[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Roest :(

Bericht door J3LM3R »

@Marc0
Zo denk ik er ook over.. ik haal binnenkort de auto (interieur, skirts etc) uit elkaar om te zien waar en hoeveel t is..

@mark m
Mooie wagen heb je gekocht ;) (zeer late reactie, ik weet t :lol: )
Ik laat iig de delen spuiten die ik heb bijgewerkt.. mocht het heel veel worden overweeg ik om m helemaal over te spuiten.. moet nog kijken hoeveel t me gaat kosten en hoeveel ik dan kan laten bijwerken / zelf doen.. t mooiste zou zijn helemaal strak maken / overspuiten maar weet nog niet of dat gaat lukken.. Ik hoef gelukkig geen rekening meer te houden met mn BE rijbewijs want die heb ik binnen dus kan me nu weer helemaal richten op de auto..
Ik heb al iemand gevonden die me kan helpen met lassen dus met een beetje mazzel kan ik alles meteen goed aanpakken (roest, bumperproject, tectyleren, lampjes)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Re: Corolla E10 GTSI

Bericht door mark m »

Bedankt, Ik ben er ook erg blij mee :D !
Ok. Mooi dat je je BE rijbewijs binnen hebt. Dat heeft mij toen ook aardig wat centen gekost :( .

Het zou het inderdaad het mooiste zijn om de auto helemaal over te spuiten. Het lijkt mij dat als je meerdere delen moet spuiten dat het misschien weinig duurder is om de auto helemaal over te spuiten. Maar hier heb ik geen ervaring mee.

Als je alles kan combineren (bumperproject, roest en verlichting) scheelt het zowieso in de kosten als je de delen in 1x laat spuiten ipv meerdere keren een klein deel.

Veel succes ermee in ieder geval. Houdt ons op de hoogte ;)
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

idd heeft me ongeveer 600 gekost :shock: 8 lessen gehad..
Dat dacht ik ook.. wat ik hier over het algemeen lees is dat je beter kunt zorgen dat je 1 keer alles doet dan steeds weer naar de spuiter voor kleine dingen.. en ik ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen.. (grof voorbewerken, strippen, opbouwen evt in de spuiterij meehelpen als t kan/mag en t wat oplevert)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

J3LM3R schreefCOLONidd heeft me ongeveer 600 gekost :shock: 8 lessen gehad..
Dat dacht ik ook.. wat ik hier over het algemeen lees is dat je beter kunt zorgen dat je 1 keer alles doet dan steeds weer naar de spuiter voor kleine dingen.. en ik ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen.. (grof voorbewerken, strippen, opbouwen evt in de spuiterij meehelpen als t kan/mag en t wat oplevert)
dat bedoel ik ook. In 1x alle delen laten spuiten ;) .

J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

precies! ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Auto op dieet.. roest minder dan gedacht..

Bericht door J3LM3R »

Vandaag wat eerder opgehouden op t werk.. (14:00uur) dus had de tijd even wat onderdelen los te maken.. :lol:
'Paar' foto's van de gevonden roest..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(links binnenkant)

Afbeelding
(bekend plaatje van onderdelen)

Afbeelding
(gordels achter moeten nog even los)

Afbeelding
(Spoiler eraf)

Afbeelding
(valt ook mee - loopt alleen door tot t glas, aan de binnenkant niks te zien)

Afbeelding
(Dopje :lol: stelt eigenlijk niks voor)

Afbeelding
(4x4 Corolla :lol:)

Afbeelding

Afbeelding
(dit gaat gelast worden)

Afbeelding
(alleen vies.. geen roest, ook niet bij de instapdrempels)

Boven het voorruit zit een heel klein bultje die tot aan het rubber gaat (gelukkig niet verder).. over het algemeen niks nieuws tegen gekomen en het valt opzich nog best mee.. ik zal nog op zoek naar een beetje goede spuiter in de buurt..

Ik kan nu ook mooi de boel achter isoleren en de achterpanelen misschien met iets anders bekleden.. Ik zit zelf te denken aan zwart skai maar misschien staat rood ook wel mooi (heeft iemand misschien een voorbeeld?)

