: W58810 vraagje

Bericht door bverstee »

Hallo,

Ik sta op het punt om een XCarlink setje te kopen.
Volgens mij is er geen betere oplossing om een AUX-ingang te creëren aan mn Corolla Verso van 2005.

Ik ga een Asus R2Hv umpc (ultra mobile) met Windows Vista en al mn mp3-tjes aansluiten, bevestigd aan een Ram mount met 2 grote zuignappen die binnenkort arriveert.
FM zenders en modulators heb ik het mee gehad. Allemaal bagger, je hebt altijd kwaliteitverlies en ruis.

Mijn vraag is: is het eenvoudig is om de radio (dezelfde als die van de topicstarter, de W58810) te demonteren en het XCarlink setje aan te sluiten?
Kan ik ook gemakkelijk de kabels naar de dashboardkast leggen en moet ik daar de XCarlink elektronika plaatsen?

Ik heb ook de volgende accesoires in mn Verso:
- Een originele Toyota carkit (van Bury THB, met verwisselbare houder voor de telefoon) die ik ook gebruik, en ik verwacht dus ook dat er een stekker met een mute-draad op de radio aangesloten zal zijn.
- Geïntegreerde navigatie (dvdspeler onder bestuurdersstoel) - hoe is het geluid daarvan eigenlijk op de radio aangesloten? Kom ik niet in de knoei met stekkers die er al op zitten?

Thanks alvast!
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: W58810 vraagje

Bericht door Leon »

Missschien heb je hier wat aan qua demontage: viewtopic.php?f=72&t=27023" onclick="window.open(this.href);return false;
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
bverstee
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Vr Jan 02, 2009 21:40

Re: W58810 vraagje

Bericht door bverstee »

Leon schreefCOLONMissschien heb je hier wat aan qua demontage: viewtopic.php?f=72&t=27023" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks, dat helpt al een heel eind (wat onduidelijke scans helaas, maar het is net leesbaar).

Nu resteren nog mn vragen:
1. Dient het XCarlink kastje in de dashboardkast geplaatst te worden, of is er achter de radio ruimte?
2. Als het goed is heb ik één gele draad op de radio zitten van de originele Toyota carkit, dus geen probleem
3. Zitten er kabels van de geïntegreerde navigatie aan de radio??

Vóórdat ik het geld aan een XCarlink uitgeef zou ik dit graag willen weten. Het zal ook informatief voor toekomstig geïnteresseerden zijn.
Ik ik ben UITERST terughoudend met schroeven aan mn Verso, aangezien mn laatste Opel (ja, daar noem je een merk) door iets soortgelijks voorzien moest worden van nieuwe elektronika... $$$
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Re: W58810 vraagje

Bericht door Linea Sol »

Volgens mij wordt zo,n ding in het Dashboardkastje geplaatst
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: W58810 vraagje

Bericht door Martijn »

arie schreefCOLONGister middag ben ik hier even mee aan de slag geweest nadat ik de interface had ontvangen.
Na het demonteren van de radio bleek dat er op de betreffende aansluiting (waar de 12 polige stekker ingeplugd moest worden) inderdaad al een stekker te zitten. Echter op deze stekker is er maar 1 kabeltje aangesloten rechtsboven (gele kabel).Na het verwijderen van deze stekker kon ik niets ontdekken wat het niet meer deed. De wisselaar werkte gewoon nog. Na het aansluiten van de MP3 interface op deze ingang werkte het kastje inderdaad naar behoren. Als je nu 2X op cd drukt (op de bediening van de radio) schakelt deze inderdaad automatisch door naar deze ingang. Wat ik nu graag zou willen weten is of iemand weet waar de gele kabel voor is? Ik zou deze eventueel nog wel kunnen aansluiten want op de MP3 interface wordt deze aansluiting niet gebruikt.
Wat ik ff niet vat...

Je zegt dat er op die 12-polige aansluiting een stekker zat met maar 1 draadje.
Waar zit je wisselaar dan op aangesloten? Normaal zit die op de 12-polige namelijk..

Edit : ik denk dat jij praat over een 5+7 pins connector en geen 6+6-pin...

5+7 pins :
Afbeelding

6+6 pins :
Afbeelding
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
bverstee
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Vr Jan 02, 2009 21:40

Re: W58810 vraagje

Bericht door bverstee »

Nog steeds één vraag dan:
Zitten er kabels van de geïntegreerde navigatie aan de radio??
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: W58810 vraagje

Bericht door Martijn »

Alles is altijd met stekkers. Heb je een losse DVD speler voor de navi dan zit die met een stekker in je radio.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
bverstee
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Vr Jan 02, 2009 21:40

Re: W58810 vraagje

Bericht door bverstee »

Martijn schreefCOLONAlles is altijd met stekkers. Heb je een losse DVD speler voor de navi dan zit die met een stekker in je radio.
Maar in dat geval kom ik dus echt in de knoei met een XCarlink set, die waarschijnlijk van dezelfde audio-ingangen gebruik maakt, toch?
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: W58810 vraagje

Bericht door Martijn »

Vaak maken ze gebruik van de aansluiting die ook de cd wisselaar gebruikt.
Dat is die 12-polige aansluiting.