Voor een 1994, buitenslapende Corolla valt het best mee met de roest.. :)
Laatst gewijzigd door 1 op J3LM3R, in totaal 0 keer gewijzigd.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

Valt inderdaad mee, al heb ik gelukkig tot nu toe meer geluk (klopt ondertussen hier op de onderkant van mijn houten computerbureau). Ik ken het van mijn vorige auto en weet dat geen 1 auto zonder roest zal zijn, al is het vliegroest bijv. op de remschijven. Toch balen maar gelukkig kan het verholpen worden ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Joseppe schreefCOLONValt inderdaad mee, al heb ik gelukkig tot nu toe meer geluk (klopt ondertussen hier op de onderkant van mijn houten computerbureau). Ik ken het van mijn vorige auto en weet dat geen 1 auto zonder roest zal zijn, al is het vliegroest bijv. op de remschijven. Toch balen maar gelukkig kan het verholpen worden ;)
Vond ik ook.. ik zal de auto morgen weer een beetje in elkaar zetten (skirts en spoiler er weer op) en mn 3e remlicht weer vast.. hij bungelt nu aan t draadje uit t plafond :lol: heb er met de achterbank tegen aan gezeten.. dan Meguiars halen zodat ik t spul in huis heb.. mocht t weer meevallen (bewolkt, geen regen) of ik kan de auto ergens binnen behandelen, dan kan dat en hoef ik niet eerst alles te halen..

Mn lasser vond dat ik een beetje druk maakte om niks.. t is 'maar' een dag werk dus zo erg is t niet :lol: over ongeveer 3/4 weken wordt het stuk eruit geslepen en de boel weer hersteld..
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Vandaag een begin gemaakt met een andere grill.. heb al wat geleerd voor de volgende keer..
- handschoenen aan bij t poly'en (ik denk dat mn handen volgende week nog steeds plakken :lol:)
- plastic bekertjes zijn niet geschikt om de hars in aan te maken.. :shock:

Ik zal zsm wat foto's plaatsen..
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

J3LM3R schreefCOLONVandaag een begin gemaakt met een andere grill.. heb al wat geleerd voor de volgende keer..
- handschoenen aan bij t poly'en (ik denk dat mn handen volgende week nog steeds plakken :lol:)
- plastic bekertjes zijn niet geschikt om de hars in aan te maken.. :shock:

Ik zal zsm wat foto's plaatsen..
klopt bekertjes smelten weg/worden week en iedereen gebruikt van die rubbere chirurgenhandschoentjes die je voor weinig kan kopen ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Daar ben ik nu ook achter :lol: heb btw geen last van irritatie ofzo aan mn handen.. t plakt alleen als een gek :?
volgens mij heb ik ook iets niet goed gedaan want de poly is nog stees niet droog.. t plakt nog.. de achterkant is wel zo goed als droog maar de voorkant (waar ik t in de tape heb gelegd) plakt nog steeds.. de tape heb ik zodra t matje hard was eraf gehaald.. volgens mij heb ik eerder te veel verharder gebruikt dan te weinig omdat t mengbekertje in ongeveer 10-15 min helemaal hard is geworden dus ik kon de helft weg gooien..
:fotos: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moet alles nog plamuren maar t sluit wel aardig aan dus dat valt gelukkig mee.. doe ik morgen pas omdat t nu nog steeds plakt.. weet niet waardoor t komt.. het zijn iig geen lijmresten van de tape..

:Edit:
Heb m nu binnen neergelegd en t plakt al een stuk minder... Het ligt m dan aan de temperatuur denk ik.. Het is buiten rond de 12 graden (garage zal iets meer zijn maar niet veel)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

mark m schreefCOLON Ga je de auto opnieuw laten spuiten nadat alle roest is weggewerkt??
Ik heb wel eens gehoord dat de bevestiging van de achtergordels ook roestgevoelig is, hoe staat het daar bij jou mee??
zat een heel klein beetje roest op de gordelbevestiging die onder de zitting zit.. is zo weinig dat ik t in de ontroester zet en me er verder niet druk om ga maken.. de rest is nu zo goed als roestvrij (zie startpost) en ik ga op zoek naar een spuiter.. als het financieel lukt ga ik de auto helemaal overspuiten en als het me te veel is laat ik delen bijwerken, maar dan komt het er op neer dat dan bijna de hele auto gedaan wordt.. dus het wordt zeer waarschijnlijk wel overspuiten.. moet alleen nog een spuiter vinden die t tussendoor wil doen en waar ik zelf mee kan helpen.. en dan nog een mooi kleurtje uitzoeken.. :D
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - spatbord gelast; nu nog spuiter zoeken..

Bericht door mark m »

Misschien heeft iemand nog tips waar je op kan letten. Ik heb wel eens gehoord dat er veel verschil zit de kwaliteit van de lakken en van de spuiter zelf.

Succes met alles in ieder geval.

J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik heb al een paar adressen van de lasser door gekregen waar hij zn Capri heeft laten doen.. die wagen zit zo goed in de lak dat hij na een paar jaar niet poetsen en in een werkplaats onder het stof nog steeds eruit ziet alsof ie net gepoetst is.. :shock:
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Blackhousing + Pilot bi-Xenon

Bericht door J3LM3R »

Vandaag mn blackhousing binnen gekregen en gister de Xenon al; dus heb vanavond ff snel gekeken hoe t lijkt. t echte aansluiten komt nog.. ;)
T geeft iig een bak licht :shock:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Camera kon het licht niet aan :lol:
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

mark m schreefCOLONMisschien heeft iemand nog tips waar je op kan letten. Ik heb wel eens gehoord dat er veel verschil zit de kwaliteit van de lakken en van de spuiter zelf.

Succes met alles in ieder geval.
klopt, ben hier in arnhem wel eens bij de groothandel geweest en die kan 1 en de zelfde kleur voor bijv. 60 euro de liter maar ook 2 a 300 euro de liter leveren. op het eerste gezicht zie je er niks van, maar de tijd laat het achteraf wel werkelijk zien ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Blackhousing + Pilot bi-Xenon

Bericht door J3LM3R »

Ik moet nog op zoek naar een spuiter maar ik neem daar wel even de tijd voor.. ik wil alles weten voor ik ergens aan begin.. ;)

Update:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet alles nog afstellen; alles staat nu max rechts en max naar beneden..

Afbeelding
Stadslicht ga ik tzt vervangen voor een witte LED, dit lijkt nu wel heel erg geel..

Ik heb stadslicht nu ook in de originele knippers zitten:
Afbeelding

Originele fitting veranderd dmv een CD :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Ik kwam er vanavond bij foto's maken achter dat een van de lampen het niet deed.. na nog een keer uit- en inschakelen deed de andere lamp het niet.. (alleen 1 keer oplichten) nog een keer uitschakelen en weer aan.. toen deden ze het beide.. een paar minuten nadat ik ze uit had gezet weer eens kijken. Toen begon links te knipperen en bleef daarna uit.. :? Ik zal morgen maar eens bellen wat er mis mee kan zijn :(
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Xenon knippert en werkt af en toe :S

Bericht door Kees »

Bekende fotos van zo'n gewichtbesparende kofferbak!

Zomaar een tip: Ik heb zelf toen ik terug was van de lassen de hele wielkast van binnen in de tectiel gezet incl de hele rand onder de dorpel...
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Kees schreefCOLONBekende fotos van zo'n gewichtbesparende kofferbak!

Zomaar een tip: Ik heb zelf toen ik terug was van de lassen de hele wielkast van binnen in de tectiel gezet incl de hele rand onder de dorpel...
Ik heb van de lasser een huismiddel mee gekregen :lol: 'gewone' olie met tectiel 50/50 verhouding.. De olie kruipt overal in en stop etv roest.. de tectiel zorgt ervoor dat t niet gaat roesten.. alleen tectiel zou volgens hem op plekken waar al roest zit t proces alleen maar versnellen.. ;)
Ik moest t overal waar ik maar bij kon maar in gieten.. :lol:
Ik heb de bus nog niet gebuikt maar ik ben wel van plan dit binnenkort te doen (als het eens ophoudt met regenen b17 ) :zon: :lol:
Ik wil dan tegelijk de wielkasten isoleren omdat ik er dan toch bij kan..
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - bij de spuiter

Bericht door J3LM3R »

Grote update: :lol:

Auto is maandag mét steekproef door de apk gekomen.. was ik even blij dat ik de blackhousings eruit had gehaald :lol:
Remleidingen zijn toen ook vervangen omdat deze aardige roestvorming hadden..

Auto is inmiddels helemaal gestript en staat bij de spuiter.. :D
Leen nu even het racemonster van mn zus 8-)
Afbeelding

Het laswerk is inmiddels strak gemaakt, de antenne wordt verplaatst (ben nu toch bezig), alles wordt meegespoten (stootstrips, spiegels, deurgrepen, parkeersensoren)
Alleen moet er nieuwe voorruit in omdat er vocht in deze zit :(

Ik heb nog geen foto's hoe hij er op dit moment bijstaat.. morgen ga ik er weer heen om nog wat dingen te regelen en om wat foto's te maken natuurlijk.. :)

foto's van t strippen - kon helaas niet alles eraf halen.. t regende nogal laatste paar dagen en dan wil je niet zonder ruitenwissers etc. zitten :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mistlichten en knippers heb ik er al uit gehaald en de blackhousing er weer in..