Zover mijn kennis erover gaat, kan je niet doorlussen en is het of-of.
Maar uit het verhaal van arie haal ik wat anders. :?

Kan ook zijn dat het ene type radio het wel accepteert en de andere niet.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
bverstee
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Vr Jan 02, 2009 21:40

Re: W58810 vraagje

Bericht door bverstee »

Ik heb nog meer nuttige informatie gevonden voor mijn vragen, voornamelijk of het mogelijk is een aux-in/ipod adapter te installeren in combinatie met geïntegreerde navigatie.

Allereerst twee quotes waar staat dat het niet mogelijk is:

http://www.logjamelectronics.com/pietoy03aux.html" onclick="window.open(this.href);return false;:
"NOT compatible with vehicles that have the factory navigation radio or Rear Seat Entertainment system."

http://www.incarexpress.co.uk/view_prod ... =CTVTYX002" onclick="window.open(this.href);return false;:
"Please note: This interface is not compatible with the standard Toyota Navigation unit."


Ik heb navigatie op mn W58810 waarvan de dvd-speler zich onder de bestuurdersstoel bevindt.
Dus zeer waarschijnlijk is dit niet te combineren.

Verder trof ik op een andere site een verwijzing aan naar:
http://techdoc.toyota-europe.com/Aim.aspx?menuitem=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is een officiële Toyota pagina waar je kunt zoeken naar allerlei documenten met nuttige technische informatie, voornamelijk gericht op het achteraf inbouwen van accesoires.
Je vindt daar ondermeer installatie-handleidingen voor standaard randapparatuur van de radio (navigatie, cd wisselaar, subwoofer).
Verder staat er een aparte installatie-handleiding voor de bluetooth-module van Toyota.
En ook een aparte voor de iPod interface van Toyota.

Helaas staat in geen van deze handleidingen welke apparatuur te combineren is, dus wellicht zou ik eens moeten bellen naar Toyota voor de mogelijkheden als ik het door hen laat doen.


Mocht het nou inderdaad niet kunnen: een aux-in/iPod interface toevoegen terwijl er al navigatie of een bluetooth-kit aanwezig is, ga ik alsnog op zoek naar de allerbeste FM-zender met lijn-ingang.
Ik heb er al 4 geprobeerd, dus ik verwacht er dan niet veel meer van.
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: W58810 vraagje

Bericht door Martijn »

Vaak is het een kwestie van proberen..

Toyota roept bijvoorbeeld meteen dat een Fullmap systeem nooit achteraf in te bouwen is.
Nou, tis dus gewoon een plug-and-play radio.

Zelfde met de subwoofer, die zou niet in een Auris gaan, anders stond het wel in de optielijst.
Blijkt ook kwestie van aansluiten en klaar.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
arie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Zo Apr 06, 2008 22:04

Re: W58810 vraagje

Bericht door arie »

Toevallig kijk ik net weer even op het forum vandaar m`n late reactie.

Bij deze even een reactie op onderstaand bericht;
Wat ik ff niet vat...

Je zegt dat er op die 12-polige aansluiting een stekker zat met maar 1 draadje.
Waar zit je wisselaar dan op aangesloten? Normaal zit die op de 12-polige namelijk..

Edit : ik denk dat jij praat over een 5+7 pins connector en geen 6+6-pin...carlink

5+7 pins :

Het gaat wel degelijk om een 6+6 pin connector.
Bij mij zit de wisselaar gewoon in de radio zelf en is dus geen aparte unit.
Op de ingang voor m`n xcarlink zat inderdaad wel een stekker aangesloten.
Zoals ik al zei deze was voor de mute van de bleu tooth carkit.
Als ik de originele stekker uit de radio liet en alleen de xcarlink aansloot werkte deze prima.
Alleen op het moment van bellen of gebeld worden ging de radio niet in de mute stand.
Omdat op de stekker van de xcar link precies het pennetje vrij was welke op de originele stekker wel in gebruik was heb ik gewoon deze pen in de stekker van de xcarlink er bij gezet.
Nu werkt alles perfect.
1X op cd drukken is de interne cd wisselaar (6 cd`s)
2x op cd drukken is xcarlink 12 cd`s maximaal met 99 nummers per cd op sd kaartje.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Re: W58810 vraagje

Bericht door Linea Sol »

Dan denk ik dat hier nu wel een :lock op kan????? ;)
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
BUTTON_TOPIC_LOCKED