Miss morgen weer een update als ik foto's heb gemaakt ;)

Nog even een foto hoe beroerd de lak eruit ziet:
Afbeelding
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Zo dan, productief bezig geweest zo te zien :)
Ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Zeker.. ;) ik ben ook erg benieuwd hoever ze nu zijn.. ik heb m er maandagmorgen heen gebracht..
peter_D
President member
President member
BerichtenCOLON 1876
GeregistreerdCOLON Zo Sep 17, 2006 20:07

Bericht door peter_D »

J3LM3R schreefCOLON
alleen tectiel zou volgens hem op plekken waar al roest zit t proces alleen maar versnellen.. ;)
dat klopt helemaal als je roest hebt gewoon op lossen en niet dicht spuiten
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Je bedoelt anti-roest (roestomvormer) erop?
Ik hoorde dat olie ook kon helpen t te stoppen en dat weer in combinatie met tectyl wel goed is.. iemand hier ervaring mee?

De roest die er nu nog zit bij de ruiten wordt door de spuiter behandeld en de andere plekken zijn nog oppervlakkig. Ik denk dat ik daar anti-roest genoeg moet zijn..
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat ;) .

Mooi dat je uiteindelijk de hele auto laat spuiten ipv delen, wat je eerst van plan was.
Veel succes ermee

J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik ook.. de kleur is nog niet helemaal zeker.. :lol:
Ik heb 2 kleuren in mn hoofd en 1 kunnen ze niet maken omdat ze de gegevens ervan niet hebben. (kleur verhoudingen ofzo) en de andere is nergens op internet en in t echt te vinden dus ik heb geen voorbeeld :? en kan t dus ook niet vergelijken..
Foto's volgen nog.. ik breng als het meezit morgen de dakantenne erheen.. hopelijk weet ik de kleur dan ook :)

@ Mark..
Ben zelf ook blij dat ik dit heb gedaan. anders zou ik m 'gewoon' rood hebben als ik maar bepaalde delen liet doen.. nu kost het veeel meer maar is het ook een mooier eindresultaat. :D
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

J3LM3R schreefCOLONDaar ben ik nu ook achter :lol: heb btw geen last van irritatie ofzo aan mn handen.. t plakt alleen als een gek :?
volgens mij heb ik ook iets niet goed gedaan want de poly is nog stees niet droog.. t plakt nog.. de achterkant is wel zo goed als droog maar de voorkant (waar ik t in de tape heb gelegd) plakt nog steeds.. de tape heb ik zodra t matje hard was eraf gehaald.. volgens mij heb ik eerder te veel verharder gebruikt dan te weinig omdat t mengbekertje in ongeveer 10-15 min helemaal hard is geworden dus ik kon de helft weg gooien..

moet alles nog plamuren maar t sluit wel aardig aan dus dat valt gelukkig mee.. doe ik morgen pas omdat t nu nog steeds plakt.. weet niet waardoor t komt.. het zijn iig geen lijmresten van de tape..

:Edit:
Heb m nu binnen neergelegd en t plakt al een stuk minder... Het ligt m dan aan de temperatuur denk ik.. Het is buiten rond de 12 graden (garage zal iets meer zijn maar niet veel)
Luchtvochtigheid speelt een hele grote rol bij het uitharden, nou het weer regelmatig regent zal het idd wat langer blijven plakken als dat je het hoog zomer buiten in de volle zon zij 25 graden laat drogen ;)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Dat vermoeden had ik ook al.. de lucht moet de dampen wel op kunnen nemen en dat lukt niet als t vol zit met vocht.. Als je de poly ruikt weet je dat ie aan het uitharden is :lol:
Ik heb de grill nog niet af, miss kom ik er nog aan toe en laat ik m mee spuiten en anders komt het een andere keer of spuit ik m zelf..

Zo staat ie er nu bij
Afbeelding
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Zelfde als bij mij toen :D
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Bericht door Linea Sol »

Goed bezig 8-)
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
BUTTON_POST_REPLY